Математична вікторина

Про матеріал
Цікаві завдання з математики. Розвиває мислення, логіку. Навчає учнів працювати в команді.
Перегляд файлу

 

Тема. Математична вікторина

Мета. Поглибити знання учнів з математики, вчити нестандартно мислити; розвивати логіку, мовлення, пам’ять; виховувати почуття дружби , здорову конкуренцію.

Предметні компетентності:

-Математичну компетентність шляхом розвитку цікавості учнів до математики, логічного мислення, зорової  пам’яті, свідомого сприйняття матеріалу; розв’язування математичних завдань, зокрема практичного змісту; вивчення та застосування лічби;

-Компетентність спілкування державною мовою для розуміння, пояснювання і перетворення математичних текстів; використання математичних термінів на початковому рівні;

-Загальнокультурну компетентність для бажання більше дізнатися про математичні знання в різних життєвих ситуаціях.

 

Обладнання: емблеми, ватман, ребуси, аркуші в клітинку, конверти з завданнями.

Хід вікторини

І. Вступ

- Будуть у класі веселі змагання,

   Ігри, загадки, завдання.

   Різні ребуси, задачі.

   То ж бажаю всім удачі.

ІІ. Основна частина

Вирушаймо в путь-

нас цікаві справи ждуть.

Цифри можна прочитати

І про все на світі знати:

скільки коксу домнам треба

Й про політ космічний в небо.

Скільки зір дрібних, як просо,

і веснянок є на носі.

Все умій ти пов'язати,

Про складне й просте сказати.

Наш девіз - все гарно знати,

Вміти добре рахувати.

Виростаймо ж - і у путь.

Хай знання із нами йдуть.

Ну а потім, в результаті,

Все, як слід, підсумувати.

Й розділити на усіх,

І багатство, й щедрий сміх.

 

  1. Поділ на команди
  2. Вибір капітанів

Кожний капітан вибирає конверт. У ньому знаходиться заготовка для майбутньої емблеми команди та її девіз.

 

1 конкурс «Привітання команд»

     1 команда «Піраміда»

Девіз – Не лінуймося, а граєм –

             Ми суперника здолаєм.

 

     2 команда «Ігрики»

 Девіз – Ми також будем змагатись,

              Щоб перемогти, не здатись!

 

2 конкурс «Склади прислів’я». Кожна команда отримує по два конверти, у кожному з них є однакові  частини прислів’їв. Потрібно до першої частини приєднати другу. Завдання однакові. Конкурс на швидкість.

    Один в полі ------------------------------не воїн.

    Одна мати родить,----------------------та не один розум дає.

    Один за всіх-------------------------------всі за одного.

    Сім разів відмір---------------------------один раз відріж.

    Один з сожкою----------------------------семероз ложкою.

    Один  розум добре,-----------------------а два – краще.

 

3 конкурс «Геометрія». Гравці отримують ватман і різні плоскі геометричні фігури. Завдання – створити будинок , використавши усі фігури. Зображення фігур учні приклеюють на аркуш: коробка будинку, дах, вікна, двері, димар, декоративні елементи тощо.

4 конкурс «Будь уважний!» (для  капітанів). Капітани працюють на листочках  в клітинку. Створюють малюнок за алгоритмом. На аркуші позначений початок.

 

1     3   2    1  1      3     6     1   1    1   1     2    1    4    1       2    3    1   1     1    2      1  

 

1     1    2      1    1     2   1     1     3     1

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

5 конкурс « Математичний баскетбол» . В кожної команди є по дві корзини з відповідними числами. Гравці шикуються в шеренгу, кожний отримує у капітана приклад. Завдання: швидко розв’язати приклад і закинути м’ячик у корзину з цією відповіддю.

 

6 конкурс «Весела задачка»

На травичці біля хати

    Метушаться цуценята:

    9  білих, наче сніг,

    10  чорних. Скільки всіх?       (9+ 10 = 19)

 

    Подивіться, угорі

    На ялинці – снігурі.

    Тут – 15 і 3 – там.

Скільки всіх?(15 + 3 = 18)

 

Гнав Івась телят до річки –

      Сім бичків і 3 телички.

      Хай вони поп’ють води,

      Полічи теляток ти. ( 7 + 3 = 10)

 

 

Двадцять галок  посварились,

    Бо зернят не поділили.

    На їх шум ще шість  примчало.

    Скільки разом птахів стало?( 20 + 6 = 26)

 

    Йшли три їжаки,

    Несли по три буряки.

    А ви їм допоможіть –

    Буряки ті полічіть.(3+3+3)

 

    Кошенят двох хлопчик взяв,

    Молока їм в мисці дав.

    Вісім в кошику сидять –

    Їсти хочуть та нявчать.

    Годувати треба всіх -

    Скільки разом буде їх?(2+8)

 

 7 конкурс «Математичні ребуси» Кожна команда отримує по 6 ребусів, розгадує їх і зі слів – відгадок створює історію.

«Піраміда»

100 лиця --------------     столиця

3 зуб --------------------     тризуб

Пі 2 л--------------------    підвал

40 а  ---------------------    сорока

3  в  О га  -------------      тривога

Р 1 а----------------------   родина

Приклад історії. У суботу ми були в столиці. На Хрещатику бачили Тризуб. Потім спустилися до підвалу, там голосно скрекотіла сорока. Вона відчувала тривогу. Наша родина її врятувала.

 

 

«Ігрики»

100

ми ------------------------   намисто

40’ чка-------------------   сорочка

С 3 ж ---------------------  стриж

7 ‘ я------------------------  сім’я

Ві 3 ла--------------------   вітрила

Ро 7 ‘’ а ------------------  роса

 

Приклад історії. На свято дівчинка одягла намисто і вишиту сорочку.

Раптом до вікна прилетів стриж. Сім’я зраділа такому гостю. Але настав час вирушати – на яхті підняли вітрила. На траві ще була роса, а родина вже дихала морським повітрям.

 

 

ІІІ. Підведення підсумків

Математика - цариця,

Вона - справжня помічниця.

В кожнім ділі й повсякчас

Математика вчить нас.

І задачу розв'язати,

І логічно міркувати,

Наполегливими бути,

І знання нові здобути.


 

docx
Пов’язані теми
Математика, Позакласні заходи
НУШ
Додано
26 січня 2022
Переглядів
582
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку