Маркус Френк Зузак. «Крадійка книжок». Короткі відомості про митця. «Крадійка книжок» - роман про Другу світову війну. Історія життя дівчинки Лізель Мемінгер.

Про матеріал
Мета: створити умови для знайомства з особистістю письменника Маркуса Зузака, дослідження особливостей роману «Крадійка книжок», розкриття теми Другої світової війни у творі через ознайомлення з історією життя дівчинки Лізель Мемінгер; сприяти розвитку навичок аналізувати і інтерпретувати твір, психологічного спостереження за поведінкою героїв роману, усного мовлення, творчої уяви; спонукати до виховання уваги до внутрішнього світу людини, її почуттів.
Перегляд файлу

Тема. Маркус Френк Зузак. «Крадійка книжок». Короткі відомості про митця. «Крадійка книжок» - роман про Другу світову війну. Історія життя дівчинки Лізель Мемінгер.

Мета: створити умови для знайомства з особистістю письменника Маркуса Зузака, дослідження особливостей роману «Крадійка книжок», розкриття теми Другої світової війни у творі через ознайомлення з історією життя дівчинки Лізель Мемінгер; сприяти розвитку навичок аналізувати і інтерпретувати твір, психологічного спостереження за поведінкою героїв роману, усного мовлення,  творчої уяви; спонукати до виховання уваги  до внутрішнього світу людини, її почуттів.

Предметні компетентності, що формуються на уроці: знати окремі факти життя сучасного письменника Маркуса Зузака; зміст прочитаного роману «Крадійка книжок»; розуміти зв’язок творчості письменника з національними літературними традиціями та сучасними тенденціями світової літератури; аналізувати ідейно-тематичний зміст, сюжет, композицію, проблематику роману; характеризувати образи персонажів; коментувати художні образи, у яких утілено позитивні і негативні явища.

Ключові компетентності, що формуються на уроці: пояснювати символічний зміст твору; використовувати ресурси Інтернету для створення доповіді, презентації; створювати учнівський проект; висловлювати власні ідеї щодо залучення молоді до читання; аналізувати соціальні, моральні, політичні, історичні проблеми, порушені у романі, висловлювати судження про них.

Перебіг уроку

Війна буде

повторюватись до тих пір, поки питання до неї

буде вирішуватись не тими,

хто помирає на полі бою.

Анрі Барбюс.

І. Орієнтація, мотивація діяльності.

1. Бесіда про Другу світову війну:

- що ви знаєте про Другу світову війну?

- Які твори українських письменників ви вивчали про Другу світову війну?

- Які твори зарубіжних письменників про Другу світову війну?

- Чому письменники так багато пишуть про війну?

2. Підсумок вчителя. Про події Другої світової війни знаємо з книг українських письменників (Олеся Гончара «Прапороносці», Олександра Довженка « Україна в огні»), творів, які ми вивчали (Генріха Белля «Подорожній, коли ти прийдеш у СПА…», Пауля Целана «Фуга смерті»). Знаємо про наші втрати, біль, ненависть до ворога. Під час Другої світової війни ці твори пронизані високим антивоєнним пафосом, запереченням будь-якої війни. В умовах війни залишатися по-справжньому живою людиною не вдається нікому. Людина народжується, щоб жити і любити, і радіти життю, а не гинути на війні. Війна завжди проти людини. Війна – це найжахливіше зло людства. Тема Другої світової війни продовжується сучасними письменниками.  Серед них – австралійський письменник – Маркус Зузак.

  1. Оголошення теми, мети, предметних і ключових компетентностей, що формуються на уроці.

Знайомство з автором роману «Крадійка книжок» Маркусом Зузаком.

  1. Слово вчителя. Ми починаємо вивчати творчість молодого сучасного австралійського письменника Маркуса Зузака, його роман «Крадійка книжок». Письменник описує страшні жахи війни. Ця книга надзвичайно сучасна, тому що сьогодні російські окупанти повторюють злочини фашизму, вбивають і катують українців, намагаючись поневолити нашу країну.

Маркус Зузак народився в 1975 році. Після закінчення школи захоплюється літературою, а через деякий час твердо вирішив стати письменником, маючи певний талант. Його батьки, вихідці з Австрії та Німеччини, пережили жахи Другої світової війни. Страшні події війни, про які розповідали батьки, закарбувались в душі письменника. Це і призвело до створення роману «Крадійка книжок», одного з кращих антифашистських романів.

Роман «Крадійка книжок» надрукований у 2005р., перекладений тридцятьма мовами. Роман входить в п’ятірку найбільш купованих книг у світі. У книзі «Крадійка книжок» - війна, звуки пострілів, гуркіт вибухів, крики солдатів, ворожі літаки, страх проникає в найбільші куточки душі, нависає смерть.

  1. Презентація життя і творчого шляху Маркуса Зузака.

(робота в зошитах)

  1. Записати опорні слова про жахіття війни за романом М.Зузака «Крадійка книжок»

Страх, голод, арешти, газові камери, фашистська свастика, сирени, бомби, розбиті літаки, тіла в крові, нагай в руках, мільйони убитих душ.

  1. Робота над текстом твору.

(Учні коротко розповідають зміст роману)

  1. Бесіда.

Чому розповідь в романі веде Смерть?

Що означають слова «Ніколи ще у смерті не було стільки роботи?»

Як війна спотворила життя дитини Лізель Мемінгер?

Де Лізель краде книги?

Чому подружилась з Максом Ванденбургом?

Що свідчить про те, що прості люди ненавидять війну, Гітлера?

Що символізують у романі книги?

Які риси героїв протистоять фашистському злу?

 

  1. Підсумок викладача. У цій книзі війна, як саме життя і буденність. Історія на тлі війни, але зачіпає бойові дії.

Січень 1939 рік. Німеччина. Розповідь в романі веде смерть. Ніколи ще у смерті не було стільки роботи, як під час війни. Смерть вирішує розповісти одну історію. Головна героїня Лізель Мемінгер отримує притулок в сім’ї прийомних батьків Ганса і Рози Хуберман (батько Лізель комуніст; його уже немає,а матір чекає така сама доля, в дорозі смерть відвідує братика). Хубермани виявилися справжніми і небайдужими до чужого горя, вони змогли ховати єврея і навіть піклуватися про нього в міру своїх можливостей. Лізель – жертва свого часу, яка ненавидить Адольфа Гітлера, так як і її прийомні батьки, не признають ідеї фашизму. Але дитинство є дитинство, Лізель ходить у школу, гуляє, грає у футбол, захоплюється читанням книжок. Ганс Хуберман вчить Лізель читати, виводячи букви фарбою на стіні підвалу. Читання настільки захоплює Лізель, що вона починає красти книги. Першу книгу вона вкрала у снігу, під час похорон братика. Другу – вогні, де фашисти палили сотні книжок.  Ще одну Лізель вкрала у води. Деякі книжки їй дала дружина мера. Книги – відрада в нелегкому житті дівчинки. Книги допомагають Лізель спілкуватися з людьми, пізнавати світ.

У кульмінаційній частині роману у Лізель з’являється новий друг – Макс Ванденбург, єврей-втікач, який оселився у Хуберманів, що ховають його в підвалі власного будинку від нацистів. Макс і Лізель стають друзями. Макс дарує Лізель книгу Адольфа Гітлера «Моя боротьба», зафарбувавши сторінки власними малюнками і написами. У цих написах і малюнках – жорстока критика фашистського режиму, який завдав величезного горя людям.

Оригінальна точка зору письменника – звичайні німці війни не хотіли і теж страждали від неї. Людяність і культура, доброта і книжки протистоять фашистському злу і перемагають – такий головний лист-мотив роману.

 

  1.  Підсумок уроку.

Від фашизму постраждало багато людей у світі, які загинули під бомбами, від хвороб, голоду, у концтаборах. Не було жодної країни, яка б виграла від війни. Сім десятиліть тому нацистську машину вдалося зупинити і знищити солдатам різних національностей. Чи можемо стверджувати ми сьогодні, що подібне зло не повториться? Я вважаю, що ні. Доказом цього є війна в Україні. Фашизм повернувся. Російська Федерація розтоптала міжнародне право, напавши на Крим та розпаливши збройний конфлікт на Донбасі, сьогодні руйнує систему європейської та світової безпеки. Культ Путіна багато в чому перевершив своїми масштабами навіть культ Гітлера. Російська агресія становить загрозу не тільки для України, а й для всієї Європи. Тисячі патріотів виступили на захист не тільки нашої Батьківщини, але й усього цивілізованого світу.

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Подгайная Марина
    Дуже вдячна Вам за Вашу роботу!
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
18 квітня
Переглядів
956
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку