Позакласний захід з математики "Математичний ярмарок"

Про матеріал

"Математичний ярмарок" доцільно проводити під час Декади математики. В ньому задіяно багато дітей. Тут вони можуть показати свої математичні та артистичні дані

Перегляд файлу

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Учень 1

Увага! Увага! Спішіть. Поспішайте!

Господарі й гості - глядіть, не минайте!

Учень 2

На ярмарок прошу гуртом, поодинці!

 Чекають на вас там чудові гостинці!

Учень 1

На ярмарку нашім веселім, багатім

 Є чим дивуватись і є що придбати.

 Учень 2

Тут щедрі дарунки із саду, городу,

 Тут пісня і жарти усім в нагороду.

Учень 1

Тут речі умільців, ні з чим не зрівнянні –

 Барвисті стрічки, рушники вишивані.

Учень 2

Мерщій-бо на ярмарок всі поспішайте!

Купуйте, милуйтесь, танцюйте і грайте!

В давнину у нас дуже любили ярмарки. Ярмарок вважали святом, а народна мудрість говорить: будь-яка душа святу радіє! Ярмарки колись були різні: весняні, зимові, літні, осінні. Але сьогодні, як ви вже здогадалися, ярмарок не звичайний, а математичний. І гості у нас не хто-небудь, а вчителі математики з усього району.

Ведуча 1

І сувора, й солов'їна

Математика-країна

Праця тут іде завзята,

Вмій лиш спритно рахувати.

Ведуча 2

Вмій ділити, віднімати,

Множить швидко й додавати.

 Вмій кмітливо все збагнути,

Першим в відповіді бути.

Добрий день, шановні гості! Ласкаво просимо на наш ярмарок!

Ярмарок, ярмарок

Усе як годиться

І цибуля і ковбаси

Діди й молодиці

Куманці, горщики

Апетитні страви

Продавці, покупці

І просто роззяви.

Ярмарок, ярмарок

День і ніч вирує

Приходьте на ярмарок

Ми вас почастуєм!

Отож вибирайте, що вам до вподоби.

Товари лише високої проби.

Пропонуємо товар  на різні смаки,

Тож  у чергу ставайте ви залюбки.

Ведуча 1

Ой, ярмарок! І чого тут лишень немає

Учень 1

 Ух-ти! Ох-ти!  Тара-рам

Поспішайте на базар!

Поспішайте на базар!

Тут для вас усіх товар!

Учень 2

 Мед, цукерки,  шаровари

Всякі різні тут товари.

 Покупці, мерщій ідіть!

Та товар у нас беріть!

Учень 1

Тільки щоби щось купити,

треба ціну обчислити!

Треба ціну обчислити,

а без неї не купити!

Учень З

Покупець, стривай, куди?

 Радимо мерщій сюди!

Обирай товар чудовий,

Де ярлик червонокольоровий!

Це товар, дивись - без хиби,

 все: від сукні і до риби.

А задача? Що ж вона

Буде труднощів повна!

Учень 4

Синій колір як примітиш,

 Непоганий буде крам!

Він дешевший, бо задачу

Швидше ти розв'яжеш сам!

Учень 5

А якщо не хочеш думати,

Ну напав такий кураж,

То шукай ярлик зелений,

Де дешевший розпродаж!

Учень 1

Ух-ти! Ох-ти! Тара-рам

Поспішайте на базар!

Поспішайте на базар!

 Тут для вас усіх товар!

Ведуча 1

А ось і перша лавка відчиняється. Добрий день, господине!

Господиня лавки №1 (КАЗКОВА)

Добрий день. Прошу завітати до моєї лавки. Товар у мене гарний, вищий ґатунок. Можу запропонувати «Казку про Нуль», або «Як звичайні і десяткові дроби посперечалися», а хочете - казку «Біда навчить». Всі казки математичні, повчальні.

Ведуча 2 А дайте мені «Казку  про кути».

Казка «Пригоди в королівстві Кутів»

Дійові особи:

Перший і другий стражники — Кути (мають нагрудні таблички із зображенням кута); король; візир; міністр Транспортир; Розгорнутий Кут, він же перебіжчик (має нагрудну табличку із зображенням розгорнутого кута).

{Дія відбувається в королівстві Кутів. На сцені король. Заходять стражники.)

Перший стражник. Ваша королівська величність, сьогодні о 4 год ранку границю нашого королівства Кутів перетнув ворожий лазутчик.

Другий стражник. Проповз на животі. Запевняє, що має мирні наміри і що він Кут, а насправді це Пряма.

