"Математичні перегони" Захід у формі гри-змагання між учнями 9-10 класів

Про матеріал
Математичні перегони Захід у формі гри-змагання між учнями 9-10 класів Гра складається з конкурсів, між якими журі підводить підсумки і проводиться гра з уболівальниками. Мета гри: розвивати логічне мислення учнів, уміння орієнтуватися в нестандартних ситуаціях, розвивати інтерес до математики, ; активізувати і стимулювати розумову і пізнавальну активність і творчість учнів, їхню допитливість, кмітливість, логічне та оперативне мислення, почуття гумору; розширити і поглибити знання учнів, показати зв’язок математики із життям, формувати навички як індивідуальної діяльності, так і роботи в команді, вчити швидко знаходити правильну відповідь і подавати її в дотепній формі, виховувати почуття відповідальності за результати колективної діяльності, культуру поведінки, повагу до суперника, взаємо¬розуміння, вміння відстоювати свою точку зору; прищеплювати інтерес учнів до математичних знань.
Перегляд файлу

 

Математичні  перегони

Захід у формі гри-змагання між учнями 9-10 класів

Мета гри: розвивати логічне мислення учнів, уміння орієнтуватися в нестандартних ситуаціях, розвивати інтерес до математики, ; активізувати і стимулювати розумову і пізнавальну активність і творчість учнів, їхню допитливість, кмітливість, логічне та оперативне мислення, почуття гумору;

розширити і поглибити знання учнів, показати зв’язок математики із життям,  формувати навички як індивідуальної діяльності, так і роботи в команді, вчити швидко знаходити правильну відповідь і подавати її в дотепній формі,

виховувати почуття відповідальності за результати колективної діяльності, культуру поведінки, повагу до суперника, взаємо­розуміння, вміння відстоювати свою точку зору; прищеплювати інтерес учнів до математичних знань.

Обладнання: зала оформлена фізичними  та математичними газетами, плакатами з висловлюваннями видатних математиків, сірники, папір, кулькові ручки, роздатковий матеріал,  презентації із завданнями, грамоти

 

Гра на основі конкурсів:

Привітання  ( мах 5 балів)

                      Бали від вболівальників

1 конкурс  РОЗМИНКА

2 конкурс РЕСТАВРАЦІЯ

                     Бали від вболівальників

3 конкурс  ХУДОЖНИК ( мах 5 бал)

                     Бали від вболівальників

4 конкурс ВІРЮ НЕ ВІРЮ (капітани

5 конкурс УПІЗНАЙ МАТЕМАТИКА

6 конкурс ЗОБРАЗИ ЖЕСТАМИ

 

Математика — цариця всіх наук.

 

Ян Снядецький

 

Арифметика — наче вхідна брама до всiх інших наук, бо без її пiзнання нiхто не може зробити жодного кроку вперед до храму науки.

Феофан Прокопович

 

У величезному саду геометрії кожний може підібрати собi букет за смаком.

Давид Гілберт

 

Правила гри :Гра складається з  конкурсів, між якими журі підводить підсумки і

проводиться гра з уболівальниками.

 

Ведучий  Добрий день, шановні гості, учасники.

 

„Математика.;

Ти визнана давно главою всіх наук,

Потрібна нам ти завжди, скрізь і всюди.

Без математики ми нині як без рук.

3 тобою з казки дійсність творять люди.

Освоївши тебе, рвемося у політ,

Створили вже розумні ми машини,

Штурмуємо космічний світ,

І різних фактів узнаємо причини.

3 тобою ми невпинно ростемо,

З тобою підкоряємо природу,

Твої досягнення ми віддамо

На благо українського народу.

 

Шановні учні!

Запрошуємо вас взяти участь у математичних перегонах нашої школи. Сьогодні у вас буде нагода познайомитися з математикою не як сухими, а як з цікавими науками, їх широким застосуванням. Сьогодні у вас буде нагода одержати більше цікавої інформації, і дізнатися велику широту можливостей цього розділу наук. І основне, ради чого ми тут зібралися – позмагатися в кмітливості та обізнаності цього  цікавого предмету.

 

 

А щоб змагання було чесним ,

Ми вибрали журі почесне.

Погляньмо разом з вами, друзі,

Хто буде в цім почеснім крузі.

 

(Ведучий знайомить присутніх з членами журі)

 

Ведучий  Але журі не лише буде слідкувати за грою команд,

а й за поведінкою вболівальників.!!!

Хто уважним чесним буде,

Бал команді той здобуде.

А хто буде пустувати,

Думати, іншим заважати -

Бал команді буде знятий.

 

Отже, працюють КОМАНДИ  ти їх ВБОЛІВАЛЬНИКИ.

ЖУРІ чесно і  ретельно ведуть підрахунок балів команд та їх вболівальників..

 

 

 

 

 

Вітання команд.

 Увага! Оголошується перший етап нашої гри. За 90 секунд

команда має вибрати собі капітана команди, назву та девіз. За цей етап команда

отримає максимум 5 балів.

 

 

Ведучий 2. А поки наші команди працюють ми звертаємося до вболівальників.

Я зачитую запитання, а ви даєте на нього відповідь, піднімаючи руку, а не

викрикуючи.

 

----- Ім‘я якого відомого математика складається з трьох складів,

причому перший склад – число, другий – нота, третій – одне з імен

давньоєгипетського бога Сонця? (Пі-фа-гор)

 

----- Піфагор, крім математики та філософії займався спортом. До того ж

настільки успішно, що став олімпійським чемпіоном. З якого саме виду спорту йому

вручили вінок переможця олімпіади? (З кулачного бою)

 

------ У Давньому Вавилоні це число вважалося “священим”, оскільки

ним зручно користуватися під час вимірювання. Звідси і поділ року на місяці, доби на

години, години на хвилини. Що це за число? (12)

 

------Яке найпопулярніше щасливе число від 1 до 9? (7)

 

Ведучий

А щоб перегони  пройшли  без заминки,

їх починаємо ми з розминки.

Але для початку наші змагання

розпочнемо із привітання.

 

(Привітання команд)

 

 

1 команда

 

 

 

 

 

 

2 команда

 

Ведучий.От ми вже знайомі. Учасники готові до змагань???

 

Перший конкурс      “Розминка” (під звуки очікування)

 

Ведучий  Командам пропонується підбірка питань з варіантами відповідей.

Та команда, яка швидше дасть відповідь дістає 1 бал. Максимальний час виконання 90 секунд.

 

Запитання.

1. Твердження, яке приймають без доведення.

А. теорема Б. аксіома В. наслідок Г. Вислів

 

2. Трикутник у якого один кут дорівнює 100 0 , а другий – 30 0 називається...

А. прямокутний Б. тупокутний В. гострокутний Г. Правильний

 

3. Напрямленим відрізком називається…

А. медіана Б. висота В. дотична Г. Вектор

 

4. Учений, який знайшов, чому дорівнює квадрат гіпотенузи.

А. Євклід Б. Піфагор В. Гаус Г. Вієт

 

5. Які рівняння мають однакові розв’язки?

А. рівносильні Б. ідентичні В. подібні Г.однакові

 

6. Рівняння, у яких змінна міститься під знаком радикала називаються…

А. радикальними Б. степеневими В.Ірраціональними Г. Кореневими

 

7. Ромб, у якого всі кути прямі називається ….

А.паралелограмом Б. трапецією

В. прямокутником Г. Квадратом.

 

8. Скільки точок визначають площину?

А. 1 Б.2 В. 3. Г.4

 

9. Друга координата точки називаєтся …

А. ордината Б.абсциса В. бісектриса Г. Апліката

 

 

 

 

2 конкурс “Реставрація”.

Команди отримують картки з окремими складами. Потрібно скласти

математичні терміни, які містять склади. Тривалість 2 хвилини. Одне слово – один

бал.

 

Чис-ло, квад-рат, фі-гу-ра, си-нус, ви-со-та, рів-нян-ня, гра-фік, век-тор, арк-тан-генс, ку-ля,  по-хи-ла, три-кут-ник.

 

Ведучий . А поки наші команди працюють ми звертаємося до вболівальників.

на увагу:

 

1. Думає вправно твоя голова

5+1 ти отримуєш...( 6)

 

2. Любить зайченя стрибать,

Бо у нього лап аж ...(4)

 

3. Ходе в народі розмова така:

6-3 ми дістанемо…(3)

 

4. Добре знає наша Іра,

Що 2 більше, ніж … (1)

 

5. Менше в 10 раз, ніж метр

Усім відомо (дм)

 

6. Ти на пташку подивися

Лап у птаха рівно…(2)

 

7. Ось 5 ягідок в траві

З’їв одну і стало…(4)

 

Ведучий . Наша рахункова комісія має порахувати одержані командами бали.

 

Ведучий – підсумки конкурсу . Шановне журі, повідомте результати.

 

 

 

 

 

 

 

 

3 конкурс «Художник».

 Намалювати за допомогою геометричних фігур і цифр портрет відомого вам математика (не забудьте вказати, чий саме портрет ви зобразили)

  Чий малюнок  буде найбільш схожий на оригінал, та команда і є переможцем цього конкурсу. На  виконання завдання відводиться 3 хвилини. Максимальна кількість балів – 5.

 

 

Ведучий . А поки наші команди працюють ми звертаємося до вболівальників.

 

 

Запитання:

- Скільки букв у назві країни, в якій найбільше левів? (8. Це -

Болгарія)

 

-. Скільки букв у числі 3 524 787? (жодної)

 

-. Фігура, яка має 3 сторони, називають трикутником, чотири –

чотирикутником, п‘ять – п‘ятикутником. А як називається фігура, яка має дві

сторони? (кут)

 

-. У центрі Будапешта, недалеко від одного із мостів, стоїть кам’яний

пам‘ятник цифрі. Якій саме цифрі і чому? (нулю, символізує початок усіх доріг)

 

- Дві матері, дві доньки та баба з внучкою. Скільки всіх? (3)

 

- Ця стереометрична фігура є на однодоларовій куп’юрі. (піраміда)

 

--- ОПИШІТЬ ПРЕДМЕТ НА ДОТИК (за гарний опис – 2 бали  : довгий, плоский, тонкий, ...– (кожній команді вболівальників по 1 предмету дати для опису)

 

Ведучий – підсумки конкурсу ХУДОЖНИК

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

4 конкурс «Вірю- не вірю». (капітани)

 

бій капітанів команд. За кожну правильну відповідь — 2 бала.

Питання для капітана першої команди.

 

  1. Чи віриш ти, що Піфагор брав участь у 58 Олімпіаді, що він бігав на 100

м? (Ні)

2. Чи віриш, що одна з кривих ліній називається на честь першої у світі

жінки – професора математики Марії Гаетани Аньезі. (Так, одна з кривих ліній

називається «Локон Аньєзі»)

3. Л.М. Толстой — автор роману «Війна і мир», був автором підручника з

математики для молодших школярів. (Так)

4. Чи віриш, що Льюїс Керрол автор книги «Аліса в Країні чудес», написав

багатокниг, в яких були математичні формули? (так)

5. Чи віриш ти, що на честь учениці Піфагора , відомої обчислювальниці,

що складала математичні таблиці була названа квітка? (Так. Її звали Гортензія Лепот і вона привезла цю квітку з Індії).

 

Питання для капітана другої команди

 

  1. Шарль Перро — автор казки про Червону Шапочку, написав казку

«Кохання циркуля і лінійки». (Так)

2. Наполеон Бонапарт у вільний час складав математичні задачі. (Так)

3. Чи правда, що англійський математик Дж. Сильвестр написав сонет

«Небесна муза», який він присвятив першій російській жінці-математику Софії

Василівні Ковалевській?(Так)

4. Будь-який прямокутний трикутник називається єгипетським. (Ні)

5. В основі сучасних підручників з геометрії лежать відомі «Начала»

Евкліда, написані в ІІІ ст. до нашої ери? (Так)

 

Ведучий – підсумки конкурсу ВІРЮ НЕ ВІРЮ

 

5 конкурс «Упізнай математика»

 

Ведучий – підсумки конкурсу ВІРЮ НЕ ВІРЮ

 

 

6 конкурс «Зобрази жестами»

Капітани показують (але без слів!!! ) предмет або поняття. Команда та вболівальники повинні відгадати.

За конкурс 4 бали ( наскільки різнопланово було показано, наскільки швидко відгадали )

ВЕКТОР

Питання для другої команди:

ТОЧКА

____________________________________________________________________

Додатковий  конкурс має назву  «Обганялки» для команд та вболівальників

На швидкі питання учні повинні дати відповіді на найбільшу кількість питань.(1 бал за відповідь)

 

Ведучий .10 кл  Питання для першої команди (читає швидко)

1. Як називається результат додавання?(Сума)

2. Як називається графік квадратичної функції?(парабола)

3. Як називається прилад виміру кутів? (Транспортир)

4. Назвіть найменше тризначне число?(100)

5. Як називається графік функції y = sinx. (Синусоїда)

6. Назвіть модуль числа – 6. (6)

7. Як називається дріб, в якому чисельник менший за знаменник?

(правильний)

8. Чому дорівнює сума суміжних кутів? (180 0 )

9. Скільки прямих кутів може бути в трикутнику? (один)

10. Як називається лінія трикутника, що з’єднує середини двох сторін і

паралельна третій стороні? (середня лінія)

 

11. Відношення синуса до косинуса носить назву… (тангенс)

12 Чому дорівнює один радіан в градусах?(57°)

13. Трикутник, у якого дві сторони рівні? (рівнобедрений)

14. Сума довжин усіх сторін багатокутника? (периметр)

15. Прямокутник, у якому всі сторони рівні. (Квадрат)

16. Число, на яке не можна ділити? (0)

 

Ведучий Питання для 2 команд (читає швидко)

1. Як називається результат множення? (добуток)

2. Назвіть найбільше тризначне число?(999)

3. Як називається дріб, в якому чисельник більший за знаменник?

(Неправильна)

4. Числа, що використовуються при лічбі предметів. (натуральні)

5. 60:5.(12)

6. Що є графіком лінійної функції? (пряма)

7. Відношення косинуса до синуса носить назву… (котангенс)

8 Розділ геометрії, який вивчає фігури на площині.(планіметрія)

9. Які прямі перетинаються під прямим кутом? (перпендикулярні)

10. Відрізок, що сполучає вершину трикутника та ділить кут навпіл має

назву… (Бісектриса)

11. Форма глобуса. (Куля)

12 Як називають трикутник у якого кути при основі рівні? (рівнобедрений)

13. Від чого залежить кількість коренів квадратного рівняння?( від знака

дискримінанта).

14. Фігура, утворена двома променями із загальним початком (кут)

15. Назвіть властивість вертикальних кутів? (рівні)

16. Як називається сторона трикутника, що лежить проти прямого кута?

(гіпотенуза)

__________________________________________________________________

 

І головний результат повідомляємо.

 

Ведучий Слово надається голові рахункової комісії для оголошення

результатів останнього конкурсу та гри в цілому.

 

Ведучий. Великий письменник Л. Толстой сказав: «Людину можна оцінювати

дробом, знаменник якого – це все те добре , що він думає про себе сам, а чисельник –

це все те добре, що про цю людину думають інші. Чим більший чисельник, тим

більший самий дріб. Бажаємо всім, щоб щастя додавалося, горе віднімалося,

 

 

 

1 команда

 

2 команда

 

Привітання  ( мах 5 балів)

 

 

                      Бали від вболівальників

 

 

1 конкурс  РОЗМИНКА

 

 

2 конкурс РЕСТАВРАЦІЯ

 

 

                     Бали від вболівальників

 

 

3 конкурс  ХУДОЖНИК ( мах 5 бал)

 

 

                     Бали від вболівальників

 

 

4 конкурс ВІРЮ НЕ ВІРЮ (капітани

 

 

5 конкурс УПІЗНАЙ МАТЕМАТИКА

 

 

6 конкурс ЗОБРАЗИ ЖЕСТАМИ

 

 

 

 

ПІДСУМКИ

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Чис-ло  квад-рат    фі-гу-ра си-нус ви-со-та рів-нян-ня   гра-фік   век-тор  арк-тан-генс   ку-ля  по-хи-ла три-кут-ник

 

doc
Додано
5 березня
Переглядів
248
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку