Математика. 4 клас. Письмове множення на двоцифрове число.

Про матеріал
Розробка уроку допоможе швидко і легко розібратися і вчителю, і дітям у новій досить недегкій темі(письмове множення на двоцифрове число). У матеріалі надано зразки різних видів робіт, а також зразки пальчикової гімнастики та гімнастики для очей.
Перегляд файлу

МАТЕМАТИКА  21.10.2015

Урок № 29

Тема:      Письмове множення на двоцифрове число.             

Мета:  

   навчальна:    удосконалювати   з  учнями  алгоритм  письмового множення  на  двоцифрове число ;

     розвиваюча:   розвивати мовлення, мислення, увагу, пам’ять; підтримувати інтерес до вивчення математики і показати її зв’язок з іншими предметами;

     виховна:   виховувати  старанність, наполегливість, охайність.

Вид уроку:  розповідь.

 Тип уроку:  урок засвоєння нового матеріалу.

 

                                                            Хід  уроку

І. Організація  класу. 

Добрий день! В добрий час!

Рада, діти, бачить Вас!

Сьогодні нас вітає країна Математика!

Ігри, приклади, задачі – все для вас!

Побажаю вам кмітливості,

За роботу, в добрий час!

 

Тренінгова вправа «Настрій»

-   Поверніться, будь-ласка, один до одного і подаруйте один одному посмішку… У нашому класі стало ніби світліше від яскравих кольорів гарного, веселого настрою. А як ви вважаєте, яким настроєм треба запастися, щоб плідно працювати?(працьовитим, цілеспрямованим, серйозним.)

Наш девіз:                                     Відповідаємо правильно,

                Лічимо-точно,

                Пишемо-гарно.

А ще сьогодні до нас у гості завітав Бармалей, з яким ми відправимося у подорож , і який буде слідкувати за вашим успіхами під час уроку. Ви знаєте, що він є піратом і не завжди буває таким добрим, але сьогодні він заховав для вас клад, який при умові гарної роботи в кінці уроку ви зможете відшукати.

ІІ.  Острів перевірки домашнього завдання.

№ 627.      289            103292  28491

          43              18972            3975

 

ІІІ. Острів каліграфічної  хвилинки ─ цікавинки. 

            Щоб цифри правильно писати,

    Хвилинку каліграфії треба почати!

    Цифри пишу рівнесенько,

            Щоб було гарнесенько.

 

─ Слухайте уважно і записуйте тільки цифри, які зустрінуться на вашому шляху.

  • Для  найкращого настрою  та найкращих результатів сьогодні на уроці треба використати:
  • 170  кг  старань;
  • 75  кг зусиль;
  • 25  кг  усмішок;
  • 20 кг  позитиву;
  • 9  кг  доброго ставлення ;
  • 2  кг  терпіння;
  • 60  л  поведінки;
  • 750  правильних відповідей;
  • 205 кг  стриманості;
  • 2  кг  людяності.

ІV .Острів актуалізації опорних  знань.

1.Усний рахунок. Вправа «Ланцюжок»

1000:100+40*2-40*4:10     (24)

2.Математичний диктант.

  • ● Від добутку чисел 10  і 4 відняти 19.
    ● Суму чисел 25 і 5 збільшити втричі.
    ● Знайти частку чисел 60 і 4.
    ● Число 100 зменшити вдвічі та збільшити втричі.
    ● Частку чисел 54 і 6 збільшити на 20.
    ● Знайти добуток чисел 16 і 10 та зменшити його на 20

Відповіді:  21, 90,15,150,180,140.

     V.  Повідомлення теми і мети уроку.

  • Тема  сьогоднішнього  уроку: «Алгоритм письмового множення на двоцифрове число. Складені задачі, які є комбінаціями вивчених видів простих задач на дії різних ступенів. Задачі міжпредметного змісту на роботу з даними.    » 

Будьте уважні та старанні. А я бажаю вам успіхів і бути такими ж усміхненими і задоволеними своїми результатами.

VІ.Острів роботи над новим матеріалом.

1. Підготовчі вправи.

  • Знайти добутки письмово:  31 · 3= (93),       93 · 4=(372).

2. Знаходження добутка усно.

  • 23 · 42 = 23 · (40 + 2) = 23 · 40 + 23 · 2 = 920 + 46 = 966.

3. Пояснення вчителя.

  • — Таким способом обчислювати приклади досить важко, це — гро­міздкий спосіб. Зараз спробуємо помножити на двоцифрове число пись­мово.
  • Розгляньте запис:
  • 25.02.2015-1-1ма2
  • При письмовому множенні на двоцифрове число спочатку множать на одиниці, а потім — на десятки. Число 23 помножити на 2, буде 46 — це перший неповний добуток. Його записують так, щоб цифра одиниць була розміщена під одиницями. Число 23 помножити на 4, буде 92 (десятки) — це другий неповний добуток. Записують так, щоб цифра 2 була розміщена під десятками. Додають неповні добутки і дістають результат 966.
  •  

VІІ.Острів фізкультхвилинки.

1.Пальчикова гімнастика .

КУЛЬКА

Вихідна позиція.
Пальці обох рук зібрані пучкою і стикаються кінчиками.
“Надуваємо кульку”: придати пальцям таке положення, яке буває, коли руки тримають м’ячик або кульку.
“Кулька лопнула”: пальці повертаються у вихідну позицію.

Пружну кульку я надую,
Мотузочок зав’яжу.
Ну а потім її здую,
Всім цей фокус покажу.

 

http://abetka-logopedka.org/wp-content/uploads/2011/12/sharik.gif

 

2.Гімнастика для очей.

*На 10 секунд сильно-сильно заплющити очі, а потім відкрити їх і розслабити. Повторити кілька разів.

окласти підборіддя на руки, тим самим зафіксувавши голову в нерухомому стані, щоб вона не крутилася в різні боки. Підняти очі вгору, потім вниз. Так проробити 4 рази. Відпочити 10 секунд. Потім подивитися вліво, перевести оченята вправо – знову 4 рази і перерву.

початку потрібно знайти найближчий предмет і сконцентрувати на ньому увагу. Потім відшукати найдальший – перевести зір на нього. Так робити по кілька разів.

VІІІ. Острів закріплення та вдосконалення знань учнів.

1.Обчисли письмово.


  • 18 • 13              23 • 15              21 • 29

  • 2. Марійка купила 14 зошитів по 25 к. і 20 зошитів по 53 к. Скільки коштувала вся покупка?

 

14 зошитів по  25 к.     ?

20 зошитів по 53 к.

 

3.Вправа "Незакінчені речення":

  • Числа  при  множенні  називаються  так…;
  • Як  знайти  невідомий  множник ?
  • Числа  при  діленні називаються  так…;
  • Як  знайти  невідоме  ділене ?

 

4. Розв'язок рівнянь:

Х:25=31                 Х:12=45

Відповіді:  775,  540.

5.Робота з підручником.

№634:

   3 га – 300 кг пшениці .

   300 га - ? кг пшениці.

ІX.Острів роботи з геометричним матеріалом.

1.Яка фігура зображена на малюнку?(прямокутник)

2.Чому вона саме так називається?

3.Припустім її сторони дорівнюють 10 см і 20 см.  Знайти периметр(60 см).

 

-Діти, ви на уроці дуже гарно та плідно попрацювали і тому нам відкрився клад Бармалея.

 

X. Рефлексія.
1. Чи здійснилися ваші очікування?
2. Найбільші труднощі я відчув…
3. Я не вмів, а тепер умію…

XІ. Підсумок уроку.

1.Гра "Мікрофон"

─ Чи сподобався вам урок?

─ Чим цікавим займалися на уроці?

─ Що більше всього запам’ятали?

  Про що нове дізналися?

─ Як ви оцінюєте свою роботу на уроці?

2.Виставлення оцінок.

 

XІІ. Домашнє завдання.

№ 635 с.97

 

 

 

 

 

 

                        

 

 

 

doc
Додано
4 лютого 2020
Переглядів
11123
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку