Математичний проєкт " «Вік пам’яток архітектури Кривого Рогу»" для учнів 4 класу за підручником С. Скворцової та О. Онопрієнкоієнко

Про матеріал
Мета проєкту: розширити уявлення учнів про культурну спадщину та архітектурні пам’ятки,використовуючи стрічку часу, поглибити знання про видатних архітекторів нашого міста, з’ясувати, які стилі складають «архітектурне обличчя» Кривого Рогу; виділити ті пам’ятки, які мають найбільший та найменший вік, вчитись складати прямі та обернені задачі на вивчену тему. Головна ідея проєкту: «Кривий Ріг – не лише сталеве серце України, а й місто, що приголомшує нерозгаданими донині таємницями, викликає подив і захоплення… » (В. Зеленський – Президент України, народився у Кривому Розі) Завдання: 1. Узагальнити та систематизувати знання про культурну спадщину міста(пригадати легенди про Кривий Ріг). 2. Ознайомитися з поняттям «архітектурні стилі», встановити, з яких стилів складається «архітектурне обличчя» нашого міста,відшукати інформацію, яка вкаже на точний вік пам’яток архітектури Кривого Рогу, з’ясувати, з якими подіями вони пов’язані. 3. Зібрати цікаву цифрову інформацію, пов’язану з пам’ятками архітектури Кривого Рогу, його історичне минуле. 4. Скласти задачі про архітектурні перлини рідного міста. Оформити свої дослідження, розв’язуючи задачі на задану тематику на картках, працюючи в групах. 5. Провести в класі Вікторину «Пам’ятки архітектури Кривого Рогу: від найстаршої – до найсучаснішої»
Перегляд файлу

ТЕХНОЛОГІЧНА КАРТА НАВЧАЛЬНОГО ПРОЄКТУ

 (за підручником «Математика» 3 клас  С. Скворцова. О. Онопрієнко, 2021)

Назва: «Вік пам’яток архітектури Кривого Рогу»

Проблема: Математика презентує вік пам’яток архітектури Кривого Рогу,виявити час появи найстаріших та найновіших  архітектурних пам’яток рідного міста.

Учасники: учні 4- Д класу Криворізької гімназії № 91

Координатор: О. В. Волинець

Мета проєкту: розширити уявлення учнів про культурну спадщину та архітектурні пам’ятки,використовуючи стрічку часу, поглибити знання про видатних архітекторів нашого міста, з’ясувати, які стилі складають «архітектурне обличчя» Кривого Рогу; виділити ті пам’ятки, які мають найбільший та найменший вік, вчитись складати прямі та обернені задачі на вивчену тему.

Головна ідея проєкту: «Кривий Ріг – не  лише  сталеве серце України, а й місто, що приголомшує нерозгаданими донині таємницями, викликає подив і захоплення… » (В. Зеленський – Президент України, народився у Кривому Розі)

Завдання:

  1. Узагальнити та систематизувати знання  про культурну спадщину міста(пригадати легенди про Кривий Ріг).
  2. Ознайомитися з поняттям «архітектурні стилі», встановити, з яких стилів складається «архітектурне обличчя» нашого міста,відшукати інформацію, яка вкаже на точний вік  пам’яток архітектури Кривого Рогу, з’ясувати, з якими подіями вони пов’язані.
  3. Зібрати цікаву цифрову інформацію, пов’язану з пам’ятками архітектури Кривого Рогу, його історичне минуле.
  4. Скласти задачі про  архітектурні перлини рідного міста. Оформити свої дослідження, розв’язуючи задачі на задану тематику на картках, працюючи в групах.
  5. Провести в класі Вікторину «Пам’ятки архітектури Кривого Рогу: від найстаршої – до найсучаснішої»

За домінантною діяльностю: інформаційно-дослідницько - пошуковий

За предметно-змістовим напрямом: міжпредметний (математика, курс « Я досліджую світ», українська мова, інформатика)

За кількістю учасників: груповий

За терміном виконання: довготривалий ( 2 тижні )

Програмно-технічне забезпечення: доступ до інформаційних ресурсів; матеріали на друкованій основі,таблиці,фото, доступ до Інтернету,проведення досліджень  часових відрізків деяких століть і пам’яток, які можна до них віднести(Стічка часу)

Очікуваний особистісний результат: досвід дослідницько-пошукової діяльності; уміння складати інформаційні повідомлення, аналітичні таблиці; порівняння іменованих чисел,поданих в одиницях часу,перетворення іменованих чисел, уміння складати і розв’язувати задачі за тематикою проєкту; досвід створення електронної презентації.

Очікувані освітні продукти: інформаційні повідомлення,  аналітичні таблиці, добірка задач за тематикою проєкту,електоронна презентація «Пам’ятки архітектури Кривого Рогу» для учнів 4-х класів.

Об’єкт пізнання: пам’ятки архітектури Кривого Рогу

Етапи роботи над проєктом

Дидактичні завдання етапів

Заходи щодо реалізації

Термін

І. Попередня робота

На попередніх уроках курсу ЯДС ознайомились з поняттям «стрічка часу», розвинули вміння отримувати інформацію з інфографіки , сформували вміння створювати власні стрічку часу

Аналіз літератури,презентація виступів, практича робота – виготовлення електронної презентації

1 тиждень

І. Постановка проблеми

Вибір теми проєкту, визначення мети, завдань проєкту, проведення інструктажів

Отримання інформації про проєктну діяльність

Створення творчих груп:

Фольклористи,Історики, Архітектори, Журналісти,Математики

3-5 хв.

ІІ. Планування

Визначення джерел необхідної інформації, способів її збору та аналізу. Вибір способу звітування. Розподіл завдань серед членів груп

Розподіл часу  роботи над проектом

Опрацювання літератури відповідного напряму, відеоматеріалів, презентацій тощо

20 хв.

ІІІ. Основна робота за проектом.

Збір інформації. Вирішення проміжних завдань. Основні інструменти: опитування, робота з друкованими матеріалами, інформаційними ресурсами, складання діаграм, таблиць, розв’язання задач на задану тематику

Опрацювання запропонованого матеріалу, обговорення в групах поставлених  питань.

35 хв.

ІV.Результати, висновки

Аналіз і синтез інформації, формулювання висновків. Підготовка звітів.

Обговорення тематичних питань.

Підготовка та проведення

обговорення правил складання сімейного бюджету

35 хв.

V.Захист проекту

Захист проекту: усний звіт з демонстрацією матеріалів.

Презентація проекту, участь в обговоренні.

Презентація проекту, представлення  виконаної роботи , звітів, розв’язання задач

10 хв.

 

 

 

 

VІ.Оцінювання

Взаємодія всіх учасників, обговорення, самооцінка, взаємооцінювання.

Обговорення результатів проекту.

Оцінювання проекту (вербальне)

5 хв.

 

I група «ФОЛЬКЛОРИСТИ»

Тема навчального проєкту

«Вік пам’яток архітектури Кривого Рогу»

Мета проєкту:

розширити уявлення учнів про культурнуспадщину, архітектурні пам’ятки Кривого Рогу

Час дослідження

2 уроки

Презентація результатів

23.11.2021

 

Зразок оформлення роботи

Група «Фольклористи»

Додаткове завдання для учасників :

(розвиток зв’язного мовлення, критичного мислення)

Які цікаві факти про цю пам’ятку ви знаєте?Цей пам’ятник встановлений у 2011 році. Одна з найпопулярніших новостворених пам’яток міста,присвячена запорізькому козаку Рогу – реальній особі. Скульптурна композиція висвітлює  мить, коли козак Ріг зійшов з коня на кручах степової річки Саксагань у тому місці, де вона впадає в Інгулець. Пам’ятник відлито у бронзі та встановлено на постаменті, зробленому із брили криворізького природного каменя. Висота пам’ятника разом із постаментом 5,3 м.

Учасники групи

  1.  Іван К.
  2. Поліна К.
  3. Максим М.
  4. Марк М.
  5. Вероніка М.
  6. Кирило П.
  7. Софія Д.
  8. Аріна Д.

Маршрутна карта учасників групи

       I.Дізнатися:

  1. Яка існує легенда (пов’язана з козаком)про походження назви міста? (2 учні)
  2. Яку легенду про Кривий Ріг ( повязану з річками Саксагань та Інгулець)ви знаєте? (2 учні)
  3. Які легенди про Карачуни (частину Кривого Рогу) можете розповісти? (2 учні)
  4. Яка роль дівчини Рудани у фольклорних творах про наше місто?(2 учні)

       II.Оформити:

Отриману інформацію розмістити на 4 слайдах в шаблон презентації (схеми, малюнки, коротенький тест)  В парі

  • учні разом знаходять інформацію;
  • один учень виконує презентацію;
  • другий готує коротеньке повідомлення.

 

 

II група «Архітектори»

Тема навчального проєкту

«Вік пам’яток архітектури Кривого Рогу»

Мета проєкту:

розширити уявлення учнів про культурнуспадщину, архітектурні пам’ятки Кривого Рогу

Час дослідження

2 уроки

Презентація результатів

23.11.2021

 

Зразок оформлення роботи

«Вік пам’яток архітектури Кривого Рогу»

Група «Архітектори»

https://rest.guru.ua/img/place_photo/1836/4270.jpg

Додаткове завдання для учасників групи:

До якого стилю і типу мовлення належить цей текст? Доповни текстцікавими відомостями.

 Створи сенкан «Човникова станція»

Одна з візитівок Кривого Рогу – човникова станція, що розташована у парку Ф. Мершавцева.Білосніжна красуня на річці Інгулець занесена до 10 начарівніших пам’яток архітектури нашого міста.Побудована у 1906 році засновником паркової зони Федором Мершавцевим.

Учасники групи

  1. Марія П.
  2. Марк Д.
  3. Василиса Ж.
  4. Ілля К.
  5. Артем О.
  6. Кіра Г.

 

Маршрутна карта учасників групи

       I.Проаналізувати:

  1. Ознайомитися з поняттям «архітектурні стилі», дізнатись, які з них склали «архітектурне обличчя» Кривого Рогу (2 учні)
  2.  Знайти пам’ятки архітектури, представлені найстарішим стилем - цегляним

 ( 2 учні)

  1. Як вплинула поява місцевого кам’яного стилю на створення шедеврів архітектури Кривого Рогу?Чим харктеризується цей стиль?

 II.Оформити:

Отриману інформацію розмістити у випуску журналу « Природні рекорди України»

В парі

  • учні разом знаходять інформацію;
  • один учень створює колаж або знаходить ілюстративний матеріал;
  • другий готує коротеньке повідомлення.

 

III група «ІСТОРИКИ»

Тема навчального проєкту

«Вік пам’яток архітектури Кривого Рогу»

Мета проєкту

розширити уявлення учнів про культурнута історичнуспадщину, архітектурні пам’ятки Кривого Рогу

Час дослідження

2 тижні

Презентація результатів

23.11.2021

 

Зразок оформлення роботи

«Вік пам’яток архітектури КривогоРогу»

Група «Історики»

https://kr.informator.ua/wp-content/uploads/2021/10/44_big.jpg

Додаткове завдання для учасників групи:

Проаналізуй текст.

Придумай закінчення. Коли відбулося відкриття театру?

Криворізький театр драми та музичної комедії ім. Т. Шевченка вражає не лише красою будівлі, а й різноманітністю репертуару.Це місце відпочинку і насолоди для криворіжців і гостей нашого міста.

Особливо прекрасна будівля театру ввечері.

Різнобарвні вогні, чудова атмосфера дарують піднесений настрій, надихають, окрилюють..


 

Учасники групи

  1. Андрій К.
  2. Анна Л.
  3. Олексій М.
  4. Дар’я Н.
  5. Дар’я Р.
  6. Анна С.

 

Маршрутна карта учасників групи

       I.Дати відповіді на питання.

 1.Що таке «стрічка часу»?Якими одиницями здійснюється вимірювання часу в історії природи і людства? Як відбувався науково – технічний прогрес в нашому краї?Як він відбився на архітектурі Кривбасу? ( 3 учні)

2. Які пам’ятки архітектури нашого міста -найдавніші? А які найсучасніші? Розмістіть найвідоміші пам’ятки (5)архітектури Кривого Рогу на стрічці часу. (3 учні) Що ви знаєте про символи Кривого Рогу (прапор, герб, пісня)?

       II.Оформити: за допомогою інфографіки (стрічки часу) скласти розповідь про найвидатніші архітектурні споруди Кривого Рогу. Сформулювати висновки.

В трійках:

  • учні разом шукають потрібну інформацію;
  • письмово оформлюють роботу, знаходять ілюстративний матеріал;
  • коментують висновки.

IV група «Математики»

Тема навчального проєкту

«Вік пам’яток архітектури Кривого Рогу»

Мета проєкту:

розширити уявлення учнів про культурну та історичнуспадщину, архітектурні пам’ятки,вчитись складати прямі та обернені задачі на знаходження віку пам’яток

Час дослідження

2 уроки

Презентація результатів

23.11.2021

 

Зразок оформлення роботи

«Математичні рекорди у світі рослин»

Група «Математики»

https://www.dnipro.libr.dp.ua/upload/images/obrab/Prospekt-Poshtovyj-suchasnyj.jpg

Додаткове завдання для учасників :

(розвиток зв’язного мовлення, критичного мислення)

Прочитай текст. Продовжіть розповідь. Придумайте сенкан про Кривий Ріг

Одне з найгарніших місць Кривого Рогу –проспект Поштовий. Він зачаровує своїми затишними старовинними будівлями,буянням зелені, особливою казковою атмосферою…

Учасники групи

1. Марія П.

      2. Марія С.

      3. Артем Т.

      4. Вероніка М.

      5. Дар’я Д.

      6. Максим М.

Маршрутна карта учасників групи

 I. Розв’язати задачі

 1. Міні – група 1 Задача № 1. У лютому 1775 року уряд поклав на Запорізький Кіш обов’язок закласти на місці злиття річок Саксагань та Інгулець поштову станцію.

У якому столітті це сталося?Скільки років тому відбулась подія?

2.Міні – група 2 Задача № 2 Один з найстаріших будинків нашого міста – Будиночок священника.Побудований у 1898 році.У якому столітті це сталося?

Скільки років виповнилось цьому будинку цьогоріч?

3.Міні – група 3 Задача № 3 Човникова станція – візитівка Кривого Рогу, одне з накрасивіших місць була відкрита у травні 1957 року. Скільки років виповнилось цій дивовижній станції цьогоріч?Скільки років їй виповниться через 36 років?

       II.Оформити: Представити розв’язки задач по діям. Дати відповіді на питання

В парах:

  • учні разом складають план розв’язання;

письмово оформлюють роботу;коментують висновки, розміщують  в класній газеті.

V група «Журналісти»

 

Тема навчального проєкту

«Вік пам’яток архітектури Кривого Рогу»

Мета проєкту:

 

Час дослідження

2 уроки

Презентація результатів

23.11.2021

 

Зразок оформлення роботи

«Вік пам’яток архітектури Кривого Рогу»

Криворізький державний цирк, Кривий Ріг - Афіша заходів | Internet-bilet.ua

Додаткове завдання для учасників групи:

Проаналізуй текст. Придумай заголовок

До якого стилю мовлення він належить?

Придумай 2 «товстих» запитання до тексту

Криворізький цирк відкрив свої двері 17 липня 1970 року. Першу програму в цирку відкривали народні артисти СРСР Володимир Дуров з атракціоном «Дресовані слони», Валентин Філатов з атракціоном «Ведмежий цирк», Герой Соціалістичної Праці, Михайло Миколайович Рум'янцев, більш відомий як клоун Карандаш.

Учасники групи

      1.  Тимур Г.

2.   Аріна С.

3.   Єва  Т.

  1. Дар’я Т.
  2. Діана Ф.
  3. Марія Щ.

Маршрутна карта учасників групи

  1. Дослідити:
  1. Як змінилась архітектура Кривого Рогу з XVII століття до наших днів?
  2. Які архітектори працювали в нашому місті протягом останніх 100- 150 років?
  3. Які пам’ятки архітектури з’явились за останні 10 років? Складіть
  1. Всі разом створюють колаж «  Рейтигн пам’яток архітектури Кривбасу : від містечка до сучасного мегаполісу»

В парі

  • учні разом знаходять інформацію;
  • один учень ілюструє (фото, малюнки тощо);
  • другий готує коротеньке повідомлення.

 

Висновки

В процесі роботи над проектом «Вік пам’яток архітектури Кривого Рогу» учні 4 –Д  класу дізналися багато цікавого про видатні пам’ятки архітектури рідного міста, узагальнити та систематизувати знання  про культурну спадщину міста(пригадали легенди про Кривий Ріг), дізналися, що забудова міста з рисами різних архітектурних стилів розпочалася наприкінці ХІХ століття. Кожна історична епоха в місті породжувала панування певного архітектурного стилю.

Архітектурне обличчя міста склали наступні  стилі: цегляний, модерн, еклектичний (кінець ХІХ – початок ХХ століття), конструктивістський (1920-30-ті рр.), сталінського неокласицизму (1950-х рр.), раціоналізму (1960-80-х рр.).

    Найстаріший архітектурний стиль в місті – цегляний. У другій половині ХІХ – початку ХХ ст. зводяться цегляні будівлі, від одного до трьох поверхів». Будинки не штукатурилися, цегла використовувався для фігурної кладки, за допомогою якої на фасадах будівель створювалися різні карнизи, лиштви та портали. Яскравий приклад – двоповерховий будинок №35 по пр. Поштовий, побудований в 1908 році

Просп. Поштовий 35 , м. Кривий ріг — Фото будинку і відгуки мешканців —  Domik.ua                                                                                

Красу криворізького архітектурного стилю створює гарний червоний камінь, поєднаний з червоною або білою цеглою. Такому архітектурного стилю немає аналогів у Європі та Світі. Зразки споруд у криворізькому кам’яному стилі у чудовому вигляді збереглися на території чоловічого Свято-Володимирського монастиря

 Дослідницька робота над проектом Учні набули досвіду дослідницько-пошукової діяльності.

 

Додатки

Найвидатніші архітектурні пам’ятки Кривого Рогу(за версією учнів 4 – Д класу)

№ з /п

Назва пам’ятки

Рік встановлення

Фото

1.

Скіфська баба

Приблизно 1560

2.

Будиночок священника

1898

3.

Човникова станція у парку ім. Ф. Мершавцева

1906

http://pedagog83.ucoz.ru/300px-Ingulets_River.jpg

  1.  

Цирк

1970

Криворізький державний цирк, Кривий Ріг - Афіша заходів | Internet-bilet.ua

5.

Пам’ятник на честь 66 річниці визволення Кривого Рогувід німецько – фашитських загарбників

2000

Фотозвіт про роботу над проєктом «Вік пам’яток архітектури Кривого Рогу» учнів 4 – Д класу

C:\Users\Admin\Desktop\ПРОЄКТИ (Математика)\Проєкт Вік пам'яток Кривого Рогу\Проєк Вік пам'яток Кривого Рогу ФОТО\0-02-05-668407ced4a010b5104b14e8d75c6f1c82b98936d64dd4d47e4c3d35dd035876_c0ae65fa0442ae3.jpg            C:\Users\Admin\Desktop\ПРОЄКТИ (Математика)\Проєкт Вік пам'яток Кривого Рогу\Проєк Вік пам'яток Кривого Рогу ФОТО\0-02-05-272a4f79927743451ab640bb6b1464d6fd8990f7a17f3b9dfaa93c1bd0c98da4_e311b2c608fa8b22.jpgC:\Users\Admin\Desktop\ПРОЄКТИ (Математика)\Проєкт Вік пам'яток Кривого Рогу\Проєк Вік пам'яток Кривого Рогу ФОТО\0-02-05-910b138211501c8d3685d3950e5ac99bcd83925faaa2fbc97669dba2777b9113_d5981ad1750461a0.jpg    C:\Users\Admin\Desktop\ПРОЄКТИ (Математика)\Проєкт Вік пам'яток Кривого Рогу\Проєк Вік пам'яток Кривого Рогу ФОТО\0-02-05-9ebb666fd3a43348d7d1f79128304a261b45e4fec1fe56d28c35156242a97cb9_8b53ccde5818d3d9.jpgC:\Users\Admin\Desktop\ПРОЄКТИ (Математика)\Проєкт Вік пам'яток Кривого Рогу\Проєк Вік пам'яток Кривого Рогу ФОТО\0-02-05-2a22541868cdb800fc8fab1b33f100e7540d597497bfe797fa613fd7e898882f_ba99cf4c089e9042.jpg

 

Задачі для учнів 4 – х класів для роботи над проєктом « Вік пам’яток архітектури Кривого Рогу»

Задача № 1

У 1734 році територія, яку зараз займає Кривий Ріг , увійшла до складу Російської імперії.  У якому столітті це сталося? Скільки років тому відбулась подія?

    Шукач | Пам'ятник козаку Рігу                                             Саксагань — Вікіпедія                        Река Саксагань - Реки Днепропетровщины

 

Задача № 2

У лютому 1775 року уряд поклав на Запорізький Кіш обов’язок закласти на місці злиття річок Саксагань та Інгулець поштову станцію.

У якому столітті це сталося? Скільки років тому відбулась подія?

 

Задача № 3

Один з найстаріших будинків нашого міста – Будиночок священника. Побудований у 1898 році. У якому столітті це сталося?

Скільки років виповнилось цьому будинку цьогоріч?

 

Задача № 4 Човникова станція – візитівка Кривого Рогу, одне з накрасивіших місць була відкрита у травні 1957 року.

 Скільки років виповнилось цій дивовижній станції цьогоріч? Скільки років їй виповниться через 36 років?

 

Задача № 5

У 1959 році на базі музичної школи № 1 було відкрито філіал Дніпропетровського музичного училища – один з найвідоміших музичних закладів України.

Скільки років тому відбулась подія?

Через скільки років музичному училищу виповниться 100 років?


 


 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Terzi Inna
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Пов’язані теми
Математика, 4 клас, Інші матеріали
НУШ
До підручника
Математика 4 клас (Скворцова С.О., Онопрієнко О.В.)
Додано
29 вересня 2022
Переглядів
889
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку