Математичний квест для 5-9 класів

Про матеріал
Метою даного заходу є активізувати пізнавальну діяльність учнів; підвищувати інтерес до вивчення математики; розвивати уміння учнів спілкуватися з іншими; розвивати логічне мислення, просторову уяву, витримку, пам'ять,сприяти роботі учнів в групах. Також в квесті передбачено виконання спеціальних пошукових завдань за певними підказками.
Перегляд файлу

Квест – це інтелектуально-динамічна гра, яка полягає у проходженні командами  вказаного маршруту і передбачає виконання спеціальних пошукових завдань за певними підказками .

 

Математичний  квест для учнів 7-9 класів

Мета заходу:

       - активізувати пізнавальну діяльність учнів;

       - підвищувати інтерес до вивчення математики;

      -  виховувати загальну культуру учнів;

       - розвивати уміння учнів спілкуватися з іншими;

       - розвивати логічне мислення, просторову уяву, витримку, пам'ять,         мислення, наполегливість у знаходженні оптимального розв’язку;

      - сприяти роботі учнів  в группах.

 

Обладнання:  конверти  із завданнями; роздатковий матеріал, маршрут (карта) подорожі

Правила проведення квесту.

Приймають участь  2 команди  по 5 чоловік у кожній. Команда "Розумники",      команда "Кмітливі".   Учасники команд за підказками                                                                                                                                                                                                                                                                              знаходять конверти з завданнями. Команда, яка першою за підказкою знаходить завдання, отримує додатково 1 бал. Журі підраховує кількість набраних балів, перемагає команда, яка набрала більшу кількість балів.   

ПЛАН

  1. МАТЕМАТИЧНА РОЗМИНКА
  2. РОЗДУМИ МАЛЮКІВ
  3. ХУТІР ЗАДАЧНИЙ (Танцювальна пауза)
  4. ЗАГАДКОВА СКРИНЬКА
  5. АНАГРАМИ (Жартівлива пауза)
  6. ТАНГРАМ (Звучить мелодія очікування – музичний фон)
  7. ПОКАЗУХА
  8. КАПІТАНСЬКА ЗУПИНКА

 

 

 

 

Хід заходу

Вчитель: Доброго дня всім присутнім. Нашу з вами зустріч хотілося б розпочати зі слів геніального французького вченого  Блеза  Паскаля, який   писав: «Предмет математики настільки серйозний , що не можна втрачати нагоди зробити його трохи  цікавішим».  Така нагода буде і в нас сьогодні, бо ми зараз станемо учасниками пошукової, інтелектуально-динамічної гри – математичного квесту. Змагатимуться у квесті 2 команди, які повинні будуть пройти вказаний маршрут, також ця гра передбачає виконання спеціальних пошукових завдань за певними підказками.  Та команда, яка за підказками першою знайде завдання в конвертах, отримує додатково 1 бал. Конверти з завданнями  заховані в межах даного  приміщення.

Та як ви знаєте, жодна гра не обходиться без журі, яке буде оцінювати ваші конкурси. Тож представимо журі. Голова журі – А.З. Синєколодецький, члени журі: Оганесян Афелія Олександрівна та інші. (муз. фон аплодисментів)

Отже, наша гра розпочинається –  це старт на карті маршруту з представлення і привітання команд (кожна команда має назву, емблему і девіз). Оцінюється максимум в 3 бали.

 

Команда "Розумники"                                    Команда "Кмітливі"

 

Девіз: Щоб помилок уникати,                       Девіз: Кмітливість і старанність

           Треба розум розвивати,                                  Ми будем розвивати.

           Гостре око, слух, терпіння,                            І максимум сміливості

           І тоді прийде уміння.                                      Ми будем проявляти.

           І про нас уже вкінці

          Усі скажуть – МОЛОДЦІ!

 

Вчитель:  Першою зупинкою  буде МАТЕМАТИЧНА РОЗМИНКА. Буде задано 20 запитань кожній команді, відповідь треба давати швидко. 1 бал за одну правильну відповідь, відповіді немає – бал не заробляєте. Команда суперників може дати відповідь, якщо ви не знаєте, і також може заробити 1 бал.  Максимум 20 балів.

 

1. МАТЕМАТИЧНА РОЗМИНКА. «Хто більше

          Запитання для «Розумників»

  1. Предметом якої науки є вивчення рівнянь.(Алгебра)
  2. Як називається результат дії множення? (Добуток)
  3. Як називається сота частина числа? (Відсотком)
  4. Третій степінь числа. (Куб)
  5. Найменше  просте число. (2)
  6. Найбільше чотирицифрове натуральне число? (9999)
  7. Як називаються числа, що використовуються для лічби? (Натуральні)
  8. Чому дорівнює периметр квадрата зі стороною 5 см? (20см)
  9. Як інакше називається 25% ? (Чверть)
  10.  Наближене значення Пі.(3,14)
  11.  Яким інструментом можна виміряти кут на площині.  (Транспортиром)
  12.  Скільки кутів має коло? (Жодного)
  13.  Що більше   чи ? ()
  14.  Як називається трикутник у якого всі кути гострі? (Гострокутний)
  15.  Які числа називаються непарними ? (Які не діляться на 2)
  16.  Як називається кут,  міра якого 91? (Тупим)
  17.  Що є сторонами кута? (Промені)
  18.  Чотирикутник, у якого всі кути і сторони рівні. (Квадрат)
  19.  Як в математиці називають доведене твердження?(Теорема)
  20.  Хто автор підручника  «Алгебра, 8 клас» (О.С. Істер)

 

 Запитання для «Кмітливих»

  1. Скільки нулів в розрядній одиниці, яка називається мільйон? (Шість)
  2.  Як називається фігура утворена двома променями, що виходять з однієї точки? (Кут)
  3. Як називається рівність, що містить невідоме, позначене буквою? (Рівняння)
  4. Хто авторами  підручника “Геометрія,  9 клас ”?(  Єршова, Голобородько)                      
  5.  Обчисліть  площу квадрата, сторона якого 7 см. (49 см2).
  6.  Як називається результат  дії ділення? (Частка)
  7. Одне яйце вариться 4 хв. Скільки хвилин варяться 5 яєць? (4 хв.)
  8.  Як називається трикутник, у якого дві сторони рівні? (Рівнобедрений)
  9. Як обчислити радіус кола, якщо відомо діаметр кола? (Поділити діаметр на 2)

10. Як називають вираз, який містить ділення на вираз із змінною? (Раціональний)

  11. Які числа називаються простими? (Які мають 2 дільники)

  12. Як називають кут,  менший 90?… (Гострий)

  13. Число при додаванні до якого сума не змінюється? (0)

  14. Як називається відрізок, що сполучає вершину трикутника з              серединою протилежної його сторони? (Медіана)

  15. Як називається кут, що дорівнює 90? (Прямий)

  16. Як називаються прямі, що перетинаються під прямим кутом?    (Перпендикулярні)

  17. Як називається трикутник, який має кут 90? (Прямокутний)

  18.  Число при множенні на яке добуток не змінюється? (1)

  19.  Як називається кут, що дорівнює 180? (Розгорнутий)

   20. Як називається перпендикуляр, проведений з вершини трикутника          до протилежної його сторони? (Висота)

 

 

 

 

 

2.  Наступна зупинка «РОЗДУМИ МАЛЮКІВ”

Вчитель: Конверт з завданнями  для  другого конкурсу ви знайдете у вчителя нашої школи, перші літери імені, по батькові і прізвища якого дізнаєтесь за такою ПІДКАЗКОЮ, вам ще знадобиться українська абетка:

 

 

 +               =  19                      № першої літери імені

 

                       +            =  6                       № першої літери по батькові

 

  + = 7                       № першої літери прізвища

 

Вчитель:  Отже, конкурс «РОЗДУМИ МАЛЮКІВ”

Ви уважно слухаєте роздуми малюків про якийсь математичний об’єкт. Таких роздумів буде три, тому максимальна кількість балів – 3 бали. Якщо з першого роздуму зрозуміло про який предмет іде мова, відповідаєте і отримуєте 3 бали. Якщо ви не зрозуміли або відповіли неправильно, слухаєте другий роздум, відгадаєте – 2 бали. Якщо відгадаєте з третього роздуму, то отримаєте 1 бал.  Максимум 3 бали.  Команда суперників може дати відповідь, якщо ви не знаєте, і також може заробити відповідні бали

 Розумники

1. Вони такі непомітні, але дуже потрібні, важливі, в геометрії без них неможливо.

 2. Вони зустрічаються не тільки в геометрії, але і у всіх книжках.

3. Їх ми завжди використовуємо, коли створюємо електронну пошту в Інтернеті (Точки)

Кмітливі

1. Вони бувають великі і маленькі, різного об’єму і однакової форми, вони оточують нас всюди.

2. Вони за формою… як коробочка сірників , як пачка печива, чаю,  морозиво таке також буває.

3. Майже всі приміщення мають таку форму. І зараз ми знаходимося всередині такого приміщення.  (Паралелепіпед)

 

3. Наступна зупинка «ХУТІР ЗАДАЧНИЙ»Вчитель: Конверт з завданнями  для  третього  конкурсу ви знайдете, якщо розгадаєте кросворд з ребусів, де ключове слово – це є те місце, де захований конверт.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  1.  

 

 

Вчитель: Кожній команді дається одна й та сама задача. Максимум 5 бали.

(Муз. фон)

Задача. Донька на 4 роки молодша від сина і в 4 рази молодша від мами, а син у 4 рази молодший від батька. Скільки років кожному, якщо їм усім разом 100 років?

Вчитель: Ну а зараз, щоб підбадьорити учасників команд, зробимо паузу, танцювальну паузу – це для нас всіх буде такий релакс. А журі може підбити підсумок 3-х конкурсів.

 ТАНЦЮВАЛЬНА ПАУЗА (танець)

4. Наступна зупинка «ЗАГАДКОВА СКРИНЬКА»

Вчитель: Конверт з завданнями  для  четвертого  конкурсу ви знайдете, якщо відгадаєте слово-підказку ось з такого прямокутника літер; відгадане слово є те місце, де заховані  завдання в конверті.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

F:\квест\8091906.jpg

 

Вчитель: Обом  командам одне завдання. Яка першою відгадає, та й  отримає бали. А відгадати треба предмет, який знаходиться в скринці – це може бути і предмет, не пов'язаний з математикою. Буде задано 5 підказок. Максимум 5 балів. Якщо відгадаєте з першої підказки – 5 балів, з другої – 4 бали, з третьої – 3 бали, з четвертої – 2 бали, з п’ятої – 1 бал.

Виноситься скринька під муз. фон

 Що за гра ?

1.Мешканець Праги першим прославився через цю гру.

2.Історик ХХ ст. Роуз сказав : «Це щира гра - бесіда без слів ».

3.  Батьківщина гри - Індія, ім’я винахідника - невідоме. Давня назва -«Чатуранга».

4. Ця гра вимагає логіки, кмітливості, уваги та стратегії ходів.

5. Ця гра - це життя палацу в мініатюрі.

 (Шахи)

 

Що за фігура ?

1.У Давній Греції її вважали символом досконалості.

2.За її кількістю можна підрахувати вік дерева.

3.У цій фігурі немає жодної діагоналі, не можна провести ані бісектриси, ані висоти.

4.Вона з’являється під очима стомленої людини.

5.Форму цієї фігури мають вікна у літаку.

 (Круг)

Що за чудова річ?

1.Історія винаходу цієї речі нараховує тисячу років. Навряд чи хто візьме на себе сміливість назвати ім’я винахідника.

2. Майже у кожного з вас є ця чудова річ.

3.У школі ця річ також необхідна, інакше уроки та перерви були нескінченними.

4.До цієї речі можна дібрати означення: сонячний, водяний , механічний, електронний, протиударний.

5.Цій речі присвячено загадку : «Маю диво на стіні: каже «Так», не каже «Ні». (Годинник)

Що за чотирикутник ?

1.У формі цього многокутника шикуються піхотинці, що по-військовому називається «каре».

2.Його завжди бачимо на шахівниці.

3.Його форму має майданчик, із якого злітає гелікоптер.

4.Він використовується як зручна одиниця площі .

5.Одночасно є чотирикутником, прямокутником, паралелограмом і ромбом.

(Квадрат)

 

5.  Наступна зупинка АНАГРАМИ.

Вчитель: Конверт з завданнями  для  п’ятого   конкурсу ви знайдете у вчителя, який сидить в першому ряді, а номер місця, де сидить цей вчитель, будете рахувати справа.  ви дізнаєтесь, розв’язавши таке завдання: до найменшого простого числа додайте 6, результат поділіть на 2, отримане число помножте на 10, від результату відніміть 36.

 

Вчитель: Переставте букви і склади в поданих словах, і отримаєте    математичні терміни. Кожній команді по п’ять слів різних. Кожне слово відгадане – 1 бал.  Максимум 5 балів. (Муз фон очікування)

Розумники: ЛЕНЕІД, БІДР, НЬМІПРО, СОЛИЧ, СДОІВТКО.   

Відповіді: ділене, дріб, промінь, число, пряма

Кмітливі: НІВРЯНЯН,  РПИМЕРТЕ, ЛОКО, НОКДАДО, ТЬЕРВСНІНІ. Відповіді: рівняння, периметр, коло, доданок,  бісектриса.

 

Вчитель: Ну що, поморилися команди, зробимо паузу

ЖАРТІВЛИВА ПАУЗА (Сценка «Середнє арифметичне»)

Сценка “Середнє арифметичне”


Олег стоїть задумавшись.
Оленка (заходячи): Олег, про що ти задумався?
Олег: Знаєш, про що я  задумався? Середнє арифметичне – геніальний винахід математиків. Дивись, ми з тобою друзі, все ділимо порівну, хороше та погане. Візьмемо, наприклад, оцінки, які отримали сьогодні. Ти отримала “12” , а я “2”. Додаємо, ділимо пополам, по сім отримуємо обоє. Бачиш, як добре. І батько мене не покарає. Ура! Нехай живе середнє арифметичне.
Оленка: Але ти навіть не запитав, чи влаштовує це мене?
Олег: Почекай, але це ще не все. Ти прийшла до школи на 15 хвилин раніше, а я на 15 хвилин пізніше. Додаємо, ділимо пополам і виходить, що ми пришли вчасно. Ось що значить середнє арифметичне.
Оленка: Та ти геній! (В сторону.) Ну я тебе провчу. (Звертається до Олега.) Чуєш, Олеже, ти мене просив купити тобі кеди в нашому магазині. Тобі мама дала гроші?
Олег: Так.
Оленка: Давай я збігаю в магазин, а ти розв’яжеш декілька  прикладів  зі своїм арифметичним. (Виходить)
Олег: Оце класно! Нарешті в мене будуть кеди, і Наталя Борисівна не буде мене сварити. (Робить декілька гімнастичних вправ)
Оленка: (Заходить з пакетом.) Бачиш, як я швидко повернулась. Я тобі кеди купила.
Олег: (З нетерпінням.) Давай швидше, подивимось на них. (Розкриває пакет, із здивуванням  розглядає їх: один великий кед, другий маленький.) Це що?
Оленка: А ти ще питаєш? Це твої кеди. Один 26 розміру, другий - 44. Додаємо, ділимо пополам, отримуємо твій розмір – 35. Нехай живе середнє арифметичне.
(Олег з жахом ловить себе за голову і втікає).
 

6. Наступна зупинка ТАНГРАМ

Вчитель: Конверт з завданнями  для  шостого   конкурсу ви знайдете за такою підказкою, розгадавши її – це буде місце, де лежить конверт. Отже, вам дається текст з кількох речень, в словах є числа, знайдете суму цих чисел, а потім розшифруєте за поданими нижче буквами і складами.

          «НАША СІМЯ ЖИВЕ В СТОЛИЦІ. ПРІЗВИЩЕ ОДИНАК. БАТЬКО – СТОРОЖ, МАТИ ПРАЦЮЄ НА ТРИКОТАЖНІЙ ФАБРИЦІ , СЕСТРИ- В СТОЛОВІЙ, Я – УЧЕНЬ СТОЛЯРА. ЧАСТО ЗА СТОЛОМ ДІД РОЗПОВІДАЄ НАМ ІСТОРІЮ УКРАЇНИ , ЗА НЕЗАЛЕЖНІСТЬ ЯКОЇ ВІН БОРОВСЯ В МОЛОДОСТІ.»

1- ве

2 - мі

3 – ко

4 – рі

5 – т

6 – ос

7 – д

8 – ор

9 – ку

0 - во

 

 Вчитель: Кожна фігура складається з 7 частин танграма. Ці частини при складанні якоїсь фігури не повинні накладатися одна на одну. Максимум 5 балів.(Муз фон очікування)

Розумники: кішка, яка сидить

Кмітливі: заєць, який сидить

 

 

 

Танграм своими руками

 

Схемы игры танграм

 

 

 Схемы игры танграм

 

 

7. Наступна зупинка «ПОКАЗУХА»

Вчитель: Учасники команд повинні одна одній показати математичний термін мімікою та жестами (по чотири  слова, за кожний правильно відгаданий термін 2 бали). Максимум 8 балів.

Розумники: вчитель, бісектриса, нерівність, десятковий дріб

 

Кмітливі: координата точки; задача, корінь рівняння, відповідь до задачі

7. Наступна зупинка «КАПІТАНСЬКА»

На букву «д» капітанам команд придумати якнайбільше математичних термінів. Кожний правильний термін – це 1 бал. Наприклад, добуток, дискримінант, дуга, ділення і т.д.

 

Вчитель: Ось так крок за кроком, ми дійшли до фінішу, наше журі оголосить результати конкурсів обох команд.

При нагородженні звучить муз фон.

На згадку про вашу участь в квесті ви отримуєте такі призи: олівець і лінійку – цього інколи так не вистачає на уроках геометрії.

Бланк оцінювання команд

Назва конкурсу

Макс. бал

Розумники

Кмітливі

1

ПРЕДСТАВЛЕННЯ КОМАНД

3

 

 

2

МАТЕМАТИЧНА РОЗМИНКА

20

 

 

3

РОЗДУМИ МАЛЮКІВ

3

 

 

4

ХУТІР ЗАДАЧНИЙ

5

 

 

5

ЗАГАДКОВА СКРИНЬКА

5 * 4=20

 

 

6

АНАГРАМИ

5

 

 

7

ТАНГРАМ

5

 

 

8

ПОКАЗУХА

2*4 = 8

 

 

9

КАПІТАНСЬКА

 

 

 

ВСЬОГО

 

 

 

1

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Ястремська Таїсія Аркадіївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
16 січня 2019
Переглядів
2888
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку