Тема уроку: Розповідні речення. Інтонація при читанні розповідних речень. Розділові знаки в кінці розповідних речень.
Мета уроку: Розширити уявлення учнів про речення, ознайомити з видами речень за метою висловлювання, зокрема з розповідними реченнями, їх ознаками; розвивати вміння розпізнавати, знаходити речення за ознаками, будувати речення, розвивати спостережливість, мислення, вміння узагальнювати; виховувати інтерес до природи.
Обладнання: Роздатковий матеріал, опорна таблиця, підручник.
Хід уроку
Актуалізація опорних знань
1. Усне опитування.
Які ознаки має речення?
2. Хвилинка мислення. Хвилинка каліграфії.
Закінчити думку.
- Ми вже знаємо, що кожне речення має закінчену думку, спробуйте продовжити речення.
Високо в небі летіли……… .
3. Робота з деформованим реченням. Колективна робота
Природа секрети має свої.
Повідомлення нової теми уроку
Робота над вивченням нового матеріалу
Проблемна ситуація
1.Робота в парах
- Прочитайте роздані вам речення. Спробуйте визначити їхнє завдання, за зразком: « Речення розповідає нам про……… .»
1) Найшвидший плавець серед птахів – пінгвін.
2) Гепард – найшвидша тварина на Землі.
3) Білий ведмідь має чорну шкіру!
Додаткова інформація.
Пінгвін може плисти зі швидкістю 40 км за годину.
-Я з вами згодна, кожне прочитане вами речення хоче про щось розповісти. Як ви думаєте, як можна назвати речення, в якому про щось розповідається?
- Які ви помітили розділові знаки в кінці речень? Яка ваша думка, чому в одних реченнях стоїть крапка, а в інших знак оклику?
(Варіанти відповідей дітей). Пропоную вашу думку перевірити за підручником.
Фізкульхвилинка
Стрибу-стрибу! Скоки-скоки!
Прилетіли дві сороки.
Прискакали жабенята,
Стали у танку кружляти.
Прибігла лисонька –
Заграла на скрипочці.
Скре-ке-ке, ква-ква-ква!
Щоб спочила голова.
Закріплення
1.Робота в парах. Колективна перевірка.
Прослухати речення, поставити розділовий знак в кінці речення, записати під диктовку вчителя.
1) Восени ліс бавить своєю красою.(!)
2) Який чудовий сьогодні день!(.)
2. Відновити речення, довести, що це розповідні речення.
Читання відновлених речень з різною інтонацією(як мишка, ведмідь, лисичка…), із захопленням.
Підсумок уроку
Гра «Мікрофон»
- Яка тема сьогоднішнього уроку?
- З яком видом речення ми познайомилися?
- Чому такі речення називають розповідними?
- Що нового, цікавого ви дізналися на уроці?
(Вчитель вивішує опорну таблицю)
- Перевірте, чи співпадають написи на таблиці з тим, над чим ми з вами сьогодні говорили?
Домашнє завдання