Малюнкові диктанти допоможуть урізноманітнити види роботи на уроках української мови. Вчитель може використати і презентації.
Тема. Малюнкові диктанти
Мета: перевірити уміння писати вивчені букви, слова з ними. Вчити виконувати мовні завдання. Розвивати зв’язне мовлення, пам'ять, увагу. Виховувати культуру поведінки, повагу до рідної мови.
Урок – подорож.
План і хід уроку.
І. Організація класу
Працюватимем старанно
Щоб почути у кінці,
Що у нашім першім класі
Діти – просто молодці.
- Подивіться один на одного і посміхніться, посміхніться мені, нашим гостям. Нехай настрій, який у вас зараз, супроводжує вас весь день.
ІІ. Повторення та закріплення вивченого матеріалу.
- У нас сьогодні урок незвичайний – урок – подорож. Але чим ми будемо подорожувати, яким транспортом?
Загадка.
По морю лебідь пливе, а на собі людей везе. (корабель)
**Довідкове бюро
Слово «корабель» походить від слова «кора». Раніше люди будували маленькі легенькі човни і обшивали їх березовою корою. Потім з’явилися дерев'яні човни з багатьма веслами з двох боків. Після них почали будувати вітрила, пароплави і, нарешті, атомні криголами.
Увага! Зупинка, порт «Каліграфічний»
Загадка
По подвір’ю ходить птах і читає по складах. (Півень)
Вирушаємо далі, на нас чекають незвичайні пригоди.
Порт «Казковий»
Гра «Упіймай звук»
- Я читаю віршик, а ви, почувши звук /ш/ плескаєте у долоньки.
Шепче вітер: «Ша – ша – ша»,
Шубку білочка знайшла!».
Шелестить трава похила:
«Шубку білочка купила!».
Шепчеш ти і вірю я:
«Шубка в білочки своя».
Звукова модель слова «білочка» (малюнок).
.
(Вибираємо найкраще речення, записуємо в зошит.)
Фізкультхвилинка (під музичний супровід)
- Наша подорож продовжується і ми наближаємось до наступного порту «Кольоровий»
(завдання на картках різного кольору)
Дистанційний диктант (на аркуші блакитного кольору): Кожух, жаба, шуба, черешня, мишка, Христина.
Гра «Інтерв’ю»
Гра «Дослідники» (робота в групах)
Із окремих слів скласти речення, використовуючи у ньому всі слова.
Марічка пішла до лісу. З ялини впала шишка. Відлетіли перелітні птахи.
Порт «Творчий»
«Займи позицію»
Порт «Художній»
Робота за малюнком (ілюстрація до казки «Півник і двоє мишенят»)
Зачитую уривок із казки.
От замісив півник тісто, приніс дрова, розпалив у печі. А як у печі нагоріло, поставив пиріжки випікатися.
(Вибірково перевіряю кілька робіт.)
- Ось і прибули ми з вами на острів Знання. Усі знання, які ви отримали, повторили, закріпили візьміть із собою і використовуйте завжди і всюди.
Бо як каже народна мудрість: «Знання за плечима не носять»
- Чому так говорять, поясніть?
ІІІ. Підсумок уроку