Управління освіти Шосткинської міської ради
Шосткинський міський методичний кабінет
Конспект уроку з математики «Величини та їх вимірювання»
в рамках шкільного STEM-ART проекту "Яблуко"
(конкурсний урок на міський фестиваль інноваційних уроків)
4 клас
Дата проведення 08.02.2018 о 09.30
Сухацька Наталія Миколаївна
вчитель початкових класів,
вчитель вищої категорії
комунальної організації
«Шосткинська спеціалізована
школа І ступеня №13
Шосткинської міської ради
Сумської області»
Шостка - 2018
Очікувані результати
S
T
R
E
A
M
Тип уроку: урок-дослідження.
Інновації: STEM- технологія, технологія розвитку К М.
Обладнання: терези, соковижималка, яблука, мірні ємкості.
Інтеграція: математика, читання, природознавство, трудове навчання, я у світі, українська мова, основи здоров’я.
Елементи КМ: «Асоціативний кущ», «Товсті та тонкі питання», робота в групах, робота в парах, вірні та невірні висловлювання, опорні слова.
Регламент уроку: 1. Вступна частина ( до 4хв )
2. Основна частина ( до 30хв )
3. Заключна частина ( до 6хв )
ПЕРЕБІГ УРОКУ
І. ВСТУПНА ЧАСТИНА.
1. Організація класу.
2. Гра «Чарівна скринька»
Вчитель пропонує дітям вгадати, що знаходиться в закритій коробці. Учні можуть ставити питання, але такі, щоб вчитель відповідав лише «Так» чи «Ні». (Метод «Тонкі питання»)
Під час гри учні з’ясовують, що у коробці – яблуко.
3. «Асоціативний кущ»
- Які асоціації виникають у вас коли чуєте слово «Яблуко»?
- Говорячи асоціації використовуйте різні частини мови.
смачне з’їсти
солодке спекти
соковите розрізати
зелене купити
печене зірвати
дослідити
ІІ. ОСНОВНА ЧАСТИНА.
-
Пояснення вчителя.
- Сьогодні на уроці ви будете дослідниками. Ми проведемо досліди з яблуками, під час яких ви навчитесь практично вимірювати масу та об’єм предметів навколишнього світу. За результатами досліджень створите стіннівку юного дослідника та технологічну карту виготовлення «Яблучної тарілки».
Заготовки для стіннівки.
-
«Картка дослідника»
-
Під час роботи ви, діти, будете робити записи, як справжні вчені, у «Картках дослідників».
КАКАРТКА ДОСЛІДНИКА:
|
1. Маса одного середнього яблука –
-
Щоб отримати 1 кг потрібно взяти …. яблук.
-
З 1 яблука вийшло ……. соку. Щоб отримати 1 л соку потрібно взяти ……. яблук.
-
Яблуко ………………… за воду, бо воно ………………………… .
|
-
У яблуці багато …………….. тому воно без захисту темніє під дією повітря.
|
-
Перевіряю себе:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 Всього балів:
|
-
Підготовча робота.
Перш ніж почати роботу, пропоную вам у групах поділити яблуко на 2 частини. ½ змастити соком лимону, а іншу частину залишити просто на тарілці. Через деякий час ми повернемось до них. (Діти виконують роботу). (1 хв)
-
Дослідницька лабораторія
-
Вам, мабуть, доводилося купувати разом з батьками, а, можливо, самостійно, яблука. Яка маса одного середнього яблука, на вашу думку? (Діти висловлюють припущення)
-
Пропоную перевірити. Зважте у кожній групі одне яблуко, та запишіть результат у картки.
-
Коли зважили декілька предметів, то можна знайти їх середню масу. Для цього складається маса всіх та суму ділять на кількість предметів.
-
Обчисліть середню масу яблука. (Діти обчислюють середню масу, повідомляють її та записують у картку.)
-
Скільки потрібно таких яблук, щоб отримати 1 кг? (Учні обчислюють на картках. Результат повідомляють доповідачі)
-
Фізкультхвилинка.
-
Робота експертів.
- Зверніть увагу на ємкості з рідиною, що стоять у мене на столі.
-
Що це може бути?
-
Що потрібно зробити, щоб дати відповідь на питання? Запрошую експертів підійти та визначити за допомогою органів зору та нюху. (Експерти з кожної групи підходять до столу та визначають, що за рідина в склянках.)
-
В якій склянці буде найбільше корисних речовин?
-
Практична робота.
- Як ви думаєте, скільки можна отримати соку з одного яблука? (Діти висловлюють власні припущення)
-
Перевіримо. Запрошую експерта вичавити сік з яблука та зміряти його об’єм. (Учень вичавлює сік та повідомляє його об’єм учням, вони записують дані до «Картки дослідника»).
-
Скільки потрібно таких яблук, щоб отримати 1л соку? (Учні обчислюють на картках, повідомляють результат)
-
Яблуко легше за воду.
-
Будь ласка, опустіть яблуко у ємкість з чистою водою. Що сталось?
-
Чому, на вашу думку, яблуко не тоне?
-
Так, у яблуці багато повітря, воно займає ¼ всієї маси.
-
Зробіть відповідний запис до карток.
-
Вплив повітря на зовнішній вигляд предметів.
-
Повітря впливає не тільки на масу предмета, але й на його зовнішній вигляд.
-
Пропоную вам подивитися на ці предмети. (Вчитель показує два відрізки металевих труб)
-
Що це? (Відрізки труб)
-
Що у них спільне? (Вони металеві)
-
Що відмінне? (Одна пофарбована, а друга іржава)
-
Як ви думаєте, чому перша не ржавіла? (Бо пофарбована)
-
Так, вона захищена від руйнівної сили повітря.
