Мандрівка океаном речовин

Про матеріал
Урок-гра метою якого є: • Дидактична: повторити та узагальнити відомості про основні класи неорганічних сполук: визначення, класифікацію, номенклатуру, властивості;переконати в генетичному зв’язку між класами неорганічних сполук; розвивати навички спостерігати, логічно мислити, робити висновки; виховувати комунікативні здібності та інтерес до навчання. • Розвивальна: розвивати інтерес до хімії, хімічну мову, логічне мислення, вміння робити висновки, аналізувати. • Виховна: виховувати в учнів хімічні компетенції, створювати ситуацію захоплення й успіху кожної дитини, формувати науковий світогляд, виховувати хімічну культуру під час проведення експерименту.
Перегляд файлу

СТАРОБІЛЬСЬКА СПЕЦІАЛІЗОВАНА

ЗАГАЛЬНООСВІТНЯ ШКОЛА І-ІІІ СТ. №3

 

 

 

 

 

 

 

 

Урок-гра

 

«Мандрівка

океаном речовин»

 8 клас

 

 

 

 

 

 

Учитель: Лисогор Людмила Павлівна

 

 

 

 

 

 

Старобільськ

 

Урок-гра «Мандрівка океаном речовин». 8 клас

 

Цілі:

  • Дидактична: повторити та узагальнити відомості про основні класи неорганічних сполук: визначення, класифікацію, номенклатуру, властивості;переконати в генетичному зв’язку між класами неорганічних сполук; розвивати навички спостерігати, логічно мислити, робити висновки; виховувати комунікативні здібності та інтерес до навчання.
  • Розвивальна: розвивати інтерес до хімії, хімічну мову, логічне мислення, вміння робити висновки, аналізувати.
  • Виховна: виховувати в учнів хімічні компетенції, створювати ситуацію захоплення й успіху кожної дитини, формувати науковий світогляд, виховувати хімічну культуру під час проведення експерименту.

 

Тип уроку: урок-гра (мандрівка), узагальнення знань.

Форми роботи: групова, самостійна, дослідницька (демонстраційний експеримент)

Обладнання: індикатори, лабораторний посуд та обладнання, розчини натрій гідроксиду й хлоридної кислоти, картки з диференційованими  завданнями.

 

Хід уроку:

І. Організований момент

 

ІІ. Повідомлення теми, мети, мотивація навчальної діяльності

 

Вчитель. Шановні діти! Ми з Вами знаходимося в одному з густонаселених районів Хімічної країни. Відомо, що цей район нараховує понад 100 тисяч його мешканців. Вулиці не упорядковані, світлофори не працюють, безладдя та хаос, прописка відсутня, а мешканці постійно мігрують. Туристи не знаходяться на самоізоляції.

 

ІІІ. Узагальнення знань і вмінь

Вчитель. Давайте поглянемо на карту нашого району.

( Слайд 1)

 

Перше, ізолюємо туристів (Am, Fr, Cf, Ye).

Друге, виключаємо мешканців сусіднього району. (Глюкоза, целюлоза, сахароза, крохмаль)

Як називаються мешканці, що залишилися? (Неорганічні сполуки)

Де вони проживають? І відправляємо їх за місцем проживання. (Це вулиці Оксидна, Основна, Кислотна, Соляна).

 

Слайд 2

компас роза, север компас роза карта, компас PNG | HotPNG

 

 

 

 

 

 

 

 

  1. Відправляємося на вулицю Оксидну.

Запитання до учасників подорожі:

  • Чому вулиця має таку назву?
  • Які речовини називають оксидами?
  • По слайду назвіть  три групи оксидів.

Слайд 3

 

 

Між мешканцями цієї вулиці виникає суперечка щодо території. Щоб уникнути конфлікту розселіть кожну групу на свою територію, назвіть їх.

 

 

 

Вчитель. Наодинці залишився один оксид. До якої групи оксидів він належить? (Несолетворних). Назвіть його, звідки він міг потрапити? (Або викид хімічної промисловості, або з космосу).

Відправимо його на утилізацію.

 

  1. Учитель. Прямуємо на вулицю Кислотну.

Слайд 4

 

Вчитель. Тут протікає річка з її притоками. Картина нагадує плаваючу Венецію. В долині драглиста речовина. Що це за речовина? (Силікатна кислота) Неподалік від головної водної магістралі виділяються гази, що роблять вулицю мертвою. Що це за газ? Звідки він взявся? (Це вуглекислий газ).

Що вони містять?

«Клас сполук вони створили,

«Аш» спочатку причепили.

Їх не визначить на дотик.

 А зовуть їх…

Переконаємося в цьому.

 

Експеримент. Повторимо правила ТБ.

Учні виконують дослід. У три пробірки з розчинами Н2SO4 вносимо індикатори:

а)лакмус

б)метилоранж

в)універсальний

(пояснення досліду).

 

Учитель. Щоб відправитися на сусідню вулицю. Поділимо населення вулиці за схемою:

,

 

(Одноосновні: HNO3, HBr, HCl, HI. Двухосновні: H2SO4, H2SiO3, H2S, H2CO3, H2SO3. Трьохосновні: H3PO4. Оксигеновмісні: HNO3,H2SO4, H2SiO3,H2CO3, H2SO3,H3PO4. Безоксигенові: HBr, HCl, HI, H2S).

 

  1. Учитель. Наш курс на вулицю Основну. Цікаві жителі тим, що по різному відносяться до води.

Слайд 5

 

Запитання до учасників подорожі:

  • Які речовини називаються основами ?
  •  Як класифікують основи ?

 Загадка: Не страшні мені кислоти,

Навіть дуже сильні,

Але в речовинах у лужних

Я стаю малиновим.

  • Як можна розпізнати луги ?  (фенолфталеїн)

Демонстрація досліду. Взаємодія розчину натрій гідроксиду з фенолфталеїном.

Допоможемо жителям в. Основна зайняти відведені їм території та назвіть їх.

 

 

 

 

  1. Учитель. Прямуємо на вулицю Сольову.

 

 

  • Що таке солі?
  • Як класифікують солі?

Заповнити таблицю:

 

Назвіть солі.

 

ІV. Закріплення та застосування знань.

Учитель. Ми з Вами підійшли до кінцевої зупинки мікрорайону Хімічної країни – Зупинка Перетворень. Мешканці всіх вулиць спілкуються між собою, здатні перетворюватися один на одного. Клас об’єднується в 6 груп. Кожен учень отримує завдання та його виконує на маршрутному листі:

І варіант: NaNa2ONaOHNa2SO4

ІІ варіант: PP2O5H3PO4K3PO4

ІІІ варіант: BaBaOBa(OH)2BaSO4

ІV варіант: FeFeCl2Fe(OH)2FeOFeSO4

V варіант: CuCuCl2Cu(OH)2CuOCuSO4

VI варіант: CCO2Na2CO3BaCO3BaCl2

 

V. Аналіз досягнень учнів, підбиття підсумків уроку

VI. Домашнє завдання. Виконати перетворення в.174 (а,б)

 

docx
Пов’язані теми
Хімія, 8 клас, Розробки уроків
Додано
4 червня 2020
Переглядів
468
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку