Урок розроблено за підручником Математика . Скворцова С.О. Онопрієнко О.В. Робота з учнями направлена на досягнення таких очікуваних результатів:
-розуміє суть додавання і віднімання;
-вміє додавати і віднімати нуль та число 2;
- добирає схему та вираз до сюжетного малюнка;
-демонструє вміння додавати число у вигляді суми двох доданків;
-називає компоненти та результат арифметичної дії додавання;
- складає рівності за схемами.
- логічно мислить.
Урок 45
Математика 1 клас НУШ 03.12.18
Тема. Виконання додавання і віднімання числа
(За підручником Математика . Скворцова С.О. Онопрієнко О.В.)
Очікувані результати :
Обладнання: картки для роботи в парі , групі, набори Лего, Інтернет « Нова школа. Цікавіше за підручник». Друге відео з уроку №19 (для повторення), макети фігур для побудови Сніговика, паперові сніжинки.
ХІД УРОКУ
І. Організація класу
Запрошую, друзі, на математики урок.
Він для активних, розумних, не лежебок.
Знання здобуті , стануть потрібні у житті
Тож , до роботи, здолаймо логічні сходинки круті.
ІІ. Мотивація навчально- пізнавальної діяльності
2.Гра «Знайди пару»
3.Розв*язання прикладів в групі «Сніжна математична кулька» (Побудова частини Сніговика з паперу і прикріпити магнітами, а іншу домалювати крейдою на дошці)
4.Повідомлення завдань уроку.
ІІІ. Актуалізація опорних знань
А) Називання цифр від 1 до 10
Б) назвати попереднє і наступне числа до числа 5
В) назвати сусідів числа 8
Г) Робота в зошитах.Скласти математичні вирази ( 3 на додавання за схемою - зірочки).
2. Усне опитування(використання таблиці + - 0)
-Яку арифметичну дію треба виконати, щоб стало більше?
-Чи завжди при додаванні одержуємо більше, ніж було?
-Яке число одержимо при додаванні нуля до числа?при додаванні числа до нуля? Висновок .Отже, при додаванні в результаті ми одержимо більше число або те саме число. При додаванні в результаті ми одержимо не менше число.
-Яку арифметичну дію треба виконати, щоб стало менше?
-Чи завжди при відніманні одержуємо менше число?
-Яке число одержимо при відніманні нуля?
Висновок . Отже, при відніманні в результаті ми одержимо менше число або те саме число.
- Як при додаванні називаються числа? результат дії додавання? Чи може сума дорівнювати одному з доданків? (Так, якщо інший доданок 0.)
- Чи можна в результаті віднімання одержати те саме число? (Так, якщо від числа віднімати 0.)
Фізкультхвилинка. Танцювальні вправи «Верх і низ»
ІV. Закріплення вивченого. Формування вмінь і навичок
Робота з підручником ст.51 №1 Колективна робота
Перша інтерпретація До 5 собачок прибігли ще 2. Скільки всього стало собачок? Яка схема і вираз відповідають цій умові? (2-га схема, 1-й вираз)
Друга інтерпретація Із 7 собачок 2 вже отримали кісточки. Скільки собачок чекають на їжу? (3-тя схема, 3-й вираз).
6-2=4(к.)
-Що означає до числа додати 1? від числа відняти 1?
ФІЗКУЛЬТХВИЛИНКА.2
- Що означає до числа додати 2? (Додати 2 — це означає додати 1 і ще раз 1.)
-Чому при додаванні числа 2 треба двічі додати по одиниці? (Тому що число 2 складається з 1 і 1.)
-Що означає від числа відняти 2? (Відняти 2 — це означає відняти 1 і ще раз 1)
- Чому при відніманні числа 2 треба двічі віднімати по одиниці? [Тому що число 2 складається з 1 і 1.)
Запис у збірку відповідей олівцем з коментуванням «ланцюжком».9,5,8,4,3,6,7,10.
Чарівниця перетворила деякі числа на букви. Здогадайтесь, яким буде результат.
Е+0= Н-Н= 0+А= В-0=
ІV. Рефлексія навчально-пізнавальної діяльності учнів
Що ви повторили?
Що стали робити краще?
Підведіть підсумок, використовуючи слова: «Я можу пояснити…», «Я знаю, як зробити…», «Я вмію зробити…», «Мені ще треба попрацювати над…»