Математичне шоу "Де логіка?"

Про матеріал
Розробка математичного, гумористичного позакласного заходу для учнів 8 - 11 класів, який вразить ваших учнів. Розробка містить сценарій, презентацію та додатки.
Перегляд файлу

«Де логіка?»

Підготувала: вчитель математики – Олійник Я. В.

Мета: зацікавити учнів математикою, виробляти вміння використовувати здобуті знання на практиці; розвивати пізнавальні здібності учнів, творчу активність, вміння швидко та раціонально приймати рішення, логічно мислити, працювати в команді; виховувати потяг до неперервного вдосконалення своїх знань

Хід гри (слайд 1)

Ведучий. Вау, в цій сукні Ви, Яна Володимирівна, виглядаєте неперевершено!

Ведуча. Ой, дякую. Стоп!... Ти хочеш сказати, що зазвичай я виглядаю жахливо?!

Ведучий. Ох… Ну і де тут логіка?

Ведуча. А зараз дізнаємось. Добрий день гості і жителі нашої шкільної родини

Ведучий. Добрий день всім!

Ведуча. Ми раді вітати вас на математичному шоу «Де логіка?»

Ведучий. Шоу, на якому, нарешті, з’ясуємо чия логіка зверху: чоловіча (і це очевидно) чи жіноча

Ведуча. Ох, Саша, не була б я така впевнена на твоєму місці. Тому що я хочу представити команду дівчат: кмітливі, розумні, спортивні і просто гарні дівчата ________________________

Тож, я впевнена, ці дівчата поставлять крапку на безглуздих жартах про «жіночу логіку» І доведуть, що дівчата не лише найчарівніша половина людства, а й найрозумніша.

Ведучий. І сама наївна…Тому що я хочу представити команду хлопців: справжніх інтелектуалів, титанів логіки, неперевершених: ________________________________.

Дівчата! У вас жодного шансу!

Ведуча, Так, команди у нас сильні і гідні поваги. Але у нас є ще й верховні судді. Це пані Справедливість ___________________

Пані Чесність__________________________________ і пан Об’єктивність________________________________________

Ведучий. Отже, правила гри такі: змагання складається з 6 раундів. У кінці кожного раунду команда-переможець отримує бонусне запитання, за правильну відповідь на яке отримає додатковий бал. Переможець визначається у фінальному, 7 раунді, де бали переможця зростають удвічі.

Ведуча. Тож, якщо немає запитань, то почнемо гру. Щоб визначити хто розпочинатиме І раунд, пропоную вам такий тест на логіку. Хто першим дасть правильну відповідь, той і розпочинає. Увага на екран.

Ведучий. Отож, І раунд розпочинають _________. Назва конкурсу «Вгадай вченого». На екрані портрети двох відомих вчених Піфагора і Евкліда. Вам потрібно визначити хто з них брав участь у Олімпійських іграх у змаганнях з кулачного бою?

Ведуча. Завдання для команди ________. Перед вами портрети відомих математиків: Декарта і Вієта. Хто з них ввів систему координат? (слайд)

Саме тому її ще називаються декартова.

Отже, перемогла команда ____________

Ведучий. Ніхто і не сумнівався. Вам бонусне запитання: Скільком відсоткам учнів нашої школи подобається математика?

Ведуча. Другий раунд «Вгадай ребус». На екрані будуть з’являтись різні ребуси. Ваша задача розгадати за 90 секунд якомога більше.

Ведучий. Команда ___________ готова? Тоді починаємо (слайд)

Ведуча. Команда ____________ готові? Починаємо!

Ведучий. Слово надаємо почесним суддям

Ведуча. Бонусне запитання: Скільки відсотків учнів нашої школи не зареєстровані у соціальних мережах?

Саша, що тобі більше подобається: займатися фізичними вправами чи розумовою працею?

Ведучий. Я більше люблю працювати

Ведуча. А нашим  учасникам у наступному раунді доведеться поєднувати силу і розум. Учасникам необхідно виконувати присідання і відповідати на запитання. Особисто я вважаю, що робити одночасно кілька справ під силу тільки жінкам. Адже це ми можемо одночасно готувати обід і прибирати будинок наприклад.

Ведучий. Ну мені відома одна людина, яка вміла робити кілька справ одночасно, і це був чоловік – Юлій Цезар

Ведуча. Що сперечатись. Зараз дізнаємось. Оголошується третій раунд «Два в одному».

  1. Назвіть найменше натуральне число. (1)
  2.  Скільки сотень у 82 десятках? ( 8 )
  3. Що більше: 1 л чи І дм3 ? (Однакові)
  4. Куб числа 3. (27)
  5. Знаки для написання чисел. (Цифри)
  6. Чи ділиться на 3 число 415? (Ні)
  7. Скільки ребер має куб? (12)
  8. Прилад для вимірювання кутів? (Транспортир)
  9. Як називають компоненти при додаванні? (Доданок, доданок, сума)
  10.  Як називають числа над рискою і під рис­кою у запису звичайного дробу? (Чисельник, знаменник)
  11. Скільки діагоналей у паралелограма? (Дві)
  12. Як називають натуральне число, що має тільки два дільники? (Просте)
  13. Чому дорівнює кут між перпендикуляр­ними прямими?   (90°)
  14. Двоє учнів грали в шахи дві години. Скільки часу грав кожний учень окремо? (Дві години)
  15. Назвіть найбільший дільник числа 12. (12)
  16. Скільки вершин має прямокутний пара­лелепіпед? (8)
  17. Назвіть дріб, обернений до дробу . ()
  18. Скільки діб у 72 годинах? (Три)
  19. Як називається частина прямої, обмежена з однієї сторони? (Промінь)
  20. Скільки нулів у запису числа один мільйон? (Шість)
  21. Квадрат числа 9. (81)
  22. Як називають числа, які ма­ють тільки один спільний дільник?   (Взаємно прості)
  23. Чому дорівнює чверть години? (15 хвилин)
  24. Скільки граней має куб? (Шість)
  25. Як називають прямокутник, у якого всі сторони рівні? (Квадрат)
  26. Скільки двоцифрових чи­сел, у яких перша цифра 1? (Десять)
  27. Скільки буде десятків, якщо 2 десятки помножити на 3 десятки? (60 десятків)
  28. Що більше: третина чи половина? (Половина)
  29. Скільки дільників у числа 23? (Два: 1 і 23)
  30. Які прямі на площині ніколи не перети­наються?   (Паралельні)
  31. Знайдіть значення виразу 54 : 0. (Вираз не має смислу)
  32. Сума довжин сторін трикутника? (Периметр)
  33. Чи ділиться на 10 різниця чисел 53 і 13?(Так)
  34. Чому дорівнює сума кутів трикутника? (180 ˚)
  35. Скільки десятків буде, якщо помножити 2 десятки на 5 десятків? (100)
  36. Знайдіть НСК чисел 10 і 15. (30)
  37. Скільки грамів у 0,2 кг? (200)
  38. Як називають другий степінь числа? (Квадрат)

Ведучий. Шановні судді оголосіть будь-ласка результати цього конкурсу.

Ведуча. Команда __________ вам бонусне запитання:Скільки відсотків учнів нашої школи носять наручні годинники?

 

Ведучий. (говорить по телефону). Так, пообідав… Ні, мам, не холодно… Все, мамусь, мені на сцену потрібно. (ховає телефон). І як раніше людство без телефонів, комп’ютерів жили?

Ведуча. Я тобі, Саша, більше скажу раніше люди і без калькуляторів і годинників якось жили.

Ведучий. Т-а-ак, складно їм, мабуть, було

Ведучий. Мабуть, раз науково-технічний прогрес дійшов до такого рівня

Ведучий. Цікаво, а як люди раніше рахували і визначали час

Ведуча. А зараз наші учасники спробують продемонструвати. Оголошується четвертий раунд «Історичний». Перед вами обчислювальні прилади різних часів. Вам необхідно розставити їх у порядку виникнення, від найдавнішого до сучасного.

Одним з перших пристроїв (V-IV ст. до н.е.), що полегшує обчислення був абак. Обчислення на ньому проводилися шляхом переміщення кісток і камінчиків в поздовжніх поглибленнях, що відповідало обчисленню за розрядами. Використовувався для додавання і віднімання чисел. У Древній Русі для рахунку застосовували пристрій, схожий на абак, так званий «російський шот». У XVII столітті цей прилад уже прийняв вид звичної російської рахівниці.

Логарифми послужили основою створення чудового обчислювального інструменту - логарифмічної лінійки, яка більш 360 років слугувала інженерно-технічним працівникам усього світу. Логарифмічна лінійка, була створена Вільямом Отредом в 1654 році і дозволяла виконувати кілька математичних операцій, в тому числі множення і ділення чисел, піднесення до степеня (найчастіше в квадрат і куб) і обчислення квадратних і кубічних коренів, обчислення логарифмів, обчислення тригонометричних функцій і інші операції.

Перш ніж з’явився калькулятор у сучасному вигляді, Лейбніц створив механічний арифмометр (слайд), який вмів виконувати всі 4 арифметичні дії. І останній – сучасний ноутбук.

Ну а тепер завдання для команди _______________. Перед вами стоять годинники різних епох Ваша задача розставити їх від найдавнішого до сучасного.

Ще в стародавні часи люди вміли визначати час, дивлячись на зірки, яскравим прикладом цього є створений ними сонячний годинник. Один з екземплярів сонячної техніки до сьогодні знаходиться на Азовському морі, в місті Бердянськ: сонячний годинник розташований на березі моря.

Потім винайшли пісчаний годинник. Їх використовували аж до XVIII ст. З приходом технічного прогресу виробництво  годинників почало стрімко розвиватися. Зявились маятникові годинники, а ще через 300 років механічні. Ну і останні сучасні смарт-годинники

Ведучий. Слово надається вельмишановним суддям

Бонусне запитання: Скільки відсотків учнів відразу після школи роблять домашнє завдання?

Ведучий. Яна Володимирівна, а скільки вам років?

Ведуча. 20

Ведучий. Два роки тому Ви казали теж саме

Ведуча. А я не з тих, хто сьогодні говорить одне, а завтра – інше.

Ведучий. Чоловіки, ніколи не намагайтесь зрозуміти жінок. Мало того, що жінки інколи миють голову окремо від тіла, так деякі ще й чуба миють окремо від волосся… Може дедуктивний метод використати, щоб вас зрозуміти, дорогі жінки

Ведуча. Не знаю чи допоможе він тобі щодо жінок, а от для наступного конкурсу він точно знадобиться. Оголошується 5 раунд «Шерлок Холмс».

Ведучий. Учасникам необхідно відповісти на 9 запитань, які знаходяться у вас на столах, уважно роздивившись картинку на екрані. Хто більше дасть правильних відповідей за 90 секунд, той переміг. Відповіді записати на листочку. Дедуктивний метод вам в поміч! Поїхали.

  1. Скільки туристів живе в цьому таборі? (4. 4 ложки і тарілки, список на дереві з 4 чоловік.)
  2. Коли вони сюди приїхали: сьогодні чи кілька днів тому? (кілька днів, бо павутина)
  3. На чому вони сюди приїхали? (припливли на човні, бо стоїть весло)
  4. Чи далеко від табору знаходиться населений пункт? (не далеко, бо є курка)
  5. Звідки дме вітер: з півночі чи півдня? (з півдня. По гілках на соснах та прапорець)
  6. Яка зараз пора доби (ранок, обід чи вечір)? (ранок, по тіні від туриста)
  7. Куди пішов Саша? (ловити метеликів, за кущами видно сачок)
  8. Хто вчора був черговим? ( Петя. Сьогодні чергує не Шура (він ловить метеликів), не Коля (він біля рюкзаку з літерою "К"), і не Вася (він фотографує,  у його рюкзаку з літерою "В" лежить штатив).
  9. Яке сьогодні число і якого місяця? (Сьогодні чергує  Петя, отже 8 число. Видно кавун, отже зараз серпень.)

Ведуча. Доки судді підраховують правильні відповіді, оголошуємо музичну паузу і послухати гарну пісню про любов, і до математики в тому числі. (виступ Жариков О. «Варто чи ні»)

Ведучий. Шановні судді – вам слово.

Бонусне запитання: Скільки відсотків учнів нашої школи знають математику на добре і відмінно?

Ведучий (показує руками крокодила)

Ведуча. Це що, крокодил?

Ведучий. Так, це назва наступного раунду. Учасникам за 60 секунд необхідно показати математичне поняття без слів

Ведуча. Судді вам слово

Бонусне запитання: Скільки відсотків учнів нашої школи серед запропонованих геометричних фігур, улюбленою назвали_______________________?

Фінал

Ведуча. У народі кажуть сім разів відмір – один раз відріж

Ведучий. А що робити, якщо немає лінійки, чим тоді відміряти?

Ведуча. Тоді потрібно проявити кмітливість. Отже, завдання фіналу: від стрічки довжиною 80 см відрізати 60 см, лінійки, на жаль у нас немає. На все про все 90 секунд

Ведучий Слово надається нашим суддям. Підведіть підсумок нашої гри.

Ведуча. Вітаємо переможців. Можливо чоловіча логіка і правильна та жіноча – цікавіша.

Ведучий. Повністю з Вами згоден. Тим більше сьогодні обидві команди показали гарні результати.

Ведуча. Ну, а ми сподіваємось, що мозок потренували не лише учасники шоу, але і всі присутні. Робіть це якомога частіше і обов’язково у майбутньому досягнете успіху у всіх своїх справах. До побачення!

Ведучий. Дякуємо за увагу!

 

Додаток

 

Команда дівчат

  1. Скільки туристів живе в цьому таборі?_________________________________
  2. Коли вони сюди приїхали: сьогодні чи кілька днів тому?__________________
  3. На чому вони сюди приїхали?________________________________________
  4. Чи далеко від табору знаходиться населений пункт?_______________________
  5. Звідки дме вітер: з півночі чи півдня?__________________________________
  6. Яка зараз пора доби (ранок, обід чи вечір)?_____________________________
  7. Куди пішов Саша?_________________________________________________
  8. Хто вчора був черговим?____________________________________________
  9. Яке сьогодні число і якого місяця?_______________________________________

Команда хлопців

  1. Скільки туристів живе в цьому таборі?_________________________________
  2. Коли вони сюди приїхали: сьогодні чи кілька днів тому?__________________
  3. На чому вони сюди приїхали?________________________________________
  4. Чи далеко від табору знаходиться населений пункт?_______________________
  5. Звідки дме вітер: з півночі чи півдня?__________________________________
  6. Яка зараз пора доби (ранок, обід чи вечір)?_____________________________
  7. Куди пішов Саша?_________________________________________________
  8. Хто вчора був черговим?____________________________________________
  9. Яке сьогодні число і якого місяця?_______________________________________

Паралельні прямі

Перпендикулярні прямі

 

 

Перегляд файлу

Команда дівчат

  1. Скільки туристів живе в цьому таборі?_________________________________
  2. Коли вони сюди приїхали: сьогодні чи кілька днів тому?__________________
  3. На чому вони сюди приїхали?________________________________________
  4. Чи далеко від табору знаходиться населений пункт?_______________________
  5. Звідки дме вітер: з півночі чи півдня?__________________________________
  6. Яка зараз пора доби (ранок, обід чи вечір)?_____________________________
  7. Куди пішов Саша?_________________________________________________
  8. Хто вчора був черговим?____________________________________________
  9. Яке сьогодні число і якого місяця?_______________________________________

Команда хлопців

  1. Скільки туристів живе в цьому таборі?_________________________________
  2. Коли вони сюди приїхали: сьогодні чи кілька днів тому?__________________
  3. На чому вони сюди приїхали?________________________________________
  4. Чи далеко від табору знаходиться населений пункт?_______________________
  5. Звідки дме вітер: з півночі чи півдня?__________________________________
  6. Яка зараз пора доби (ранок, обід чи вечір)?_____________________________
  7. Куди пішов Саша?_________________________________________________
  8. Хто вчора був черговим?____________________________________________
  9. Яке сьогодні число і якого місяця?_______________________________________

Паралельні прямі

Перпендикулярні прямі

 

Зміст слайдів
Номер слайду 1

style.colorfillcolorstroke.colorfill.typestyle.colorfillcolorstroke.colorfill.typestyle.colorfillcolorstroke.colorfill.type

Номер слайду 2

Підготувала: Вчитель математики. Олійник Яна Володимирівна

Номер слайду 3

Номер слайду 4

І раунд«Вгадай вченого»

Номер слайду 5

Відповідь

Номер слайду 6

Піфагор

Номер слайду 7

Відповідь

Номер слайду 8

Рене Декарт

Номер слайду 9

Скільком відсоткам учнів нашої школи подобається математика?Бонусне запитання

Номер слайду 10

69%

Номер слайду 11

ІІ раунд«Розгадай ребус»Розпочати гру

Номер слайду 12

Номер слайду 13

Номер слайду 14

Номер слайду 15

Номер слайду 16

Номер слайду 17

Скільки відсотків учнів нашої школи не зареєстровані у соціальних мережах?Бонусне запитання

Номер слайду 18

39%

Номер слайду 19

ІІІ раунд«2 в 1»

Номер слайду 20

Скільки відсотків учнів нашої школи носять наручні годинники?Бонусне запитання

Номер слайду 21

29%

Номер слайду 22

IV раунд«Історичний»

Номер слайду 23

Номер слайду 24

Номер слайду 25

Номер слайду 26

Скільки відсотків учнів відразу після школи роблять домашнє завдання?Бонусне запитання

Номер слайду 27

56%

Номер слайду 28

V раунд«Шерлок Холмс»

Номер слайду 29

Номер слайду 30

Скільки відсотків учнів нашої школи знають математику на добре і відмінно?Бонусне запитання

Номер слайду 31

40%

Номер слайду 32

VI раунд«Крокодил»

Номер слайду 33

Паралельні прямі

Номер слайду 34

Перпендикулярні прямі

Номер слайду 35

Бонусне запитання. Скільки відсотків учнів нашої школи серед запропонованих фігур обрали трикутник?

Номер слайду 36

33%

Номер слайду 37

zip
Додав(-ла)
Олійник Яна
Пов’язані теми
Математика, Сценарії
Додано
29 березня 2021
Переглядів
667
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку