Урок "Величини та їх вимірювання"

Про матеріал

Розробка уроку з математики в рамках STEM-проекту "Яблуко". Врахована практична робота учнів по вимірюванню об'єму та маси. Під час уроку відбувається інтеграція таких предметів: математика, природознавство, трудове навчання, читання, Я у світі, основи здоров'я.

Перегляд файлу

Управління освіти Шосткинської міської ради

Шосткинський міський методичний кабінет

 

 

Конспект уроку з математики «Величини та їх вимірювання»

в рамках шкільного STEM-ART проекту "Яблуко"

 (конкурсний урок на міський фестиваль інноваційних уроків)

4 клас

Дата проведення 08.02.2018 о 09.30

 

 

 Сухацька Наталія Миколаївна

                                                                               вчитель початкових класів,

                                                                               вчитель вищої категорії

                                                                               комунальної організації

                                                                               «Шосткинська спеціалізована

                                                                               школа І ступеня №13

                                                                               Шосткинської міської ради

                                                                          Сумської області»

 

 

 

 

 

 

Шостка - 2018

 

 

Очікувані результати

 

 

S  

T

R

 

E

A

 

M

 

Тип уроку: урок-дослідження.

 

Інновації: STEM- технологія,  технологія розвитку К М.

 

Обладнання: терези, соковижималка, яблука,  мірні ємкості.

 

Інтеграція: математика, читання, природознавство, трудове навчання, я у світі, українська мова, основи здоров’я.

Елементи КМ: «Асоціативний кущ», «Товсті та тонкі питання», робота в групах, робота в парах, вірні та невірні висловлювання, опорні слова.

Регламент  уроку: 1. Вступна частина ( до 4хв )

                                  2. Основна частина ( до 30хв )

                                  3. Заключна частина ( до 6хв )

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ПЕРЕБІГ УРОКУ

І. ВСТУПНА ЧАСТИНА.

1. Організація класу.

2. Гра «Чарівна скринька»

Вчитель пропонує дітям вгадати, що знаходиться в закритій коробці. Учні можуть ставити питання, але такі, щоб вчитель відповідав лише «Так» чи «Ні». (Метод «Тонкі питання»)

Під час гри учні з’ясовують, що у коробці – яблуко.

3. «Асоціативний кущ»

- Які  асоціації виникають у вас коли  чуєте слово «Яблуко»?

- Говорячи асоціації використовуйте різні частини мови.

 

          смачне                                                 з’їсти

солодке                                                                спекти

соковите                                                                         розрізати    

зелене                                                                                 купити

         печене                                                                   зірвати

                                                  дослідити

ІІ. ОСНОВНА ЧАСТИНА.

  1. Пояснення вчителя.

- Сьогодні на уроці ви будете дослідниками. Ми  проведемо досліди з яблуками, під час яких ви навчитесь практично вимірювати масу та об’єм предметів навколишнього світу. За результатами досліджень створите стіннівку юного дослідника та технологічну карту виготовлення «Яблучної тарілки».

Заготовки для стіннівки.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  1. «Картка дослідника»
  • Під час роботи ви, діти, будете робити записи, як справжні вчені, у «Картках дослідників».

 

КАКАРТКА ДОСЛІДНИКА:

1. Маса одного середнього яблука –

 

  1. Щоб отримати 1 кг  потрібно взяти   ….  яблук.

  1. З 1 яблука вийшло …….   соку. Щоб отримати 1 л соку потрібно взяти ……. яблук.

  1. Яблуко ………………… за воду, бо воно ………………………… .

 

 

 

  1. У яблуці багато …………….. тому воно без захисту темніє під дією повітря.

 

  1.  Перевіряю себе:

1    2    3    4    5    6    7    8   9    10   11  12         Всього балів:

 

 

 

  1. Підготовча робота.

Перш ніж почати роботу, пропоную вам у групах поділити яблуко на 2 частини. ½ змастити соком лимону, а іншу частину залишити просто на тарілці. Через деякий час ми повернемось до них. (Діти виконують роботу). (1 хв)

 

 

 

  1.  Дослідницька лабораторія
  • Вам, мабуть, доводилося купувати разом з батьками, а, можливо, самостійно, яблука. Яка маса одного середнього яблука, на вашу думку? (Діти висловлюють припущення)
  • Пропоную перевірити. Зважте у кожній групі одне яблуко, та запишіть результат у картки.
  • Коли зважили декілька предметів, то можна знайти їх середню масу. Для цього складається маса всіх та суму ділять на кількість предметів.
  • Обчисліть середню масу яблука. (Діти обчислюють середню масу, повідомляють її  та записують у картку.)
  • Скільки потрібно таких яблук, щоб отримати 1 кг? (Учні обчислюють на картках. Результат повідомляють доповідачі)

 

  1. Фізкультхвилинка.

 

  1. Робота експертів.

- Зверніть увагу на ємкості з рідиною, що стоять у мене на столі.

  • Що це може бути?
  • Що потрібно зробити, щоб дати відповідь на питання? Запрошую експертів підійти та визначити за допомогою органів зору та нюху. (Експерти з кожної групи підходять до столу та визначають, що за рідина в склянках.)
  • В якій склянці буде найбільше корисних речовин?

 

 

 

 

 

 

  1. Практична робота.

- Як ви думаєте, скільки можна отримати соку з одного яблука? (Діти висловлюють власні припущення)

  • Перевіримо. Запрошую експерта вичавити сік з яблука та зміряти його об’єм. (Учень вичавлює сік та повідомляє його об’єм учням, вони записують дані до «Картки дослідника»).
  • Скільки потрібно таких яблук, щоб отримати 1л соку? (Учні обчислюють на картках, повідомляють результат)

 

  1. Яблуко легше за воду.
  • Будь ласка, опустіть яблуко у ємкість з чистою водою. Що сталось?
  • Чому, на вашу думку, яблуко не тоне?
  • Так, у яблуці багато повітря, воно займає ¼ всієї маси.
  • Зробіть відповідний запис до карток.

 

 

  1. Вплив повітря на зовнішній вигляд предметів.
  • Повітря впливає не тільки на масу предмета, але й на його зовнішній вигляд.
  • Пропоную вам подивитися на ці предмети. (Вчитель показує два відрізки металевих труб)
  • Що це? (Відрізки труб)
  • Що у них спільне? (Вони металеві)
  • Що відмінне? (Одна пофарбована, а друга іржава)
  • Як ви думаєте, чому перша не ржавіла? (Бо пофарбована)
  • Так, вона захищена від руйнівної сили повітря.
  • Що спільного у іржавої труби та потемнілої частини яблука у вас на столі? (Вони коричневого кольору, у яблуках є залізо)
  • Чому не змінила колір інша частина яблучка? (Вона оброблена соком лимона, а він захистив її від дії повітря)
  • Де ці знання знадобляться Вам у житті? ( Захист предметів від іржавіння, приготування   блюд з яблук, …)

 

 

  1.  STEM – лабораторія.
  • У кожного з вас зараз буде можливість побути кухарем та приготувати прикрасу з яблук. Працюємо в парах. Зі шматочків яблук приготуйте прикрасу для блюд. Перед роботою складемо технологічну картку, в якій  визначимо послідовність ваших дій.

 

  • Технологічна картка виготовлення «Яблучної тарілки»
  • 1. Помити яблука.
  • 2. Підготувати форми для нарізання фігур та дощечку для роботи.
  • 3. Поділити яблуко на  частини.
  • 4. Продумати форму прикраси.
  • 5. Викласти з частинок яблук фігурки на тарілку.
  • 6. Полити лимонним соком.

 

  • (Практична робота дітей) (2-3хв)

 

  1.  STEM – професії.  Метод опорних слів
  • Люди яких ще професій, крім кухаря, мають справу з яблуками? (Садівник, селекціонер, косметолог, дієтолог, продавець)
  • Хочу звернути вашу увагу, що назву деяких професій більшість з вас почули тільки сьогодні. Це селекціонер та дієтолог. Запрошую переглянути невеличкі відео, після яких ви , діти, будете мати більшу уяву про роботу цих людей. (Перегляд відео дітьми. 4хв)
  • А зараз пропоную вам побути у ролі редакторів. Журналіст брав інтервю у людей різних професій, але переплутав їх розповіді. Я роздам  кожній групі конверт, на якому написано назву професії. Там є аркуші з висловами. Вам потрібно вибрати тільки ті вислови, які говорили журналісту люди певної професії. Підкресліть опорні слова, які допомогли  вам визначитись з відповіддю. (2хв)
  • (Відповіді зачитуються почергово доповідачами)

ІІІ. ПІДСУМКОВА ЧАСТИНА. РЕФЛЕКСІЯ

  1. Отже, діти, прочитайте доповнені вислови, якими ви можете же поділитися  з іншими учнями школи. (Діти повторюють повні вислови)

 

  1. Ви гарно попрацювали. Зараз у вас, діти, буде можливість перевірити, чи уважними ви були на уроці.

Метод «Вірні та невірні відповіді»

 

 

Питання

відповідь

1

Маса одного яблука 120г.

-

2

Яблука корисні фрукти.

+

3

Яблука легші за воду.

+

4

У яблуках нема повітря

-

5

Будівельник займається вирощуванням яблунь.

-

6

Я одного яблука можна отримати 500мл соку.

-

7

Вивченням корисної їжі   займаються дієтологи.

+

8

У яблуках багато заліза.

+

9

Захистити розрізані яблука від потемніння неможливо.

-

10

Яблучний сік корисний для організму.

+

11

Щоб отримати 1л соку потрібно взяти 100 яблук.

-

12

Яблука використовують тільки для їжі

-

 

 

  1. Складіть сенквейн про яблуко.

Яблуко

Смачне, корисне

Росте, достигає, падає

Я люблю їсти яблука.

Смакота!

 

 

 

 

Додаток

Вислови людей різних професій.

 

  • Найбільше на врожайність яблук впливають у нашому саду ранні весняні приморозки. Важко вберегти дерева від пошкоджень. Особливо страждають молоді яблуньки, які ми посадили минулого року.

 

  • Дуже зручно садити молоді дерева. Їх скелетні гілки середньої міцності відходять від стовбура під кутом 45—75°, кінці їх спрямовані догори. У саду таких дерев чимало. Їх зручно садити вдвох.

 

  • Багато різних сортів яблунь було винайдено в нашому інституті. Всі вони прижилися на Сумщині.

 

 

  • Ми натхнені успіхом ранніх сортів, продовжили створення нових. Так, з’явилися сорти «Ренклор», «Рекарда» та «Ренора», які є теж ранніми, але, на відміну від своїх попередників, мають набагато кращий зовнішній вигляд та надзвичайні смакові властивості.

 

  • Плоди всіх видів яблунь містять цукор, клітковину, геміцелюлози, пектини, дубильні речовини, органічні кислоти, каротин, вітаміни В1, В2, В9, З, ЗЗ, мінеральні речовини, фітонциди, ефірні масла. Всі вони корисні для організму.

 

  • Вживання в їжу яблук сприяє поліпшенню травлення. Яблука повинні бути в щоденному раціоні кожної людини.

 

  • Яблука — дуже ефективний засіб по догляду за шкірою. Яблучні маски покращують обмінні процеси в шкірі, освітлюють і очищують обличчя, надаючи йому свіжості і привабливості.

 

  •  Для зміцнення волосся голову після миття обполосніть відваром листя яблуні літніх сортів.  Регулярно вживаючи в їжу яблука, можна запобігти появі ранніх зморшок і зміцнити структуру волосся.

 

  • За даними на оптових ринках, попит на десертне яблуко почав зростати. Ми допомагаємо українцям придбати корисні продукти.

 

  • На поточному тижні в магазинах країни  пропозиція  та асортимент ранніх яблук розширилися, покупці із задоволенням їх купують.

1

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Слободська Олена Володимирівна
    Дякую! Цікавий, корисний та пізнавальний матеріал.
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
До підручника
Математика 4 клас (Скворцова С.О., Онопрієнко О.В.)
Додано
24 квітня 2018
Переглядів
5509
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку