Мета: формувати пізнавальну активність і широту світогляду, навчати учнів працювати разом, раціонально використовувати дозвілля, виховувати дисциплінованість, відповідальність за справу колективу,
Обладнання: проектор, сигнальні картки, таблиця конкурсів, дипломи, сірники, ґудзики, листочки, ручки, 4 цукерки двох видів, одноразовий посуд, чай, чайник, кухонні девайси (дошки, ножі, блюда, ложки), серветки, фрукти, йогурт.
Хід гри
І. Вступ.
Ведучий. Математика …
Наук цариця недосяжна,
Могутня, щедра і прекрасна,
Блискуче розум розвиває,
І вірно мислити навчає.
Неперевершена її краса,
Чудова логіка струнка!
Доброго дня, шановні учні. Сьогодні в цій залі ми зібралися для того, щоб разом з вами насолодитися інтелектуальною грою. Але тему гри ви повинні вгадати самі, розгадавши ребус.
Кулінарія
Отже, я запрошую всіх прийняти участь у захоплюючому математичному шоу «Майстер-шеф математики».
ІІ. Представлення учасників.
ІІІ. Математична гра.
І тур. Так чи ні
Твердження:
ІІ тур. Хто капітан?
Задача.
Для приготування бананового коктейлю (на 5 порцій) потрібно взяти 5 бананів, 1 кг морозива, 500 мл молока. Обчисліть, яку кількість продуктів потрібно взяти для приготування 1 порції коктейлю.
Відповідь: банани – 1 шт., молоко – 100 мл, морозива – 200 г.
ІІІ тур. Змагання команд
Задача 1.
Зі свіжих слив виходить 21 % сушених. Скільки сушених слив можна отримати із 75 кг свіжих?
Розв’язок
Відповідь: із 75 кг свіжих слив можна отримати 15,75 кг сушених.
Задача 2.
Для того, щоб приготувати варення із вишні беруть 2 частини ягід і 3 частини цукру. Скільки кг вишні потрібно взяти, якщо маємо 4 кг 500 г цукру?
Розв’язок
4 кг 500 г = 4500 г
Відповідь: для приготування варення потрібно взяти 3 кг вишні, якщо маємо 4 кг 500 г цукру.
Задача 3.
Ресторан закупив для приготування узвару сухофрукти. Серед них було 400 кг яблук, що становить 20 % загальної кількості сухофруктів. Груш було на 100 кг менше, ніж яблук. Решту сухофруктів становили сливи. Скільки кілограмів слив привезли до ресторану?
Розв’язок
Відповідь: до ресторану привезли 1300 кг слив.
ІV тур. Хвилинка логіки
Задача.
Із восьми сірників і ґудзика склади рибку. А тепер переклади 3 сірники і ґудзик так, щоб рибка попливла у протилежному напрямку.
V тур. Загадкова страва
1) (а – 5)2 – 6(а – 5): 1) (2 – b)2 – 8 + 4b:
г) (а – 5) (а + 1); ¤ г) (2 – b) (–b – 2);
¤ п) (а – 5) (а – 11); н) (2 – b) (b – 2);
р) (а – 4) (а – 1). р) (2 – b) (b + 2).
2) 8(х + у) – ах – ау: 2) c2(а – 1) – х(1– а):
¤ и) (х + у) (8 – а); а) (а – 1) (с2 – х);
о) (х + у) (а – 8); и) (1 – а) (с2 + х);
е) (х + у) (а + 8). ¤ о) (а – 1) (с2 + х).
3) (х – 3)2 – 12 + 4х: 3) 4а2b – 4ab2 – a + b:
ф) (3 – х) (х – 1); ¤ л) (а – b) (4ab – 1);
¤ р) (3 – х) ( х – 1); ю) (а – b) (4ab + 1);
л) (3 – х) (х + 1). р) (а + b) (4ab – 1).
4) у3 – х2у + 7у2 – 7х2: 4) 18аb3 + 27а2b2 – 45аb4:
ц) (у2 – х2) (у – 7); і) 9аb2(9b + 18а – 36b2);
к) (у2 + х2) (у + 7); ¤ у) 9аb2(2b + 3а – 5b2);
¤ і) (у2 – х2) (у + 7). г) 18аb2(b + 9а – 27b2).
5) 7а2b2 + 14а3b – 28аb3: 5) 2ас + 6bс – 4аd – 12bd:
¤ ж) 7аb(аb + 2а2 – 4b2); ж) 2(а +3b) (c + 2d);
б) 7а2b(b + 7а – 21b2); л) 2(а – 3b) (c – 2d);
о) 7аb(аb + 7а2– 21b2). ¤ б) 2(а + 3b) (c – 2d).
6) 2ау + 2а – у –1: 6) ху – х – у + 1:
¤ к) (у + 1) (2а – 1); ¤ ц) (у – 1) (х – 1);
і) (у + 1) (2а + 1); о) (у + 1) (х – 1);
ц) (у + 1) (1– 2а). к) (у – 1) (х + 1).
7) х2 – 13х + 12: 7) х2 – 15х + 14:
і) (х — 1) (х + 12); ф) (х – 1) (х + 14);
р) (х + 1) (х – 12); ¤ і) (х – 1) (х – 14)
¤ и) (х – 1) (х – 12). и) (х + 1) (х – 14).
Відповідь: пиріжки, голубці.
VІ тур. Сюрприз
Рецепт:
Наріжте кубиками 1/4 всіх апельсинів, 50 % кількості бананів, третину всіх ківі, 0,25 частину кількості яблук. Заправте все це 100 % йогурту.
ІV. Гра для глядачів.
Завдання
V. Підсумки гри.
Ти визнана давно главою всіх наук,
Потрібна нам ти завжди, скрізь і всюди.
Без математики ми нині як без рук.
З тобою з казки дійсність творять люди.
Освоївши тебе, рвемося у політ,
Створили вже розумні ми машини,
Штурмуємо космічний світ.
І різних фактів узнаєм причини.
З тобою ми невпинно ростемо,
З тобою підкоряємо природу,
Твої досягнення ми віддамо
На благо українського народу.
VІ. Математичне чаювання.
Презентація до гри «Майстер-шеф математики»
Слайд 1 Слайд 2
Слайд 3 Слайд 4
Слайд 5 Слайд 6
Слайд 7 Слайд 8
Слайд 9 Слайд 10
Слайд 11 Слайд 12
Слайд 13 Слайд 14
Слайд 15 Слайд 16
Слайд 17 Слайд 18
Слайд 19 Слайд 20
Слайд 21 Слайд 22
Слайд 23 Слайд 24
Слайд 25 Слайд 26
Слайд 27
1