Тема. Математична вікторина
Мета. Поглибити знання учнів з математики, вчити нестандартно мислити; розвивати логіку, мовлення, пам’ять; виховувати почуття дружби , здорову конкуренцію.
Предметні компетентності:
-Математичну компетентність шляхом розвитку цікавості учнів до математики, логічного мислення, зорової пам’яті, свідомого сприйняття матеріалу; розв’язування математичних завдань, зокрема практичного змісту; вивчення та застосування лічби;
-Компетентність спілкування державною мовою для розуміння, пояснювання і перетворення математичних текстів; використання математичних термінів на початковому рівні;
-Загальнокультурну компетентність для бажання більше дізнатися про математичні знання в різних життєвих ситуаціях.
Обладнання: емблеми, ватман, ребуси, аркуші в клітинку, конверти з завданнями.
Хід вікторини
І. Вступ
- Будуть у класі веселі змагання,
Ігри, загадки, завдання.
Різні ребуси, задачі.
То ж бажаю всім удачі.
ІІ. Основна частина
Вирушаймо в путь-
нас цікаві справи ждуть.
Цифри можна прочитати
І про все на світі знати:
скільки коксу домнам треба
Й про політ космічний в небо.
Скільки зір дрібних, як просо,
і веснянок є на носі.
Все умій ти пов'язати,
Про складне й просте сказати.
Наш девіз - все гарно знати,
Вміти добре рахувати.
Виростаймо ж - і у путь.
Хай знання із нами йдуть.
Ну а потім, в результаті,
Все, як слід, підсумувати.
Й розділити на усіх,
І багатство, й щедрий сміх.
Кожний капітан вибирає конверт. У ньому знаходиться заготовка для майбутньої емблеми команди та її девіз.
1 конкурс «Привітання команд»
1 команда «Піраміда»
Девіз – Не лінуймося, а граєм –
Ми суперника здолаєм.
2 команда «Ігрики»
Девіз – Ми також будем змагатись,
Щоб перемогти, не здатись!
2 конкурс «Склади прислів’я». Кожна команда отримує по два конверти, у кожному з них є однакові частини прислів’їв. Потрібно до першої частини приєднати другу. Завдання однакові. Конкурс на швидкість.
Один в полі ------------------------------не воїн.
Одна мати родить,----------------------та не один розум дає.
Один за всіх-------------------------------всі за одного.
Сім разів відмір---------------------------один раз відріж.
Один з сожкою----------------------------семероз ложкою.
Один розум добре,-----------------------а два – краще.
3 конкурс «Геометрія». Гравці отримують ватман і різні плоскі геометричні фігури. Завдання – створити будинок , використавши усі фігури. Зображення фігур учні приклеюють на аркуш: коробка будинку, дах, вікна, двері, димар, декоративні елементи тощо.
4 конкурс «Будь уважний!» (для капітанів). Капітани працюють на листочках в клітинку. Створюють малюнок за алгоритмом. На аркуші позначений початок.
1 3 2 1 1 3 6 1 1 1 1 2 1 4 1 2 3 1 1 1 2 1
1 1 2 1 1 2 1 1 3 1
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
5 конкурс « Математичний баскетбол» . В кожної команди є по дві корзини з відповідними числами. Гравці шикуються в шеренгу, кожний отримує у капітана приклад. Завдання: швидко розв’язати приклад і закинути м’ячик у корзину з цією відповіддю.
6 конкурс «Весела задачка»
На травичці біля хати
Метушаться цуценята:
9 білих, наче сніг,
10 чорних. Скільки всіх? (9+ 10 = 19)
Подивіться, угорі
На ялинці – снігурі.
Тут – 15 і 3 – там.
Скільки всіх?(15 + 3 = 18)
Гнав Івась телят до річки –
Сім бичків і 3 телички.
Хай вони поп’ють води,
Полічи теляток ти. ( 7 + 3 = 10)
Двадцять галок посварились,
Бо зернят не поділили.
На їх шум ще шість примчало.
Скільки разом птахів стало?( 20 + 6 = 26)
Йшли три їжаки,
Несли по три буряки.
А ви їм допоможіть –
Буряки ті полічіть.(3+3+3)
Кошенят двох хлопчик взяв,
Молока їм в мисці дав.
Вісім в кошику сидять –
Їсти хочуть та нявчать.
Годувати треба всіх -
Скільки разом буде їх?(2+8)
7 конкурс «Математичні ребуси» Кожна команда отримує по 6 ребусів, розгадує їх і зі слів – відгадок створює історію.
«Піраміда»
100 лиця -------------- столиця
3 зуб -------------------- тризуб
Пі 2 л-------------------- підвал
40 а --------------------- сорока
3 в О га ------------- тривога
Р 1 а---------------------- родина
Приклад історії. У суботу ми були в столиці. На Хрещатику бачили Тризуб. Потім спустилися до підвалу, там голосно скрекотіла сорока. Вона відчувала тривогу. Наша родина її врятувала.
«Ігрики»
100
ми ------------------------ намисто
40’ чка------------------- сорочка
С 3 ж --------------------- стриж
7 ‘ я------------------------ сім’я
Ві 3 ла-------------------- вітрила
Ро 7 ‘’ а ------------------ роса
Приклад історії. На свято дівчинка одягла намисто і вишиту сорочку.
Раптом до вікна прилетів стриж. Сім’я зраділа такому гостю. Але настав час вирушати – на яхті підняли вітрила. На траві ще була роса, а родина вже дихала морським повітрям.
ІІІ. Підведення підсумків
Математика - цариця,
Вона - справжня помічниця.
В кожнім ділі й повсякчас
Математика вчить нас.
І задачу розв'язати,
І логічно міркувати,
Наполегливими бути,
І знання нові здобути.