Для учнів найбільшою складністю є вивчення таблиці множення. Тому використовую різні види роботи на уроці, щоб підвищити процент запам'ятовування в порівнянні із звичайним зазубрюванням. Що таке множення? Це розумне додавання, адже розумніший, той хто множити уміє, а ніж годину додавати. Отже таблиця множення усім нам в житті потрібна.
Основними властивостями цього виду роботи є те, що дітям подобається складати слова із букв і знаходити значення виразу, використовуючи перфокарти.
Математичний Марафон
Таблиця множення – не жарти !
Уваги і поваги варта!
Не бійся множення таблиці,
Це просто вірш – він легко вчиться!
Для учнів найбільшою складністю є вивчення таблиці множення. Тому використовую різні види роботи на уроці, щоб підвищити процент запам’ятовування в порівнянні із звичайним зазубрюванням. Що таке множення? Це розумне додавання, адже розумніший, той хто множити уміє, а ніж годину додавати. Отже таблиця множення усім нам в житті потрібна.
Основними властивостями цього виду роботи є те, що дітям подобається складати слова із букв і знаходити значення виразу, використовуючи перфокарти.
Зміст
Множення числа 1
1 . 1 = 1
1 . 2 = 2
1 . 3 = 3
1 . 4 = 4
1 . 5 = 5
1 . 6 = 6
1 . 7 = 7
1 . 8 = 8
1 . 9 = 9
1 . 10 =10
У Скруджа Мак-Дака золотих монет – хоч греблю гати. Одна ґава почала їх красти. Прилетить, схопить одну монету – і до себе в гніздо. Ґава прилітала 5 разів. Скільки монет вона поцупила ?
Множення числа 2
2 . 1 = 2
2 . 2 = 4
2 . 3 = 6
2 . 4 = 8
2 . 5 = 10
2 . 6 = 12
2 . 7 = 14
2 . 8 = 16
2 . 9 = 18
2 . 10 =20
Коли Незнайчин друг Пончик дуже голодний, то він хапає в кожну руку по пончику і обидва разом їсть. З’їсть і знову хапає пару пончиків, і так доки не наїсться. Скільки пончиків з’їв голодний Пончик, якщо до столу він підходив 5 разів?
Код - алфавіт
А Б В Г Г Д Е Є Ж З
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
И І Ї Й К Л М Н О П 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20
Р С Т У Ф Х Ц Ч Ш Щ
21 22 23 24 25 26 27 28 29 30
Ь Ю Я
31 32 33
Завдання
Учні розв’язують приклади на перфокартах і шукають «ключове» слово в алфавіті.
-1- -2-
1 . 5 + 10 = 15 |
к |
2 . 5 + 1 = 11 |
и |
1 . 1 +2= 3 |
в |
2 . 3 +13= 19 |
о |
1 . 10 + 5 = 15 |
к |
2 . 2 + 13 = 17 |
м |
2 . 10 + 4 = 24 |
у |
1 . 3 +13 = 16 |
л |
2 . 9 +15 = 33 |
я |
1 . 9 + 12 = 21 |
р |
-3- -4-
2 . 8 + 10 = 26 |
х |
1 . 6 + 15 = 21 |
р |
2 . 9 - 11= 7 |
е |
1 . 8 +14=22 |
с |
2 . 6 + 11 = 23 |
т |
2 . 7 - 12 = 2 |
б |
2 . 4 + 16 = 24 |
у |
1 . 10 - 0= 10 |
з |
1 . 7+ 12= 19 |
о |
1 . 4 + 11 =15 |
к |
-5- -6-
2 . 1 + 14 = 16 |
л |
2 . 10 - 8 = 12 |
і |
2 . 6 + 11= 23 |
т |
2 . 7 - 13= 1 |
а |
1 . 3 + 12 = 15 |
к |
2 . 1 + 8 = 10 |
з |
1 . 8 + 11 = 19 |
о |
2 . 8 + 13= 29 |
ш |
1 . 1 + 10= 11 |
и |
2 . 5 + 13 = 23 |
т |
18 : 2 + 6 = 15 |
1 . 9 + 12 = 21 |
10 : 1 - 9= 1 |
2 . 4 + 12= 20 |
9 : 1 + 7 = 16 |
3: 1 + 30 = 33 |
12 :2 + 4 = 10 |
з |
1 : 1 + 0 = 1 |
а |
10 : 2 -2= 3 |
в |
2 : 1 + 10= 12 |
і |
6 : 2 + 19 =22 |
с |
8: 1 + 3 = 11 |
и |
-7- -8-
18 : 2 + 6 = 15 |
к |
1 . 9 + 12 = 21 |
р |
10 : 1 - 9= 1 |
а |
2 . 4 + 12= 20 |
п |
9 : 1 + 7 = 16 |
л |
3: 1 + 30 = 33 |
я |
-9- -10-
12 : 2 - 3 = 3 |
в |
2 . 1 + 10 =12 |
і |
14 : 2+ 8 =15 |
к |
7: 1 + 11= 18 |
н |
10 :1 + 9= 19 |
о |
6 : 1 + 16 =22 |
с |
8 : 2 + 15 =19 |
о |
4 : 1 + 14 =18 |
н |
2 . 8 + 11= 27 |
ц |
1 . 10 - 3 = 7 |
е |
-11- -12-
2 . 7- 12 = 2 |
б |
5 :1+ 19 = 24 |
у |
6 : 2 + 18= 21 |
р |
1 : 8 + 25= 33 |
я |
2 . 2 + 11= 15 |
к |
2 . 10 - 5 = 15 |
к |
2 . 6 - 11 = 1 |
а |
3 . 1 + 25= 28 |
ч |
1 : 1 +14= 15 |
к |
10 : 2 - 4 = 1 |
а |
-13- -14-
2 :2 + 19 = 20 |
п |
8 : 1 + 11 =19 |
о |
2 . 5+10 = 20 |
п |
18 : 2 + 3= 12 |
і |
9 : 1 + 7 = 16 |
л |
4 :2 + 15 = 17 |
м |
2 : 1+ 10 = 12 |
і |
1 . 7+ 22= 29 |
ш |
2 . 4 + 11= 19 |
о |
10 : 1 + 5 =15 |
к |
-15- -16-
1. 6 + 10 = 16 |
л |
18 : 2- 8 = 1 |
а |
2 . 3+ 12 = 18 |
н |
9: 1 + 14 = 23 |
т |
2 . 2 + 20 =24 |
у |
8: 1 + 18 = 26 |
х |
2 . 2 + 11= 15 |
к |
2 . 4 + 11= 19 |
о |
4 :2 + 15 = 17 |
м |
2 . 6 - 11 = 1 |
а |
1 . 2 + 27 =29 |
ш |
10: 1 + 5 = 15 |
к |
16: 2 – 7 = 1 |
а |
Множення числа 3
3 . 1 = 3
3 . 2 = 6
3 . 3 = 9
3 . 4 = 12
3 . 5 = 15
3 . 6 = 18
3 . 7 = 21
3 . 8 = 24
3 . 9 = 27
3 . 10 =30
Задача
Мавпочки в Африці дуже полюбляють їздити на крокодилах. Запрягає мавпочка в човник трьох крокодилів і так суне собі по річці. 7 мавпочок вирішили покататись. Скільки крокодилів їм треба запрягти?
Хвилинка - цікавинка
В’яже бабуся – лисиця
Трьом онукам рукавиці.
- Подарую вам, онуки,
Рукавичок по дві штуки.
Бережіть, не загубіть!
Скільки всіх? Перелічіть. (3 . 2= 6)
-17- -18-
3 . 1+12 = 15 |
к |
3 . 4 + 9 = 21 |
р |
3 . 9 - 16 =11 |
и |
3 . 5 - 11 = 4 |
г |
3 . 7 - 20 = 1 |
а |
3 . 10 – 3= 27 |
ц |
3 . 8 + 0 = 24 |
у |
3 . 9 - 12 =15 |
к |
3 . 3 + 10 =19 |
о |
3 . 2 + 15 =21 |
р |
3 . 6+10 = 28 |
ч |
3 . 2+ 13 =19 |
о |
3 . 5 - 13 = 2 |
б |
3 . 8 - 12 = 12 |
і |
3 . 10 - 7 = 23 |
т |
-19- -20-
3 . 4+16 = 28 |
ч |
3 . 1+ 16 =19 |
о |
3 . 6 - 15 = 3 |
в |
3 . 7 - 14 = 7 |
е |
3 . 3 + 9 = 18 |
н |
-21- -22-
3. 3 + 11 = 20 |
п |
3. 7- 10 = 11 |
и |
3 . 1+ 18 = 21 |
р |
3. 8 - 12 = 12 |
і |
3 . 5 - 11 = 4 |
г |
3 . 2+14 = 20 |
п |
3 . 9 - 11 =16 |
л |
3 . 4 +21 = 33 |
я |
3 . 2 +11 = 17 |
м |
3 . 6 - 17 = 1 |
а |
-23- -24-
3. 10 - 7 = 23 |
т |
27: 3 - 2 = 7 |
е |
1 . 6+ 16 = 22 |
с |
9 : 3 +13 = 16 |
л |
3 . 7 + 12 = 33 |
я |
6 : 3 +19 = 21 |
р |
6:2 + 17 = 20 |
п |
24: 3 +14 =12 |
і |
30 : 3 - 7 = 3 |
в |
12 : 3 +3 = 7 |
е |
3: 3 + 17 = 18 |
н |
3 . 5 +16 = 31 |
ь |
-25- -26-
18 :2 + 8 =17 |
м |
9 : 3 + 16 =19 |
о |
8 : 2+17 = 21 |
р |
18 : 3 + 9 = 15 |
к |
24 : 3 – 5 = 3 |
в |
12 : 3 – 3 = 1 |
а |
4 . 3 +15 = 27 |
ц |
21 : 3 + 4 =11 |
и |
15 : 3 – 3 = 2 |
б |
3 . 3 +15 = 24 |
у |
27: 3 +7 = 16 |
л |
3 . 6 +15 = 33 |
я |
-27- -28-
3 . 1 +18 = 21 |
р |
30 : 3 + 9 =19 |
о |
21 : 3 – 1 = 6 |
д |
15 : 3 + 6 = 11 |
и |
6 : 3 + 16 = 18 |
н |
18 : 3 - 5 = 1 |
а |
3 . 4 +10 = 22 |
с |
9 : 3 + 16 =19 |
о |
3 . 8 – 9 = 15 |
к |
6 : 3 +10 = 12 |
і |
27: 3 +7 = 16 |
л |
-29- -30-
2. 9 + 9 = 27 |
ц |
30 : 3 - 3 = 7 |
е |
24 : 3 - 4 = 4 |
г |
16 : 2 +8 = 16 |
л |
15 : 3 - 4 = 1 |
а |
21 : 3 - 1 = 6 |
д |
12 : 2 + 4 = 10 |
з |
18 : 3 +5 = 11 |
и |
24 : 3 - 4 = 4 |
г |
12 : 3 - 3 = 1 |
а |
-31- -32-
3 : 3 + 21 = 22 |
с |
3 . 3+14 = 23 |
т |
16 : 2 -1 = 7 |
е |
20 :2 + 6= 16 |
л |
3.10 + 3 = 33 |
я |
3 . 1 +18 = 21 |
р |
3 . 9 - 15 = 12 |
і |
3 . 5 + 13 = 28 |
ч |
27 : 3 +6 = 15 |
к |
15 : 3 - 4 = 1 |
а |
Множення числа 4
4 . 1 = 4
4 . 2 = 8
4 . 3 = 12
4 . 4 = 16
4 . 5 = 20
4 . 6 = 24
4 . 7 = 28
4 . 8 = 32
4 . 9 = 36
4 . 10 =40
Задача
Коли Буратіно спав, то йому приснилось, що з кожної з 5 його золотих монет виросло по 4 новеньких золотих монет. Коли ж Буратіно прокинувся, то побачив, що його монети вкрали. На скільки монет Буратіно багатий уві сні, ніж насправді?
Хвилинка - цікавинка
Сім подружок стали грати,
З паличок складать квадрати,
По квадратику зробили,
Паличок не полічили.
А ви їм допоможіть,
Скільки буде, полічіть (4 . 7= 28)
Чотири ведмеді на велосипеді,
П’ятий пішки біг.
А ви тихенько полічіть,
Скільки всього у них ніг. ( 4 . 4 + 4= 20)
-33- -34-
4 . 5 – 15 = 5 |
г |
4 . 4 – 13 = 3 |
в |
4 . 9 -25 = 11 |
и |
4 . 2 + 10 =18 |
н |
4 . 3 + 11 = 23 |
т |
4 . 8 – 28 = 4 |
г |
4 . 1 + 15 = 19 |
о |
4 . 7 – 12 = 16 |
л |
4 . 9 – 12 = 24 |
у |
4 . 6 – 22 = 2 |
б |
-35- -36-
4 . 6 – 14 = 10 |
з |
4 . 8 – 25 = 7 |
е |
4 . 1 + 13 = 17 |
м |
4 . 7 – 12 = 16 |
л |
4 . 10 – 7 = 33 |
я |
4 . 5 – 5 = 15 |
к |
4 . 2 + 11 =19 |
о |
4 . 6 – 16 =10 |
з |
4 . 3 – 11 =1 |
а |
4 . 7 – 13 =15 |
к |
-37- - 38-
4 . 9 – 21 =15 |
к |
4 . 4 – 15 =1 |
а |
4 . 5 – 10 =10 |
з |
4 . 8 – 17 =15 |
к |
4 . 3 – 11 =1 |
а |
4 . 8 – 23 = 9 |
ж |
4 . 6 – 13 = 11 |
и |
4 . 1 + 19 = 23 |
т |
4 . 2 + 15 = 23 |
т |
4 . 10 – 7 = 33 |
я |
-39- - 40-
36 : 4 + 6 = 15 |
к |
16 : 4 – 1 = 3 |
в |
4 . 4 – 4 =12 |
і |
4 . 9- 13 = 23 |
т |
14: 2 + 8 = 15 |
к |
12 : 4 – 2 = 1 |
а |
32: 4 – 4 = 4 |
г |
8 : 4 + 19 = 21 |
р |
20 : 4 + 2 = 7 |
е |
28 : 4 - 5 = 2 |
б |
36 : 4 + 7 = 16 |
л |
4 . 1 + 29 = 33 |
я |
-41- -42-
20 : 4 – 3 = 2 |
б |
30 : 3 + 9 = 19 |
о |
4 . 2 + 13 = 21 |
р |
40 : 4 + 9 = 19 |
о |
2 : 2 + 17 = 18 |
н |
12 : 4 – 2 = 1 |
а |
16 : 4 + 2 = 6 |
д |
12 : 4 + 6 = 9 |
ж |
4 : 4 + 16 =17 |
м |
2 : 1 + 10 = 12 |
і |
28 : 4 + 9 = 16 |
л |
4 . 10 - 9 = 31 |
ь |
-43- -44-
24 : 4 + 3 = 9 |
ж |
28 : 4 - 6 = 1 |
а |
4 . 4 - 14 = 2 |
б |
4 . 5 - 13 = 7 |
е |
4 . 7 – 10 =18 |
н |
4 . 10 - 7 = 33 |
я |
36 : 4 + 6 = 15 |
к |
4 : 4 + 18 = 19 |
о |
40 : 4 + 6 = 16 |
л |
32 : 4 + 4 = 12 |
і |
9 : 3 + 15 = 18 |
н |
8 : 4 + 17 = 19 |
о |
-45- -46-
8 : 4 + 20 =22 |
с |
40 : 4 – 7 = 3 |
в |
4 . 3 + 21 = 33 |
я |
1 . 4 + 19 = 23 |
т |
10 : 1 + 9 =19 |
о |
20 : 4 + 4 = 9 |
ж |
4 : 1 + 14 = 18 |
н |
12 : 4 + 8 = 11 |
и |
24 : 4 - 3 = 3 |
в |
16 : 4 - 3 = 1 |
а |
-47- -48-
16 : 4 – 1 = 3 |
в |
4 . 5 - 13 = 7 |
е |
4 : 4 + 21 = 22 |
с |
40 : 4 + 8 = 18 |
н |
24 : 4 - 5 = 1 |
а |
28 : 4 - 3 = 4 |
г |
2 . 7 + 10 = 24 |
у |
4 . 1 + 18 = 22 |
с |
20 : 4 - 4 = 1 |
а |
36 : 4 + 6 = 15 |
к |
Множення числа 5
5 . 1 = 5
5 . 2 = 10
5 . 3 = 15
5 . 4 = 20
5 . 5 = 25
5 . 6 = 30
5 . 7 = 35
5 . 8 = 40
5 . 9 = 45
5 . 10=50
Задача
Дев’ять учнів на уроці получили по п’ятірці. Скільки пальців вони піднесуть, якщо покажуть свої п’ятірки руками?
-49- -50-
5 . 3+ 11 = 26 |
х |
5 . 6 - 19 = 11 |
и |
5 . 5 - 16 = 9 |
ж |
5 . 4 - 19 = 1 |
а |
5 . 9 - 30 = 15 |
к |
5 . 8 - 34 = 6 |
д |
5 . 2 + 14= 24 |
у |
5 . 1 + 12= 17 |
м |
5 . 7 - 20 = 15 |
к |
5 . 3 - 14 = 1 |
а |
-51- -52-
5 . 5 - 10 = 15 |
к |
5 . 1 + 14= 19 |
о |
5 . 8 - 19 = 21 |
р |
5 . 6 - 11 = 19 |
о |
5 . 7 - 15 = 20 |
п |
5 . 1+ 15 = 20 |
п |
5 . 9 - 24 = 21 |
р |
5 . 4 - 1 = 19 |
о |
5 . 2 + 1 = 22 |
с |
5 . 6 - 11 = 19 |
о |
-53- -54-
5 . 3+ 11 = 26 |
х |
5 . 1+ 19 = 24 |
у |
5 . 2 +13 = 23 |
т |
5 . 7 - 14 = 21 |
р |
5 . 8 - 21 = 19 |
о |
5 . 9 - 16 = 29 |
ш |
4 . 3 + 12= 24 |
у |
35 : 5 +9 = 16 |
л |
5 . 5 - 13 = 12 |
і |
40 : 5 + 7= 15 |
к |
5 . 3 – 14 = 1 |
а |
- 55- - 56-
30 : 5 - 4 = 2 |
б |
10 : 5 + 4 = 6 |
д |
5 . 4 - 11 = 9 |
ж |
50 : 5 +9 = 19 |
о |
45 : 5 +7 = 16 |
л |
25 : 5 – 4 = 1 |
а |
5 : 5 + 19 =20 |
п |
20 : 5 - 3 = 1 |
а |
40 : 5 +8 = 16 |
л |
45 : 5 - 2 = 7 |
е |
5 . 3 +12 = 27 |
ц |
5 . 4 +11 = 31 |
ь |
-57 – -58-
32 : 4 +9 = 17 |
м |
20 : 2 +9 = 19 |
о |
35 : 5+9 = 16 |
л |
50 : 5 +9= 19 |
о |
5 . 5 -10 = 15 |
к |
5 : 5 +18 = 19 |
о |
30 : 5 +9 = 15 |
к |
5 . 2 +11 =21 |
р |
10 : 5 -1 = 1 |
а |
5 . 8 – 20= 20 |
п |
35 : 5+ 8 =15 |
к |
15 : 5 - 2 = 1 |
а |
-59- -60-
40 : 5 + 7= 15 |
к |
5 . 1 +14 = 19 |
о |
5 . 9 - 16 = 29 |
ш |
15 : 5 + 4= 7 |
е |
50: 5 + 8 = 18 |
н |
5 . 4 +13 = 33 |
я |
40 : 5 + 7= 15 |
к |
5 . 1 +14 = 19 |
о |
5 . 4 - 11 = 9 |
ж |
4 . 3 + 12= 24 |
у |
5 . 3+ 11 = 26 |
х |
Множення числа 6
6 . 1 = 6
6 . 2 = 12
6 . 3 = 18
6 . 4 = 24
6 . 5 = 30
6 . 6 = 26
6 . 7 = 42
6 . 8 = 48
6 . 9 = 54
6 . 10 =60
Задача
У кожного жука – оленя 6 ніг. Якось 6 жуків знайшли лак для нігтів та вирішили покрасити свої ноги лаком. Скільки ніг вони покрасили ?
Хвилинка - цікавинка
Є шість кліток із кролями,
Мені Саша розповів.
Скільки є кролів, дізнайтесь,
Коли в клітці шість кролів. (6 . 6 = 36)
- 60- -61-
45 : 5 - 3= 5 |
д |
20 : 5 +6 = 10 |
з |
5 . 4 +11 = 31 |
ь |
50 : 5 + 9= 19 |
о |
30: 5 - 4 = 2 |
б |
5 . 9 - 20= 25 |
ф |
25 : 5 - 4 = 1 |
а |
5 . 8 - 19 = 21 |
р |
5. 5 - 23= 2 |
б |
10: 5 - 1 = 1 |
а |
-62- -63-
5 : 5 +29 = 30 |
щ |
25 : 5 +7 = 12 |
і |
4 . 3 +11 = 23 |
т |
35 : 5 + 8= 15 |
к |
15 : 5 - 2 = 1 |
а |
5 . 3 +15 = 30 |
щ |
20 : 5 - 3 = 1 |
а |
5 : 1 +17 = 22 |
с |
4 : 2 + 21= 23 |
т |
5 . 2 + 23 =33 |
я |
-64- - 65-
40 : 5 - 6 = 2 |
б |
2 . 6 +12 = 24 |
у |
40: 5 + 8 = 16 |
л |
30 : 5 + 9= 15 |
к |
25 : 5 - 4 = 1 |
а |
15 : 5 + 6 = 9 |
ж |
45 : 5 +8 = 17 |
м |
20 : 5 + 3 = 7 |
е |
50 : 5 + 8= 18 |
н |
5 : 5 +32 = 1 |
я |
-66- -67-
6 . 3 - 12 = 6 |
д |
6 . 8 -29 = 19 |
о |
6. 2 + 18 = 30 |
щ |
6 . 7 - 31= 11 |
и |
6 . 9 - 39 = 15 |
к |
6 . 5 - 10 = 20 |
п |
6 . 4 -23 = 1 |
а |
6 . 1 + 14 = 20 |
п |
6 . 6 – 24 = 12 |
і |
6 . 8 - 27 = 21 |
р |
-68- -69-
6 . 6 - 21 = 15 |
к |
6 . 3 - 17 = 1 |
а |
6 . 5 -14 = 16 |
л |
6 . 2 - 11= 1 |
а |
6 . 1 + 22 = 28 |
ч |
6 . 7 - 26 =16 |
л |
6 . 9 -22 = 32 |
ю |
6 . 4 - 22 = 2 |
б |
6 . 5 - 11= 19 |
о |
6 . 3 - 15 = 3 |
в |
-70- -71-
60: 6 + 7 = 17 |
м |
30 : 6 +7 = 12 |
і |
6 : 6 + 21= 22 |
с |
6 . 3 +15= 33 |
я |
6 . 7 - 15 = 27 |
ц |
6 . 2 + 19 =31 |
ь |
6 . 9 - 39 = 15 |
к |
6 . 5 - 19 = 11 |
и |
6 . 6 - 20 = 16 |
л |
6 . 4 - 13= 11 |
и |
6 . 1 + 11 = 17 |
м |
-72- -73-
48: 6 + 7 = 15 |
к |
6 . 9 - 33 = 21 |
р |
18 : 6 + 4= 7 |
е |
54 : 6 +5= 14 |
й |
12 : 6 +4 = 6 |
д |
36 : 6 – 5 = 1 |
а |
24 : 6 + 2= 6 |
д |
6 . 8 - 27 = 21 |
р |
6 . 1 + 18 = 24 |
у |
42 : 6 +2= 9 |
ж |
30 : 6 - 3 = 2 |
б |
18 : 6 - 2 = 1 |
а |
-74- -75-
42: 6 + 9 = 16 |
л |
12 : 6 +9 = 11 |
и |
6 . 6 – 14 = 22 |
с |
6 . 8 - 25= 23 |
т |
5 . 6 - 11 = 19 |
о |
42 : 6 +8 = 15 |
к |
42: 6 + 8 = 15 |
к |
2 . 4 + 11 = 19 |
о |
60 : 6 +7= 17 |
м |
12 : 6 -1= 33 |
а |
6 : 6 + 20=21 |
р |
Множення числа 7
7 . 1 = 7
7 . 2 = 14
7 . 3 = 21
7 . 4 = 28
7 . 5 = 35
7 . 6 = 42
7 . 7 = 49
7 . 8 = 56
7 . 9 = 63
7 . 10 =70
Задача
Коли Чебурашка їхав на пароплаві з Африки, то з’їдав по апельсину кожний день. Скільки апельсинів він з’їв за 4 тижні подорожі? У тижні 7 днів?
Цікава задача
Дев’ять йшло грузовиків,
Кожен віз по сім стовпів,
Їх завозять до села, щоб електрика була.
Скільки усього стовпів в дев’яти грузовиків ? (7 . 9 = 63)
- 76- -77-
7 . 6 - 21 = 21 |
р |
7 . 1 +12 = 19 |
о |
7 . 9 – 53 = 10 |
з |
7 . 2 +10 = 24 |
у |
7 . 4 - 11 = 17 |
м |
7 . 3 - 17 = 4 |
г |
7 . 5 – 23 =12 |
і |
7 . 7 - 33 =16 |
л |
7 . 4 - 12 =16 |
л |
7 . 8 - 23 =33 |
я |
-78- -79-
7 . 1 +10 = 17 |
м |
7 . 5 - 24 = 11 |
и |
7 . 9 – 34 = 29 |
ш |
7 . 6 - 27 = 15 |
к |
7 . 3 - 20 = 1 |
а |
7 . 7 - 39 = 10 |
з |
7 . 4 - 26 = 2 |
б |
7 . 5 – 14 =21 |
р |
7 . 8 - 37 = 19 |
о |
7 . 2 + 19 = 33 |
я |
-80- -81-
7 . 1 + 10 =17 |
м |
7 . 7 - 30 = 19 |
о |
7 . 9 – 42 = 21 |
р |
7 . 5 - 16 = 19 |
о |
7 . 3 - 11 = 10 |
з |
7 . 6 - 27 = 15 |
к |
7 . 1+ 12 = 19 |
о |
7 . 8 – 39 = 17 |
м |
7 . 4 - 16 = 12 |
і |
7 . 9 - 42 = 21 |
р |
-82- -83-
7 . 7 -27 = 22 |
с |
14 :7+1 = 3 |
в |
21 : 7 +9 = 12 |
і |
7 . 6 - 19 = 23 |
т |
56 : 7+ 8 = 16 |
л |
70: 7 + 9 = 19 |
о |
42 : 7 +9 = 15 |
к |
7 . 6 - 21 = 21 |
р |
35 : 7 +7= 12 |
і |
7 .8 - 34 = 22 |
с |
63 :7 + 7 = 16 |
л |
60 :6 + 9 = 19 |
о |
-84- -85-
7 : 7 +20 =21 |
р |
21 :7- 2 = 1 |
а |
42 : 7 +9 = 15 |
к |
28 : 7 + 3 = 7 |
е |
4 . 9 - 13 = 23 |
т |
14 : 7 - 1 = 1 |
а |
3 . 7 - 11 =10 |
з |
7 . 8 - 37 = 19 |
о |
49 : 7 +9 = 16 |
л |
6 . 5 - 11 = 19 |
о |
7 : 7 + 22 =23 |
т |
7 . 9 - 44 =19 |
о |
-86- -87-
7 . 8 - 36 =20 |
п |
7 . 5 - 16 = 10 |
о |
49 : 7 - 4 = 3 |
в |
28 : 7+ 8 = 12 |
і |
63 : 7+ 9 = 18 |
н |
7 . 2 +17 = 31 |
ь |
7 . 1 + 14 =21 |
р |
7 . 5 - 11 = 24 |
у |
7 . 2 + 14 =28 |
ч |
63 : 7 +6 = 15 |
к |
28 : 7 - 3 = 1 |
а |
-88- -89-
14 : 7 + 1 = 3 |
в |
49 : 7 + 5 =12 |
і |
35 : 7 - 2 = 3 |
в |
7 . 2 +13 = 27 |
ц |
4 . 10 - 7 = 33 |
я |
70 : 7 + 9 =19 |
о |
7 . 4 - 26 = 2 |
б |
3 . 7 + 0 = 21 |
р |
6 . 4 -12 = 12 |
і |
49 : 7 + 7 =14 |
й |
-90- -91-
7 . 3 - 15 = 6 |
д |
14 : 7 +1 = 3 |
в |
7 . 4 - 21 = 7 |
е |
7 : 1 +14 =21 |
р |
42 : 7+6 = 12 |
і |
21 : 7 + 3 = 6 |
д |
42 : 7 + 5 =11 |
и |
56 : 7 + 9 =17 |
м |
28 : 7 - 3 = 1 |
а |
2 . 10 + 1 =21 |
р |
Множення числа 8
8 . 1 = 8
8 . 2 = 16
8 . 3 = 24
8 . 4 = 32
8 . 5 = 40
8 . 6 = 48
8 . 7 = 56
8 . 8 = 64
8 . 9 = 72
8 . 10 = 80
Задача
6 восьминогів захотіли взути всі свої ноги у водолазні чоботи. Скільки чобіт їм треба ?
-92- -93-
8 . 6 - 25 = 23 |
т |
8 . 3 - 13 = 11 |
и |
8 . 1+ 13 = 21 |
р |
8 . 7 - 34 =22 |
с |
8 . 2 - 15 = 1 |
а |
8 . 2 - 12 = 4 |
г |
8 . 5 - 21 = 19 |
о |
8 . 8 - 43 = 21 |
р |
8 . 4 - 13 =19 |
о |
8 . 9 - 46 = 26 |
х |
-94- -95-
8 . 6 - 19 = 29 |
ш |
8 . 3 - 23 = 1 |
а |
8 . 1 +12 = 20 |
п |
8 . 4 - 17 = 15 |
к |
8 . 9 - 71 = 1 |
а |
8 . 2 - 12 = 4 |
г |
8 . 4 - 13 = 19 |
о |
8 . 7 - 40 = 16 |
л |
8 . 5 - 25 =15 |
к |
8 . 3 - 23 = 1 |
а |
-96- -97-
8 . 8 - 47 = 17 |
м |
8 . 4 - 20 = 21 |
і |
8 . 1 + 21= 29 |
ш |
8 . 6 - 29 =19 |
о |
8 . 9 - 57 =15 |
к |
8 . 5 - 18 = 22 |
с |
7 : 7 +18 = 19 |
о |
40 : 8 - 3 = 2 |
б |
56 : 8 - 6 =1 |
а |
72 : 8 +6 = 15 |
к |
32 : 8 – 3 = 1 |
а |
-98- -99-
8 . 7 - 36 = 20 |
п |
8 . 2 + 5 = 21 |
р |
16 : 8 - 1 = 1 |
а |
8 . 8 - 42 =22 |
с |
72 : 8+6 = 15 |
к |
56 : 8 – 6 = 1 |
а |
6 . 6- 14 = 22 |
с |
8 . 1 +15 = 23 |
т |
24 : 8 - 2 = 1 |
а |
48 : 8 - 3 =3 |
в |
80: 8 + 9 = 19 |
о |
64 : 8 +7 = 15 |
к |
-100- -101-
6 : 1 + 20 =26 |
х |
8 : 8 + 23 =24 |
у |
8 . 4 - 10 = 22 |
с |
8 . 7 - 33 =23 |
т |
64 : 8 +7 = 15 |
к |
24 : 8 – 2 = 1 |
а |
8 . 6 - 26 = 22 |
с |
40: 8 +7 = 12 |
і |
8 . 5 - 15 = 21 |
р |
72 : 8 + 9= 18 |
н |
16 : 8 + 9= 11 |
и |
56 : 7+ 7=15 |
к |
-102- -103-
72: 8 + 6 = 15 |
к |
8 . 5 -16 = 24 |
у |
8 . 9 - 51 = 21 |
р |
64 : 8 +7 =15 |
к |
32 : 8 - 3 = 1 |
а |
16 : 8 + 4 = 6 |
д |
40: 8 +5 = 10 |
з |
32 : 8 - 1 = 3 |
в |
24 : 8 + 9= 12 |
і |
80 : 8 + 8= 18 |
н |
-104- -105-
48 : 8 - 3 = 3 |
в |
8 : 8 +23 = 24 |
у |
80: 8 + 6 = 16 |
л |
40 : 8 + 6= 11 |
и |
56 : 8 + 8= 15 |
к |
32 : 8 + 6 =10 |
з |
48: 8 - 5 = 1 |
а |
24 : 8 + 5 = 8 |
є |
1 : 1 + 26= 27 |
ц |
8 . 3 + 7= 31 |
ь |
-106- -107-
3 :1 +18 = 21 |
р |
8 . 2 +17 = 33 |
я |
24 : 8 + 3 =6 |
д |
8 : 8 + 18= 19 |
о |
80 : 8 + 8= 18 |
к |
72 : 8 +7 = 16 |
л |
16 : 8 +9 = 11 |
и |
8 . 1 + 19 = 27 |
ц |
40 : 8 – 4 = 1 |
а |
9 : 1 + 12= 21 |
р |
Множення числа 9
9 . 1 = 9
9 . 2 = 18
9 . 3 = 27
9 . 4 = 36
9 . 5 = 45
9 . 6 = 54
9 . 7 = 63
9 . 8 = 72
9 . 9 = 81
9 . 10 =90
Задача
Три дев’ятиголових Змія Горинича вирішили разом поспати. Скільки подушок їм треба, якщо кожна Зміїна голова спить на окремій подушці?
-108- -109-
9 . 4 - 18 = 18 |
н |
9 . 3 - 16 = 11 |
и |
9 . 7 - 40 = 23 |
т |
9 . 5 – 30 =15 |
к |
9 . 2 - 17= 1 |
а |
9 .1 + 11 = 20 |
п |
9 . 6 - 35 = 19 |
о |
9 . 4 - 23 = 13 |
ї |
9 . 8 – 62 =10 |
з |
9 . 9 – 75 = 6 |
д |
-110- -111-
9 . 6 - 39 = 15 |
к |
9 . 2 - 17 = 1 |
а |
9 . 9 - 60 = 21 |
р |
9 . 1 + 14 =23 |
т |
9 . 3 - 26 = 1 |
а |
9 . 5 - 29 = 16 |
л |
9 . 8 - 60 = 12 |
і |
9 . 4 - 27 = 9 |
ж |
9 . 7– 48 =15 |
к |
9 . 9 - 62= 19 |
о |
-118- -119-
9 . 7 - 43 = 20 |
п |
9 . 3 - 11 = 16 |
л |
9 . 5 - 38 = 7 |
е |
9 . 1 +19 = 28 |
ч |
9 . 2 – 11 = 7 |
е |
9 . 6 - 44 = 10 |
з |
9 . 3 - 20 = 7 |
е |
9 . 8 – 51 = 21 |
р |
9 . 5 - 27 = 18 |
н |
9 . 1 +10 = 19 |
о |
-120- -121-
72 : 9 +7 = 15 |
к |
36 : 9 - 3 = 1 |
а |
9 : 9 + 20= 21 |
р |
27 : 9 - 2 = 1 |
а |
9 . 2 + 4 = 22 |
с |
9 . 9 - 50 = 31 |
ь |
9 . 8 - 43 = 29 |
ш |
63 : 9 +8 = 15 |
к |
90 : 9 +9 =19 |
о |
81 : 8 +7 = 16 |
л |
9 . 7 – 30 = 33 |
я |
9 . 4 – 15 = 21 |
р |
-122- -123-
54 : 9 + 9 =15 |
к |
9 . 1 +10 = 19 |
о |
18 : 9 +1 = 3 |
в |
36 : 9 +2 = 6 |
д |
9 . 5 – 24 = 21 |
р |
27 : 9 – 2 = 1 |
а |
63 : 9 - 4 = 3 |
в |
27 : 9 - 2 = 1 |
а |
72 : 9 + 8 =16 |
л |
45 : 9 +7 = 12 |
і |
36 : 9 + 6 =10 |
з |
8 . 3 – 23 = 1 |
а |
Математична розминка
Дається вам аж три хвилинки
Для розумової розминки.
В халепу, щоб не потрапляти,
Таблицю слід вам добре знати.
По сім в них голів, а всього … (14)
І кожна зубаста кричить і волає:
- Михайлик таблицю не вчив і не знає!
Бо ж сором який, він не знає таблиці!
Михайлик кричить та руками махає:
- Я знаю таблицю, я трішечки знаю!
Ось 9 на 5- буде вам … (45)
Я знав її всю ще торік у вівторок –
Як 8 помножить на 5 – буде … (40)!
От 7 перемножить на 5 - … (35)!
І голос Михася крізь сон із квартири :
3 рази по 8 – то … (24)!
Коли перемножить … (4 на 6)!
Не може згадати біднесенький він,
Що 7 взяти тричі – це … (21).
А 3 на 4 – то буде …. (12).
- Коли ще 12? – кричить голова.
- 12? Як 6 перемножить на … (2)
7.- То згадуй швиденько і нам говори,
15 – це 5 перемножить на … (3).
В таблиці ніде не зустрінеш 17.
3 рази по 6, ясно всім - … (18).
8.А ще вісімнадцять, звичайно бува,
Коли ми помножимо 9 на … (2).
Відомо давно уже людям усім,
Що 9 помножить на 3 - … (27).
9. І кругом в Михася іде голова:
- 4 на 8, то це - … (32).
4 помножить на 7 - …(28),
А 40- це 5 перемножить на … (8).
10.- Ну, добре, не буду вже більше питати.
Але, пам’ятай, треба завжди вчити –
Без знань в цьому світі
не можна прожити!
Гра «Закодоване слово»
- Хто з вас читав казку про Малюка і Карлсона ?
- Назвіть її автора. Дізнайтеся імена героїв, розв’язавши приклади.
22 |
23 |
44 |
33 |
17 |
11 |
38 |
і |
15 |
44 |
21 |
22 |
21 |
38 |
16 |
11 |
22 |
88 : 4 = К 69 : 3 = А
88 : 8 =О 99 : 3 = Л
51 : 3 = С 48 : 3 = Б
76 : 2 = Н 88 : 2 = Р
60 : 4 = Ф 63 : 3 = Е
( Відповідь : Карлсон і Фрекен Бок).
Цікаві задачі
- Чим схожі задачі ? (Умовою, питанням, дією, прості).
У зоопарку залюбки
До школи ходять малюки.
Там учить дітлахів Сова
Таблиці множення на два.
Пропищала Мишка з нірки:
Два на два - то вже четвірка!
Далі Слоник відповість:
Два на три - це буде шість!
На чотири множу двійку -
Вісім, - каже Землерийка.
Два на п'ять - це вже десяток, -
Мовлять двійко поросяток.
Два на шість - дванадцять, от! -
Це озвався Бегемот.
Мавпочка також до праці:
Два на сім - це чотирнадцять.
І зайчата не бояться:
Два на вісім - це шістнадцять!
Два на дев'ять - вісімнадцять!
Як звірята добре вчаться!
Таблицю множення на три
Вивчали кицьки, три сестри.
Допомагав їм Котик — гість:
Як три на два, це буде шість.
А три на три помножим, знайте,
Що це дев'ятка, пам'ятайте!
Три на чотири — це дванадцять,
А три на п'ять — це вже п'ятнадцять.
А скільки буде три на шість,
Чи хто з вас, кицьки, відповість?
Таблиці кицьки не бояться:
Це дуже просто! Вісімнадцять!
Ви молодці! - промовив він, -
А три на сім? - Двадцять один!
А три на вісім, скільки буде?
Двадцять чотири, знають всюди!
А три на дев'ять? - Двадцять сім!
Відомо це котам усім!
Четвірку множили малята –
Пташки і лісові звірята.
Чотири множимо на два –
Це вісім, - мовила Сова.
Чотири множимо на три –
Дванадцять! — крикнули бобри.
Чотири на чотири... так...
Шістнадцять буде, - каже Грак.
Чотири множу я на п'ять –
Це двадцять, легко рахувать!
А ще помножу і на шість –
Двадцять чотири! - каже Дрізд.
Ведмедик слова попросив:
Чотири множу я на сім.
Це двадцять вісім, - каже він.
Аж тут розхвастався Пінгвін:
А як на вісім - тридцять два!
От мудра в мене голова!
На дев'ять множив Горобець:
- Це тридцять шість.
І все, кінець.
Юрко та семеро дівчат
На п’ять таблиці Мавпу вчать.
Почала таблицю Леся:
П'ять на два - це буде десять.
Потім підхопила Люда:
П'ять на три - п'ятнадцять буде.
П'ять помножим на чотири –
Буде двадцять! - каже Іра.
Тут Юрко став рахувать:
П'ять на п'ять це двадцять п'ять!
П'ять на шість - це тридцять! - Ліда
За Юрком сказала слідом.
П'ять на сім, - говорить Майя, -
Тридцять п'ять, я точно знаю!
П'ять на вісім - буде сорок! -
Проказала Катя скоро.
П'ять на дев'ять, - каже Ната, -
Сорок п'ять, потрібно знати!
Мавпа - гарна учениця:
Вивчила усю таблицю!
ї старанна і слухняна,
їй за це дають банани.
Мишки - сіренькі хвости -
Вчили множення шести.
Шість на два, - пищать,- дванадцять!,
Шість на три - це вісімнадцять!
Шість помножим на чотири –
Буде в нас двадцять чотири!
Шість на п'ять це тридцять буде.
Шість на шість - по всіх усюдах
Тридцять шість, а шість на сім –
Сорок два, відомо всім!
Ще помножим шість на вісім –
Буде рівно сорок вісім!
Шість на дев'ять, кажуть всюди,
П'ятдесят чотири буде!
Знають мишки всю таблицю.
Ну й старанні учениці!
Гуска та індик з курми
Вчились множенню семи.
Біла курка кудкудаче:
Сім на два - це чотирнадцять!
Вийшла гуска із води:
Сім на три - двадцять один.
Півень розтопирив крила:
Сім помножив на чотири –
Двадцять вісім! Щоб я впав!
Цілий день я рахував!
А іще б хотів додати:
Сім на п'ять - це тридцять п'ять,
Сім на шість - це сорок два.
Індикова голова
Піднялась. - А сім на сім –
Сорок дев'ять! - каже всім, -
Й сім на вісім всім на злість
Знаю теж - п'ятдесят шість!
Встала під кінець і Яся,
Чорна курка, й надулася:
Сім на дев'ять, хоч помри,
Буде в нас шістдесят три!
Як любо множити на сім!
Птахам сподобалось усім.
Вчить Сова діток у лісі
Множити на цифру вісім.
Як вісім множимо на два.
Шістнадцять буде не дивина.
А вісім множимо на три.
Двадцять чотири, хоч помри.
А вісім на чотири -
Це буде тридцять два,
Це добре знає кожна
Розумна голова!
На п'ять помножим вісім –
Це сорок, знаю я,
І ви повинні знати,
Уся моя сім'я!
На шість помножим вісім.
Вгадайте, хто меткий?
Це буде сорок вісім! –
Озвались малюки.
На сімку вісім множим.
Тепер хто відповість?
Повинен знати кожен –
Число п'ятдесят шість!
Тепер на... вісім вісім
Помножим залюбки,
Це шістдесят чотири! –
Сказали малюки.
Помножим ще на дев'ять, -
Наказує Сова.
Маленькі совенята
Пищать: сімдесят два!
На дев'ять - остання таблиця,
Найлегша, - сказала Лисиця,
У ній ми повторим спочатку,
Що вивчили з вами, курчатка!
Її вам не треба бояться,
Бо дев'ять на два... Вісімнадцять!
А дев'ять на три? Можна всім
Казати гуртом! Двадцять сім!
Тепер на чотири! - І скрізь
Почулось гучне: тридцять шість!
Помножимо дев'ять на п'ять.
Згадали усі: сорок п'ять!
Шість раз дев'ять! - чути всюди:
П'ятдесят чотири буде!
Сім на дев'ять, хоч помри,
Буде в нас...
Шістдесят три!
Тепер на дев'ять вісім.
Згадала голова?
Скажіть, мої курчатка,
Що це сімдесят два!
Тепер ми вивчили приклад
Іще всього один,
Що дев'ять раз по дев'ять –
Вісімдесят один!
Література :