Подорож країною Знань

Про матеріал
Захід дозволяє розвивати пізнавальний інтерес учнів до вивчення хімії, сприяти розвитку творчої особистості, поглиблення міжпредметних зв’язків, вдосконалювати вміння спостерігати, аналізувати, порівнювати; активізувати розумову діяльність учнів; виховувати самостійність, активність, наполегливість, відповідальність, комунікативні здібності.
Перегляд файлу

СТАРОБІЛЬСЬКА СПЕЦІАЛІЗОВАНА

ЗАГАЛЬНООСВІТНЯ ШКОЛА І-ІІІ СТ. №3

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Інтегрована

пізнавально-розважальна гра

 

«Подорож країною Знань»

 

8,9 класи

 

 

 

 

 

 

Учитель: Лисогор Людмила Павлівна

 

 

 

 

 

 

Старобільськ

Інтегрована пізнавально-розважальна гра

«Подорож країною Знань»

 

Цілі заходу: розвивати пізнавальний інтерес учнів до вивчення хімії, сприяти розвитку творчої особистості, поглиблення міжпредметних зв’язків, вдосконалювати вміння спостерігати, аналізувати, порівнювати; активізувати розумову діяльність учнів; виховувати самостійність, активність, наполегливість, відповідальність, комунікативні здібності.

 

Ведучій. Хімія – один з найцікавіших шкільних предметів, тісно пов’язаний з біологією, фізикою, географією та навіть з літературою та історією. То підключайте знання з цих предметів, свою ерудицію, інтуїцію.Спостерігайте, аналізуйте, порівнюйте і успіх буде вам забезпечений.

Ведучій. Перед вами маршрут подорожі Хімічним королівством, що супроводжується різноманітними станціями. До них Ви можете дістатися за умови, що подолаєте перешкоди: це будуть або демонстраційні досліди, або конкурси. В подорожіприймає участь 2 команди. Першою розпочинає та, що першою впорається із завданнями.

 

Ведучій. Увага «Чорна скринька»

Лукрецій Кар писав: « Перед тим зброєю руки були могутні пазурі, зуби, камінь, уламки від дерева й полум’я. Після того було знайдено …»

Що саме було тоді знайдено? Що лежить у чорній скриньці? (Мідь)

 

Станція «Металічна» (по черзі)

  1. Найбільш пластичний метал … (золото)
  2. Метал, який за нормальних умов перебуває в рідкому стані … (ртуть)
  3. Металу, який використовують для покриття виробів для захисту від корозії…  (цинк)
  4. Самий тугоплавкий метал … (вольфрам)
  5. Найлегший метал … (літій)
  6. Який метал займає третє місце за поширенням в природі? (Алюміній)
  7. Найкращий провідник електричного струму … (срібло)
  8. Який метал має найменшу теплопровідність? (Бісмут)
  9. Назвіть найважчий метал. (Осмій)
  10.          Який рідкий метал утворює оксид, що називають «солодкою землею»?  (Берилій)
  11.          Найдорожчий метал у сучасному світі. (Каліфорній 0,001мг = 10 доларів)

 

Дослід «Дим без вогню»

 

У змочену хлоридною кислотою склянку доливаємо 25%-й розчин амоніаку. Утворюється густий білий дим.

Яке це явище?

 

Станція «Літературна»

  1. На рукомойнике моём

Позеленела …

Но так играет луч на нём,

Что весело смотреть

 

Який метал мала на увазі Анна Ахматова? (Мідь)

 

  1. Про якого вченого-хіміка йдеться?

Он химик, и знаменитый,

К тому же музыку писал.   (Бородин)

 

  1. Назвіть автора вірша:

В природе другого ничего нет,

Ни здесь, ни там –

В космических глубинах.

Все от пылинок малых до планет –

Из элементов состоит единых.   (Степан Щепачов)

 

  1. Який метал згадано в поезії М.Ю.Лермонтова «Смерть поета»? (Свинець)

 

Дослід «Вулкан на столі»

(Розклад амоній діхромата)

  • Який процес Ви спостерігали?
  • Укажіть ознаки хімічної реакції.
  • Чому цей дослід так називають?

 

Станція «Біологічна»

  1. Нестача якого хімічного елемента в організмі людини викликає карієс? (Фтор, Кальцій)
  2. Який головний позаклітинний елемент бере участь у проведенні нервових імпульсів? (Натрій)
  3. Найважливіший елемент для розвитку рослин. (Калій)
  4. Цю речовину вважають символом добробуту й миру у східних народів. Без неї не можуть жити люди. В давні часи вона була розмінною монетою. Що ж це за речовина? (Кухонна сіль)
  5. Кислота, що міститься у шлунковому соці людини? (Хлоридна)
  6. Як називаються білки, які виконують роль біологічних каталізаторів? ( Ферменти)

 

Дослід «Золотий ніж»

  • Яка хімічна реакція відбулася? Fe + CuSO4Cu+ FeSO4
  • До якого типу вона належить?
  • Що таке «золотий ніж»? (Блискучий шар міді, що покрив ніж).

 

Станція «Географічна»

  1. Замініть одну літеру в назві елемента й утворіть:

А)назву гірського хребта на межі  Європи й Азії (Уран – Урал);

Б)назву протоки між Європою й Азією (Фосфор – Босфор).

2. Олово стало причиною загибелі експедиції Роберта Скота (1912р.). Чому? (Олово за низьких температур стає крихким. Експедиція закінчилася трагічно, оскільки пальне витекло).

3. Яким елементам дано назви материків? (Америцій –Америка, Європій – Європа).

4. Назва якої країни світу перекладається як «срібна»? («Аргентина» в перекладі з латинської означає «срібна», хоча поклади срібла в ній відсутній).

 

Дослід «Возгонка та сублімація йоду»

В фарфоровій чашці нагрівають кришталики йоду та охолоджують його пару. (Демонстрація відеодосліду).

  • Що спостерігаєте?
  • До яких явища відносяться возгонка та сублімація йоду?
  • Чому?

 

Станція           «Історична»

  1. Він – один із небагатьох, хто отримав нобелівську премію. Одну за роботи з хімії, другу – за зусилля на користь миру.Фармаколог, медик. Досліджував молекулярну структуру ДНК, боровся за заборону ядерних випробувань. (ЛайнусПолінс)
  2. Цю просту речовину було використовують для вбивства Наполеона Бонапарта, а сьогодні її використовують стоматологи. Що це за речовина (Миш’як)
  3. Під час походів Олександра Македонського в Індію солдати хворіли розладом шлунку-кишкового тракту частіше, ніж офіцери. Їжа одна, а посуд різний. З якого посуду їв офіцерський склад? (Зі срібла)
  4. Непереможне 50-тисячне військо шаха Камбуза переходило через Лівійську пустелю і все загинуло. Назвіть причину (Відсутність води)

 

 

Ведучій. Слово журі для підбиття підсумків та оголошення загальних результатів конкурсів. (Гравці команд і активні вболівальники отримують заохочувальні призи та сертифікати на поточну оцінку, оцінку за письмову роботу, тематичну). От  і закінчилася наша гра. Хочеться привітати переможців. Як побажання, зачитаю рядки із заповіту Д.І.Менделєєва своїм дітям: «Головний секрет життя такий: « Живіть для інших. Самі працюючи, ви робите все і для близьких, і все для себе. А якщо під час праці успіху не буде, буде невдача, не біда, спробуйте ще раз. Збережіть спокій, те внутрішнє самовладання, яке робить людей із волею потрібними іншим. З цим заповітом живіть, його заповідайте…» До нових зустрічей.

 

Література

  1. Матеріали мережі Інтернет
  2. Журнал «Хімія» №9 вересень 2016р.
docx
Пов’язані теми
Хімія, 8 клас, Виховна робота
Додано
4 червня 2020
Переглядів
488
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку