Мета: розвивати кмітливість, логічне мислення, креативність та математичні навички дітей; формувати вміння долати труднощі, визвати дослідницький інтерес, прагнення до пошуку, Виховувати організованість, цілеспрямованість, почуття колективізму.
Правила гри
Хід гри
12.30 – збір команд у кабінеті № 4, де отримають інструктаж.
13.00 – старт.
Гра починається у кабінеті № 4 з представлення і привітання команд (кожна команда має назву, емблему і девіз)
Кожна команда отримує конверт «Маршрут №1» . На кожному пункті чергує відповідальний (старшокласник). Команда за підказками знаходить пункт, конверт із завданням, виконує завдання, і тоді відповідальний вручає конверт «Маршрут №…». Гра закінчується знову в кабінеті № 4, де і знаходить солодкий подарунок.
Одна команда рухається за схемою, інша - в зворотному напрямку.
Старт
Маршрут №1. (пост чергової)
Зробіть від порогу 2 кроки вперед, поверніться ліворуч і зробіть ще 4 кроки, поверніться ліворуч і шукайте завдання.
Завдання. Щоб знайти піратський скарб треба пройти від старого дуба 12 кроків на північ і 5 кроків на південь, потім 4 на північ і 11 на південь. Де заритий скарб? (Біля старого дуба)
Маршрут №2. (Їдальня)
Ти буваєш там щодня,
Та не отримуєш знання.
Там готують смачно,
Ми дуже за це вдячні.
Ви прийшли? Тоді конверт із завданням №2 одержите там де:
Ні дощами, ні снігами
За сто років не розмить.
Але хлопці – хулігани
Можуть м’ячиком розбить.
Завдання. Ребус
Піфагор
Маршрут №3. (спортзал)
Конверт із завданнями знайдете там, де ви не пишете, не клеїте, не малюєте, не читаєте, навіть, не сидите, а все бігаєте, стрибаєте та м’яча ганяєте.
Завдання. Відповідальний за станцію називає різні числа. Всі учасники повинні бути дуже уважними. Якщо число ділиться на 4, ви піднімаєте праву руку, а якщо число ділиться на 5 — присідаєте. Гравець, який помилився, вибуває з гри.
Матеріал для конкурсу: 8, 10, 12, 15, 16, 24, 25, 28, 30, 32, 35, 36, 45, 50.
Маршрут №4.(кабінет № 6)
Розв’яжіть задачу, відповідь є номером кабінету, де ви зможете знайти наступне завдання.
Я провів у бабусі понеділок, вівторок, середу і четвер, а моя сестра в цю ж неділю - середу, четвер, п'ятницю і суботу. Скільки всього днів ми гостювали у бабусі? (Відповідь: 6 днів).
Завдання.
Маршрут №5.(кабінет № 3)
В цьому кабінеті навчаються ваші товариші, які зараз не в класі і на рік старші. А в класі шукайте
Любим ми на нім писати,
А ще більше – витирати. (Дошка)
Завдання.
1. Скільки гусей паслось на лузі, якщо у них 6 лап (3)
2. Пара коней пробігла 20 км. Скільки пробіг кожен кінь ? (20 км)
3.Що стоїть між числами 4 і 6 ? (5)
4. У квартирі було 3 кімнати. З однієї зробили 2. Скільки кімнат стало? (4)
5. В отарі 100 овець. Усі крім 9, втекли. Скільки залишилось? (9)
6. З-за куща стирчить 10 вушок. Там сховалися зайчики. Скільки зайчиків? (5)
7. Зменшуване, від'ємник, різниця. Яка дія? (віднімання)
8. Як називається сума довжин всіх сторін? (периметр)
9. Скільки метрів в одному кілометрі? (1000м)
10.Скільки кутів має шестикутник? (6)
11. Що зайве: квадрат, круг, прямокутник? (круг)
12. У кімнаті в кожному кутку сиділо по одному коту і кожний з цих котів бачив ще трьох котів. Скільки котів сиділо у кімнаті?(4 коти)
13. Дві жінки йшли з села до міста. Назустріч їм ішли ще 5 жінок. Скільки всього жінок йшло до міста? (2 жінки)
14. Біля будинку ростуть дві липи, дві яблуні, дві сливи. Скільки фруктових дерев росте біля будинку? (4 дерева)
15. На що подібна половина яблука? (на другу половину)
16. Під яким кущем сидить заєць під час дощу? (під мокрим)
17. З якого полотна не можна пошити сорочку? (з залізничного)
18. Яких каменів немає у річці? (сухих)
Маршрут №6.(кабінет директора)
Якщо ви вийдете з класу і повернете на північ, то, подолавши 7 м, ви потрапите до кабінету, де буваєте дуже рідко та й неохоче.
Завдання.
АНАГРАМИ
Перестав букви в словах і отримай математичні терміни
НРІЗИЯЦ РИКЦЬУЛ
АТДРАВК МЕАТРДІ
ЛОКО НОКДАДО
Маршрут №7.(кабінет медсестри)
Чітко виконуйте по черзі інструкції:
1. Вийдіть із кабінету.
2. Виконайте команду «Кругом» три рази.
3. Який кабінет ви побачили?
4. Так от вам не сюди, а позад себе.
Завдання. - Яку геометричну фігуру ви бачите?
Розріжте квадрат по кольорам і складіть будь-які інші фігури. Це можуть бути різні фігури – силует тварини чи людини, чи птаха, чи інший предмет.
Маршрут №8.(кабінет № 4)
Повертайтесь туди, звідкіля все почалось. Відгадайте загадку та й шукайте скарб.
У кожного в домі
Така дивина:
Братів аж чотири,
А шапка одна.
Для команди № 2
Маршрут №1. (кабінет № 3)
Починайте пошуки по слідам і стрілочкам.
Конверт №1 із завданнями одержите коли відгадаєте де він знаходиться. Що за дивна хата?
Одягу багато.
А людей немає.
Хто ж його вдягає?
( шафа)
Стелаж справа, конверт - зліва і завдання вам підсилу.
Маршрут №2 (кабінет директора)
Якщо ви вийдете з класу і повернете на північ, то, подолавши 7 м, ви потрапите до кабінету, де буваєте дуже рідко та й неохоче.
Маршрут №3.(кабінет медсестри)
Чітко виконуйте по черзі інструкції:
1. Вийдіть із кабінету.
2. Виконайте команду «Кругом» три рази.
3. Який кабінет ви побачили?
4. Так от вам не сюди, а позад себе.
Маршрут №4. (пост чергової)
Зробіть від порогу 1 крок вперед, поверніться праворуч і зробіть ще 4 кроки, поверніться праворуч і зробіть10 кроків, тепер шукайте завдання.
Маршрут №5. (Їдальня)
Ти буваєш там щодня,
Та не отримуєш знання.
Там готують смачно,
Ми дуже за це вдячні.
Ви прийшли? Тоді конверт із завданням №5 одержите там де:
Хто завжди правду каже?
Який є, таким покаже,
І без слів про все розскаже.
На нього дивишся, а себе бачиш.
Маршрут №6. (спортзал)
Конверт із завданнями знайдете там, де ви не пишете, не клеїте, не малюєте, не читаєте, навіть, не сидите, а все бігаєте, стрибаєте та м’яча ганяєте.
Маршрут №7.(кабінет № 6)
Розв’яжіть задачу, відповідь є номером кабінету, де ви зможете знайти наступне завдання.
Я провів у бабусі понеділок, вівторок, середу і четвер, а моя сестра в цю ж неділю - середу, четвер, п'ятницю і суботу. Скільки всього днів ми гостювали у бабусі? (Відповідь: 6 днів).
Маршрут №8.(кабінет № 4)
Повертайтесь туди, звідкіля все почалось. Відгадайте загадку та й шукайте скарб.
У кожного в домі
Така дивина:
Братів аж чотири,
А шапка одна.
Підведення підсумків.