Тема. Лічба в межах 20. Розв'язування прикладів і задач на віднімання. Розпізнавання трикутників. Вимірювання і порівняння довжин відрізків
Мета: узагальнити й повторити розв'язання задач і прикладів на віднімання; удосконалювати обчислювальні навички в межах 20; учити дітей по-різному читати приклади; розвивати навички швидких обчислень; виховувати вміння працювати колективно, швидко знаходити правильний варіант відповіді.
Мета: узагальнити й повторити розв’язання задач і прикладів на віднімання; удосконалювати обчислювальні навички в межах 20; учити дітей по-різному читати приклади; розвивати навички швидких обчислень; виховувати вміння працювати колективно, швидко знаходити правильний варіант відповіді.
Хід уроку
I. Організаційний момент
II. Повторення вивченого матеріалу
• Запишіть число, у якому 1 десяток 7 одиниць; 1 десяток 3 одиниці; 2 десятки.
• Число 15 зменшити на 15.
• Число 14 збільшити на 1.
• Запишіть різницю чисел 11 і 1.
• Суму чисел 10 і 6 зменшити на 1.
• Різницю чисел 12 і 10 збільшити на 3.
2) Розв’язування задач (робота з числовим віялом)
15 – = 14 8 + = 18 – 4 = 10
7 + = 17 – 2 = 10 17 – = 16
– 3 = 10 + 9 = 19 + 8 = 18
III. Закріплення вивченого матеріалу
10 – 3 = 7 9 – 2 = 7 8 – 1 = 7
17 – 10 = 7 7 – 0 = 7
— Складіть і запишіть 6 прикладів з відповіддю 10.
5 + 5 = 10 7 + 3 = 10 9 + 1 = 10
6 + 4 = 10 10 + 0 = 10 8 + 2 = 10
(Надуваємо щоки.)
Весь смугастенький бочок.
Хомка раненько встає, щічки миє, вушка тре.
Підмітає Хомка хатку і виходить на зарядку.
(Робити рухи по тексту.)
Раз, два, три, чотири, п’ять,
Хомка сильним прагне стать.
1) Читання прикладів по-різному, з опорою на таблиці
плюс збільшити |
Відняти мінус зменшити |
7 + 3 = 10 |
12 - 1 = 11 |
— Як ще можна прочитати ці приклади? (Перший доданок 7, другий доданок 3. Сума дорівнює 10. Зменшуване — 12, від’ємник — 1, різниця — 11.)
2) Робота із геометричним матеріалом
— Накресліть відрізки завдовжки 10 см і 3 см.
— Порівняйте довжини цих відрізків.
— Що означає порівняти довжини відрізків? (Відповісти, який відрізок довший, а який коротший.)
— Але ж так порівняти відрізки можна й на око, без вимірювання довжини.
— Правильно казати, на скільки сантиметрів перший відрізок коротший від другого, або на скільки сантиметрів другий відрізок довший від першого.
10 – 3 = 7 (см)
— Що позначає число 7? (Перший відрізок на 7 см коротший, ніж другий.)
Всі піднесли руки — раз!
(Потягування.)
На носках стоїть весь клас.
Два — присіли руки вниз,
(Присідання.)
На сусіда подивись.
(Повороти головою
праворуч-ліворуч.)
Раз! — і вгору.
Два! — і вниз.
На сусіда подивись.
(Потягування.)
Будем дружно присідати,
(Присідання.)
Щоб ногам роботу дати.
Раз! Два!
(Підвестися.)
Хай мужніє наше тіло.
Хто старався присідати,
(Присісти.)
Може вже відпочивати.
Було — 16 коробок.
Віднесли — 6 коробок.
Залишилось — ?
Було — 16 коробок.
Принесли — 1 коробку.
Стало — ?
Наталя, Оля і Марина писали контрольну роботу. Оля здала роботу не останньою, а Наталя раніше Олі. У якому порядку дівчата здали роботу? (Наталя, Оля, Марина)
— Порахуйте кількість трикутників на кожному малюнку.
IV. Підсумок уроку. Рефлексія
— Продовжте речення.
• Я зрозумів, що...
• Було цікаво...
• Було важко...
• Мені захотілося...
• У мене вийшло...
• На наступному уроці ми...
Учитель роздає дітям картки із числами 13; 18; 11; 12; 15; 17; 14; 16; 19; 20.
За командою вчителя «Встаньте, діти, у порядку зростання» діти займають відповідні місця.