Урок математики у 4 класі. Тема." Ділення багатоцифрових чисел на одноцифрові. Вирази на порядок дій. Задачі на зустрічний рух." Підготувала вчитель початкових класів Смолінського НВО Діхтяренко Л.В.
Смолінське НВО
Урок математитики у 4-Б класі
«Сорочинський ярмарок»
Підготувала і провела
Діхтяренко Л.В.
Тема. Ділення багатоцифрових чисел на одноцифрові. Вирази на порядок дій. Задачі на зустрічний рух.
Мета: вдосконалювати прийоми ділення багатоцифрових чисел на одноцифрові; уміння розв’язувати вирази на порядок дій, продовжувати формувати вміння учнів розв’язувати задачі на зустрічний рух; розвивати увагу, мислення, просторову уяву; викликати інтерес до вивчення предмета, виховувати самостійність при роботі.
Тип уроку: урок – ярмарок.
Обладнання: таблиці – опори, сигнальні картки, гра «Кульки», карки для індивідуальної роботи, короткий запис умови задачі, аудіозапис, відеопрезентація «Сорочинський ярмарок».
Хід уроку
І. Організаційний момент.
1. Вправа «Емоційний настрій».
Учні виконують пісню «Сорочинський ярмарок».
ІІ. Повідомлення теми і завдань уроку.
1) Бесіда.
2) Перегляд відеопрезентації.
- Сьогодні відвідаємо «Сорочинський ярмарок» і придбаємо де-які товари для нашої класної родини, але замість грошей будем використовувати знання.
ІІІ. Актуалізація опорних знань.
280 140
40* 7 70* 2
300-20 280:2
28* 10 200-60
560:2 14 *10
2)«Аукціон знань»
- Щоб придбати українську іграшку, потрібно правильно розв’язати задачу, написану на зворотній стороні. ( 3 учні біля дошки, перевірка – сигнальні картки).
1. «Відстань 180км ластівка пролітає за 3 години. З якою швидкістю летить ластівка?»
2. « Лижник був у дорозі 3 години, рухаючись зі швидкістю 12 км/год. Яку відстань він пройшов?»
3. « Автобус проїхав 180 км зі швидкістю 60 км/год. Скільки часу він був у дорозі?»
ІV. Робота над темою уроку.
1 приклад – з детальним коментуванням.
2, 3 приклад – 2 учні біля дошки, всі учні самостійно, перевірка – сигнальні картки.
2) Робота над задачею № 734 с.118 (диференційована робота)
- Прочитайте задачу.
- Який тип задачі?
- Хто може розв’язати задачу самостійно? ( сильні учні працюють самостійно)
- Що означає в задачі кожне число?
- Яке запитання задачі?
- Розгляньте схематичне зображення задачі.
- Складемо план розв’язання задачі.
- Що відомо про перший літак? ( швидкість і час)
- Що можна дізнатись за цими даними? ( відстань, яку пролетів 1 літак).
- Якщо відома загальна відстань і відстань, яку подолав 1 літак. Про що можна дізнатись за цими даними? ( відстань, яку подолав 2 літак).
- Що тепер відомо про 2 літак? ( відстань і час)
-Що можна дізнатись за цими даними? ( швидкість 2 літака).
План розв’язання задачі.
( Учні, які самостійно правильно розв’язали задачу стають «асистентами». Вони перевіряють правильність розв’язання задачі учнями, які працювали за планом роз’язання задачі,надають допомогу.
Слабким учням пропонуються індивідуальні картки- підказки.)
Картка- підказка
|
Розв’язання задачі:
Відповідь: швидкість 2 літака – 660 км/ год.
3) Порівняння виразів та їх розв’язання №733 с.118
- Чим схожі вирази? ( однакові числа і дії).
- Чим відрізняються? ( різний порядок дій, тому що у другому виразі є дужки).
1) 24708*4-24708:4=98832-6177=92655
2) (24708*4-24708):4=24708*3:4=18531
( Два учні працюють біля дошки, всі інші – фронтально. Перевірка – сигнальні картки).
Відповідь: через 2 години зустрілися велосипедист і трактор.
V. Підсумок уроку.
1. Вправа «Продовж речення»
- Я дізнався…
- Мені вдалось…
-Було важко…
2.Оцінювання.
3.Домашнє завдання.
1 група. Дібрати завдання для математичного диктанту №738 с. 119.
2 група. № 739, № 740 с.119
1