Цікаві завдання для уроків української мови

Про матеріал

Малюнкові диктанти допоможуть урізноманітнити види роботи на уроках української мови. Вчитель може використати і презентації.

Перегляд файлу

Тема.  Малюнкові диктанти

Мета: перевірити уміння писати вивчені букви, слова з ними. Вчити виконувати мовні завдання. Розвивати зв’язне мовлення, пам'ять, увагу. Виховувати культуру поведінки, повагу до рідної мови.

 Урок – подорож.

 

План і хід уроку.

І. Організація класу

Працюватимем старанно

Щоб почути у кінці,

Що у нашім першім класі

Діти – просто молодці.

- Подивіться один на одного і посміхніться, посміхніться мені, нашим гостям. Нехай настрій, який у вас зараз, супроводжує вас весь день.

ІІ. Повторення та закріплення вивченого  матеріалу.

- У нас сьогодні урок незвичайний – урок – подорож. Але чим ми будемо подорожувати, яким транспортом?

Загадка.

По морю лебідь пливе, а на собі людей везе. (корабель)

**Довідкове бюро

Слово «корабель» походить від слова «кора». Раніше люди будували маленькі легенькі човни і обшивали їх березовою корою. Потім з’явилися дерев'яні човни з багатьма веслами з двох боків. Після них почали будувати вітрила, пароплави і, нарешті, атомні криголами.

  • Отже ми сьогодні здійснимо подорож «кораблем умінь». Подорожувати будемо морем Науки, а кінцевою зупинкою буде острів Знання.
  • Та щоб досягти мети потрібно зайти у кілька портів і виконати певні завдання. Вперед!

Увага! Зупинка, порт «Каліграфічний»

Загадка

По подвір’ю ходить птах і читає по складах. (Півень)

  • Назвіть звуки у слові « півень». (На дошці зображають звукову модель.)
  • Складіть речення з цим словом.
  • Назвіть другий склад. Пропишемо каліграфічно склад вень.

Вирушаємо далі, на нас чекають незвичайні пригоди.

Порт «Казковий»

  • Яку літеру ми вивчали на попередніх уроках? (Ш)
  • Який звук вона позначає?

Гра «Упіймай звук»

- Я читаю віршик, а ви, почувши звук /ш/ плескаєте у долоньки.

Шепче вітер: «Ша – ша – ша»,

Шубку білочка знайшла!».

Шелестить трава похила:

«Шубку білочка купила!».

Шепчеш ти і вірю я:

«Шубка в білочки своя».

  • Які слова ви запам’ятали із звуком /ш/? Складіть свої речення із цими словами.
  • Про яку тваринку йшла мова?

Звукова модель слова «білочка» (малюнок).

  • Складіть речення зі словом «білочка» за такою схемою:

                                     .

(Вибираємо найкраще речення, записуємо в зошит.)

Фізкультхвилинка (під музичний супровід)

- Наша подорож продовжується і ми наближаємось до наступного порту «Кольоровий»

(завдання на картках різного кольору)

  • оскільки ми прямуємо до острову Знань ми повинні не лише гарно говорити, але й гарно писати.

Дистанційний диктант (на аркуші блакитного кольору): Кожух, жаба, шуба, черешня, мишка, Христина.

Гра «Інтерв’ю»

  • Яке слово написали з великої букви? Доведіть, чому так? Наведіть приклади слів, що пишуться з великої букви.

 Гра «Дослідники» (робота в групах)

Із окремих слів скласти речення, використовуючи у ньому всі слова.

Марічка пішла до лісу. З ялини впала шишка. Відлетіли перелітні птахи.

  • Кожна група записує в зошити те речення, яке вона склала.

Порт «Творчий»

  • Сьогодні ми побуваємо у ролі творців. Утворіть, відновіть слова, які загубили свої букви: …кола, кни..а, у..ок, зо..ит, зозул…, у..ні.

«Займи позицію»

  • Яке слово зайве? Чому?
  • Складіть речення із зайвим словом.

Порт «Художній»

Робота за малюнком (ілюстрація до казки «Півник і двоє мишенят»)

  • Кого зобразив художник? До якої казки ілюстрація?
  • Яким зображений Півник?
  • Який характер у нього? Якими зображені мишенята?
  • Яким хочете бути ви: схожими на Півника чи на мишенят? Чому?

   Зачитую уривок із казки.

От замісив півник тісто, приніс дрова, розпалив у печі. А як у печі нагоріло, поставив пиріжки випікатися.

  • Яке продовження казки?
  • Спишіть частинку казочки у свої зошити.

(Вибірково перевіряю кілька робіт.)

- Ось і прибули ми з вами на острів Знання. Усі знання, які ви отримали, повторили, закріпили візьміть із собою і використовуйте завжди і всюди.

Бо як каже народна мудрість: «Знання за плечима не носять»

- Чому так говорять, поясніть? 

ІІІ. Підсумок уроку

  • За час подорожі ми виконали безліч завдань, що їх пропонували нам у різних портах.
  • Який вид роботи вам найбільше сподобався? Чому?
  • Про що нове ви сьогодні дізнались?
  • Бажаю вам завжди досягати своєї мети, вміти використовувати свої знання у повсякденному житті. Дякую вам за старанну роботу і за цікаву подорож.

 

doc
Додано
20 січня 2019
Переглядів
1927
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку