Розповідні речення. Інтонація при читанні розповідних речень. Розділові знаки в кінці розповідних речень.

Про матеріал
Запропонавана розробка уроку допоможе розширити уявлення учнів про речення, ознайомити з видами речень за метою висловлювання, зокрема з розповідними реченнями, їх ознакамі; розвивати вміння розпізнавати, знаходити речення за ознаками. На уроці використані матеріали екологічного характера.
Перегляд файлу

 Тема уроку: Розповідні речення. Інтонація при читанні розповідних  речень. Розділові знаки в кінці розповідних речень.

 

    Мета уроку: Розширити уявлення учнів про речення, ознайомити з видами речень    за метою висловлювання, зокрема з розповідними реченнями, їх ознаками; розвивати вміння розпізнавати, знаходити речення за ознаками, будувати речення,  розвивати спостережливість, мислення, вміння узагальнювати; виховувати інтерес до природи.

     Обладнання: Роздатковий матеріал, опорна таблиця, підручник.

                               Хід уроку

    Актуалізація опорних знань

         1. Усне опитування.

           Які ознаки має речення?

        2. Хвилинка мислення. Хвилинка каліграфії.

            Закінчити думку.

           - Ми вже знаємо, що кожне речення має закінчену думку, спробуйте продовжити речення.

           Високо в небі летіли………  .

       3. Робота з деформованим реченням.  Колективна робота 

   Природа      секрети      має       свої.

   Повідомлення нової теми уроку

   Робота над вивченням нового матеріалу

      Проблемна ситуація

      1.Робота в парах  

        - Прочитайте роздані вам речення. Спробуйте визначити їхнє завдання, за зразком: « Речення розповідає нам про……… .»                                                                             

       1) Найшвидший плавець серед птахів – пінгвін.

       2) Гепард – найшвидша тварина на Землі.

       3) Білий ведмідь має чорну шкіру!

Додаткова інформація.

Пінгвін може плисти зі швидкістю 40 км за годину.

      -Я з вами згодна, кожне прочитане вами речення хоче про щось розповісти. Як ви думаєте, як можна назвати речення, в якому про щось розповідається?

       - Які ви помітили розділові знаки в кінці речень? Яка ваша думка, чому в одних реченнях стоїть крапка, а в інших знак оклику?

(Варіанти відповідей дітей). Пропоную вашу думку перевірити за підручником.

                 Фізкульхвилинка

     Стрибу-стрибу! Скоки-скоки!

     Прилетіли дві сороки.

     Прискакали жабенята,

     Стали у танку кружляти.

     Прибігла лисонька –

     Заграла на скрипочці.

     Скре-ке-ке, ква-ква-ква!

     Щоб спочила голова.

          Закріплення

   1.Робота в парах. Колективна перевірка.

  Прослухати речення, поставити розділовий знак в кінці речення, записати під диктовку вчителя.

1)    Восени ліс бавить своєю красою.(!)

2)    Який чудовий сьогодні день!(.) 

      2. Відновити речення, довести, що це розповідні речення.

  Читання відновлених речень з різною інтонацією(як мишка, ведмідь, лисичка…), із захопленням.

            Підсумок уроку

          Гра «Мікрофон»

    - Яка тема сьогоднішнього уроку?

    - З яком видом речення ми познайомилися?

    - Чому такі речення називають розповідними?

   - Що нового, цікавого ви дізналися на уроці?

   (Вчитель вивішує опорну таблицю)

- Перевірте, чи співпадають написи на таблиці з тим, над чим ми з вами сьогодні говорили?

   Домашнє завдання

 

 

 

docx
Додано
20 січня 2019
Переглядів
1476
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку