Математичний КВК (конкурс веселих і кмітливих)
Позакласний захід у 8-11 класі
Мета: розвивати логічне мислення, кмітливість та винахідливість, інтерес до математики, уміння діяти у нестандартних ситуаціях; заохочувати до опанування додаткової літератури; привчати грамотно висловлювати свої думки; виховувати почуття колективізму, уміння підпорядковувати особисті інтереси інтересам колективу, а також цілеспрямованість, впевненість у собі.
План заходу
І. Привітання команд (5 балів)
ІІ. Інтелектуальна розминка. (за кожну відповідь 1 бал, 10 питань)
ІІІ. Конкурс «Художників». (3 бали)
ІV. Конкурс «Бліцтурнір» (за кожну відповідь 1 бал, 20 питань)
V. Музичний конкурс (за кожну пісню 1 бал)
VІ Конкурс “Винахідник» .(2 бали)
VІІ. Конкурс капітанів.(2 бали)
VІІІ. Домашнє завдання на тему «Математика – цариця наук» (7 балів)
Хід заходу:
1-й ведучий: Доброго дня, шановні вчителі, учні, всі, хто завітав до нас!
2-й ведучий: Сьогодні ми запрошуємо вас стати свідками боротьби двох команд за звання найкмітливішої у математичному конкурсі веселих і кмітливих.
1-й ведучий: Сьогодні будем, друзі, з вами
Царицю всіх наук вітать…
Так можем гордо і по праву
Ми математику назвать.
2-й ведучий: Логічна, строга, величава,
Швидка в польоті, як стріла,
Її в віках незгасна слава
Завжди немеркнуча була.
1-й ведучий: Тож розум славимо людини,
Справу її чарівних рук,
Надію, віру і єдину
Царицю всіх земних наук.
1-й ведучий: Тим, хто вчить математику…
2-й ведучий: Тим, хто вчить математиці…
1-й ведучий: Тим, хто любить математику…
2-й ведучий: Тим, хто знає математику…
1-й ведучий: Тим, хто ще не знає, що може любити математику…
Разом: Цей КВК присвячується!
1-й ведучий: Представляємо тих, від кого залежатиме визначення переможця сьогоднішнього турніру.
2-й ведучий: (називає першого члена журі).
1-й ведучий: (називає другого члена журі).
2-й ведучий: (називає третього члена журі)
1-й ведучий: Члени журі будуть оголошувати оцінки після кожного номеру конкурсної програми, а також будуть виконувати функції лічильної комісії.
1-й ведучий: А зараз запрошуємо команди на сцену (під звуки мелодії «Мы начинаем КВН» команди виходять на сцену).
2-й ведучий: Команда «Архімеди»: ( Капітан команди, перелік гравців)
1-й ведучий Команда «Піфагори» ( Капітан команди, перелік гравців)
2-й ведучий: Розпочинаємо конкурсну програму математичного КВК.
1-й ведучий: Перший конкурс – Привітання команд. Журі оцінюють пояснення командами своєї назви та емблеми, а також слова команд про математику. Максимальна оцінка – 5 балів.
2-й ведучий:. Першою запрошуємо виступити команду «Архімеди»
1)Вас вітає команда (всі разом): «Архімеди».
Наш девіз: (разом) « Архімеди труднощі долають,
І в боротьбі завжди перемагають».
2.Супернику наш!
Як і ти, ми теж веселі.
А допитливі які?
Ти не вір, що ми слабкіші,
Що відстанемо від вас.
Ми змагатися умієм.
Жарти, конкурси для нас.
3. Та от дружбу ціним більше,
Сперечатися не будем.
Краще руку ми потиснем,
Й вас як друзів не забудем.
4.Хай гумор на хвилях злітає дзвінких,
І сміх щиросердний єднає усіх!
Зловіть сьогодні рибку золоту удачі,
Вона вам допоможе розв’язати задачі.
(дарують суперникам паперові рибки)
5. Повага вам, судді, привіт вам, журі!
Та тільки суворо ви нас не судіть.
Смійтеся з того, що викличе сміх
Сміятися голосно й суддям не гріх!
Пісня (Червона рута)
Ви скажіть нам, журі,
Що нам слід показати,
Щоб ви нам помогли
Перемогу дістати,
Бали нам головне,
Будем ми Вас просити.
Щоб Ви вірно змогли
Їх між нами ділити.
Приспів:
Журі справедливе,
Не судіть ви нас строго,
Перемоги ми хочем,
Тож змагатись будем.
Бо перемога, то є краще бажання
І тому дуже хочем ми її.
6.Уболівальникам вірним – палкий привіт,
Ідіть за нами в незнаний світ.
Ми хочемо дуже сподобатись вам
І віримо – ви допоможете нам.
1-й ведучий: А тепер своє привітання демонструє команда «Піфагори»
1) Команда: «Піфагори»
2)Наш девіз: (разом) “ Нехай розум переможе силу.”.
Учень 1. Добрий день шановні супротивники, гості, журі, всі присутні в цьому залі.
Учень 2 Любе жюрі, відтоді, як ви опустили перпендикуляр на площину наших сердець, ми не можемо знайти радіус, щоб описати свої почуття.
Учень 3. Жодна таблиця множення не може перелічити поривів наших зацікавлених душ, оскільки вони — як вольтові дуги.
Учень 4. Просимо й благаємо вас, не будьте такими гордими й самовпевненими та підкоріться закону всесвітнього тяжіння. Тобто прихиліться до наших думок під кутом альфа.
Учень 5. Дорогі суперники, нехай наші змагання відчиняють двері розуму та кмітливості.
Учень 6. Дорогі уболівальники! Від вас ми чекаємо високої амплітуди аплодисментів, періодичної активності, максимум підтримки і побажайте нам перемоги! Нехай виграє сильніший.
2-й ведучий: Команди представили нам свої «візитки». Слово надається журі.
(Один із членів журі оголошує оцінки, отримані командами за привітання)
1-й ведучий: Наступний конкурс «Інтелектуальна розминка».
Команди беруть участь у конкурсі по черзі. Я зачитую 10 запитань. Час на обдумування відповіді до 3 с. За кожну правильну відповідь нараховується 1 бал. Якщо команда не відповіла, право відповідать переходить до іншої команди.
І. Летіли 3 страуса. Мисливець підстрелив одного. Скільки страусів залишилося?
(Страуси не літають.)
2.До міста їде мотоцикліст, а йому назустріч два легкові, три вантажні автомобілі і один велосипедист. Скільки автомобілів їде до міста? (Жодного)
3. Який номер у казкового тридев’ятого царства? (27, бо 3х9=27)
4. Що спільного мають відоме дерево баобаб і алгебраїчне рівняння?
(Обидва мають корені)
5.Діячам якої науки не присвоюється Нобелівська премія?.(Математики.)
6. Скільки буде, якщо півсотні поділити на половину? (100)
7 Поле орали 6 тракторів. 2 з них зупинилися. Скільки тракторів в полі? (6)
8. Яку геометричну фігуру вивчає покарана дитина? (Кут)
9.Яка геометрична фігура зустрічається в коханні? (Трикутник)
10. Скільки землі у ямі 2х2х2 метри? (Яма порожня, у ній немає землі)
2-й ведучий: Команди продемонстрували свою ерудицію. Послухаємо, як журі оцінило кмітливість наших гравців.
1-й ведучий:: Математики – талановиті люди. Щоб бути математиком, потрібно мати неабиякі здібності і в малюванні, аби гарно зображати многогранники, тіла обертання, графіки деяких функцій. Отже, конкурс має назву „Художник”. З кожної команди я запрошую по 1 учаснику. Завдання: лівою рукою намалювати коло, а правою – одночасно – трикутник. Максимальна кількість балів – 3.
2-й ведучий: Члени журі уважно розглянули малюнки, а тепер оголосять результати конкурсу
(Виступ члена журі)
1-й ведучий. Дякуємо журі за оцінки та переходимо до конкурсу «Бліцтурнір». Команди беруть участь у конкурсі по черзі. Я зачитую для кожної команди по 20 запитань. Час на обдумування відповіді до 3 с. За кожну правильну відповідь нараховується 1 бал.
Запитання для команди «Архімеди»:
1. Як називають дію, обернену до множення? ( Ділення)
2.Як називають число, записане над рискою дробу? ( Чисельник)
3.Як називають відрізок, що сполучає вершину трикутника із серединою протилежної сторони? (Медіана)
4.Задано числа від 0 до 9. Що більше: їх сума чи добуток? (Сума)
5. Які сторони має єгипетський трикутник: (З, 4, 5).
6.Назвіть найбільше натуральне число. ( Не існує)
7.Як називають частину площини, яка обмежана колом? (Круг)
8. Як називають кут з вершиною у центрі кола... (центральний)
9.Скільки хвилин у чверті години? (15 хв.)
10.Назвіть найменше просте число. (2)
11. Сума внутрішніх кутів будь-якого трикутника дорівнює … ( 180˚)
12.Яке число ділиться на всі числа без остачі? (0)
13. Назвіть найбільше ціле від’ємне число. ( -1)
14.Чому дорівнює сума чисел від –5 до 5? (0)
15.Як називають сторони, що утворюють прямий кут у трикутнику? (Катети)
16. Скільки прямих можна провести через будь-які дві точки? (одну)
17.Що обчислюють за формулою a∙b (Площу)
18. Яка властивість діагоналей паралелограма? (Точкою перетину діляться навпіл)
19. Катет ,що лежить проти кута 30˚ дорівнює... (половині гіпотенузи)
20. Що вимірюють у арах? (Площу)
2-й ведучий Запитання для команди «Піфагори»:
1. Який дріб завжди менший від одиниці? (Правильний)
2. Що вимірюють у метрах? (Довжину)
3. Чому дорівнює величина прямого кута? (90)
4.Скільки кілограмів у одному центнері? (100)
5. Який кут опише годинна стрілка за 6 годин? (180)
6. Скільки дільників у числа 23? (2)
7.Скільки вершин у прямокутному паралелепіпеді? (8)
8.Що є найменшою відстанню від точки до прямої?(Перпендикуляр)
9.Як називають лінію, яка обмежує круг? (Коло)
10. Кути при основі рівнобедреного трикутника... (Рівні)
11. Одну соту частину числа називають… ( Відсоток)
12.Як називають многокутник з найменшим числом сторін?(Трикутник)
13.Чому дорівнює добуток усіх цифр нашої десяткової системи числення? (0)
14.Чому дорівнює сума суміжних кутів? (180)
15.Як називають найбільшу хорду в колі? (Діаметр)
16.Як називають пристрій для вимірювання кутів? (Транспортир)
17.Яким словом можна назвати рівність двох відношень? (Пропорція)
18.Чому дорівнює число ? ( 3,14)
19.Як одним словом сказати «одна друга»? (Половина)
20.Як називається частина прямої, яка має початок.? (Промінь)
2-й ведучий: Команди продемонстрували свою ерудицію. Послухаємо, як журі оцінило кмітливість наших гравців.
1-й ведучий: Дякуємо журі за оцінки та переходимо до Музичного конкурсу. Команди по черзі ( на протязі 5 хв) співають куплет з пісні, в якій є числа, терміни все, що пов’язане з математикою. За кожну пісню нараховується 1 бал
2-й ведучий: Наші команди виступили. Послухаємо, як журі оцінило кмітливість наших гравців. (Виступ журі)
1-й ведучий: Дякуємо журі за оцінки та переходимо до конкурсу «Винахідник». У кожної команди є лінійка, вірьовка, рулетка. Виміряйте за допомогою них довжину обруча який ви крутите на фізкультурі. Завдання оцінюється в 2 бали.
2-й ведучий: Послухаємо, як журі оцінило результати цього конкурсу.
(Виступ члена журі)
1-й ведучий: Дякуємо нашому журі. А тепер преходимо до конкурсу «Капітанів». Капітани команд повинні продемонструвати свою ерудицію, виконавши таке завдання: написати якомога більше вчених математиків за 2хв. Конкурс оцінюється в 2 бали.
Поки капітани пишуть послухаємо вірш про математику
Якщо хочеш досягнути
У житті своїм вершин,
Математику зба гнути
Мусиш тонко, до глибин.
Калькулятор і комп’ютер,-
Хто сьогодні їх не зна?
Та за пояс їх запхнути
Може світла голова.
Якщо хочеш бізнесменом
Після школи, друже, стать,
Аксіоми й теореми
Мусиш добре пам’ятать.
Якщо лікарем ти станеш,
То, колего, тут затям
Коли десь помилишся -
Хтось поплатиться життям.
Не кажу про космонавтів,
Вчителів і моряків.
Та коли чогось не знав,
Час це вивчити настав.
Не махай на все рукою,
Не лінуйся, а учись
Бо чого навчишся в школі,
Знадобиться ще колись!
1-й ведучий: Для оголошення оцінок конкурсу капітанів надаємо слово журі.
(Виступ члена журі)
2-й ведучий: Конкурсна програма добігає до фінішу. Залишилося командам показати своє домашнє завдання.
1-й ведучий: Тема домашнього завдання – «Математика – цариця наук». Максимальна оцінка – 7 балів.
2-й ведучий: Зустрічайте виступи команди «Архімеди»
1-й ведучий: Зустрічайте виступи команди «Піфагори»
2-й ведучий: Команди відзвітувалися про виконання домашнього завдання. Отже, завершився останній конкурс нашого інтелектуального змагання.
1-й ведучий: Щоб підвести підсумки сьогоднішньої гри, членам журі потрібний певний час. А ми поки що повідгадуємо загадки з математичним ухилом. Беруть участь не тільки уболівальники, а й члени команд-учасниць гри.
2-й ведучий: Якою цифрою закінчується добуток всіх натуральних чисел від 1 до 13? (Цифрою 0)
1-й ведучий: У трикутнику відрізали три кути. Скільки кутів залишилося? (Шість кутів)
2-й ведучий: У колесі 10 спиць. Скільки проміжків між спицями? (10 проміжків)
1-й ведучий: Скільки разів трапляється чотирицифрове число, коли лічимо від одного до тисячі? (Один)
2-й ведучий: Який знак треба поставити між записаними цифрами 2 і 3, щоб мати число більше за 2, але менше за 3? (Кому)
1-й ведучий: Скільки граней має незагострений шестигранний олівець? (Вісім)
2-й ведучий: Для оголошення оцінок за домашнє завдання та підсумкового результату сьогоднішнього конкурсу слово надається журі.
(Виступ члена журі. Нагородження переможців)
Під мелодію фінальної пісні КВК ведучі завершують конкурс.
1-й ведучий: І на завершення хочеться сказати.
2-й ведучий: Нехай у вас радість тільки додається.
1-й ведучий: Печалі і тривоги віднімаються.
2-й ведучий: Знання і достатки множаться.
1-й ведучий: Тепло ваших сердець ділиться.
2-й ведучий: А всі негаразди помножаться на нуль.
1-й ведучий: І все сказане буде коренем нашого існування.
Разом: Дякуємо всім! До наступних зустрічей!
1