12 травня о 18:00Вебінар: Лайфхаки з використання сервісу LearningApps в освітньому процесі

Математична гра "Хрестики-нулики"

Про матеріал
.Внутрішня мотивація в багатьох учнів ще нестійка і залежить від ситуації. Тому необхідно пропонувати цікаві логікорозвивальні завдання, розв’язання ситуативних завдань, цікаві факти із життя знаменитих людей, різноманітні історичні матеріали, ігрові ситуації. Сприяють формуванню позитивної мотивації й різні форми заохочення, підтримка успіхів, емоційне спілкування. Розвитку пізнавальних інтересів та пізнавальної активності учнів математичних класів сприяє: залучення їх до самостійного пошуку й «відкриття» нових знань, розв’язання задач проблемного характеру; якщо навчання потребує напруження думки, мислення, але посильне; коли навчальний матеріал пов’язаний з раніше вивченим; завдання практичного і прикладного характеру, зокрема і старовинні; використання методів таблиць і графів, розв’язання задач на переливання та зважування.
Перегляд файлу

1.Маховикова Лариса Миколаївна

2. Криворізька загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів № 117

3.Внутрішня мотивація в багатьох учнів ще нестійка і залежить від ситуації. Тому необхідно пропонувати цікаві логікорозвивальні  завдання, розв’язання ситуативних завдань, цікаві факти із життя знаменитих людей, різноманітні історичні матеріали, ігрові ситуації.

Сприяють формуванню позитивної мотивації й  різні форми заохочення, підтримка успіхів, емоційне спілкування.

Розвитку пізнавальних інтересів та пізнавальної активності учнів математичних класів сприяє: залучення їх до самостійного пошуку й «відкриття» нових знань, розв’язання задач проблемного характеру; якщо навчання потребує напруження думки, мислення, але посильне; коли навчальний матеріал пов’язаний з раніше вивченим; завдання практичного і прикладного характеру, зокрема і старовинні; використання методів таблиць і графів, розв’язання задач на переливання та зважування.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

У світі  логіки

Математична гра «Хрестики-нулики» (для учнів 7-9 кл.)

 

Мета:

  • розвиток логічного мислення школярів;
  • виховання пізнавального інтереса до вивчення  математики.

 

Правила гри:

  1. У грі приймають участь дві різновікові команди (7-9 класи): «Хрестики» и «Нулики».
  2. Право обирати завдання надається  тій команді, яка першою  правильно відповість на питання відбіркового туру.
  3. Друга команда може відіграти питання, запропонував більш вищу ціну – менша кількість хвилин на обдумування розв’язання задачі.
  4. Якщо команда правильно розв’язала задачу, то ігрове поле закривається її знаком, в іншому випадку  ігрове поле закривається знаком команди-суперниці.
  5. Ігрове поле:

 

«Місто  майстрів»

«Допоможи Попелюшці»

Спортивна

«Знайди імя»

«Скільки важить»

«Умови  найму»

«Чорне і біле»

Бліц

«На іподромі»

 

Х

0

Х

0

Х

Х

Х

0

0

 

  1. Переможцем гри вважається команда, яка отримала по горизонталі, вертикалі чи діагоналі три однакових знака (своєї команди) чи найбільше число «своїх» знаків на ігровому полі.

Питання відбіркового туру:

Складіть із слова «математика» якомога  більше слів – іменників у називному відмінку. Власні імена не допускаються.

Задачі основного туру (Додатки)

  1. «Місто майстрів»

У місті мешкають 5 друзів: Коваленко, Петренко, Сидорчук, Кондратюк та Гришин. У них різні профессії: маляр, мельник, перукар, поштар, тесля. Але я точно знаю, що Петренко і Гришин ніколи не тримали в руках малярської кисті, а Коваленко і Гришин вже давно збираються відвідати млин, де працює  їх товариш. Петренко і Кондратюк живуть в одному будинку з поштарем. Сидарчук нещодавно був на риболовлі разом із  Петренком і перукарем. Коваленко і Петренко кожну неділю грають у шахи  з теслею і  малярем, а Гришин і Кондратюк по суботах зустрічаються у перукарні, де працює  їх друг. Поштар любить голитися вдома. Допоможіть  мені встановити професію кожного з друзів.

  1. «Допоможи Попелюшці»

Казкові королі, чорти, баби-яги та інші злодії невичепні у вигадуванні  різноманітних перепон і перешкод на дорогах, що ведуть до щасливого життя. Герої  проявляють винахідливість та хоробрість, обирають на перехресті кращу  з трьох доріг, будують палаци за одну ніч, залагоджують закоренілі  конфлікти, стають арбітрами у суперечках , знаходять найкраще  рішення хитромудрих загадок та задачок, іноді дійсно безглуздих  і тому вони здаються  нерозв’язними. Так трапилось і в цій казці.

  •        Ми поїдемо на бал, – сказала  Попелюшці  мачуха і злорадно додала:
  • Залишу тобі бочонок с виноградним соком, 24 літри, і 3 порожні круглі відкриті банки (без поділів), місткістю 10, 11 та 13 л. Не користуючись  ніякими мірками, ти повинна налити з бочонка в кожну банку рівно по 8 л сока.  Коли  повернемося з бала, я  перевірю. Втім, можеш прийти, подивитися, як ми танцюємо, якщо швидко та  достатньо охайно виконаєш  завдання.

Діти! Невже ми залишимо Попелюшку без підтримки?

  1. «Спортивна»

В школі  працювали три секции: волейбольна, баскетбольна і тенісна. Всього в секціях займалися 38 учнів. У волейбольній 21  учень,  серед яких   трое  ще  займалися   тенісом, шестеро –  баскетболом, а один –  одразу в  трьох секціях. В  секції теніса    було 13 школярів,  серед  яких     5  займалися одразу   в  двох   секціях.  Скільки школярів займалися у баскетбольній секції?                                                                                                                                      4. «Знайди ім’я»

Хлопчик  замінив у своєму  імені кожну букву її номером в  українській абетці   і отримав 115518611.  Як його  звуть?

5.«Скільки важить»

Собака  та порося  мають таку вагу,  як і  5 цуценят. Одне порося важить стільки , скільки важать 5 кошенят. Одна кішка і порося мають таку ж масу, що і три цуценяти.  У  скільки разів собака важить більше  ніж кішка?

                   6.   «Умови найму»

Господар найняв робітника за  такою умовою : за кожен робочий день буде платити йому по 20 копійок, а за неробочий –  відраховувати по 30 копійок. Після 60 днів робітник  нічого не  заробив. Скільки  було  робочих днів?

 

 

 

  1. «Чорне і біле»

На столі стоять три однакові коробочки. В одній лежать  дві білих, в другій  дві  чорних, а в третій чорна і біла кульки. На коробочках зроблені надписи: « дві білі», «дві чорні», «чорна і  біла», але ні одна з надписів не відповідає дійсності. Як, вийнявши тілько  одну кульку  з однієї коробки, узнати, які кульки де знаходяться?

  1. «Бліц»
  1. Як розсадити 45 кроликів у 9 кліток так, щоб у всіх клітках была різна кількість кроликів?
  2. Сімь  чоловік обмінялися фотографіями так, що кожний отримав по одній фотографії всіх своїх друзів.  Скільки при цьому  було роздано фотографій?
  3. Із міста А у місто В веде 3 дороги, а із  міста В у місто С – чотири дороги. Скількома способами можна попасти з  міста А в  місто С через  місто В?
  4. На столі в ряду стоять 3  порожніх  і 3  склянки з  молоком.  Їх  треба  розташувати так,  щоб  порожні склянки чередовалися з наповненими. Для цього дозволяється  взяти тільки  одну склянку.  Як це  зробити? 
  1.          «На іподромі»

Перед початком забігу на іподромі чотири знатоки з числа глядачив обговорювали шанси фаворитів А, В и С.

  1. Заїзд виграє А чи С.
  2. Якщо А прийде третім, то С не виграє.
  3. Якщо А буде другим, то виграє В.
  4. Другим прийде А чи В.

Після заїзда зясувалося, що  три фаворити А, В і С дійсно зайняли перші три місця і що всі чотири твердження знатоків оказалися  істинними. Як фаворити поділили між собою призові місця?

Підведення підсумків та нагородження переможців.

 

 

 

 

 

 

 

docx
До підручника
Алгебра 8 клас (Істер О. С.)
Додано
31 серпня 2019
Переглядів
619
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку