Маленька буква "ч". Вправи на закріплення звукових значень букви "ч".

Про матеріал
Урок з навчання грамоти(письмо) у першому класі НУШ. Розроблено у вигляді казкової подорожі до країни Каліграфії, де діти зустрінуться з феєю Знаночкою, Нехочухою та іншими героями.
Перегляд файлу

Урок навчання грамоти (письмо)

у 1 класі

Маленька буква ч.  Вправи на закріплення звукових значень букви ч.

 

 

 

 

 

Підготувала

вчитель Бодаквянського НВК

Ярошенко Ю. В.

Тема: Маленька буква ч. Вправи на закріплення звукових значень букви ч.

Мета уроку:

 - закріпити знання учнів про звукові значення букви ч; удосконалювати

навички звуко-буквеного аналізу слів, вміння складати речення;

продовжити роботу над каліграфією, правильним буквоз'єднанням;

продовжувати вчити списувати з друкованого та рукописного шрифтів;

 - розвивати зв’язне мовлення, увагу, спостережливість, пам’ять,

самоконтроль.

 - виховувати любов до мови, старанність під час письма.

Тип уроку: Комбінований

Обладнання: Мультимедійна система, чарівна паличка, лист.

Технології, методи і прийоми роботи: Інтерактивні методи ( «Мозковий штурм», робота в парах)

Хід уроку

I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

II. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ

1 Повідомлення завдань уроку

Доброго дня, малята,

Рада вас усіх вітати!

І охайних, і красивих,

всіх здорових і щасливих.

В різні боки поверніться,

Одне одному всміхніться.

Будемо розпочинати,

По знання час вирушати.

 

Дітки, сьогодні  ми з вами здійснимо подорож до Країни Каліграфії. Як думаєте, чому її так називають? Тому, що там живуть старанні і охайні дітки, які красиво і дуже охайно пишуть у своїх зошитах, і чудово знають всі букви. Як ви думаєте, вас, першокласників пустять до цієї країни? Чи всі у нас охайні та старанні?

До нас прийшов лист від чарівної Феї Знанночки  з країни Каліграфії. Зараз я вам його прочитаю.

Доброго дня,дітки! В нашій  трапилась біда. Фея Нехочуха , яка  не хоче нічому вчитись, не захотіла писати букву Ч, бо сказала, що це робити надто складно.  Та що я буду вам розповідати…ось самі подивіться.(пісенька Нехочуха))

Буква Ч образилась , сіла на хмаринку і відлетіла в країну Казок до мудрого чарівника.(слайд 4)

 Дуже вас прошу, допоможіть повернути її назад, адже без неї у нас стало не чудово, а удово,  чарувати ми не можемо, бо чари стали арами.І навіть чаю ми не можемо випити, бо він перетворився на ай!   Фея Знанночка.(слайд 5)

Дітки, але щоб це зробити потрібно нам сьогодні гарно попрацювати, бо нас ждуть цікаві випробування, ви готові їх вирішувати?

 Тож змахнемо своїми чарівними паличками – ручками і почнемо нашу подорож.(cлайд 6)

 Чарівною паличкою змахнімо,

 В світ чарівний полетімо,

 Вміємо писати, читати,

 Хочемо всім допомагати.

 В країну мрій усі підемо,

 Де тільки чудеса живуть,

 Перешкоди всі здолаєм,

 Що ж рушаймо, в добру путь!

2. Хвилинка каліграфії

І першим завданням від Знанночки   буде: прописати у своїх зошитах 2 рядочки літери Ч.(слайд 7)

Давайте пригадаємо, які слова ви знаєте на цю літеру (чашка, чай, чайка, чоботи, чабан, чоловік).(слайд 8)

Добре, молодці! Йдемо далі!(слайд 9)

Маленька Марієчка застудилася. Вона дуже сумна і невесела. Ведмедик приготував їй один напій, і сказав: Марусенько, випий! Марійка запитала?Навіщо? Який?(слайд 10)

Діти, про який напій говорить ведмедик?? Так, це –чай. І ми з вами зараз напишемо у наших зошитах наступне завдання. Слова смачний чай та імя дівчинки Марійка.

Діти, ви всі дуже старалися, і всі разом ми вилікували Марійку.

Подивіться , а хто це нас зустрічає? Давайте привітаємось! Добрий день!(слайд 12)

Вітаю вас, любі діти! Я- Фея Звуків природи. Мої пташечки не співають, вони загубили звуки. А ви

знаєте які бувають звуки?

Діти, розкажемо Феї що таке звуки? (Звуки це те що ми чуємо, вони утворюються за допомогою голосу,їх можна співати ).

Давайте назвемо їх. А, О, У, Е, И, І.

А тепер всі разом пригадаємо всі букви алфавіту і поспіваємо пісеньку(пісенька алфавіт).

Які ми молодці, тепер фея Звуків чарівною мелодією пробудить всіх своїх пташок і вони весело заспівають….І ми зараз порелаксуємо і послухаємо чарівних пташечок.

Релаксація.(слайд13)

3.Гра « Складаночка» .

Малята, як ви думаєте, хто нам зустрінеться далі? …Фея Граматика…(слайд 14)

Гра « Складаночка» Щоб далі  букву Ч шукати, потрібно нам слова складати.Це завдання ми також виконуємо у зошиті.(слайд 15)

 Чепиво (печиво)     йачник(чайник)      шачка(чашка)     веноч(човен)     чін(ніч)  

4. Мовна гра

А щоб далі нам рушати, потрібно про речення розказати.

--- З якої букви починаємо писати речення? Що ставимо в кінці речення?

--- Давайте допоможемо феї Знань поміняти слова місцями так, щоб вийшли красиві

речення.(слайд 16  )

Не Марчик не збирав чорниці.( Марчик збирав смачні чорниці.)

Данчик не біг через майданчик.( Данчик біг через майданчик).

Не смачне у Марічки печиво.( Смачне печиво у Марічки).Записуємо це речення у зошит.

Я фея Граматика вважаю,  що ви справились з першим завданням, тому ,будь ласка,давайте трохи відпочинемо, і зробимо пальчикову гімнастику.(слайд 17)

 Пальчикова гімнастика

Наші малі пальчики

Стрибають, як зайчики.

Літають, як горобчики.

Крокують, як хлопчики.

Iıı. РОБОТА З ЗОШИТОМ

 Привіт, маленькі друзі!Я фея Граматика. Дивне у мене імя, чи не так? Сьогодні я також маю для вас завдання. Зробити звуко-буквений аналіз слів . (слайд 18)

Чоловік, червяк, чиж,час, число,

чудеса,чорний, чумак,чоло, чайка.

Дуже дякую вам, дітки за плідну працю! Якщо знайдете букву Ч, то попросіть, нехай вона якнайшвидще до нас повертається, а то без неї у нас справжній безлад.

2. Помандруємо далі…, ой дивіться знову нас хтось зустрічає! Так це ж - фея Праці(слайд 19)

Любі, діти! Я на місці не сижу,

 я постійно щось роблю.

Здогадайтеся малята

Як люблю я працювати?

 Діти, Нехочуха все переплутала. Допоможіть повернути слова на місце. Пропоную і вам трошки попрацювати та виконати у своїх зошитах завдання 4.(слайд 19)

Прочитай слова та запиши їх у відповідні рядки:

Чиж       чайка      чудова    чуйний

Вечір      число      чоботи    черевики

Човен     четвер     часник    чіпати

 

ЧА

ЧО

ЧІ

ЧИ

ЧУ

ЧЕ

Спасибі вам, дітки. Після праці треба вам і відпочити трошки. Зробіть фізкультхвилинку разом з веселою Черепахою Ахою.(слайд 20).

4.Фізкультхвилинка.

5 Лексичне завдання. (слайд 21)

Діти подивіться, до нас прилетіла ще одна чарівна фея. .. Я фея Лексика. У мене для

вас є своє завдання.(слайд 21)

Вгадай слова за підказками:

море, політ, риба  - чайка

річка, хвилі, рибалка – човен

диво, чарівна паличка,  - чарівник

ıΎ. Підсумок уроку.

 Діти, подивіться!Це ж – чарівник!(слайд 22)

Вітаю вас, першокласники!Чи ви часом не за літерою Ч прийшли? …  Всі слова без неї зовсім не ті, що мають бути: чайки стали  айками, черевики – еревиками, навіть,я , чарівник без неї став якимось арівником. Тож, поверніть її назад у Каліграфію. Сподіваюся, ви ніколи не чинитимете так, як Нехочуха, і всі літери залишатимуться на своїх місцях. Що ж, забирайте Ч, а то вона зовсім зі мною знудилася, навіть колір свій втратила. Допоможіть їй, поверніть барви .(діти розмальовують літеру Ч) .

Ось і пролунав дзвінок — закінчився наш урок.

За роботу — по заслузі! Щиро дякую вам, друзі!

Ви сьогодні – молодці, і дівчата, і всі хлопці!(слайд  23).

docx
Додано
5 лютого 2019
Переглядів
3590
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку