Математичний КВК для учнів 9 класу

Про матеріал

Даний сценарій розрахований на учнів 9 класу. Спочатку іде зустріч хлопчика з професором, який розповідає йому ,що прожити без математики не можливо і щоб доказати це йому, запрошують дві команди для гри в КВК. Кожна команда виконує певні завдання, а журі обирає переможців. В той час коли команди працюють над завданнями, підготовлено різні пісні учнями та танці.

Перегляд файлу

Відділ освіти

Коломийської РДА

Івано – Франківської Області

Струпківська ЗОШ І – ІІІ ступенів

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Позакласний захід

 

 

Підготувала в

Вчитель математики

Струпківської ЗОШ І – ІІІ ступенів

Спеціаліст вищої категорії

Пасічняк Олександра Михайлівна

 

 

 

 

Вед. 1. Добрий день! Чудова ця фраза!

            Вона єднає нас з вами відразу.

            Після дня трудового, цілком до речі,

            Щоб був у нас дійсно чудовий вечір.

            Упоравшись з діло, хіба не варто,

            Зустрітись із піснею, дотепом, жартом.

Вед.2. Сьогодні будем, друзі, з вами

            Царицю всіх наук вітать…

             Так можем гордо і поправу

             Ми математику назвать.

Входить хлопчик. У нього в руках футбольний м’яч. Звучить пісня

Хлопчик. Доброго дня, діти, гості. Ну що за життя в мене? Хлопці на майданчику футбол грають, а мені додому треба – математику вчити. Задачу розв’язати, таблицю множення повторити. І її придумав цю математику?

На сцену входить професор

Професор. Добрий день, друзі. Математика! Це слово виникло в Древній Греції приблизно в  V ст. до н.е. Воно означає «навчання – знання, отримані через роздуми». Отже, Математика – одна з найстаріших наук.  А ти як вважаєш (звертається до хлопчика) можна прожити без математики?

Хлопчик. Так, звичайно. На світі є багато професій, де зовсім не потрібна ця наука. Ось я, наприклад, мрію стати футболістом. Навіщо мені математика?

Професор. Ось послухайте. Кілька десятиліть тому в одній країні знайшлися організатори незвичного конкурсу. Вони запропонували написати твір на тему «Як жила людина без математики» За кращий твір обіцяли дуже велику премію.

Хлопчик. І хто її одержав?

Професор. Уяви собі ніхто. На конкурс не було представлено жодної роботи: навіть найталановитіші фанати не змогли уявити, як жити без математики.

Входить учень. У руках у нього книжки.

Учень. Наук у світі є багато,

             Їх навіть важко полічити.

             Та  нам їх треба добре знати,

             Щоб Всесвітом оволодіти.

            До різних ми наук охочі,

            Нехай ведуть нас до вершин,

          Та зараз я сказати хочу:

          «Наш математиці уклін!»

Вед. 1. Наука – знайдені алмази,

            Вугілля, золото і мідь,

            В руках людей могутній лазер

            І сотні зрошених угідь.

Вед.2. Наука – хліб мільйонотонний,

Дари розвіданих морів,

І в нагороду пишні грона,

Й серед пустель пташиний спів.

Професор. Наука нам допомагає

Ракети в космос запускати.

І будувати всюдиходи,

Щоб грунт на Місяці вивчать.

Учень. Це вже розвідані орбіти,

На Марсі вимпел наш розцвів,

І на Венеру шлях відкрито –

Й сюди наш розум долетів!

Вед.1. І сувора, й солов’їна

Математика країна.

Праця тут іде завзята,

Вмій лиш спритно рахувати.

Вмій ділити, віднімати,

Множить швидко й додавати,

Вмій кмітливо все збагнути,

Першим в відповіді бути.

Хлопчик. Хоч сіпай, хоч гірко плач –

Не люблю отих задач.

Через них - одні невдачі.

Ох! Замучили задачі!
Чи підручники погані?
Чи такий я безталанний?

Та усіх я обдурю –

В книзі відповідь знайду!

Математика подумаєш! Без неї всі науки обходяться: і чому її називають царицею наук? Ніяк не розумію! Може, все мені поясните?

Вед. 2. Якщо хочеш досягнути

У житті своїх вершин,

Математику збагнути

Мусиш тонко, до глибин.

Калькулятор і комп’ютер,-

Хто сьогодні їх не з на?

Та за пояс їх запхнути

Може світла голова.

Якщо хочеш бізнесменом

Після школи, друже, стать,

Аксіоми й теореми

Мусиш добре памятать.

Якщо лікарем ти станеш

То, колего, тут затям:

Коли десь ти помилився,-

Хтось поплатиться життям.

Не кажу про космонавтів,

Вчителів і моряків.

Та коли чогось не знав ти,

Час це вивчити настав!

Не махай на все рукою,

 

 

 

 

Хлопчик. Ой, ой,  ой! Так і побіг вчити математику! Звучало гарно, Але непереконливо. Якась суха ця наука. І, на мою думку, майже ніколи не потрібна! В магазині хай продавець рахує. І правильно мудрі люди роблять, що години математики в школі скорочують. Нема чого дурницями займатися: сумно, сухо, нецікаво, непотрібно.

Вед.1. (Зупиняє хлопчика) То це математика суха і непотрібна? Ти думаєш, що говориш? Е, мабуть, ти хворий. В мене є друг лікар Квадрат Кубович. Він тебе зараз обстежить і обов’язково дасть поради, як вилікуватись. Квадрате Кубовичу,  прошу Вас на сцену.

Лікар Квадрат Кубович. Доброго дня! Хто тут хворий, бажає обстежитись? Будь ласка, сідайте на стілець! (садить хлопчика, одягає на голову циліндр з тирсою і дістає її з відти рукою). Любий! Та в тебе ж у голові тирса! А де ж знання з математики? Ось тобі порада: у понеділок, середу і п’ятницю на ніч повторюй таблицю множення, у вівторок, четвер і суботах – ознаки подільності натуральних чисел, а у неділю розв’язуй задачі:

   Скільки чашок, скільки ложок –

   Це ж простесеньке завдання:

Ти додав слонів до кішок,

Перемножив на коня.

Дійсно, не складна задача –

Була б відповідь, як слід!

Вийшло: дід молодший внука

Аж на сорок дев’ять літ!

Типографські дві машини

Косять жито вісім днів.

Проїжджають щохвилини

Три десятих поїздів.

А до Марса – літрів триста

(Мудра в хлопця голова!)

Півхлопяти йде у місто

З ним – півмами ну й дива !

Лікар підбігає до вчителів в залі.

Лікар: Ой, а ця жінка чогось зблідла! Швидко перевіримо роботу серця. Ох-ох , горе, серце майже не працює. Ану розв’язуйте мерщій задачу: якщо о 12 –годині ночі ішов дощ , то чи можна стверджувати , що через 72 години буде сонячна погода? (в-дь : ні , оскільки через 72 години буде знову ніч). Правильно ! От тепер і серце нормально запрацювало! Щодня перед обідом розв’язуйте задачу, а після обіду робіть перевірку. Всім рекомендую скористатися моїми порадами. До побачення!

Вед.2 Дякуємо , вам, Квадрате Кубовичу. (звертається до хлопчика). Я думаю, що поради Квадрата Кубовича допоможуть тобі вилікуватися від хвороби. І ти зрозумієш , що без знань математики не можна ні основ сучасної техніки , ні того, як вчені вивчають природні та соціальні явища. Вчений Песталоцці стверджував, що рахунок і обчислення порядок в голові.

 

Хлопчик.

Це ж в якій голові?

Від тої алгебри ,

Бонжур, вчителі,-

Вже нудно мені.

І косинус сниться,

І тангенс пече,

Великий трикутник

Тисне на плече.

І тії рівняння у грудях печуть .

Ікс, ігрек від мене

Ніяк не втечуть.

Лиш очі зімкну я,

Як бачу задачу,

Теорема Піфагора

Наді мною плаче.

Якби воля впливова

Моя була б

Математика в школі

Ніде не була б.

Вед.1. І спробую тебе переконати,

Що математику у школі треба знати.

Для цього запрошую на сцену

Команди школярів завзятих.

 

Вед.2. Учасники всі наші

Кмітливі і відважні.

Із різних класів зібралися вони

Знайомнесь , будь ласка,

З командами і ви.

 

Команди виходять на сцену, виконуючи пісню на мелодію «Ах детство, детство..»

 

  1. На конкурс ми поспішаємо

З великими знаннями.

Усі заходимо до зали,

Щоб показатись перед вами.

        Приспів:

Ой ви журі, ви , громадяни,

Ой змилуйтеся ви над нами.

І подивіться на нас мило,

Щоб перемога всім світила.

 

  1. Ми всі веселі і чудові,

Як депутати невгамовні.

Ми всі надіємось на силу,

Щоб нам по балу присудили.

 Приспів:

 

  1. Надії наші попливли

У світ ясний і дуже дивний.

Ми так до цього всі старались,

Що вже не маємо і сили.

 

Вед.1. Бажаємо командам,

            Маршрут увесь пройти.

            Вершини перемоги

            У боротьбі знайти.

Вед.2. А щоб змагання було чесним,

            Ми виберемо журі почесне.

             Погляньмо разом з вами, друзі,

             Хто буде в цім почеснім крузі.

Вед1. Представляє журі….

Вед2. Дороге наше журі,

           Товариство вас прохає,

Щоб судили ви усіх,

 Як закон вважає.

Ви повинні чесні бути,

Справедливі й строгі.

 

Вед.1 Нехай же символ мудрості –

Розумниця сова,

Для відповіді правильні

Підказує слова.

 

Вед.2. І, напевне , уже час

Починати нам змагання.

Приготуйтеся команди!

Конкурс перший – ПРИВІТАННЯ!

 

Команда   «Катети»            

Пісня на мотив «День рожденья»

Згуртувались по парах

І взялися руками.

Ми на зустріч з надією йдем,

Може , тут, у цій залі,

У шкільних коридорах

Гіпотенузу ми знайдем.

 

 Приспів:

Гіпотенуза, наша мила,

Відгукнися ти сама,

Бо без тебе ми безсилі!

В нас трикутника нема.(2р.)

 

Капітан. Катети , до бою приготуватись!

                З командою суперників чесно будемо змагатись.

Команда.  Раз-два, раз-два!

                   Нас сьогодні чекають діла.

Капітан. Виграти в нас хочуть сьогодні

                Гіпотенузи чарівні.

Команда. Але ми «катети» стійкі,

                  Тому шанси в них ніякі.

Капітан. Але гіпотенуз не ображати ,

                З гострих кутів не випускати.

Командир. Ой і гарні ж ви , дівчата,

                   Ми вам кажем від душі:

                   Доведіть , що ви цариці

                   В математиці усі.

1уч. Побажань у нас багато.

         Перевагу хочем мати,

         І лише на перемогу

         Будем чітко курс тримати.

2уч. Гіпотенуз не боїмося.

        Будем грати і перемагати,

        А якщо програємо, будемо сумувати.

3-уч. Всім суперникам бажаєм

         Нас не забувати.

4-уч. Хоч і катети ми маленькі, та дарма,

         Памятайте , Гіпотенузи, що без нас трикутника нема.

 

Представлення команди «Гіпотенуза»

 

      Пісня на мотив «А ну- ка  девушкі »      

  1. Вперед, вперед,веселі гіпотенузи,

Вже зачекались катети на нас.

Бо ми для них і сила , й праця, й музи,

 Не може будь трикутника без нас.

