МАТЕМАТИЧНІ ДИКТАНТИ
АЛГЕБРА 7 КЛАС
Підготувала вчитель математики
Низівської ЗОШ І-ІІІ ст.
Назаренко Ольга Іванівна
Математичні диктанти – добре відома форма контролю знань , яка дає можливість одночасно і за короткий термін перевірити знання учнів усього класу. Завданням математичного диктанту є повторення та засвоєння попереднього матеріалу, актуалізація й оцінювання рівня вивченого матеріалу.
Диктант триває, як правило, 10 – 15 хв. Перевага диктантів перед іншими видами навчальної діяльності полягає в тому, що всі учні класу виконують його одночасно, а тому у них формується зосередженість, розвивається увага та швидкість обчислювальних навичок.
Важливо правильно провести диктант і організувати його перевірку. Результати математичних диктантів дають надійну інформацію про рівень засвоєння учнями нового матеріалу та попередньо вивченого. За результатами учитель має можливість своєчасно заповнити прогалини в знаннях учнів
Варіанти проведення математичних диктантів можуть бути такі:
1) учитель диктує приклади (рівняння, задачі...), а учні записують лише відповіді. Така форма роботи дає змогу навчати дітей працювати в загальному ритмі, однаковому для всього класу;
2) хтось із учнів диктує завдання, а решта записують відповіді. Така форма роботи також учить працювати в загальному темпі (але темп більш уповільнений). Диктувати завдання доцільніше обирати учня, котрий має середній темп роботи;
3) на дошці записані завдання (на картці, у зошиті...) або у вигляді презентації , а діти фіксують лише відповіді. Така форма роботи допомагає продуктивно дібрати оптимальне індивідуальне навантаження для кожного учня. Довантажити тих, у кого темп роботи вище середнього, і дозволити працювати в уповільненому темпі учням з низьким темпом роботи.
Для учнів 7 класу я розробила диктанти з алгебри,які використовую в своїй практиці. Їх можна також використовувати при повторенні вивченого матеріалу.
Математичний диктант на тему
«Лінійне рівняння з однією змінною»
1. Яке рівняння називають рівнянням з однією змінною ?
2. Що означає розв’язати рівняння ?
3. Що називають коренем рівняння ?
4. Скільки коренів може мати рівняння з однією змінною ?
5. Від чого залежить кількість коренів в лінійному рівнянні з однією
змінною ?
6. Сформулюйте основні властивості рівнянь.
Завдання по варіантах
7. Розв’яжіть рівняння 2х+5=18. [ 3х-5=22 ].
8. Розв’яжіть рівняння 2(5х-1) =6,5. [ 5(4х-2)=0,92 ].
9. Розв’яжіть рівняння а2-5= -17. [ х2- 8= -17 ].
10. Розв’яжіть рівняння (5х-8)(3х+27)=0. [ (4х-1,6)(8+х)=0 ].
11. Розв’яжіть рівняння (18х-15)-(9+11х)= -3х. [ 26-4х=3х-7(х-3) ].
12. Розв’яжіть рівняння -.
[ ].
Математичний диктант на тему
« Тотожно рівні вирази. Тотожності » -7 клас
3. Які вирази називають тотожно рівними ?
Завдання по варіантах
[ х = -5,4; 6,4; -3,2; 1 ].
[ 3а + 5в - 2а-7в ].
[ 3а = 1,2 (а - 7) - 1,8( 3-а) + 13,8] .
Математичний диктант на тему
« Одночлени »
Завдання по варіантах
[ (5х2у)3 * х3у2 , якщо х =0,3; у = 0,2] .
(*)2 (*)3 = 9х2у3с5. [ (*)2 (*)3 = -72х8у11].
Математичний диктант на тему
«Многочлени»
Завдання по варіантах
[ у3 +5ху при х = 3, у = - 2 ] .
[ 5ху3 + 8х2у2 – 2ху3 -4х2у2 + 6 х2у2 - 9+12].
Математичний диктант на тему
«Додавання і віднімання многочленів»
Завдання по варіантах
[3у2 +7у -5 і 3у2 +1 ].
9.Знайдіть : 1) А+В, якщо А =3х + 5; В = 5х – 16;
2)А, якщо В = х3 + 3х2у + у3; А+В = х3 + 6х2у – 2у3.
[ 1) А - В, якщо А =5х+1, В = 4х-4;
2) В, якщо А = 2х2 +х +3, А+В =2х+3 ].
10. Запишіть замість * такий одночлен, щоб виконувалася рівність :
* . (х у - у2) = х3у – х2у2. [(х- у) . * = х3у –х2у2 ].
Математичний диктант на тему
« Множення многочлена на многочлен»
Завдання по варіантах
[ 1) (3 - а) (в +с - 5); 2) (7а – 3в) (2а -5с) ].
3) ( 5а2- 4в) *2в – (3а2 – 2в)* 3в.
[ 1)5(х + 2) – 6 (х - 2); 2) 3а (а - 1) – 4а (1 + а);
3) (3х2 – 4у) * 5у – (2х2 -3у) * 3у].
6. За якого значення х значення даних виразів рівні :
(х + 1)(10х - 3) і (5х + 1)(2х - 3)?
[ ( 5 + 3х) (4х -1) і (2х + 7) (6х - 3)]?
[ (а2 - 7)(а + 2) – (2а - 1)(а - 14)+28 = а (а2 + 22) ].
Математичний диктант на тему
« Розкладання многочлена на множники»
Завдання по варіантах
[ 7т + тп + 7 + п; 3ву – 3в + 4ау -4а].
[ 1)15т2в7 -30 тв6 + 6т2в; 2) 3в (т - п) + а(п - т) ].
1)5а – 5в + (а -в)т; 2) 6у + 42 + 7х + ху; 3)32ху2 – 16ту2 – 10у3 -24 тz 2- 15уz2 + 48хz2. ).
[ 1) 7х – 7у + (х -у)а ; 2) 7а + 49 + 14в + 2ав;
3) 16ав2 – 10с3 + 32ас2 – 5в2с +кв2 + 2кс2].
[ 9х2 -72х = 0; 2) 15х – 4х2 = 0].
Математичний диктант на тему
« Формули скороченого множення»
Завдання по варіантах
[ ( 51,32 – 11,32) : (113,92 – 73,92)].
Математичний диктант на тему
«Системи рівнянь з двома змінними»
Завдання по варіантах
[ ].
[ ].
[ ].