Математичний КВК для учнів 10-11 класів
Мета: заохочувати учнів до вивчення математики, формувати навички практичного застосування отриманих знань, чітко і зрозуміло висловлювати свої думки, концентрувати увагу, розвивати уяву, дружні стосунки, викликати радість пізнання.
Обладнання: картки з оцінками; запитання для команд; музичний супровід.
ХІД ЗАХОДУ
Ведуча. Доброго дня, гості, вболівальники, учасники змагань! Сьогодні ви будете свідками найцікавішої боротьби юних, дотепних і винахідливих математиків нашої школи.
Перед початком змагань оберемо журі, яке слідкуватиме не лише за грою команд, але й за поведінкою вболівальників.
Хто уважний, чемний буде,
Бал команді той здобуде.
А хто буде пустувати,
Іншим грати заважати —
Бал з команди буде знятий.
І конкурс. ПРИВІТАННЯ
Перш за все познайомимося з нашими командами. Кожна команда повинна була продумати, як вона представить своїх гравців, свою емблему та девіз. Це буде перший конкурс, який називається „Привітання” і вас будуть оцінювати журі. Максимальна оцінка – 5 балів.
ІІ конкурс. ХТО ПЕРШИЙ
Ми познайомилися з командами, і зараз проведемо невеличку розминку. Для цього кожній команді необхідно відповісти на запитання. Та команда, яка дасть правильну або близьку до правильної відповідь, одержує право грати першою. Отже, уважно слухайте запитання:
Коли народився відомий математик Франсуа Вієт? (У 1540 р.)
ІІІ конкурс. РОЗМИНКА
Запитання ставляться кожній команді. Правильна відповідь оцінюється в 1 бал.
1. Сума кутів трикутника? (180)
2. Як називаються прямі, що не перетинаються? (паралельні)
3. Кут менший 90? (гострий)
4. Як називається чотирикутник, в якого всі сторони паралельні?(прямокутник)
5. Число, яке не впливає на суму?(0)
6. Як називається відрізок, проведений з вершини трикутника до середини протилежної його сторони? (медіана)
7. Як називається кут, що дорівнює 90? (прямий)
8. Як називається трикутник, який має кут 90? (прямокутний)
2 команда:
1. Сума кутів ромба? (360)
2. Як називається кут більший за 90? (тупий)
3. Як називається чотирикутник, в якого тільки дві сторони паралельні? (трапеція)
4. Число, яке не впливає на добуток?(1)
5. Як називаються прямі, що перетинаються під прямим кутом? (перпендикулярні)
6. Як називається перпендикуляр, проведений з вершини трикутника до
протилежної його сторони? (висота)
7. Як називається кут, що дорівнює 180? (розгорнутий)
8. Як називається трикутник, в якого дві сторони рівні? (рівнобедрений)
ІV конкурс. МАТЕМАТИЧНІ ТЕРМІНИ
Умова гри: капітан команди з кошика витягує певну літеру. Далі команда записує математичні терміни, які починаються на цю літеру. Працюють одночасно протягом 5 хвилин. Виграє той, хто назвав більше термінів.
Наприклад:
В — вісь, відрізок, висота, вектор, ...
М — медіана, многочлен, многокутник, многогранник ...
Т — теорема, точка, трикутник, транспортир, тотожність ...
С — степінь, сума, система, середина, секунда, січна, сторона ...
Поки команди працюють, вболівальники розгадують ребуси.
V конкурс. ПОКАЗУХА
Представнику від кожної команди потрібно буде зобразити рухами слово для своєї команди так, щоб вона могла його відгадати.
Завдання виконують по черзі, витягнувши слово з кошика.
Слова для гри: ділення, дріб, перпендикуляр, функція.
Оцінються від 1 до 5 балів.
VІ конкурс. БАТЛ
Запитання задаються по черзі. Правильна відповідь оцінюється в 1 бал. Якщо відповідає команда-суперник, то така відповідь оцінюється в 2 бали.
Запитання:
VІІ конкурс. КОНКУРС КАПІТАНІВ
Складається з двох частин.
Частина І. Роздуми
Ви уважно слухаєте роздуми немовлят про якийсь математичний об’єкт. Якщо з першого роздуму зрозуміло про який предмет іде мова, відповідаєте і отримуєте 3 бали. Якщо ви не зрозуміли або відповіли неправильно, слухаєте другий роздум. Кажете відповідь і отримуєте 2 бали. А якщо ви відповіли на роздум номер три,то отримуєте 1 бал.
1 команда
1. Вони такі не помітні, але дуже потрібні, важливі, в геометрії без них неможливо.
2. Вони зустрічаються не тільки в геометрії, Але і у всіх книжках.
3. Іноді, коли учень не вивчив урок і погано відповідає, вчитель ставить її в журнал і каже: «Підготовишся краще на другий раз, будеш відповідати»
(Крапка)
2 команда
1. Вони бувають великі і маленькі, різного об’єму і однакової форми, вони оточують нас всюди.
2. Вони… як сік Садочок, як пачка печива, морозиво таке також буває.
3. Майже всі приміщення мають таку форму. І зараз ми знаходимося всередині такого приміщення.
(Паралелепіпед)
Частина ІІ. «Чи віриш ти?».
Команда капітана отримує по одному балу за правильну відповідь на запитання, які ставляться по черзі.
1.Що на честь С. Ковалевської англійський математик - меценат Джордж Сільвестр написав сонет ,в якому назвав її «небесною музою». (Так)
2.Що Фалес помер від хвилювання на трибуні, спостерігаючи за боєм Піфагора на 58-ій олімпіаді? (Так)
3.Що перша жінка-математик С.Ковалевська. ( Ні. Гіпатія)
4.Що математик, фізик, механік І. Ньютон вигукнув : «Дайте мені точку опори , і я переверну світ» ( Ні. Це сказав Архімед)
5.Що у нас фестивалі рок-музики, на яких бувають представлені всі її напрямки, називають «Золотий інтеграл» (Так)
6.Що книга «Начала» Евкліда була основним підручником з геометрії і практично не змінювалася 20 століть? ( Так)
VІІІ конкурс. ПОБУДУЙ ЧИСЛО
У цьому конкурсі беруть участь по 5 учасників із команди. Кожному на одяг приколюють цифри від 0 до 4. Називається число з 5 цифр, а учні повинні швидко « побудувати» його. Яка команда зробить це швидше та й отримає 1 бал.
Числа: 30124, 43120, 24013, 14203, 20341, 10324.
Ведуча.
Дві команди добре грали.
Хоч без досвіду гравці.
Відповіді показали,
Що усі ви молодці!
Та показує рахунок,
Що одна з команд сильніша,
І з наук твердим гранітом
Впоралась вона спритніше.
Тож надаємо слово для підбиття підсумків гри нашому журі.
(Журі оголошує загальні результати і нагороджує команду-переможницю.)
Ребуси для вболівальників
|
|
|
|
|
|
Відповіді: ромб, Піфагор, вектор, дроби, задача, транспортир