М Е Т О Д И Ч Н А Р О З Р О Б К А логопедичного заняття на подолання ФФНМ в учнів молодших класів «Буква Ї для позначення звуків [йі]».

Про матеріал
Однією з найгостріших проблем в даний час є виховання патріотизму. Дана розробка заняття містить ряд завдання, шо сприяють формуванню у вихованців морально-патріотичних почуттів, являє собою системний послідовний підхід у вирішенні даного завдання. Важливо, що робота проведена з дітьми включає цікаві прийоми при її організації. Ці форми роботи допомагають педагогу ненав'язливо розвивати у дітей сферу почуттів, формувати моральні і духовні уявлення.
Перегляд файлу

 

 

 

М Е Т О Д И Ч Н А   Р О З Р О Б К А

логопедичного заняття

на подолання ФФНМ

 в учнів молодших класів

«Буква Ї для позначення звуків [йі]».  

 

 

 

                                     Розроблено: вчителем - 

                                                         логопедом Білоцькою Т.Ю.

                                                         санаторної школи І-ІІ ст. №20

                                                         Шевченківського району 

                                                         міста Києва

 

 

       

 

Лексична тема: Моя Батьківщина.

Граматична тема: Диференціація схожих графем.

 

Мета: закріпити знання учнів про букву Ї та її звукове значення; вдосконалювати вміння будувати речення за поданими словами, робити звуко-буквений аналіз слів, ділити слова на склади; розвивати фонематичний слух, усне мовлення, логічне мислення, увагу, пам’ять, дрібну моторику рук; виховувати любов до Батьківщини.

 

Обладнання: Образ букви (ї), ілюстрації столиці України м. Києва, кросворд, сюжетний малюнок, схеми слів, дидактичні картки.

 

Приблизний план заняття з хронометражем.

 I етап: Організаційний момент - 1 хвилина.

 II етап: Постановка мети і завдань заняття - 3 хвилини.

 III етап: Актуалізація раніше отриманих знань - 2 хвилини.

 IV етап: Розвиток звукобуквеного аналізу та синтезу слів - 13 хвилин.

 V етап: Фізкультхвилинки - 1 хвилина.

 VI етап: Робота зі словосполученнями - 7 хвилин.

 VII етап: Робота з текстом - 7 хвилин.

 VIII етап: Підведення підсумків заняття - 1 хвилина.

 

 

Хід заняття

І.Організаційний момент.

 

Логопед. Добрий день, діти! Сьогодні на занятті ми будемо працювати за таким девізом:

 Ми будемо вчитись,

 Ми будемо трудитись,

 Щоб правильно писати

 І звуки вимовляти.

 

ІІ. Постановка мети і завдань заняття.

  • Запишіть число. Сьогодні до нас на заняття  завітала буква Ї.

Ми з вами уточнимо знання про ще один йотований звук, позначення його буквами на письмі, удосконалюватимемо навички розрізнення схожих  звуків

(ї-і).

 

 

ІІІ. Основна частина.

  1. Робота над загадкою та словом-відгадкою.
  2. Виділення першого звуку в слові. Співвіднесення звуку з буквою.

 

 

 

 

 

 

Вчитель. А зараз я вам запропоную загадку, яку треба відгадати.

 

Гостроносий і малий,

Сірий, тихий і незлий.

Вдень ховається. Вночі

Йде шукать собі харчі.

Весь із тонких голочок.

Як він зветься?...

                                    (Їжачок)

 

- Поділимо слово на склади (ї-жа-чок).

- Який перший склад у цьому слові – (ї).

- Які звуки ви почули в цьому складі – ([й,і]).

- А якою буквою треба буде позначати ці два звуки в зошиті (буквою ї).

- Отже, скільки звуків позначає буква ї?  (Два [й,і]).

- Зверніть увагу, чуємо два звуки [й,і], а пишемо одну букву ї.

 

  1. Каліграфічна хвилинка (написання великої та малої літери Її).
  2. Розвиток фонематичних процесів.
  • А зараз зробимо звуковий аналіз слова їжачок - [йіжачок], 6 б., 7 зв.

 

 

ІV. Робота над сюжетним малюнком.

 

                        

 

1.Подивіться на малюнок, у яких словах ви чуєте в окремому складі два звуки

[й,і].

2. Складіть речення із цими словами (Їжак та їжачиха їли їжу).

3.Якою буквою ви позначали два звуки [й,і] (ці два звуки ми  позначали однією буквою ї).

 

V. Закріплення.

 

                              

 

 

 

1.Робота із схемами.

 

 

(Вчитель-логопед називає учням слова, у яких є склад із двох звуків [й,і], а діти показують відповідну схему:

 

П П________                        ______П П ______                            _________П П

 Їдальня                                        поїзд                                               конвалії

 Їхати                                            українка                                          змії

 їзда клеїти                                             мрії

                                                      доїдати                                            трамваї

 

 

 

 

Фізкультхвилинка.

Щось не хочеться сидіти,

Треба трохи відпочити:

Руки вгору, руки вниз.

На сусіда подивись.

Руки вгору, руки в боки

І зроби чотири кроки.

Вище руки підніміть

І спокійно опустіть.

Розведіть їх в сторони.

Плесніть, діти, кілька раз,

За роботу — все гаразд.

 

 

 

 

 

2. Відгадування кросвордів разом з вчителем-логопедом.

 

     

К

 

 

и

 

У

к

р

 

а

ї

н

а

 

в

 

 

 

Загадка:

Красивий, щедрий рідний край

І мова наша солов,їна.

Люби, шануй, оберігай

Наш край, що зветься... (Україна)

 

- В який рядок запишемо цеслово?

- Як ви гадаєте, чому саме це слово ми сьогодні відгадуємо (бо у слові треба написати букву ї, яка позначає два звуки [й,і].

- Що ви можете розповісти нам про нашу державу Україну? (Короткі розповіді дітей про Україну).

 

3. Розповідь вчителя-логопеда  використанням ілюстрацій про столицю нашої держави – Київ. (Діти пояснюють, в якому стовпчику і чому треба записати у ребусі слово Київ).

 

4. Складання і запис словосполучень:

  Україна (яка?)

 Київ (який?)

 

5. Самостійна робота з дидактичними картками.

 

 

І варіант.    Завдання: списати і замість графічного зображення звуків написати

                     букви ї або і. Мета: закріпити уміння позначати звуки [й,і], 

                     попередити змішування графем ї [ = *] та і [ * ].

 

Я – укра[ = *] нець. Ти – укра[ = *] нка. Ми – укра[ = *] нці.

Наша р[ * ]дна мова – укра[ = *] нська. Наша Батьк[ * ]вщина – Укра[ = *] на. Наш[ * ] велик[ * ] поети – Тарас Шевченко, Іван Франко, Леся Укра[ = *] нка.

 Слава Укра[ = *] ні!

 

 

 

ІІ варіант.   Вставити пропущені букви ї або і.

 

Пере...хати,  к...но,  га... ,   д...ти,   конвалі... ,   л...то, к...т,  до...сти,  мрі... ,   змі... ,  наді... ,  до...ти,  музе... ,   б..гати.

 

 

 

 

 

VІ.Підведення підсумків заняття.

 

  1. Яка буква була у нас у гостях сьогодні ?
  2. Які два звуки вона позначає?

 

Перед вами дві картки.

Червоне яблуко: На уроці було цікаво! Я все зрозумів.

Зелений листочок:  На уроці було цікаво, але я зрозумів не все.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Л І Т Е Р А Т У Р А

1.Дяченко К.Г. Інновації в корекції писемного мовлення молодших школярів.- Тернопіль: Навчальна книга-Богдан,2010.-320 с.

 

2. Журавльова А. Є., Федієнко В. В. Домашня логопедія: Книга для батьків, які хочуть навчити дитину правильно вимовляти звуки.-Харків: Видавництво «Школа» 2010.-48 с.

 

3.Савченко М. А. та ін. Буквар: Підруч. для підготов.- перших кл. шк. Для дітей з важкими порушеннями мови / М. А.Савченко, Л.С. Калатало, А. А. Колупаєва.-К.: Форум, 2001.-175 с.

 

4.Хребтова Н. П. Вчись говорити правильно! Цікаві завдання на виправлення вад мовлення дітей 4-8 років.- Харків: Вид. група «Основа», 2010.-128 с.

 

5.Федорович Л. О. Формування правильної вимови у дітей дошкільного та молодшого шкільного віку. Метод рек. Та дидакт-й мат-л для логопедів шкіл і дитячих садків.- Кременчук : Християнська Зоря, 2011.- 348 с.

 

6. Чередніченко Н.В. Початковий курс навчання української мови молодших школярі в із тяжкими порушеннями мовлення (ТПМ). Навчально-методичний посібник (курс лекцій) 2012, Категорія:Інклюзивна освіта

 

7.Ярош Т. О. Подолання дисграфії в учнів початкових класів: посібник.-Мандрівець, 2012.-192 с.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ДОДАТОК 1

 

 

 

ІДЕ

 

 

Сделать кнопку - это целое искусство | КомпьютерПресс

 

 

Сделать кнопку - это целое искусство | КомпьютерПресс

 

 

 

 

 

 

 

ЇДЕ

 

 

  = Сделать кнопку - это целое искусство | КомпьютерПресс 

 

 

 

 

 

Сделать кнопку - это целое искусство | КомпьютерПресс

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ДОДАТОК 2

ЇЖАЧОК

 

= Сделать кнопку - это целое искусство | КомпьютерПресс

 

 

 

Сделать кнопку - это целое искусство | КомпьютерПресс

 

 

 

 

  

 

Сделать кнопку - это целое искусство | КомпьютерПресс

 

 

 

 

 

 

ДОЇТИ

 

 

 

 

 

 

 

 

Сделать кнопку - это целое искусство | КомпьютерПресс

     = Сделать кнопку - это целое искусство | КомпьютерПресс

 

 

 

 

Сделать кнопку - это целое искусство | КомпьютерПресс

 

 

ГАЇ

 

 

 

 

 

 

Сделать кнопку - это целое искусство | КомпьютерПресс

=Сделать кнопку - это целое искусство | КомпьютерПресс 

 

ДОДАТОК 3

 

І варіант

 

 

Я – укра[=Маркер списка — Википедия] нець. Ти – укра[=Маркер списка — Википедия] нка. Ми – укра[=Маркер списка — Википедия] нці.

Наша р[Маркер списка — Википедия]дна мова – укра[=Маркер списка — Википедия] нська. Наша Батьк[Маркер списка — Википедия]вщина – Укра[=Маркер списка — Википедия] на. Наш[Маркер списка — Википедия] велик[Маркер списка — Википедия] поети – Тарас Шевченко, Іван Франко, Леся Укра[=Маркер списка — Википедия]нка.

 Слава Укра[=Маркер списка — Википедия] ні!

 

 

ІІ варіант

 

Вставити пропущені

букви ї або і.

 

Пере...хати,  к...но,  га... ,   д...ти,   конвалі... ,   л...то,

к...т,  до...сти,  мрі... ,   змі... ,  наді... ,  до...ти,  музе... ,   б..гати.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

doc
Пов’язані теми
Логопедія, Розробки уроків
Інкл
Додано
10 листопада 2021
Переглядів
357
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку