«Де логіка?»
Підготувала: вчитель математики – Олійник Я. В.
Мета: зацікавити учнів математикою, виробляти вміння використовувати здобуті знання на практиці; розвивати пізнавальні здібності учнів, творчу активність, вміння швидко та раціонально приймати рішення, логічно мислити, працювати в команді; виховувати потяг до неперервного вдосконалення своїх знань
Хід гри (слайд 1)
Ведучий. Вау, в цій сукні Ви, Яна Володимирівна, виглядаєте неперевершено!
Ведуча. Ой, дякую. Стоп!... Ти хочеш сказати, що зазвичай я виглядаю жахливо?!
Ведучий. Ох… Ну і де тут логіка?
Ведуча. А зараз дізнаємось. Добрий день гості і жителі нашої шкільної родини
Ведучий. Добрий день всім!
Ведуча. Ми раді вітати вас на математичному шоу «Де логіка?»
Ведучий. Шоу, на якому, нарешті, з’ясуємо чия логіка зверху: чоловіча (і це очевидно) чи жіноча
Ведуча. Ох, Саша, не була б я така впевнена на твоєму місці. Тому що я хочу представити команду дівчат: кмітливі, розумні, спортивні і просто гарні дівчата ________________________
Тож, я впевнена, ці дівчата поставлять крапку на безглуздих жартах про «жіночу логіку» І доведуть, що дівчата не лише найчарівніша половина людства, а й найрозумніша.
Ведучий. І сама наївна…Тому що я хочу представити команду хлопців: справжніх інтелектуалів, титанів логіки, неперевершених: ________________________________.
Дівчата! У вас жодного шансу!
Ведуча, Так, команди у нас сильні і гідні поваги. Але у нас є ще й верховні судді. Це пані Справедливість ___________________
Пані Чесність__________________________________ і пан Об’єктивність________________________________________
Ведучий. Отже, правила гри такі: змагання складається з 6 раундів. У кінці кожного раунду команда-переможець отримує бонусне запитання, за правильну відповідь на яке отримає додатковий бал. Переможець визначається у фінальному, 7 раунді, де бали переможця зростають удвічі.
Ведуча. Тож, якщо немає запитань, то почнемо гру. Щоб визначити хто розпочинатиме І раунд, пропоную вам такий тест на логіку. Хто першим дасть правильну відповідь, той і розпочинає. Увага на екран.
Ведучий. Отож, І раунд розпочинають _________. Назва конкурсу «Вгадай вченого». На екрані портрети двох відомих вчених Піфагора і Евкліда. Вам потрібно визначити хто з них брав участь у Олімпійських іграх у змаганнях з кулачного бою?
Ведуча. Завдання для команди ________. Перед вами портрети відомих математиків: Декарта і Вієта. Хто з них ввів систему координат? (слайд)
Саме тому її ще називаються декартова.
Отже, перемогла команда ____________
Ведучий. Ніхто і не сумнівався. Вам бонусне запитання: Скільком відсоткам учнів нашої школи подобається математика?
Ведуча. Другий раунд «Вгадай ребус». На екрані будуть з’являтись різні ребуси. Ваша задача розгадати за 90 секунд якомога більше.
Ведучий. Команда ___________ готова? Тоді починаємо (слайд)
Ведуча. Команда ____________ готові? Починаємо!
Ведучий. Слово надаємо почесним суддям
Ведуча. Бонусне запитання: Скільки відсотків учнів нашої школи не зареєстровані у соціальних мережах?
Саша, що тобі більше подобається: займатися фізичними вправами чи розумовою працею?
Ведучий. Я більше люблю працювати
Ведуча. А нашим учасникам у наступному раунді доведеться поєднувати силу і розум. Учасникам необхідно виконувати присідання і відповідати на запитання. Особисто я вважаю, що робити одночасно кілька справ під силу тільки жінкам. Адже це ми можемо одночасно готувати обід і прибирати будинок наприклад.
Ведучий. Ну мені відома одна людина, яка вміла робити кілька справ одночасно, і це був чоловік – Юлій Цезар
Ведуча. Що сперечатись. Зараз дізнаємось. Оголошується третій раунд «Два в одному».
Ведучий. Шановні судді оголосіть будь-ласка результати цього конкурсу.
Ведуча. Команда __________ вам бонусне запитання:Скільки відсотків учнів нашої школи носять наручні годинники?
Ведучий. (говорить по телефону). Так, пообідав… Ні, мам, не холодно… Все, мамусь, мені на сцену потрібно. (ховає телефон). І як раніше людство без телефонів, комп’ютерів жили?
Ведуча. Я тобі, Саша, більше скажу раніше люди і без калькуляторів і годинників якось жили.
Ведучий. Т-а-ак, складно їм, мабуть, було
Ведучий. Мабуть, раз науково-технічний прогрес дійшов до такого рівня
Ведучий. Цікаво, а як люди раніше рахували і визначали час
Ведуча. А зараз наші учасники спробують продемонструвати. Оголошується четвертий раунд «Історичний». Перед вами обчислювальні прилади різних часів. Вам необхідно розставити їх у порядку виникнення, від найдавнішого до сучасного.
Одним з перших пристроїв (V-IV ст. до н.е.), що полегшує обчислення був абак. Обчислення на ньому проводилися шляхом переміщення кісток і камінчиків в поздовжніх поглибленнях, що відповідало обчисленню за розрядами. Використовувався для додавання і віднімання чисел. У Древній Русі для рахунку застосовували пристрій, схожий на абак, так званий «російський шот». У XVII столітті цей прилад уже прийняв вид звичної російської рахівниці.
Логарифми послужили основою створення чудового обчислювального інструменту - логарифмічної лінійки, яка більш 360 років слугувала інженерно-технічним працівникам усього світу. Логарифмічна лінійка, була створена Вільямом Отредом в 1654 році і дозволяла виконувати кілька математичних операцій, в тому числі множення і ділення чисел, піднесення до степеня (найчастіше в квадрат і куб) і обчислення квадратних і кубічних коренів, обчислення логарифмів, обчислення тригонометричних функцій і інші операції.
Перш ніж з’явився калькулятор у сучасному вигляді, Лейбніц створив механічний арифмометр (слайд), який вмів виконувати всі 4 арифметичні дії. І останній – сучасний ноутбук.
Ну а тепер завдання для команди _______________. Перед вами стоять годинники різних епох Ваша задача розставити їх від найдавнішого до сучасного.
Ще в стародавні часи люди вміли визначати час, дивлячись на зірки, яскравим прикладом цього є створений ними сонячний годинник. Один з екземплярів сонячної техніки до сьогодні знаходиться на Азовському морі, в місті Бердянськ: сонячний годинник розташований на березі моря.
Потім винайшли пісчаний годинник. Їх використовували аж до XVIII ст. З приходом технічного прогресу виробництво годинників почало стрімко розвиватися. Зявились маятникові годинники, а ще через 300 років механічні. Ну і останні сучасні смарт-годинники
Ведучий. Слово надається вельмишановним суддям
Бонусне запитання: Скільки відсотків учнів відразу після школи роблять домашнє завдання?
Ведучий. Яна Володимирівна, а скільки вам років?
Ведуча. 20
Ведучий. Два роки тому Ви казали теж саме
Ведуча. А я не з тих, хто сьогодні говорить одне, а завтра – інше.
Ведучий. Чоловіки, ніколи не намагайтесь зрозуміти жінок. Мало того, що жінки інколи миють голову окремо від тіла, так деякі ще й чуба миють окремо від волосся… Може дедуктивний метод використати, щоб вас зрозуміти, дорогі жінки
Ведуча. Не знаю чи допоможе він тобі щодо жінок, а от для наступного конкурсу він точно знадобиться. Оголошується 5 раунд «Шерлок Холмс».
Ведучий. Учасникам необхідно відповісти на 9 запитань, які знаходяться у вас на столах, уважно роздивившись картинку на екрані. Хто більше дасть правильних відповідей за 90 секунд, той переміг. Відповіді записати на листочку. Дедуктивний метод вам в поміч! Поїхали.
Ведуча. Доки судді підраховують правильні відповіді, оголошуємо музичну паузу і послухати гарну пісню про любов, і до математики в тому числі. (виступ Жариков О. «Варто чи ні»)
Ведучий. Шановні судді – вам слово.
Бонусне запитання: Скільки відсотків учнів нашої школи знають математику на добре і відмінно?
Ведучий (показує руками крокодила)
Ведуча. Це що, крокодил?
Ведучий. Так, це назва наступного раунду. Учасникам за 60 секунд необхідно показати математичне поняття без слів
Ведуча. Судді вам слово
Бонусне запитання: Скільки відсотків учнів нашої школи серед запропонованих геометричних фігур, улюбленою назвали_______________________?
Фінал
Ведуча. У народі кажуть сім разів відмір – один раз відріж
Ведучий. А що робити, якщо немає лінійки, чим тоді відміряти?
Ведуча. Тоді потрібно проявити кмітливість. Отже, завдання фіналу: від стрічки довжиною 80 см відрізати 60 см, лінійки, на жаль у нас немає. На все про все 90 секунд
Ведучий Слово надається нашим суддям. Підведіть підсумок нашої гри.
Ведуча. Вітаємо переможців. Можливо чоловіча логіка і правильна та жіноча – цікавіша.
Ведучий. Повністю з Вами згоден. Тим більше сьогодні обидві команди показали гарні результати.
Ведуча. Ну, а ми сподіваємось, що мозок потренували не лише учасники шоу, але і всі присутні. Робіть це якомога частіше і обов’язково у майбутньому досягнете успіху у всіх своїх справах. До побачення!
Ведучий. Дякуємо за увагу!
Додаток
Команда дівчат
|
Команда хлопців
|
Паралельні прямі |
Перпендикулярні прямі |
Команда дівчат
|
Команда хлопців
|
Паралельні прямі |
Перпендикулярні прямі |