Заняття з логіко – математичного розвитку за темою :
.
м. Кривий Ріг
2020 – 2021 рік
«Математичний паравоз»
Мета : Вправляти дітей у вмінні знаходити цифри у просторі. Закріпити поняття: «день», «ніч», «вечір», «ранок». Використовувати в мовленні словосполучення: «доброго ранку», «добрий день», «добрий вечір», «на добраніч». Розвивати вміння знаходити геометричні фігури. Виховувати організованість, старанність.
Словник: перший, другий, третій, білет, цифра, день, ніч, вечір, ранок, куля, куб.
Матеріал: паравоз, листочки, палички, конструктор LEGO, картки з цифрами, плоскі та об’ємні геометричні фігури, ілюстрації про частини доби, гра «Черв’ячок», «М’ячикова»,
Попередня робота : розгляд ілюстрацій частини доби, вивчення віршів про цифри, вивчення назв геометричних фігур, їхні властивості, вивчення ознаків геометричних фігур.
Вихователь. Діти, сьогодні ми вирушимо у математичну подорож на паровозі.
Вихователь пропонує уявити дітям, що вони відправляються у подорож на паровозі. Вона – кондуктор, вони – пасажири.
Діти самостійно визначають свої місця відповідно до кольору та цифри.
Вихователь. Діти, підніміть руки у кого білети червоного кольору. Ви пасажири першого вагона. Зеленого кольору – другого вагона, синього кольору – третього вагона, жовтого кольору – четвертого вагона.
Потім вихователь питає дітей в якому вагоні вони їдуть (у першому, у другому, у третьому, у четвертому). Показати цифру відповідно до номера вагона.
Вихователь. Всі готові. Відправляємось.
Всі разом. Їде, їде, паровоз.
Вздовж ялинок та беріз.
Стрибнув вітер, вітерець.
Паровозу навпростець.
Паровоз його вітає.
Вітерцю відповідає.
Ту-ту-ту, ту-ту-ту.
Вихователь. 1 зупинка «М’ячикова». Пропоную всім сісти за столи.
Вихователь. У Вас на столі корзини з м’ячами , на яких зображеня м’ячики у корзині. Скільки м’ячиків зеленого кольору? Покажіть відповідну цифру. Скільки м’ячиків жовтого кольору? (три м’ячика). Молодці! і т.д.
Вихователь: друга гра «Черв’ячок». Діти повинні згідно цифри на яблукі викласти черв’ячка.
Вихователь : гра з LEGO – конструктором. Вихователь показує картку з цифрою, діти повинні скласти пірамідку з конструктора відповідно до цифри і кольора. Молодці! Сідаємо у паровоз і відправляємось у подорож далі.
Всі разом. Їде, їде, паровоз.
Вздовж ялинок та беріз.
Стрибнув вітер, вітерець.
Паровозу навпростець.
Паровоз його вітає.
Вітерцю відповідає.
Ту-ту-ту, ту-ту-ту.
Вихователь. 2 зупинка «Частини доби».
Діти з вихователем підходять до дошки з плакатом «Частини доби» та стають півколом.
Вихователь. Діти, як називається частина доби, коли сходить сонечко і ви прокидаєтесь у своїх ліжках? (Ранок.) Як називається частина доби, коли ви, дітки, перебуваєте у дитячому садку, граєтесь, малюєте? (День.) Скажіть, діти, у яку частину доби, ви після дитячого садка разом з батьками дивитесь телевізор, мама готує вечерю? (Вечір.) А як назвати частину доби, коли світить Місяць, а ви міцно спите у ліжечках? (Ніч.) Впорались із завданням.
Вихователь. Скажіть, як ви вітаєтесь до мами, тата, до дорослих уранці. (Доброго ранку!) А як вас навчила матуся вітатися вдень? (Добрий день!) А коли настає вечір, то як потрібно вітатися? (Добрий вечір!) Перед сном, малята, що потрібно сказати мамі і тату? (На добраніч!) Молодці! Сідаємо у паровоз і відправляємось у подорож далі.
Вихователь. 3 зупинка «Ігрова».Діти стають в коло.
Вихователь. Діти, що ви робите вночі? (Спимо.) Є така птаха – сова. Так вона робить навпаки. Удень вона спить, а вночі літає і здобуває собі їжу.
Рухлива гра «Сова». Одну дитину вихователь призначає совою, а інші гравці – мишки. На команду «День» - сова спить. (Дитина стоїть і не рухається.) У цей час мишки бігають, граються. На команду «Ніч» сова прокидається і летить шукати мишок, які на цю ж команду повинні завмерти і не ворушитися, щоб сова не помітила. Тих мишок, які заворушаться, сова забирає до себе в гніздо. Дитина, яка була найбільш уважною і спритною після декількох повторів стає совою.
Вихователь. Молодці! Наступна гра «Закінчи речення».
Діти стають в коло. Вихователь питає:
Снідаємо ми вранці, а вечеряємо… (увечері).
Спимо ми вночі, а зарядку робимо… (вранці).
Робимо зарядку ми вранці, а обідаємо… (вдень).
Сонце світить вдень, а Місяць… (вночі).
Вихователь. Паровоз відправляється, швиденько на свої місця.
Всі разом. Їде, їде, паровоз.
Вздовж ялинок та беріз.
Стрибнув вітер, вітерець.
Паровозу навпростець.
Паровоз його вітає.
Вітерцю відповідає.
Ту-ту-ту, ту-ту-ту.
Вихователь. 4 зупинка «Геометричні фігури».
Діти з вихователем підходять до полки з геометричними фігурами і стають півколом.
Вихователь. Діти, подивіться на фігури, знайдіть серед них трикутник, квадрат, коло.
Викладаємо з LEGO, каштанів, паличок, олівців геометричні фігури.
Вихователь. Сідаємо у паровоз. Треба повертатись у дитячий садок.
Всі разом. Їде, їде, паровоз.
Вздовж ялинок та беріз.
Стрибнув вітер, вітерець.
Паровозу навпростець.
Паровоз його вітає.
Вітерцю відповідає.
Ту-ту-ту, ту-ту-ту.
Вихователь. 5 зупинка «Дитячий садок». Ось ми і повернулись.
Підсумок
Діти, яке завдання вам сподобалося виконувати?
Із якими фігурами ви сьогодні познайомилися?
Яка гра найбільш сподобалася?