-
Що спільного у іржавої труби та потемнілої частини яблука у вас на столі? (Вони коричневого кольору, у яблуках є залізо)
-
Чому не змінила колір інша частина яблучка? (Вона оброблена соком лимона, а він захистив її від дії повітря)
-
Де ці знання знадобляться Вам у житті? ( Захист предметів від іржавіння, приготування блюд з яблук, …)
-
STEM – лабораторія.
-
У кожного з вас зараз буде можливість побути кухарем та приготувати прикрасу з яблук. Працюємо в парах. Зі шматочків яблук приготуйте прикрасу для блюд. Перед роботою складемо технологічну картку, в якій визначимо послідовність ваших дій.
-
Технологічна картка виготовлення «Яблучної тарілки»
|
-
1. Помити яблука.
-
2. Підготувати форми для нарізання фігур та дощечку для роботи.
-
3. Поділити яблуко на частини.
-
4. Продумати форму прикраси.
-
5. Викласти з частинок яблук фігурки на тарілку.
-
6. Полити лимонним соком.
|
-
(Практична робота дітей) (2-3хв)
-
STEM – професії. Метод опорних слів
-
Люди яких ще професій, крім кухаря, мають справу з яблуками? (Садівник, селекціонер, косметолог, дієтолог, продавець)
-
Хочу звернути вашу увагу, що назву деяких професій більшість з вас почули тільки сьогодні. Це селекціонер та дієтолог. Запрошую переглянути невеличкі відео, після яких ви , діти, будете мати більшу уяву про роботу цих людей. (Перегляд відео дітьми. 4хв)
-
А зараз пропоную вам побути у ролі редакторів. Журналіст брав інтерв’ю у людей різних професій, але переплутав їх розповіді. Я роздам кожній групі конверт, на якому написано назву професії. Там є аркуші з висловами. Вам потрібно вибрати тільки ті вислови, які говорили журналісту люди певної професії. Підкресліть опорні слова, які допомогли вам визначитись з відповіддю. (2хв)
-
(Відповіді зачитуються почергово доповідачами)
ІІІ. ПІДСУМКОВА ЧАСТИНА. РЕФЛЕКСІЯ
-
Отже, діти, прочитайте доповнені вислови, якими ви можете же поділитися з іншими учнями школи. (Діти повторюють повні вислови)
-
Ви гарно попрацювали. Зараз у вас, діти, буде можливість перевірити, чи уважними ви були на уроці.
Метод «Вірні та невірні відповіді»
№
|
Питання
|
відповідь
|
1
|
Маса одного яблука 120г.
|
-
|
2
|
Яблука корисні фрукти.
|
+
|
3
|
Яблука легші за воду.
|
+
|
4
|
У яблуках нема повітря
|
-
|
5
|
Будівельник займається вирощуванням яблунь.
|
-
|
6
|
Я одного яблука можна отримати 500мл соку.
|
-
|
7
|
Вивченням корисної їжі займаються дієтологи.
|
+
|
8
|
У яблуках багато заліза.
|
+
|
9
|
Захистити розрізані яблука від потемніння неможливо.
|
-
|
10
|
Яблучний сік корисний для організму.
|
+
|
11
|
Щоб отримати 1л соку потрібно взяти 100 яблук.
|
-
|
12
|
Яблука використовують тільки для їжі
|
-
|
-
Складіть сенквейн про яблуко.
Яблуко
Смачне, корисне
Росте, достигає, падає
Я люблю їсти яблука.
Смакота!
Додаток
Вислови людей різних професій.
-
Найбільше на врожайність яблук впливають у нашому саду ранні весняні приморозки. Важко вберегти дерева від пошкоджень. Особливо страждають молоді яблуньки, які ми посадили минулого року.
-
Дуже зручно садити молоді дерева. Їх скелетні гілки середньої міцності відходять від стовбура під кутом 45—75°, кінці їх спрямовані догори. У саду таких дерев чимало. Їх зручно садити вдвох.
-
Багато різних сортів яблунь було винайдено в нашому інституті. Всі вони прижилися на Сумщині.
-
Ми натхнені успіхом ранніх сортів, продовжили створення нових. Так, з’явилися сорти «Ренклор», «Рекарда» та «Ренора», які є теж ранніми, але, на відміну від своїх попередників, мають набагато кращий зовнішній вигляд та надзвичайні смакові властивості.
-
Плоди всіх видів яблунь містять цукор, клітковину, геміцелюлози, пектини, дубильні речовини, органічні кислоти, каротин, вітаміни В1, В2, В9, З, ЗЗ, мінеральні речовини, фітонциди, ефірні масла. Всі вони корисні для організму.
-
Вживання в їжу яблук сприяє поліпшенню травлення. Яблука повинні бути в щоденному раціоні кожної людини.
-
Яблука — дуже ефективний засіб по догляду за шкірою. Яблучні маски покращують обмінні процеси в шкірі, освітлюють і очищують обличчя, надаючи йому свіжості і привабливості.
-
Для зміцнення волосся голову після миття обполосніть відваром листя яблуні літніх сортів. Регулярно вживаючи в їжу яблука, можна запобігти появі ранніх зморшок і зміцнити структуру волосся.
-
За даними на оптових ринках, попит на десертне яблуко почав зростати. Ми допомагаємо українцям придбати корисні продукти.
-
На поточному тижні в магазинах країни пропозиція та асортимент ранніх яблук розширилися, покупці із задоволенням їх купують.