Клас : 4
Математика
Тема уроку: Письмове множення круглих чисел
Тип уроку: урок здобуття нових знань. Урок – перегони, інтегрований (інформатика).
Клас : 4
Математика
Урок № 83
Тема уроку: Письмове множення круглих чисел
Тип уроку: урок здобуття нових знань. Урок – перегони, інтегрований (інформатика).
Мета уроку:
Навчальна:
- Познайомити з алгоритмом письмового множення чисел, коли обидва множники закінчуються нулями;
- Продовжувати роботу з удосконалення обчислювальних навичок учнів.
Розвивальна:
- Розвивати мислення, увагу.
Виховна:
Обладнання:
Мультимедійний проектор, презентація уроку, різнорівневі картки для самостійної роботи, аркуш самооцінювання, підручник.
І. Організаційний момент
1. Привітання.
- У нас у класі гості. Привітайтеся з ними.
В мене клас 4 – В
Кращі діти в світі
Вони розумні,гарні,добрі
А іще талановиті
II. Мотивація
1. Cтворення психологічного настрою.
Діти,прошу вас уважно послухати перше завдання стоячи. -Нехай першими сядуть уважні, другими - чуйні, а тепер - сердечні та щирі, згодом - добрі та милосердні.
Хочу відкрити вам один секрет. Сьогодні урок у нас буде не зовсім звичайний. Ви сучасні діти, діти знайомі з комп’ютером, діти, які грать в комп’ютерні ігри, іноді не лише на перервах. Тому ми сьогодні гратимемо разом.
ІІІ. Актуалізація опорних знань.
1.Математичний диктант
Отже, починаємо. Перш за все щоб увімкнути комп’ютер, потрібен пороль.
Записуйте відповіді в рядок через клітинку, це і буде поролем.
Виконайте перевірку. Ті, хто дібрав пороль вірно, поставте собі в картці оцінювання 1 бал.
2. Усна лічба.
На робочому столі нашого комп’ютера з’явилась папка “Перегони Формула
4 В”. Що потрібно зробити, щоб папка відкрилась? ( 2 рази кликнути мишкою)
Команди отримують свої гоночні авто.
ІУ. Вивчення нового матеріалу.
Діти , як ви думаєте, навіщо нам знання з цієї теми? Де це знадобиться в житті? ( При вивченні географії. При роботі в банку, рахувати гроші. В астрономії під час подорожей до зірок. Під час мандрів або перегонів, щоб обчислювати відстань, навіть для заправки авто).
При роботі за комп’ютером, та й взагалі при виконанні будь-якої роботи необхідна певна послідовність дій (алгоритм). Зараз ми повторимо алгоритм письмового множення кругиз чисел. (учень біля дошки)
Алгоритм
1 Підписуємо другий множник під першим так, щоб нулі залишилися справа.
2.Виконуємо множення не звертаючи увагу на нулі.
3. До отриманого добутку приписую справа стільки нулів, скільки у першому множнику.
- Подивіться на другий приклад.
- Ми зможемо користуючись цим алгоритмом, обчислити цей приклад?
Алгоритм.
1 Підписуємо множники стовпчиком так, щоб нулі залишилися справа.
2.Виконуємо множення не звертаючи уваги на нулі.
3.Підраховуємо число нулів в обох множниках разом.
4.Дописуємо стільки ж нулів до добутку справа.
Y. Первинне закріплення матеріалу.
Команди отримують картки із прикладами і по-черзі розв’язують приклади. Після перевірки виставлляють бал в картку оцінювання.
YI. Закріплення та осмислення знань.
1 Різнорівнева самостійна робота.
Команди дісталися СТО. В комп’ютерних перегонах пропонується покращення для свого авто. Ви отримаєте ці покращення, виконавши завдання
1.Червона картка – турбо підсилювач для авто. Кожне виконане завдання 4 бали.
1.Жовтий рівень – покращення ходової частини авто. ( по 3 бали)
1.Зелений рівень - гідропідсилювач рульового колеса. ( по 2 бали).
Після перевірки і заповнення картки учень може взяти картку іншого кольору.
Команда, яка отримає найбіьшу кількість балів, після дозаправки (Д/з)
Перейде до суперігри (на наступному уроці математики всі учасники команди працюватимуть за комп’ютером.
УІІІ. Пояснення домашнього завдання
Додаток 1
Картка самооцінювання
Прізвище учня ___________________________________
Перший етап (м.д.) |
Другий етап (Групові приклади) |
Третій етап |
Четвертий етап |
Додаткове завдання |
Загальна кількість балів |
|
|
|
|
|
|
Додаток 2
Х : 150 = 3175 + 1175 У : 680 = 27 х 30
Х : 9 = 80 У : 4 = 12 х 20
46 000 х а, якщо а = 9, 20.
Знайди периметр прямокутника та його площу.