Перший стражник. І який же він кут? Якщо подивитися на нас, то зразу видно, що ми кути: маємо сторони, вершину (показує на нагрудній табличці).

Другий стражник. А в нього ми цього не бачимо.

Король. Достатньо інформації. Я хочу побачити цього шпигуна. Уведіть його.

Перший і другий стражники (разом). Слухаємо. Ввести ворожого лазутчика. (Вийшли.)

Король. Що ж це за Пряма, що видає себе за Кут?

(Вводять розгорнутого кута.)

Розгорнутий кут. Ваша величність, не накажи стратити, дай слово мовити!

Король. Що ж, говори!

Розгорнутий кут. Моя історія дуже проста. Довгий час я зі своїми братами і сестрами жив у Королівстві Прямих. Ми були такі самі, як усі прямі. Але одного разу у наше Королівство було висаджено ворожий десант: армія точок спустилась на парашутах. Багатьох із них заарештували, а частина міцно вчепилася в нас — так, що ніяк не можна було їх відірвати. І тоді мене і моїх братів вигнали з королівства. «Ви тепер не прямі, — сказали». А хто ж ми? Відтоді ми ходимо з королівства в королівство, з'ясовуючи, хто ми. Ось така історія!

Король. Так, цікава історія. І наскільки я зрозумів, ви хочете дізнатись, чи не Кут ви часом.

Розгорнутий Кут. О, ви все правильно зрозуміли. У вас ясний розум., Ваша Величносте! Допоможіть нам.

Король. Покликати сюди головного візира.

Перший стражник. Є! Покликати головного візира! (Виходить.)

Король. Зараз ми за допомогою давньої книги нашого роду розберемося, хто ж ви є насправді. (З'являється візир.)

Візир. Ваша величність, я з'явився на ваш виклик.

Король. Книга нашого славного роду з тобою?

Візир. Аякже.

Король. Прочитай, хто ми.

Візир (читає). Кут — фігура, що складається з двох променів, які мають спільний початок.

Король. Нумо, перевіримо. (Підходить до перебіжчика.)

Так, два промені є, а ось і спільний початок. (Розглядає нагрудну табличку.)

Візир. Але це ще не все. Кожний кут має свою градусну міру.

Король. Градусну міру перевірить міністр без портфеля, але з транспортиром. Покликати сюди міністра Транспортира.

Візир (продовжує читати). Усі кути порівнюють з прямим кутом. (З'являється Прямий кут) Його градусна міра 90°. Кут, менший від прямого, це — гострий, більший від прямого, це — тупий. (З'являється міністр Транспортир.)

Міністр Транспортир. Ваша величність, кого тут потрібно виміряти?

Король. Ось гість незваний, спробуй виміряти його.

Міністр Транспортир (міряє.) Ого! Аж 180° !

Візир. Це два прямі кути. Дивіться, це те, чого ми так довго шукали. Ось у нашому родоводі написано: кут, що містить два прямі кути — це розгорнутий кут.

Король. Ось воно що! Ось ти хто! Ти наш, ти належиш до нашого королівства. Ти — Розгорнутий Кут.

Міністр Транспортир. Ми так довго чекали на тебе.

Візир. Відтепер у нашому королівстві є всі кути: і прямі, і гострі, і тупі, і розгорнуті. І нам ніхто не страшний, бо ми всі разом. Ми — одна сім'я.

Ведуча 2

На ярмарку відбувалась не тільки купівля-продаж, а й всілякі розваги, жарти. О, а то що за люди збоку сидять? Нічого не купують і не прицінюються

Ведуча 1

Так то ж вчителі, на семінар приїхали з усього району. Та ще ж і тільки початок місяця…

Ведуча.

Чим же таких дорогих гостей вітати? Нічого путнього  й немає.

Ведуча

А ми їм пісню подаруємо. І нам дешевше, і їм для душі приємність

(Пісня «Острів математики»)

Ведуча 1

А зараз завітаємо до наступної лавки «Ерудит». Цікаво, що тут продається?

Господиня лавки №2 Добрий день. Прошу, прошу. Тут у нас різноманітна методична література. У нас є підручники з усіх предметів і для всіх класів. В продажу є конспекти уроків з 1-го по 11 клас Що вас цікавить? Що вам запропонувати?

 Ведуча І

Дайте мені розробку уроку математики у кам'яному віці.

Господиня лавки №2

Будь-ласка. Рекомендовано Міністерством освіти

«Урок математики в камяному віці»

На сцені - вогнище, всюди лежать бивні мамонтів. На шкурі сидять двоє учнів, перемовляються. Учителя поки що немає.)

  1.    й учень. Ти уроки зробив?
  2.       й учень. А як же! Я ж відмінник! Ось... (показує камінь).

1-й. Дай списати... (бере другий камінь і весь час, поглядаючи на першого, висікає: тук-тук....)

Учитель. Здрастуйте, діти!

Учні. У! У! У!

Учитель. Прошу, сідайте, (намагається сісти, але схвачується, мов ужалений). Хто підклав мені бивень мамонта ? Це твої штучки, Вісляче Вухо? Завтра приходь до школи з батьком.

1-й. А батько не може, він у відрядженні, у сусідньому племені.

 Учитель. Тоді нехай...

1-й. І мама не може . Вона вогонь у печері підтримує.

Учитель. Тоді...

1-й. І бабуся не може. Вона у полі коріння збирає.

Учитель, (бере камінь і вистукує на ньому).

А ось я напишу їй записку. І залишишся ти сьогодні без сирого м'яса...

  1.       й. За що? (плаче) Я більше не буду...
  2.          й Він більше не буде!

Учитель. А ти, Вирви Око, не заступайся! Вісляче Вухо, йди до скелі розвяжеш задачу.

1-й. (взяв камінь, йде до скелі) Я готовий.

Учитель. Висікай умову задачі: "По небу летіли  птеродактилі."

  1.         й. Висік.

Учитель. Спочатку їх було стільки, скільки пальців на одній руці. Потім до них прилетіло ще стільки ж. Скільки всього стало птеродактилів ?

  1.           й. Ой, подивіться у вікно! Динозаври пішли!

Учитель. Де? (іде до вікна, а 2-й учень намагається підказати) Ну, де ж динозаври?

2-й. Уже вимерли...

Учитель. Ах, так ви надумали глузувати. Вісляче Вухо, сідай, два! Скільки зим ти вже сидиш в одному класі? Іще на одну залишишся! А ти, Вирви Око, розв'язав задачу про птеродактилів?

2-й Звичайно! Я ж відмінник!

Учитель. Ну, і скільки стало птеродактилів?

2-й. Птеродактилів стало багато.

Учитель. Сідай, чотири.

2-й. За що чотири?

Учитель. Відповідь була не зовсім повна. Треба було сказати "Птеродактилів  стало дуже багато".

2-й. (плаче) Ну спитайте мене ще! Навіщо мені четвірка, я ж відмінник!

Учитель. Добре, слухай задачу: "У одного хлопчика були віслячі вуха, одне йому  нам'яли, одне  відірвали. Скільки всього вух було у хлопчика?

2-й. У хлопчика було одне вухо. Одне йому нам'яли, його ж і відірвали.

Учитель. Неправильно! З відповіддю не сходиться. У відповіді два вуха.

2-й. З якою відповіддю не сходиться? Покажіть.

Учитель. Та ось же відповідь, перед тобою. Вісляче Вухо, встань, покажися! Бачиш, у нього два вуха.

2-й. (хапає першого за  вухо) Вибач, друже! У мене повинна зійтись відповідь. Ну що тобі - вухом більше, вухом менше... А в мене, якщо з відповіддю не зійдеться  - четвірка буде, уявляєш?

  1.             й. А-а-а-а! (тікає, другий біжить за ним.  Потім повертається). Ти що? Ти ж мені ледве  вухо не відірвав!
  2.             й. Ну, а ти й злякався!

1-й. Та я ж за тебе злякався! Ти знаєш, коли я востаннє мив вуха?

Ведуча.

А ось і лавка «Мелодія». Цікаво, чим нас тут порадують?

Господиня лавки

Чого бажають шановні покупці?  У нас у продажу є ретро 80-х, попса.

Ведуча

А дайте мені ретро 80-х «Задача»

Пісня «Задача»

Ведуча. Ярмарок? Та який же ярмарок без чарівника та фокусника? Давайте завітаємо до наступної лавки «ОЧЕВИДНЕ- НЕЙМОВІРНЕ»

Господиня лавки.

Заходьте, шановні покупці. Чого бажаєте?

- Ведуча.

Нам потрібен прилад для швидкого запамятовування та обчислень

- Господиня лавки.

О, ви потрапили саме туди, куди потрібно! У нас дуже великий асортимент. Можу запропонувати лічильні палички, рахівницю, лінійку, транспортир, ноутбук, планшет.. А ось новинка сезону – ходячий калькулятор

- Ведуча.

О. це те, що нам потрібно!

Ведуча.

Інструкція

Протягом хвилини треба запамятати числа, які написані на карточках, а потім показати номер карточки

Пісня  «ПРО 9 КЛАС»

Ведуча

Ой, а це хто? Іноземна делегація!

Вельмишановні делегати!

Дозвольте щиро вас вітати

Всіх просимо, хто серед вас,

Про себе трохи розказати

А вас я прошу привітати

Гостей із різних міст, країн.

Перекладач

Ось гостя із Західної України

До нас завітала на гостини

Точка

Я – невидимка, в цьому суть моя.

Хоч і одна, відома всім і звична,

Фігура я геометрична

Коли ж багато нас до гурту залучити,

фігури різні можна утворити.

Ведуча.

Проходьте, дякуємо. Хто там далі?

Перекладач

Їх юрба…

За списком, правда, лінія пряма

Ведуча

Цій гості раді ми у всі віки

Бо ми із нею земляки

Пряма лінія

Я тут. Я нині вертикальна,

похилою буваю я.

а можу і лягти горизонтально

Ведуча

А хто оце, цікавлюсь я?

Пряма лінія

Сестра ріднесенька моя

Крива лінія

Я звуся - лінія крива

Зустрівшись двічі із прямою

Над нею стану я дугою

Ведуча

А звідки ти прийшла до нас?

Крива лінія

Як і сестричка, я з Черкас

Ведуча

Дякую вам. Хто тут у нас?

Перекладач

Це паралелі радують нам «глаз»

Ведуча

З якого міста ви до нас?

Перекладач

Вони приїхали з села!

Я вчора там сама була

Тоді я їх і запросила.

Ведуча

Ти хоч корову подоїла?

Паралелі.

Як дві сестри завжди ми поруч ідемо.

Лиш точку зустрічі ми не знайдемо.

Однакова між нами всюди відстань є,

Вона в одну нам злитись не дає.

Ведуча.

Спасибі вам. Ідіть.

Хто там за вами?

Без голови з двома ногами?

Ведуча.

Та тихше ти..

Я вас вітаю

Це наші гості із Китаю

Кут

Банзай вам. Хіросіма. Нагасакі.

Саке і нінзя і фа такі.

І Джекі Чан. І айкідо.

І харакірі. І дзюдо

Перекладач

У мене голова – вершина

А те, що охрестили ви ногами,

Пробачте, зветься сторонами.

Є різні серед нас. От я -  прямий,

 є гострі і тупі.

Ведуча

А скільки градусів в тобі?

Кут

Дзінь ху!

Перекладач

Відповідаю просто – девяносто!

Ведуча

А в гострому, тупому?

Кут

«Суші, саке,

Саке, хе-хе,

Тін-пу, цин-ель.

Саке, хе-хе»

Перекладач

А це вже як в якому.

Тупий – він завжди більший, ніж прямий.

А гострий – в нього,

І міра менша, ніж в прямого.

Ведуча

Дякую. Подивіться, там

Із Франції паралелограм

«Бонжур»

Паралелограм

«Месьє, мадам, бон жур.

Омари, лоб стер, абажур.

Комсі-хамса. Лямур-тужур,

Мерсі сава кесе,

І пан теля пасе

Перекладач

Попарно рівні сторони мої

І паралельні. Я, однак, в печалі,

Бо не завжди однакові мої діагоналі.

Ведуча

Спасибі, он диви – позаду,

Це рідний брат шахерезади

Ведуча

«Хелоу», друзяко вам кажу,

Перекладач

Не розуміє він «Бонжур»!

Многокутник

«Абу-алі, торчок!

Талмуд, бардак.

Урюк Кирдик! Шайтан чувак.

Якши синдром. Юлиш ішак!

Шахерезада. Йда ішак,

Тайфун, омар,

Алах, акбар!»

Перекладач

А зараз черга вже моя,

Про себе доповім і я.

Число вершин  порахувати треба,

Припустимо, їх буде пять,

То пятикутником мене повинні звать.

Перекладач

Від всіх гостей, що виступали,

Багато мудрого ми взнали.

Ведуча

Гості з дороги хочуть відпочити

Ми піснею їх хочем пригостити

 

Гей ви гості з книжками,

З книжками, з книжками!

Раді зустрічі з вами,

Із вами, із вами!

 

Ми вас щиро вітаєм,

Вітаєм, вітаєм.

Вам здоровя бажаєм,

Бажаєм, бажаєм!

 

Перший раз ви в нашій школі.

То ж за звичаєм простим

Ці гостинці дужу хочем

Любим гостям піднести

 

І в вас, і в нас

Хай буде гаразд,

Щоб ви, і ми

Щасливі були!

 

 

 

 

 

 

 

 

 


 


 


 

doc
Додано
27 березня 2018
Переглядів
1072
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку