Математичні змагання для 5та 6 класів

Про матеріал
Математичні змагання для учнів 5 та 6 класів. Використовується під час проведеня тижня математики
Перегляд файлу

«МАТЕМАТИЧНІ ЗМАГАННЯ!»

 

Мета:  Перевірити вміння учнів застосовувати набуті знання у нестандартних 

            ситуаціях; продовжувати розвивати уміння працювати самостійно,

активізувати розумову діяльність учнів; розвивати бажання застосовувати здобуті знання для досягнення поставленої мети; прищеплювати любов до

            математики.

 

Обладнання: Висловлення видатних людей про математику, карта, малюнки,

              завдання.

 

Форма проведення:  Конкурс. Урок – гра для учнів5- 6 класу.

 

«Математику вже тому вчити потрібно, що вона розум до порядку приводить»

                                                                                                           (В.М. Ломоносов)

 

  «Математика – гімнастика розуму»

                                                                                                          (О.В. Суворов)

 

Ведучий: Любі діти, сьогодні у нас з вами математичні змагання. Ми будемо змагатися у плаванні по математичному океані. Ось перед вами карта цього океану (додаток 1).

  • А хто знає, як називається змагання на вітрильниках?... Так, це регата.
  • Щоб відправитись у подорож ви маєте підготувати свої кораблі до великого плавання.
  • У нашому змаганні беруть участь дві команди: «Кмітливі» та «Винахідливі».

 

Щоб змагання було чесним,

Нам вибрати журі почесне

Потрібно разом з вами, друзі.

Хто буде в цім почеснім крузі?

(Вибирають журі)

 

Отож, журі, місця займайте

І нас по правді розсудіть.

 

- Давайте познайомимося з учасниками регати.

 

1-й: «Команда корабля «Кмітливі» до регати готова.

       Наш девіз:

       Кмітливі труднощі долають,

       Вони завжди перемагають

       Перемогу ми здобудемо, в боротьбі ми перші будемо!»

2-й: «Команда корабля «Винахідливі» до регати готова.

       Наш девіз:

       Винахідливі завжди

       Сухими вийдуть із води

       Важких завдань для нас немає,

       Сьогодні ми перемагаєм!»

Конкурс I «Підготуй корабель»

 

Ведучий: Щоб вирушити командам у плавання, потрібно підготувати кораблі. Завдання для команди «Кмітливі».

 

Кожній команді по черзі задаються питання, правильна відповідь – 1 бал

  1. Раз, два, три, чотири, п’ять – вийшов зайчик погулять, лап у зайця рівно…
  2. Ходить між нами така ось молва: шість мінус три,  ми отримали…
  3. Говорив учитель Ірі, що два більше ніж…
  4. Ти на пташку подиви : лап у пташки рівно…
  5. У мене котик є в квартирі, хвостів у нього аж…
  6. Відмінник зошитом своїм гордиться: унизу, під диктантом, стоїть…
  7. Ми рахуєм дірки в сирі : три плюс дві – всього…
  8. Ось п’ять ягідок в траві, з’їв одну , лишилось…
  9. На уроках будеш спать, у щоденник буде…

 

Завдання для команди «Винахідливі».

 

  1. Назвати найменше натуральне число.
  2. Цифра, що звучить, як команда.
  3. Ти, та я, та ми с тобою. Чи багато нас?
  4. Який місяць 2015 року буде мати 29 число?
  5. Виключи зайве слово:

     коло, число, площа, стіна.

  1. Скільки ребер у куба?
  2. У семи братів по одній сестричці. Скільки дітей у сім’ї?
  3. Скільки разів на рік стає сонце?
  4. До якого шестицифрового  числа потрібно додати 1, щоб одержати семи цифрове число?
  5.  Яке найбільше натуральне число?

 

Ведучий: Команда та пасажири кораблів готові і ми вирушаємо в подорож. Мета нашої подорожі – досягти порту Перемога.

 

Конкурс II «Обчислювальний острів»

 

Ведучий: На нашому шляху Математичним океаном буде чимало несподіванок та труднощів. Поглянемо на карту регати і вирушимо до першого пункту змагань «Обчислювальний острів».

На цьому острові мешкають гноми, які дуже люблять цікаві математичні завдання. Вони підготували для кожної команди магічні квадрати, які вам треба розв’язати.

 

 

16

36

8

12

20

28

32

4

24

 

 

 

 

 

 

 

 

24

9

12

3

15

27

18

21

6

 

Команди працюють з магічними квадратами, а ми перевіримо, чи вміють болільники розв’язувати задачі.

                    

 I команда                                                              II команда

1.  Зграя з 7 дельфінів пропливла 14км. Скільки км проплив кожен дельфін? (14км)

1. Горіло 5 свічок. Дві з них загасили. Скільки свічок залишилось? (дві)

2. У порт пливли 3 судна, а на зустріч їм 5 катерів. Скільки суден прибуло в порт? (три)

2. Білосніжка та семеро гномів чекали прибуття пароплава 8 годин. Скільки годин чекав пароплава кожен з них? (8 годин)

3. У будинку 4 кімнати. З однієї кімнати зробили дві. Скільки кімнат стало в будинку? (п’ять)

3. У батька 5 дочок і кожна дочка має брата. Скільки дітей у батька? (шість)

 

 

Конкурс III «Гра «Швидкий рахунок.»»

Ведучий: Розбіглись числа по таблиці

Втекли усі від одиниці,

Сховались у свої комірки

Один учасник хай виходить

І числа всі нам понаходять.

Ось кожному указка в  руки – і по команді «Починай!» -

Знайди, вкажи і прочитай.

Їх 24 – пам’ятай! (додаток 2)

 

  А ви, журі, прошу слідкуйте.

 (Вивішуються дві однакові таблиці, на яких зашифровані числа від 1 до 24. З кожної команди виходить по одному учаснику. Хто швидше відшукає всі числа.)

 

 

Конкурс IV «Геометрична бухта»

 

 

Ведучий: Наступний пункт регати – Геометрична бухта. Подивіться уважно на нашу карту. Чий це прапор тут майорить? Це ж пірати! Допоможемо врятувати від них жителів бухти? Для цього необхідно порахувати, скільки квадратів на малюнку?

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                         (11)

                                                                                           

                                                                                            (14)

Жарт – задачі (для болільників)

Ведучий:

  1. Три, три, три, три та три. Що отримаєш?    (дірку)
  2. Скільки речей можна покласти в порожню валізу?   (одну річ)
  3. П’ять копиць сіна та сім копиць сіна завезли разом. Що отримали?    (копицю)
  4. Що важче 1кг пір’я чи 1кг заліза?      (однаково)
  5. Двоє учнів грали в шахи дві години.  Скільки часу грав кожний учень окремо? (2год)
  6. Який знак потрібно поставити між двома двійками, щоб одержати число більше за два, але менше за три?   (кому  2,2)

 

 

Конкурс V «Один за всіх»

1. Відновити запис. Однакові фігури означають однакові цифри (додаток 4).

 

 

                                                                                         9

+ 

___________________________________________________

      3   0   6   2   1   6

 

 

 

Конкурс VI «Острів чисел»

 

Ведучий: І знову в путь. На горизонті з’явився острів чисел. Числа підготували для вас конкурс.

 

У наступній грі братиме участь уся команда. Умови такі: гравці повинні полічити від одного до 30. але замість чисел, які діляться на 3 і закінчуються 3, треба говорити слово «полундра». (мовою моряків «готуйся до небезпеки»)

(1,2,п,4,5,п,7,8,п,10,11,п,п,14,п,16,17,п,19,20,п,22,п,п,25,26,п,28,29,п)

 

Ведучий: Нарешті ми досягли порту «Перемога». Залишилося найцікавіше, - дізнатися, яка команда найвинахідливіша та найкмітливіша.

 

Тепер, журі, за вами слово,

Хоч грали ми усі чудово,

Та щоби сумніви пропали, -

Хто кмітливіший ви сказали.

 

Поки журі підіб’є підсумки

Конкурс: «Художник»

ведучий: За 3 хвилини вам необхідно намалювати Машеньку

                       використовуючи слідуючи геометричні фігури: коло,

                       трикутник, квадрат, прямокутник.

З кожної команди запрошується  по одному учаснику, які

                       виконують малюнки на дошці.

                      

 

Слово для оголошення результатів змагань надається журі…

Завдяки вашим старанням і знанням ви, вирішуючи всі труднощі плавання, дісталися пункту призначення. І не важливо хто переміг, головне, що ця подорож була цікавою і повчальною.

 Сподіваюсь, що ви, юні мореплавці, зрозуміли, що лише робота командою допоможе здолати всі труднощі і перепони!

 

 


 

Додаток 1     


Додаток 2

14

8

12

4

10

23

1

15

3

17

21

7

19

6

9

11

24

2

16

22

13

20

5

18

 

 

                                                                                                                                       

 

                                                                                                                                                      

 

 

                                                                                                                      Додаток 3

 

 

 

    

                                                                                    9               9

+ 

+

 

 

 

 

 

______________________________________________________________________

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 Конкурс «Острів Логічний»

Старий рибалка, який багато ходив Математичним океаном на вітрилах, пропонує командам такі задачі.

За кожну правильну відповідь команді додається по 1 балу.

1.У кімнаті в кожному кутку сиділо по одному коту і кожний з цих котів бачив ще трьох котів. Скільки котів сиділо у кімнаті?  (4 коти)

2.Дві жінки йшли з села до міста. Назустріч їм ішли ще 5 жінок. Скільки всього жінок йшло до міста? (2 жінки)

3.Що важче – кілограм пуху чи кілограм заліза? (однакові)

4.Біля будинку ростуть дві липи, дві яблуні, дві сливи. Скільки фруктових дерев росте біля будинку? (4 дерева)

5.На що подібна половина яблука? (на другу половину)

6.Скільки горошин можуть увійти у склянку? (горошини не ходять)

7. Під яким кущем сидить заєць під час дощу? (під мокрим)

8. З якого полотна не можна пошити сорочку? (з залізничного)

9. Яких каменів немає у річці? (сухих)

10. Мене звати Юрко. У моєї рідної сестри лише один брат. Як його звати? (Юрко)

11.Петрикові батьки мають троє дітей. Першу дитину звуть Андрієм, другу – Олегом. Як звати третю дитину? (Петрик)

12.Термометр показує три градуси морозу. Скільки градусів покажуть два такі термометри? (три градуси)

13. Два плюс два помножити на два. Скільки буде? Ні, не 8, подумай ще. (6)

14. У коморі було 8 мішків борошна. На кожному мішку сиділо по дві миші. До комори зайшов чоловік із собакою. Скільки ніг стало у коморі? (дві, у тварин лапи)

15. У зайчика було 7 морквин. Він з'їв усі, крім трьох. Скільки морквин залишилось? (3)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

16

 

 

 

20

28

 

 

24

 

 

 

 

 

 

 

 

 

9

12

 

15

 

18

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

doc
Додано
21 квітня 2020
Переглядів
1224
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку