Математична гра "Сильна ланка"

Про матеріал
Дидактичні ігри – важливий засіб успішного засвоєння учнями математичних знань, умінь і навичок. Гра – одна з найважливіших сфер у життєдіяльності дитини, засіб її повноцінного розумового розвитку. Гра – один із шляхів виховання та підтримання інтересу здобувачів освіти до математичних знань. Математичну гру "Сильна ланка" для учнів 6 класу можна використовувати як позакласний захід з метою повторення, узагальнення та систематизації знань з математики і популяризації предмета.
Перегляд файлу

Математична гра «Сильна ланка»

(позакласний захід з математики у 6 класі)

                                                             Без  гри немає і не може бути 

повноцінного розумового розвитку!

/В. О. Сухомлинський/

Мета: формувати пізнавальний інтерес до вивчення математики; показати важливість отриманих знань з математики через гру;

розвивати логічне мислення, математичну культуру учнів; кмітливість, впевненість у власних силах, вміння міркувати, аналізувати, застосовувати абстрактне мислення, швидкість реакції;  орієнтуватися в математичній термінології;

виховувати наполегливість у досягненні мети, почуття відповідальності та взаємоповаги;  дисциплінованість.

Обладнання: аркуші чистого паперу для кожного гравця (по 7 аркушів), маркери, список завдань, заохочувальні призи.

Підготовчий етап

  1. Учні обирають вісім гравців та трьох членів журі. Готуючись до гри, повторюють матеріал.
  2. Пошук та підбір запитань для проведення заходу (вчитель та учні класу, які не задіяні безпосередньо у грі).
  3. Підготовка заходу: обговорення з учасниками гри правил поведінки, етики спілкування, ходу гри та правил; підготовка та оформлення кабінету, матеріалів, обладнання та заохочувальних призів (батьківський комітет).

Хід гри

Учитель. Починаємо гру «Сильна ланка». У ній беруть участь вісім гравців. Гра складається із семи раундів. У першому та другому раундах кожен учасник отримує по два запитання, у третьому та четвертому – по три запитання, у п’ятому та шостому – по чотири запитання, у сьомому – по п’ять запитань. По закінченні раунду журі шляхом голосування обирають одного учасника, який, на їхню думку, має залишити гру. У сьомому раунді залишаються два учні, один з яких стане переможцем гри. Учасник, який вибуває з гри, отримує заохочувальний приз та займає місце у складі журі.

Вчитель починає гру. Ставляться запитання. Після кожного раунду один учень залишає гру. По закінченні гри вчитель підбиває підсумок та нагороджує переможців (грамотами і призами).

І раунд (8 гравців)

  1. Чому дорівнює 6×7  (42)
  2. Як називається число, яке стоїть над рискою дробу? (Чисельник)
  3. Чому дорівнює 32 (9)
  4. Що більше: ?  
  5. Що більше 5т чи 500 кг?  (5т)
  6. Чому дорівнює 8×9  (72)
  7. Як називаються числа при додаванні? (Доданок, доданок, сума)
  8. Що більше: 1 чи
  9. Число 19 просте чи складене?(Просте)
  10.  Чому дорівнює 52? (25)
  11.  Як називається число, яке стоїть під рискою дробу? (Знаменник)
  12.  Яка градусна міра прямого кута? (90°)
  13.  Як називаються числа при множенні? (Множник, множник, добуток)
  14.  Градусна міра кута 91° - це гострий чи тупий кут? (Тупий)
  15.  Скільки хвилин в одній годині? (60 хв)
  16. Скільки міліметрів в одному дециметрі? (100 мм)

ІІ раунд (7 гравців)

  1. Як називаються числа ? (Взаємно обернені)
  2. Як називається дріб, у якого цифри, починаючи з деякого розряду, повторюються до нескінченності? (Нескінченний періодичний дріб)
  3. Для знаходження спільного знаменника даних дробів треба знайти НСД чи НСК знаменників? (НСК)
  4. Як називається замкнена ламана? (Многокутник)
  5. Як називається трикутник, у якого дві сторони рівні? (Рівнобедрений)
  6. Дія, за допомогою якої знаходиться дріб від числа (Множення)
  7. Скільки метрів квадратних в одному арі? (100м2)
  8. Чому дорівнює розгорнутий кут? (180°)
  9. Як зміниться десятковий дріб, якщо у ньому кому перенести праворуч на один знак? (Збільшиться у 10 разів)
  10.  Скільки секунд в одній годині? (3600с)
  11.  Скільки метрів в одному сантиметрі? (0,01м)
  12.  Які числа називають натуральними? (Ті, які використовуються при лічбі)
  13.  Яку частину години складає 20хв?
  14.  Який дріб називається правильним? (Той, у якого чисельник менше знаменника)

ІІІ раунд (6 гравців)

  1. Як називається дріб, у якого чисельник і знаменник можна поділити на одне й те саме число? (Скоротний)
  2. Яке число називається парним? (Те, яке ділиться на два)
  3. Як виразити один літр в кубічних одиницях? (1дм3)
  4. Як називається трикутник, у якого один кут дорівнює 90°? (Прямокутний)
  5. Який синонім слова «відношення»? (Ділення)
  6. Як називається рівність двох відношень? (Пропорція)
  7. Як називається трикутник, у якого всі кути гострі? (Гострокутний)
  8. Як називається частина прямої, що має початок і кінець? (Відрізок)
  9. За якою формулою можна розрахувати об’єм прямокутного паралелепіпеда? (V=a×b×c)
  10.  Чи зміниться десятковий дріб, якщо до нього справа приписати один нуль? (Ні)
  11.  Як називається сума довжин сторін прямокутника? (Периметр)
  12.  Чому дорівнює ? (5)
  13.  Що називається відсотком? ( частина)
  14.  Що називається скороченням дробу? (Ділення чисельника і знаменника на одне й те саме відмінне від 0 число)
  15.  Як називаються числа, що мають більше двох дільників? (Складені)
  16.  За допомогою якого приладу вимірюють кути? (Транспортир)
  17.   Що є сторонами кута ? (Промені)
  18.  Який кут називається гострим? (Кут, градусна міра якого менша за 90°)

 

ІV раунд (5 гравців)

  1. Як називається частина прямої, яка має початок, але не має кінця? (Промінь)
  2. Яке число називається непарним? (Те, яке не ділиться на 2)
  3. Як називається трикутник, у якому нема рівних сторін? (Різносторонній)
  4. Як називається добуток довжини і ширини прямокутника? (Площа)
  5. Який кут називається тупим? (Кут, градусна міра якого більша за 90°)
  6. Як називається число, від якого віднімають? (Зменшуване)
  7. Як називається фігура, всі точки якої розташовані на однаковій відстані від даної точки? (Коло)
  8. Для скорочення дробу треба знайти НСД чи НСК чисельника і знаменника? (НСД)
  9. Які числа називають мішаними? (Ті, які складаються з цілої і дробової частин)
  10.   – це правильний чи неправильний дріб? (Неправильний)
  11.  Площа квадрата 25см2. Чому дорівнює сторона цього квадрата? (5см)
  12.  Скільки грамів в одному кілограмі? (1000г)
  13.  Як називаються дроби: 0,5; 0,75; 1,35? (Десяткові)
  14.  Чому дорівнює площа прямокутника зі сторонами 5см і 4см? (20см2)
  15.  Скільки десятих в ?

 

 

V раунд (4 гравці)

  1. Як називається число, яке одержуємо при діленні? (Частка)
  2. Як називається рівність зі змінною? (Рівняння)
  3. Чому дорівнює периметр квадрата зі стороною 5см? (20см)
  4. Як називається число, на яке ділять? (Дільник)
  5. Що більше – 1000м чи 1км? (Вони рівні)
  6. – це скоротний чи нескоротний дріб? (Скоротний)
  7. Як називається трикутник, у якого один кут дорівнює 100°? (Тупокутний)
  8. Чому дорівнює 1002? (10 000)
  9. Дріб 0,2 – скільки це відсотків? (20%)
  10.  Чому дорівнює сума всіх кутів трикутника? (180°)
  11.  Як називається відрізок, що сполучає центр кола з точкою кола? (Радіус)
  12.  Чому дорівнює ? (1)
  13.  Чому дорівнює ? ()
  14.  Скільки граней має прямокутний паралелепіпед? (6)
  15.  Чому дорівнює 62:2? (31)
  16.  За допомогою якої дії знаходиться невідомий доданок? (Шляхом віднімання)

 

VI раунд (3 гравця)

  1. Що більше -
  2. 3%. Скільки це, якщо виразити у вигляді десяткового дробу? (0,03)
  3. Як називаються дві фігури, які можна сумістити накладанням? (Рівні)
  4. Чому дорівнює сума всіх кутів чотирикутника? (360°)
  5. Як зміниться десятковий дріб, якщо у ньому кому перенести вліво на два знаки? (Зменшиться в 100 разів)
  6. Чому дорівнює 8×125? (1000)
  7. Чи ділиться число 551 на 5 без залишку? (Ні)
  8. Що більше – 100см чи 10дм? (Вони рівні)
  9. Чи вірне твердження: 9 дільник 15? (Невірне)
  10.  Чому дорівнює ?
  11.  Як називається відрізок, що проходить через центр кола і з’єднує дві точки кола? (Діаметр)
  12.  Як називається вираз x + 5 = 8? (Рівняння)

 

VII раунд (2 гравця)

  1. 5 робітників можуть виконати деяку роботу за 10 днів. За скільки днів виконають цю роботу 10 робітників? (За 5 днів)
  2. З 8кг яблук виходить 4 кг пюре. Скільки пюре вийде з 4кг яблук? (2кг)
  3. 25% перевести у звичайний нескоротний дріб.
  4. 30% перевести у звичайний нескоротний дріб.
  5. Периметр квадрата 100см. Чому дорівнює його сторона? (25см)
  6. Площа квадрата 100см2 . Чому дорівнює його сторона? (10см)
  7. Що називається довжиною ламаної? (Сума довжин усіх її ланок)
  8. Що називається кутом? (Частина площини, обмежена двома променями зі спільним початком)
  9. Міля – це одиниця вимірювання довжини чи площі? (Довжини)
  10.  Фунт – це одиниця вимірювання довжини чи маси? (Маси)

Додаткові питання для VII раунду

  1.  Скільки ребер має прямокутний паралелепіпед? (12)
  2.  Скільки вершин має прямокутний паралелепіпед? (8)
  3.  Скільки см в одному км? (100 000)
  4.  Скільки грамів в одній тонні? (1000 000)

  Вчитель підбиває підсумки гри, отримує зворотній зв’язок від учнів.

docx
Додано
10 лютого 2022
Переглядів
366
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку