Календарно-тематичне планування
уроків математики у 3 класі за підручником : Л.В. Оляницька. Математика, 3 клас (у 2-х частинах)
4 год на тиждень, 140 год на рік
№ уроку |
Тема уроку |
Стор. підруч. |
Дата |
|
Узагальнення і систематизація навчального матеріалу за 2 клас ( Л. Оляницька. Математика, 3 кл., частина 1) |
||
|
Нумерація чисел у межах 100. Усне додавання та віднімання |
С. 4-6 |
|
|
Усне додавання та віднімання. Перевірка правильності виконання арифметичних дій |
С. 6-7 |
|
|
Збільшення та зменшення числа на кілька одиниць. Пряма, промінь, відрізок |
С. 7-9 |
|
|
Числові рівності й нерівності. Різницеве порівняння. Многокутник та його елементи |
С. 9-10 |
|
|
Вирази зі змінною. Кути. Прямий кут, непрямі кути |
С. 10-12 |
|
|
Арифметичні дії додавання та віднімання, множення та ділення. Прямокутник. Побудова прямокутника |
С. 12-13 |
|
|
Арифметичні дії додавання та віднімання, множення та ділення. Многокутник |
С. 13-14 |
|
|
Збільшення та зменшення числа в кілька разів. Периметр прямокутника |
С. 14-15 |
|
|
Збільшення та зменшення числа в кілька разів. Кратне порівняння |
С. 15-16 |
|
|
Арифметичні дії додавання та віднімання, множення та ділення. Квадрат. Побудова квадрата. Периметр квадрата |
С. 17-18 |
|
|
Перевірка правильності виконання арифметичних дій множення та ділення |
С. 18-19 |
|
|
Властивості множення та ділення. Коло й круг. Елементи кола й круга: центр, радіус, діаметр, їхнє позначення |
С. 19-20 |
|
|
Величини. Одиниці вимірювання величин |
С. 20-21 |
|
|
Іменовані числа. Порівняння іменованих чисел. Задачі, сформовані в непрямій формі |
С. 22 |
|
|
Іменовані числа. Дії з іменованими числами. Складання та розв’язування обернених задач до простих |
С. 23 |
|
|
Перевіряємо свої досягнення. Діагностувальна робота №1 |
С.24 |
|
|
Аналіз діагностувальної роботи |
|
|
|
Таблиці множення та ділення |
||
|
Таблиця множення числа 6. Таблиця ділення на 6 |
С. 25-27 |
|
|
Задачі на знаходження четвертого пропорційного. Спосіб знаходження однакової величини (зведення до одиниці) |
С. 28-29 |
|
|
Таблиця множення числа 7. Таблиця ділення на 7 |
С. 29-32 |
|
|
Знаходження значень виразів і розв’язування задач на застосування вивчених таблиць множення та ділення |
С. 32-33 |
|
|
Таблиця множення числа 8. Таблиця ділення на 8 |
С. 33-36 |
|
|
Прості задачі, які містять трійки взаємопов’язаних величин (загальна довжина, довжина одного відрізка, кількість відрізків) |
С. 36-37 |
|
|
Таблиця множення числа 9. Прості задачі, що містять трійки взаємопов’язаних величин (загальна маса, маса одного предмета, кількість предметів) |
С. 38-39 |
|
25 |
Таблиця ділення на 9. Розв’язування задач на застосування вивчених таблиць множення та ділення |
С. 39-40 |
|
26 |
Прості задачі, які містять трійки взаємопо-в’язаних величин (вартість, ціна, кількість) |
С. 41-42 |
|
27 |
Прості задачі, які містять трійки взаємопо-в’язаних величин (загальна місткість, місткість однієї посудини, кількість посудин) |
С.42-44 |
|
28 |
Прості задачі, які містять трійки взаємопов’язаних величин (загальний виробіток, продуктивність праці, час роботи) |
С. 44-46 |
|
29 |
Знаходження значень виразів і розв’язування задач на застосування вивчених таблиць множення та ділення |
С. 46 |
|
30 |
Перевіряємо свої досягнення . Діагностувальна робота №2. |
С. 47 |
|
31 |
Аналіз діагностувальної роботи |
|
|
|
Нумерація чисел у концентрі «Тисяча». Усне й письмове додавання та віднімання чисел у межах 1000 |
||
32 |
Лічильна одиниця — сотня. Лічба сотнями. Утворення трицифрового числа |
С. 48-49 |
|
33 |
Додавання та віднімання числа 1 (170 + 1, 187 – 1). Порівняння сотень. Додавання та віднімання сотнями
|
С. 50-51 |
|
34 |
Лічба в межах 1000. Розряд сотень |
С. 52 |
|
35 |
Розрядний склад числа. Розрядні числа. Читання та запис трицифрових чисел |
С. 53-54 |
|
36 |
Розрядний склад числа. Загальна кількість одиниць, десятків і сотень у трицифровому числі. Порівняння чисел. |
С. 54-55 |
|
37 |
Розрядний склад числа. Рівняння. Розв’язок рівняння. Знаходження невідомого доданка |
С.55-57 |
|
38 |
Арифметичні дії з числами на основі нумерації. Додавання на основі розрядного складу числа (300+40, 300+4, 300+50+4). Віднімання на основі розрядного складу числа (345 –300, 345–40, 345–5) |
С. 57-58 |
|
39 |
Віднімання на основі розрядного складу числа (345 –300, 345–40, 345–5) |
С. 58-59 |
|
40 |
Додавання та віднімання на основі розрядного складу числа. Одиниця вимірювання довжини — кілометр |
С. 59-61 |
|
41 |
Додавання та віднімання на основі розрядного складу числа. Одиниця вимірювання довжини — міліметр. |
С. 61-62 |
|
42 |
Сполучний закон додавання |
С. 62-63 |
|
43 |
Додавання на основі правила додавання суми до числа, числа до суми. |
С. 64-65 |
|
44 |
Віднімання на основі правила віднімання числа від суми, суми від числа. |
С.65-66 |
|
45 |
Додавання круглих чисел (349 + 220) |
С. 66-67 |
|
46 |
Віднімання круглих чисел( 340 – 220) |
С. 67-68 |
|
47 |
Додавання та віднімання круглих чисел. Рівняння Знаходження невідомого зменшуваного |
С. 69-70 |
|
48 |
Додавання та віднімання круглих чисел. Рівняння Знаходження невідомого від’ємника |
С.70-72 |
|
49 |
Усне додавання круглих трицифрових чисел (450 + 270 |
С. 72-73 |
|
50 |
Усне віднімання круглих трицифрових чисел (450 - 270 |
С.73-74 |
|
51 |
Одиниця вимірювання маси-тонна. Одиниця вимірювання маси -грам. Співвідношення між одиницями вимірювання величин. |
С. 74-75 |
|
52 |
Одиниця вимірювання маси -грам. Порівняння іменованих чисел. Додавання та віднімання іменованих чисел |
С.76-77 |
|
53 |
Усне додавання та віднімання круглих трицифрових чисел. Прийом округлення |
С. 77-78 |
|
54 |
Залежність результату дій додавання від зміни одного з компонентів за незмінності ( сталості іншого) |
С. 78-79 |
|
55 |
Залежність результату дій віднімання від зміни одного з компонентів за незмінності ( сталості іншого) |
С. 80-81 |
|
56 |
Перевіряємо свої досягнення. Діагностувальна робота №3. |
С. 82 |
|
57 |
Аналіз діагностувальної роботи |
|
|
58 |
Письмове додавання двоцифрових і трицифрових чисел( без переходу через розряд) |
С. 83-84 |
|
59 |
Письмове віднімання двоцифрових і трицифрових чисел( без переходу через розряд) |
С. 84-85 |
|
60 |
Письмове додавання трицифрових чисел ( з переходом через розряд) |
С. 85-87 |
|
61 |
Письмове віднімання трицифрових чисел ( з переходом через розряд) |
С. 87-88 |
|
62 |
Письмове додавання трицифрових чисел ( з переходом через розряд). Задачі на знаходження трьох чисел за їх сумою та сумами двох доданків. |
С. 89-90 |
|
63 |
Письмове віднімання трицифрових чисел ( з переходом через розряд) |
С. 91-92 |
|
64 |
Письмове додавання та віднімання трицифрових чисел |
С. 92-93 |
|
65 |
Перевірка правильності виконання дії додавання |
С. 94-95 |
|
66 |
Перевірка правильності виконання дії віднімання |
С. 95-96 |
|
67 |
Закріплення прийомів додавання та віднімання чисел у межах 1000 |
С. 96-97 |
|
68 |
Одиниці вимірювання часу - тисячоліття,століття. Співвідношення між одиницями вимірювання часу |
С. 97-98 |
|
69 |
Співвідношення між одиницями вимірювання часу. Календар. |
С. 99-100 |
|
70 |
Одиниці вимірювання часу - секунда. Визначення часу за годинником. |
С. 100-101 |
|
71 |
Розв’язування простих і складених задач на визначення тривалості події, часу початку й закінчення події. |
С. 101-103 |
|
72-73 |
Порівняння іменованих чисел. Додавання та віднімання іменованих чисел. Розв’язування задач з іменованими числами |
С. 103-104 |
|
74-75 |
Закріплення прийомів додавання та віднімання чисел у межах 1000 |
С. 104-105 |
|
76 |
Перевіряємо свої досягнення. Діагностувальна робота №4. |
С. 106 |
|
77 |
Аналіз діагносту вальної роботи |
|
|
|
Позатабличне множення і ділення: усні обчислення (Л. Оляницька. Математика, 3 кл., частина 2) |
||
78 |
Переставний закон множення. Рівняння на знаходження невідомих компонентів дій множення |
С. 3-5 |
|
79 |
Сполучний закон множення |
С. 5-6 |
|
80 |
Переставний та сполучний закони множення |
С. 6-7 |
|
81 |
Властивості множення та ділення на 1. Рівняння на знаходження невідомих компонентів дій ділення |
С. 7-9 |
|
82 |
Властивості множення та ділення на 10, 100. Задачі на кратне порівняння |
С. 9-10 |
|
83 |
Властивості множення на 0 та нуля на число. Ділення нуля на число. |
С. 10-12 |
|
84 |
Ділення числа на рівне йому число. Розв’язування задач вивчених видів. |
С. 12-13 |
|
85 |
Застосування властивостей множення та ділення в процесі виконання практичних завдань. Розв’язування задач вивчених видів. |
С. 13-14 |
|
86 |
Множення двоцифрового, трицифрового числа на одноцифрове / 40х2, 400х2/ |
С. 14-15 |
|
87 |
Ділення двоцифрового, трицифрового числа на одноцифрове / 40: 2, 400 : 2/ |
С. 15-16 |
|
88 |
Множення та ділення круглого двоцифрового, трицифрового числа на одноцифрове |
С. 16-18 |
|
89 |
Ділення з остачею. Алгоритм виконання ділення з остачею. Задачі на різницеве порівняння двох часток. |
С. 18-20 |
|
90 |
Ділення з остачею. Властивості остачі. |
С. 20-21 |
|
91 |
Ділення з остачею. Властивості остачі. Перевірка ділення з остачею. |
С. 21-22 |
|
92 |
Множення суми на число. |
С. 22-23 |
|
93 |
Множення числа на суму. |
С. 23-25 |
|
94 |
Множення двоцифрового числа на одноцифрове / 24х3/. |
С. 25-26 |
|
95 |
Множення одноцифрового числа на двоцифрове /3х24/. Правило множення числа на суму. |
С. 27-28 |
|
96 |
Множення трицифрового числа на одноцифрове /240х3/. |
С. 28-29 |
|
97 |
Множення трицифрового числа на одноцифрове /242х3/. Задачі на подвійне зведення до одиниці. |
С. 29-30 |
|
98 |
Множення одноцифрового числа на трицифрове /3х240/. |
С. 30-31 |
|
99 |
Множення одноцифрового числа на трицифрове /3х242/. |
С. 31-32 |
|
100 |
Залежність результату множення від зміни одного з компонентів дій. |
С. 33-34 |
|
101 |
Вивчені випадки множення двоцифрового числа на одноцифрове та одноцифрового числа на двоцифрове та трицифрове. |
С. 34-35 |
|
102 |
Перевіряємо свої досягнення. Діагностувальна робота № 5. |
|
|
103 |
Аналіз діагностувальної роботи |
|
|
104 |
Правило ділення суми на число. |
С. 35-37 |
|
105 |
Ділення двоцифрового числа на одноцифрове /36:3/. Задачі на подвійне зведення до одиниці. |
С. 37-38 |
|
106 |
Ділення двоцифрового числа на одноцифрове /48:3/. Задачі на подвійне зведення до одиниці. |
С. 38-39 |
|
107 |
Ділення двоцифрового числа на одноцифрове . Задачі на подвійне зведення до одиниці. |
С. 39-40 |
|
108 |
Ділення трицифрового числа на одноцифрове /112:7/. |
С. 40-41 |
|
109 |
Вивчені випадки ділення двоцифрового числа, трицифрового числа на одноцифрове. |
С. 41-42 |
|
110 |
Ділення круглого числа на кругле / 60 : 30 / способом добору. |
С. 43-44 |
|
111 |
Ділення круглого числа на кругле / 800 :200 / способом добору. |
С. 44-45 |
|
112 |
Ділення круглого числа на кругле / 180 : 60 / способом добору. |
С. 46-47 |
|
113 |
Ділення круглого числа на кругле / 420 : 20 /. |
С. 47-48 |
|
114 |
Вивчені випадки ділення круглого числа на кругле. Розв’язування складених задач вивчених видів. |
С. 48-49 |
|
115 |
Ділення на двоцифрове число способом добору / 51: 17/. |
С. 49-51 |
|
116 |
Ділення на двоцифрове число способом добору. Задачі на знаходження суми двох доданків з даними, позначеними буквами |
С. 51-52 |
|
117 |
Правило ділення числа на добуток двох чисел. Задачі на ділення суми на число. |
С. 52-53 |
|
118 |
Ділення на двоцифрове число способом послідовного ділення /64:16/. Розв’язування складених задач. |
С. 53-54 |
|
119 |
Ділення на двоцифрове число способом послідовного ділення. Задачі на знаходження четвертого пропорційного |
С. 54-55 |
|
120 |
Вивчені випадки ділення на двоцифрове число. Розв’язування складених задач |
С. 55-56 |
|
121 |
Залежність результату ділення від зміни одного з компонентів дій. Розв’язування складених задач вивчених видів. |
С. 56-57 |
|
122 |
Обчислення значень числових виразів , що містять кілька арифметичних дій одного чи різних ступенів без дужок і з дужками. |
С. 57-59 |
|
123 |
Вивчені випадки множення і ділення. Розв’язування складених задач вивчених видів. |
С. 59-60 |
|
124 |
Перевіряємо свої досягнення. Діагностувальна робота №6 |
С. 61 |
|
125 |
Аналіз діагностувальної роботи |
|
|
|
Частини |
||
126 |
Частини цілого: утворення і запис. |
С. 62-64 |
|
127 |
Дріб з чисельником 1. Визначення кількості частин у цілому. Порівняння дробів із чисельником 1. |
С. 64-65 |
|
128 |
Знаходження частини від числа. Порівняння дробів із чисельником 1. Задачі на знаходження частини від числа. |
С. 65-67 |
|
129 |
Знаходження частини від числа. Задачі на знаходження частини від числа, пов’язані з одиницями вимірювання. |
С. 67-68 |
|
130 |
Знаходження частини від числа. Побудова кола / круга /. Задачі на знаходження частини від числа. |
С. 69-70 |
|
131 |
Знаходження частини від числа. Задачі на знаходження частини від числа. |
С. 70-72 |
|
132 |
Знаходження числа за величиною його частини. Задачі на знаходження числа за величиною його частини. |
С. 72-73 |
|
133 |
Знаходження числа за величиною його частини. Задачі на знаходження числа за величиною його частини. |
С. 74-75 |
|
134-135 |
Повторення та закріплення вивченого про частини. Розв’язування задач вивчених видів |
С.78- 75 |
|
136 |
Перевіряємо свої досягнення. Діагностувальна робота №7: перевірка сформованості навичок усних обчислень |
С. 78-79 |
|
137 |
Аналіз діагностувальної роботи |
|
|
|
Повторення вивченого за рік |
||
138 |
Повторення вивченого за рік
|
|
|
139 |
Повторення вивченого за рік |
|
|
140 |
Підсумковий урок за рік
|
|
|
- матеріал до цих уроків на ст.. 80-110 підручника