Приспів:

А ну , дівчаточка,

Гіпотенузочки!

Нехай співають катети про нас,

І разом з ними нехай утвориться

Сім’я трикутників у нас.

Капітан. Суперники! Журі! Вболівальники!

                Добрий день вам, любі друзі!

               Вас вітає (разом) команда «Гіпотенуза».

1уч. Вам , журі, наш поцілунок,

         Всі ми любимо точний рахунок.

2 уч. Ти , вболівальнику, не позіхай,

           Нам виграти допомагай.

3уч. Перемозі будем раді,

         Перемоги ми бажаєм.

         І , звичайно, засумуєм,

          Якщо раптом ми програєм.

4 уч. А сьогодні гіпотенузи вас запевняють,

         Що команда ваша нам програє.

         Тож хай допоможуть нам наші знання,

          І дуже сильне команди бажання!

5уч. А ще , може , нам журі допоможе,

        А , ще ,може, вболівальники поможуть.

        А , ще , може, розум не зрадить нас,

         У цей день , у цей час.

Капітан. Команді Катетів Гіпотенузи шлють

Разом. Привіт. Ви сміливо йдіть за нами у трикутний світ!

Вед.2. Щоб журі не сумувало,

            Бали гарні виставляло.

             Гумореску вам розкажем:

             «Синок - математик»

До батьків в Струпків

В рідну хату і садок.

 З політехніки зі Львова ,

Гостювать прибув синок.

 

На обід прибув , до речі,

(Стіл накрили в акурат!)

Мати вийняла із печі,

Двоє смажених курчат.

 

Батько всім налив чарчини,

Більшу , звісно, дав синку.

  • А яку науку, синку,

Ти вивчаєш там, яку?

Син підняв до селі руку,

  • Мудрість , тату, висота!

Не збагнуть вам ту науку,

Ви ж , пробачте, темнота!

 

Ось курчата ці фактично

Двійко тут , хоч  як бери.

А візьми математично.

Помудруй – і вийде три!

 

  • Не мели дурницю, синку!

(І як видно , розізлив)

Той схопивсь : - одну хвилинку!-

Щось помножив , поділив…

 

  • Ось вам,- каже-рівно троє!

     Доказ точний і ясний !

І промовив до старої

Сивий батько мовчазний:

 

  • Якщо так виходить в Петі,

Будуть двоє ці для нас.

Він хай їсть оте вже третє!

Всім по одному якраз!

 

Вед.2. Наступний конкурс «Розминкою » зветься

           Кожній команді питання дається.

           Вийдіть , команди, зберіться гуртом

           І покажіть інтелект свій і гумор!

 Запитання для розминки

 

  1. Несумірність яких відрізків знайшов Піфагор і його учні?
  2. Одна із діагоналей ромба дорівнює його стороні. Чому дорівнюють кути?
  3. В якому чотирикутнику квадрат діагоналі дорівнює сумі квадратів його сторін?
  4. Ось трикутник прямокутний

Побудуєш в колі ти.

Як назвеш гіпотезу?

Швидко відповідь знайди!

  1.  Піфагор був олімпійським чемпіоном з кулачного бою . на яких олімпійських іграх він виграв свій перший бій?
  2. Катет протилежний куту    a , дорівнює…
  3. Де було організовано школу Піфагора?
  4. У якому трикутнику сума двох кутів дорівнює третьому?
  5. Скільки трикутників входить у зображення Піфагорійської зірки?
  6. Катет, прилеглий до кута а , дорівнює…
  7. Яка довжина сторін Єгипетського трикутника?
  8. Чому теорему Піфагора називають « віслюковим мостом»?

 

 

Вед.1. Слово журі. За гру «Розминку» бали скажіть.

Вед.2. Кораблі по морю ходять,

Їх мудрі капітани водять.

Щоб і надалі наша гра

Для команди вдалою була

Важливі зосередженість, впевненість

І рішучість, капітане твоя.

 

   Завдання для капітанів

 

 Вед.1.  1. Протягом 1 секунди уважно подивіться, які чисто написані на наведеному рисунку. Рисунок забирається, а ви запамятавши за цей час числа, маєте написати їх суму і на яких фігурах які числа записані!

 

 

 

 

 

Вед.1. 2. Математичне лото.

Капітанам пропонують картки на яких у таблиці записано число від 1 до 25. Ведучий повільно називає числа: 1, 5, 2, 10, 7, 15, 4, 25, 21. 17, 24, 24, 3, 18, які капітанам слід закреслювати у таблиці. Виграє той, хто закреслить більше чисел.

Вед.2.  Щиро дякуємо капітанам за їхню винахідливість і кмітливість.

А зараз, результати конкурсу.

Вед.1. « У безмежному саду геометрії кожен знайде букет за своїм уподобанням» - казав відомий математик Давид Гільберт.

 Отож, наступний конкурс називається «Квіти геометрії».

 

Вед.2. За 5 хвилин команди повинні скласти з геометричних фігур картину.

Вед.1. Щоб веселіше було їм творити

Ми хочемо геометричні фігури

На сцену запросити.

(На сцену виходять учні на голові корони геометричних фігур)

Точка. Найперша попрошу я слова.

            Я – точка, всіх фігур основа.

            З краплинок складається море,

            Із зернинок – важкий стиглий колос.

            А з точок – трикутник і промінь,

            Пряма і відстань, і коло.

Кут. Кутів багато в світі є :

        Прямі, тупі та гострі.

        І розпізнати всі кути

        Нескладно, навіть просто.

        У кожного вершина є

         І є дві сторони.

        Летять в безмежну далечінь,

        Бо промені вони.

Пряма. Я – пряма!

            Ото й таку натуру маю:

            Чи Кут, чи Коло там – дарма!

            Ніколи з шляху не звертаю.

            Фігуру будь – яку навпіл

            Січу в суворості критичній!

Трикутник. Довідатись хто я – не трудно:

                    Топлю в Антарктиці я судна,

                    На небі, у краю північнім,

                    Вночі сузір’ям сяю вічним.

                    Ще позначають мною схеми,

                    В коханні дивному проблеми.

                    Дорослий чує і маленький

                    В оркестрі голос мій тоненький…

                    Пізнавши всю натуру,

                   Догадайтесь, що я за фігура?

Квадрат. Я назву властивості свої:

               Попарно паралельні сторони мої.

               І зв’язані всі долею одною –

               Усі чотири рівні між собою.

              Нічого я від вас не приховаю –

              Діагоналі також рівні маю.

Прямокутник. Усі кути однакові, прямі ,–

                         Діагоналі рівні в довжині,

                        Чи може Ромб себе цим похвалити?

 

Ромб. Кути прямі, а далі?

          Розставимо крапки над «і» гуртом.

        Є бісектрисами кутів мої діагоналі,

       Що перетнулись під прямим кутом.

Таку властивість має ще й Квадрат,

Тож стоїмо на вищім п’єдесталі.

Ти, Прямокутнику, для нас молодший брат –

Нехай не чваняться твої діагоналі!

І сторони в нас рівні.

 

Паралелограм. Як вам не сором! 

Між вами сварки мало не щодня:

А ми усі повинні жити мирно.

Ви – мої види, ми – одна сімя.

Бо кожний з нас – чотирикутник.

Між вас різниця десь на міліграм:

Ім’я Квадрат, чи Ромб, чи Прямокутник,

А назва ваша – Паралелограм.

Тож паралельні сторони навпроти

І протилежні рівні в нас кути.

Чотирикутників нехай стоять дві роти,

Нас серед них всі можуть віднайти.

 

Вед.2. А зараз крапка в двобої команд –

            Домашнім завданням настав уже час.

            Покажіть команди своє мистецтво,

            Відкрийте своє щире серце!

 

Вед.1 Тема домашнього завдання «Пригоди Гіпотенузи і Катетів» Кожній команді було дано завдання подумати над текстом листа, адресованого Піфагору, висловити все, що думають про геометрію, теореми, аксіоми й особливо про знамениту теорему, яка понад 200 років примушує учнів не спати ночами.

         Команда Гіпотенуза

Як Миколка вчив Теорему Піфагора.

У країні прямокутних трикутників є місто Теорема. Туди прибула Гіпотенуза, щоб зустрітися з Катетами і допомогти дітям засвоїти теорему, яка без гіпотенузи не існує. Зустрілася Гіпотенуза з Миколкою.

 Автор. Гіпотенуза чемно питає Миколку.

Гіпотенуза. Чому ти два дні не приходив у школу?

Микола. Та я позавчора учив Піфагора

І так доучився, що він мені два рази приснився.

Один раз приснився, я йшов через річку

Й скрізь лід провалився в холодну водичку.

Гіпотенуза. До чого сюди ця тема

Де тут Піфагора теорема?

Микола. То довга розмова – я позавчора

На річці зустрів отого Піфагора.

Межі раз стали, як катети, кляті

Й я не відповів йому про суму квадратів.

Не подав Піфагор мені руку через це,

Й провалився я прямо в оте озерце.

Весь день після цього лежав і хворів,

А мама аж двох привела лікарів.

Гіпотенуза. Та тож позавчора, а де ти був вчора?

Микола. А вчора ще гірш приснилось про Піфагора.

Дивлюсь, а він у кулачнім бою вчительку нашу б’є у кутку.

Я враз тут підскочив, давай рятувати,

У ліжку руками й ногами махати,

З високого ліжка додолу звалився,

Пом’яв собі ребра і дуже побився.

Весь день я учора в лікарні сидів.

Мені накладали 12 гіпсів!

Ох, хай живе Піфагор і його теорема,

А в мене із нею велика проблема.

Вона весь час від мене тікає,

Якщо знайду гіпотенузу – катетів немає!

Гіпотенуза.  То, вивчи, Миколко, теорему мою,

І подам я за це руку свою

Будеш зі мною і катетами дружити,

Теорему Піфагора шанувати й любити

 

Команда «Катети ».

Гімн теоремі Піфагора

Нехай звучить як гімн, поема

Про цю славетну теорему,

В якій тендітна гіпотенуза

В чарівному прекрасному союзі,

З стрункими катетами поєдналась

І до вершини вічності піднялась.

Квадрати катетів у сумі об’єднались ,

Із квадратом гіпотенузи зрівнялись.

Віками освячений цей чарівний союз –

Двох катетів й однієї з гіпотенуз.

Тисячоліттями всі німфи й музи

Співають хвалу Гіпотенузі.

Ця загадкова мелодія і нині лунає,

Геніальна теорема час перемагає.

 

Вед.1. Скінчився час випробувань,

            Нам до душі ваш рівень знань.

            Так , ще багато треба знати

            Але теорему Піфагора не раджу забувати.

Вед.2. Ми врахували всі ваші старання.

           Ви успішно пройшли через усі випробування.

           Тож вас лічильники вітають,

           Кінцевий результат повідомляють.

Вед.1. Слово нашій лічильній комісії.

Вед 2. Ось і збіг час наших математичний змагань, і ми вітаємо нашу зіркову команду.

Вед.1.(звертається до хлопчика)

Знай , наука – велика сила,

Вона – дівчина строга й красива.

Цінувати потрібно години,

Щоб не збігли марно хвилини!

Вед.2. Кожен день – це потяг до щастя,

Щоб людина стала багатша.

Душею і серцем , і тілом,

І найголовніше – це розуміння.

Дякуємо за гру!

Удачі всім у житті!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
24 жовтня 2018
Переглядів
1243
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку