Г.С. МЕДВІДЬ викладачка
ДНЗ «Лісоводський професійний аграрний ліцей»
РОЗВИТОК ІНТЕЛЕКТУАЛЬНИХ МОЖЛИВОСТЕЙ УЧНЯ
Сьогодні вже нікого не потрібно переконувати, що всі учні різні. Вони по-різному сприймають ту, інформацію, яку дає викладач,по-різному її аналізують, у сучасних учнів не однакова продуктивність праці пам’ять, увага. Хтось швидко втомлюється не може довго сконцентрувати увагу на теоремі та її доведенні, комусь достатньо дати поштовх - і він доведе поставлену задачу до логічного кінця.
Сучасний викладач знаходиться між учнем, його батьками,державним стандартом якості освіти, адміністрацією закладу. Особливо це стосується викладачів, які викладають математику. Зрозуміло, що учень прийшовши до ліцею, відчуває дискомфорт, напруженість, можлива конфліктна ситуація у зв’язку з утворенням нового колективу, іноді через втрату лідерства, щось потрібно знову доводити, підтверджувати.
У результаті маємо зниження успішності учнів, незадоволення з боку батьків та адміністрації закладу. З перших днів навчання я стараюсь виділити фактори, що впливають на успішність учня,його темперамент, пам’ять, увагу, інтелект, сприймання нового, особливості мислення, розвиток мови та інші особливі якості учня.
На перших уроках пропоную учням завдання, які дають змогу здійснити перевірку наскільки розвинута зорова пам’ять, увага, наскільки учень може переключити увагу з одного завдання на інше, наскільки розвинена його уява-просторова, творча.
Пропоную декілька тестів і спостерігаю за динамікою змін,відзначаючи досягнуті “рекорди” у зошитах на останній сторінці. За такими записами результатів можна довести,як батькам так і адміністрації наскільки учень має нахил до вивчення математики,показати зростання результативності, порівняти результати початкові з кінцевими.
Особливості зміни уваги.
1 |
VIII |
7 |
XIX |
11 |
VI |
17 |
X |
18 |
IV |
20 |
XV |
4 |
1 |
12 |
XXII |
2 |
IX |
8 |
II |
13 |
6 |
V |
XVII |
23 |
XII |
3 |
XXI |
XIV |
14 |
XX |
9 |
25 |
22 |
XVIII |
24 |
XXXIV |
VII |
15 |
III |
5 |
XXIII |
10 |
XI |
19 |
XVI |
21 |
XIII |
16 |
1. Прочитати арабські цифри в порядку зростання від 1 до 25, показуючи їх.
2. Прочитати римські цифри в порядку зростання від 1 до 24, показуючи їх.
3. Прочитати арабські цифри в порядку спадання від 25 до1.
4. Прочитати римські цифри в порядку спадання від 24 до 1
Слухова пам’ять.
1. Читаю підготовлені слова (10- слів-100%), причому слова можуть бути однорідними, або бути різними наприклад: зима, канікули, читати, книга, предмет, математика, клен, зелений, осінь, жовтий
2. Слова можна замінити числами:8, 24, 41, 52, 61, 65, 78, 83, 90, 97.
Записати по пам’яті почуті слова або числа, порядок не обов’язковий. За кожне правильно записане слово(число) - 10%. Таким чином можна визначити, на скільки відсотків в учня розвинена слухова пам'ять.
Зорова пам'ять. Записую інформацію на дошці не озвучуючи її.
Логічна пам'ять. Озвучую пари слів,які логічно пов’язані між собою: кухня-стіл; сніг-холод; вода-мокрий; літо-сонце; канікули-море; учитель-урок; автобус-дорога; підручник-стаття; оцінка-журнал; ліцей-навчання.
Записати слова або правої, або лівої половини логічного ряду: 10 слів - 100%.
Результати завдань допомагають визначити здібності учнів,переглянути вимоги та підходи до навчання.
Запропоновані завдання дають можливість не тільки вчасно допомогти учневі набути знань і навичок,а й дозволить ефективно усунути прогалини у знаннях. Адже пріоритетом у навчанні є те, що зрозуміле, добре виходить і викликає позитивні емоції, підвищує самооцінку учня.
Головне виробити в учнів навички запам’ятовування різних математичних тем. Вони знадобляться їм не лише у математиці,а й значно спростять запам’ятовування будь-якої інформації. Учні бачитимуть свої можливості і, не виключено,що зможуть перейти з розряду невстигаючих у розряд тих, ким пишається викладач.
ЛІТЕРАТУРА