29 квітня о 18:00Вебінар: Використання технології «перевернутий клас» на уроках хімії

Математична гра "Майстер-шеф"

Про матеріал

Майстер-шеф математики

Мета: формувати пізнавальну активність і широту світогляду, навчати учнів працювати разом, раціонально використовувати дозвілля, виховувати дисциплінованість, відповідальність за справу колективу.

Перегляд файлу

Майстер-шеф математики

Для учнів 7-х класів

 

Мета: формувати пізнавальну активність і широту світогляду, навчати учнів працювати разом, раціонально використовувати дозвілля, виховувати дисциплінованість, відповідальність за справу колективу,

Обладнання: проектор, сигнальні картки, таблиця конкурсів, дипломи, сірники, ґудзики, листочки, ручки, 4 цукерки двох видів, одноразовий посуд, чай, чайник, кухонні девайси (дошки, ножі, блюда, ложки), серветки, фрукти, йогурт.

Хід гри

І. Вступ.

Ведучий.  Математика …

   Наук цариця недосяжна,

   Могутня, щедра і прекрасна,

   Блискуче розум розвиває,

   І вірно мислити навчає.

   Неперевершена її краса,

   Чудова логіка струнка!

 Доброго дня, шановні учні. Сьогодні в цій залі ми зібралися для того, щоб разом з вами насолодитися інтелектуальною грою. Але тему гри ви повинні вгадати самі, розгадавши ребус.

C:\Users\Username\Desktop\картинки\ребус.jpg  Кулінарія

 Отже, я запрошую всіх прийняти участь у захоплюючому математичному шоу «Майстер-шеф математики».

  • Як саме математика пов’язана з кулінарією? (Відповіді учнів)
  • Пропоную переглянути презентацію.

ІІ. Представлення учасників.

  • Братимуть участь у конкурсі всі ті, хто виконав домашнє завдання (приготував «математичну» випічку).
  • У вас зараз є можливість презентувати свою роботу. (Учні презентують домашню випічку).
  • Дякуємо вам за ці шедеври. А можливість оцінити їх смакові якості буде у кожного після закінчення шоу.
  • Вітаємо учасників. Бажаємо успіхів кожному. Хай переможе найрозумніший.
  • У нашій грі нам не обійтись без справедливого журі. Оцінювати ваші математичні знання з кулінарії будуть … .
  • Шоу складається з шести турів. У кожному турі свої правила. То ж будьте уважними. Пам’ятайте єдине правило: «Все у грі пов’язано з їжею».

ІІІ. Математична гра.

І тур. Так чи ні

  • У першому турі будуть звучати твердження. Якщо ви погоджуєтеся з ними, то піднімаєте сигнальну картку зеленого кольору, а якщо ні – червоного. Той, хто набере 4 або 3 бали, переходить у наступний тур.

Твердження:

  • Значення невідомого, яке перетворює рівняння в правильну рівність, називається корінь. Так чи ні? (Так)
  • Ньютону на голову впала груша. Так чи ні? (Ні, яблуко)
  • Одне яйце варять протягом 4 хв. Тоді 5 яєць зваряться за 20 хв. Так чи ні? (Ні, за 4 хв.)
  • Кухонне приладдя, яке допомогло математику Ератосфену скласти таблицю простих чисел, – це решето. Так чи ні? (Так)
  • Надається слово журі.
  • Той, хто набрав 3 або 4 бали, переходить у ІІ тур.

 

ІІ тур. Хто капітан?

  • У другому турі вам потрібно розв’язати задачу. Два учасники, які справляться із завданням найшвидше, і будуть капітанами у третьому турі.

Задача.

Для приготування бананового коктейлю (на 5 порцій) потрібно взяти 5 бананів, 1 кг морозива, 500 мл молока. Обчисліть, яку кількість продуктів потрібно взяти для приготування 1 порції коктейлю.

Відповідь: банани – 1 шт., молоко – 100 мл, морозива – 200 г.

  • Отже, рекомендую всім удома приготувати банановий коктейль. А про його надзвичайну користь ви дізнаєтесь із наступного слайду.
  • Слово надається журі. Хто ж учасників стає капітаном?

ІІІ тур. Змагання команд

  • У третьому турі потрібно сформувати дві команди. Зараз капітани по черзі обирають по одному учаснику в свою команду. Першим вибирає собі учасника той капітан, який першим розв’язав задачу в другом турі. (Всі учасники об’єднуються в дві команди).
  • Наступні завдання для команд. Вам необхідно набрати якомога більше балів, випередивши команду-суперницю. Команда, яка переможе – повним складом переходить до наступного туру. Інша – вибуває.
  • Перед вами задачі. Кожна правильно розв’язана задача приносить команді 1 бал. Команда, яка правильно виконає завдання першою, отримує ще 1 додатковий бал за спритність і організованість.

Задача 1.

Зі свіжих слив виходить 21 % сушених. Скільки сушених слив можна отримати із 75 кг свіжих?

Розв’язок

Відповідь: із 75 кг свіжих слив можна отримати 15,75 кг сушених.

Задача 2.

Для того, щоб приготувати варення із вишні беруть 2 частини ягід і 3 частини цукру. Скільки кг вишні потрібно взяти, якщо маємо 4 кг 500 г цукру?

Розв’язок

4 кг 500 г = 4500 г

  1. 4500 : 3 = 1500 (г) – 1 частина;
  2. 1500 2 = 3000 (г) = 3 кг вишень.

Відповідь: для приготування варення потрібно взяти 3 кг вишні, якщо маємо 4 кг 500 г цукру.

Задача 3.

Ресторан закупив для приготування узвару сухофрукти. Серед них було 400 кг яблук, що становить 20 % загальної кількості сухофруктів. Груш було на 100 кг менше, ніж яблук. Решту сухофруктів становили сливи. Скільки кілограмів слив привезли до ресторану?

Розв’язок

  1. − (400 + 300) = 1300 (кг) – слив.

Відповідь:  до ресторану привезли 1300 кг слив.

  • Надається слово журі.
  • Вітаємо переможців. Вони переходять до наступного туру. Всім іншим дякуємо за наполегливість і жагу до перемоги.

ІV тур. Хвилинка логіки

  • Вам пропонується логічна задача. Ті четверо, хто перші правильно її розв’яжуть, матимуть право змагатися в наступному турі. Журі уважно слідкує. Час на виконання завдання – 2 хвилини.

Задача.

Із восьми сірників і ґудзика склади рибку. А тепер переклади 3 сірники і ґудзик так, щоб рибка попливла у протилежному напрямку.

  C:\Users\7Cantona7\Desktop\1.png

  • Надається слово журі. Хто ж ті щасливчики, які майже дійшли до фіналу?

V тур. Загадкова страва

  • Зараз методом жеребкування ви об’єднуєтеся у дві команди. (Пропонуються цукерки двох видів).
  • Завдання командам – відгадати страву, яка зашифрована. Лише правильно розклавши на множники подані вирази та знайшовши правильну відповідь, ви складете ключове слово. Команда-переможець переходить до фіналу. Час на виконання – 2 хвилини.

1)  (а – 5)2 – 6(а – 5):    1)  (2 – b)2 – 8 + 4b:

г) (а – 5) (а + 1);      ¤ г) (2 – b) (–b – 2);

¤ п) (а – 5) (а – 11);     н) (2 – b) (b – 2);

р) (а – 4) (а – 1).      р) (2 – b) (b + 2).

 

2)  8(х + у) – ах – ау:    2)  c2(а – 1) – х(1– а):

¤ и) (х + у) (8 – а);     а) (а – 1) (с2 – х);

о) (х + у) (а – 8);      и) (1 – а) (с2 + х);

е) (х + у) (а + 8).      ¤ о) (а – 1) (с2 + х).

 

3)  (х – 3)2 – 12 + 4х:    3)  2b – 4ab2 – a + b:

ф) (3 – х) (х – 1);      ¤ л) (а – b) (4ab – 1);

¤ р) (3 – х) ( х – 1);     ю) (а – b) (4ab + 1);

л) (3 – х) (х + 1).      р) (а + b) (4ab – 1).

 

4)  у3 – х2у + 7у2 – 7х2:    4)  18аb3 + 27а2b2 – 45аb4:

ц) (у2 – х2) (у – 7);     і) 9аb2(9b + 18а – 36b2);

к) (у2 + х2) (у + 7);     ¤ у) 9аb2(2b + 3а – 5b2);

¤ і) (у2 – х2) (у + 7).     г) 18аb2(b + 9а – 27b2).

 

 

5)  7а2b2 + 14а3b – 28аb3:    5)  2ас + 6bс – 4аd – 12bd:

¤ ж) 7аb(аb + 2а2 – 4b2);    ж) 2(а +3b) (c + 2d);

б) 7а2b(b + 7а – 21b2);     л) 2(а – 3b) (c – 2d);

о) 7аb(аb + 7а2– 21b2).     ¤ б) 2(а + 3b) (c – 2d).

 

6)  2ау + 2а – у –1:     6)  ху – х – у + 1:

¤ к) (у + 1) (2а – 1);     ¤ ц) (у – 1) (х – 1);

і) (у + 1) (2а + 1);      о) (у + 1) (х – 1);

ц) (у + 1) (1– 2а).      к) (у – 1) (х + 1).

 

7)  х2 – 13х + 12:     7)  х2 – 15х + 14:

і) (х — 1) (х + 12);     ф) (х – 1) (х + 14);

р) (х + 1) (х – 12);     ¤ і) (х – 1) (х – 14)

¤ и) (х – 1) (х – 12).     и) (х + 1) (х – 14).

Відповідь: пиріжки, голубці.

  • Слово журі. Хто ж переходить до фіналу?

VІ тур. Сюрприз

  • У фінальному раунді учасникам пропонуються однакові набори продуктів (корзини містять по 2 банани, 4 апельсини, 3 ківі, 6 яблук, 1 пачка йогурту).
  • Вам потрібно приготувати фруктовий салат за рецептом. Враховуватися будуть правильність, швидкість, презентація страви.

Рецепт:

Наріжте кубиками 1/4 всіх апельсинів, 50 % кількості бананів, третину всіх ківі, 0,25 частину кількості яблук. Заправте все це 100 % йогурту.

ІV. Гра для глядачів.

  • Ось і підійшло до завершення наше шоу. Поки журі оцінює останній конкурс і підводить підсумки гри, пропоную всім позмагатися. Об’єднуємося в дві команди: хлопці – дівчата.

Завдання

  1. Назвіть продукти, які мають форму круга. (Команди називають по черзі).
  2. Назвіть продукти, які мають форму трикутника. (Команди називають по черзі).
  3. Назвіть продукти, які мають форму овала. (Команди називають по черзі).

V. Підсумки гри.

  • Як і все у цім світі, закінчується і наша гра.

 

Ти визнана давно главою всіх наук,

Потрібна нам ти завжди, скрізь і всюди.

Без математики ми нині як без рук.

З тобою з казки дійсність творять люди.

Освоївши тебе, рвемося у політ,

Створили вже розумні ми машини,

Штурмуємо космічний світ.

І різних фактів узнаєм причини.

З тобою ми невпинно ростемо,

З тобою підкоряємо природу,

Твої досягнення ми віддамо

На благо українського народу.

  • За мить ми дізнаємося хто посів почесне звання «Майстер-шеф математики».
  • Запрошуємо журі для оголошення результатів змагання і нагородження переможця.

VІ. Математичне чаювання.

  • Запрошуємо всіх скуштувати «математичні» смаколики.


Презентація до гри «Майстер-шеф математики»

Слайд 1      Слайд 2

 

Слайд 3      Слайд 4

 

Слайд 5      Слайд 6

 

Слайд 7      Слайд 8

 

Слайд 9      Слайд 10

 

Слайд 11      Слайд 12

 

Слайд 13      Слайд 14

 

Слайд 15      Слайд 16

 

 

Слайд 17      Слайд 18

 

Слайд 19      Слайд 20

 

Слайд 21      Слайд 22

 

Слайд 23      Слайд 24

 

 

Слайд 25      Слайд 26

 

Слайд 27

 

1

 

docx
Додано
26 березня 2018
Переглядів
1399
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку