М. Барна
Математика, 4 клас (за ТОП Р. Шияна)
Орієнтовне календарно-тематичне планування на І семестр 2021-2022 н. р.
(64 год.)
Номер уроку/Дата |
Зміст навчального матеріалу |
Лічба |
Числа. Дії з числами |
Вимірювання величин |
Просторові відношення. Геометричні фігури |
Робота з даними |
|||||
|
Узагальнення і повторення вивченого у 3 класі/ Очікувані результати навчання |
||||||||||
1-2 |
Лічба, Додавання в межах 1000. Зв'язок дій додавання і віднімання. Перевірка дії додавання. |
- упорядковує та узагальнює об’єкти навколишнього світу за однією або декількома ознаками [4 МАО 1-4.1-1]; - порівнює та класифікує об’єкти навколишнього світу за однією або декількома ознаками [4 МАО 1-4.1-2]; - визначає істотні, спільні і відмінні ознаки об’єктів [4 МАО 1-4.1-3]; |
- читає і записує багатоцифрові числа в межах мільйона [4 МАО 2-4.2-1];
|
|
|
|
|||||
|
Віднімання в межах 1000. зв'язок дій віднімання і додавання. Перевірка дії віднімання |
- лічить у межах мільйона в прямому і зворотному порядку [4 МАО 1-4.2-1]; - лічить у межах мільйона від будь-якого числа до вказаного [4 МАО 1-4.2-2]; |
- виконує усно та письмово обчислення в межах мільйона в навчальних і життєвих ситуаціях [4 МАО 2-4.3-1];
|
|
|
|
|||||
|
|
|
- встановлює взаємозв’язки між арифметичними діями додавання і віднімання, множення і ділення [4 МАО 2-4.3-2]; |
|
|
|
|||||
|
|
|
- перевіряє правильність розв’язання проблемної ситуації різними способами [4 МАО 2-3.4-1]; - знаходить помилки в математичних обчисленнях, усуває їх, виконуючи необхідні дії [4 МАО 2-3.4-2] |
|
|
|
|||||
|
|
|
- аналізує проблемну ситуацію з огляду на можливість використання відомих засобів добору даних [4 МАО 2-3.1-1] - добирає числові дані, необхідні й достатні для розв’язання проблемної ситуації [4 МАО 2-3.1-2]
|
|
|
- читає, знаходить, аналізує, порівнює інформацію, подану в таблицях, графіках, на схемах, діаграмах [4 МАО 5-1.2-1];
|
|||||
3-4 |
Письмове множення на одноцифрове число |
|
- знаходить значення числового виразу [4 МАО 2-4.3-3]; застосовує знання таблиці множення під час обчислень |
|
|
|
|||||
|
Письмове ділення на одноцифрове число. Ділення з остачею. |
|
- знаходить значення числового виразу [4 МАО 2-4.3-3]; |
|
|
|
|||||
|
Ділення двоцифрового числа на двоцифрове. |
|
- знаходить значення числового виразу [4 МАО 2-4.3-3];
|
|
|
|
|||||
|
Взаємозв’язок дій множення і ділення. |
|
- встановлює взаємозв’язки між арифметичними діями додавання і віднімання, множення і ділення [4 МАО 2-4.3-2]; |
|
|
|
|||||
|
Перевірка дій множення і ділення. |
|
- перевіряє правильність розв’язання проблемної ситуації різними способами [4 МАО 2-3.4-1]; - знаходить помилки в математичних обчисленнях, усуває їх, виконуючи необхідні дії [4 МАО 2-3.4-2] |
|
|
|
|||||
5 |
Математичні вирази Рівності нерівності |
|
- знаходить значення числового виразу [4 МАО 2-4.3-3];
|
|
|
|
|||||
|
|
|
- аналізує проблемну ситуацію з огляду на можливість використання відомих засобів добору даних [4 МАО 2-3.1-1] - добирає числові дані, необхідні й достатні для розв’язання проблемної ситуації [4 МАО 2-3.1-2] |
|
|
|
|||||
|
|
|
- розв’язує рівняння з однією змінною, у яких один компонент чи права частина є числовим виразом [4 МАО 2-4.8-4]; |
|
|
|
|||||
|
|
|
- обчислює вирази зі змінною (змінними) при заданому її (їх) числовому значенні [4 МАО 2-4.8-3]; |
|
|
|
|||||
|
|
|
- перевіряє, чи є дане число розв’язком нерівності з однією змінною [4 МАО 2-4.8-6] |
|
|
|
|||||
|
|
|
- використовує різні стратегії розв’язування проблемної ситуації [4 МАО 2-2.2-2] - обґрунтовує вибір дій для розв’язання проблемної ситуації [4 МАО 2-2.2-3]
|
|
|
- представляє дані за допомогою таблиць, схем, стовпчикових та кругових діаграм [4 МАО 5-2.1-1]; - використовує на практичному рівні різні способи подання конкретних даних [4 МАО 5-2.1-2] |
|||||
|
|
|
- порівнює різні способи розв’язання проблемної ситуації, які підтверджують або спростовують прогноз, обирає найефективніший [4 МАО 2-3.3-1]; - зіставляє одержаний результат із прогнозованим [4 МАО 2-3.3-2] |
|
|
|
|||||
6-7 |
Частини числа. |
|
- тлумачить дріб як одну або кілька рівних частин цілого, пояснює суть понять «чисельник» і «знаменник» [4 МАО 2-4.2-10]; |
|
|
|
|||||
|
Знаходження частини числа. |
|
- знаходить дріб від числа та число за величиною його дробу [4 МАО 2-4.3-4] |
|
|
|
|||||
|
Знаходження числа за його частиною |
|
- знаходить дріб від числа та число за величиною його дробу [4 МАО 2-4.3-4] |
|
|
|
|||||
8-9 |
Одиниці вимірювання величин (час довжина маса вартість ) Арифметичні дії з величинами |
|
|
- застосовує співвідношення між одиницями вимірювання величин під час розв’язування практично зорієнтованих задач [4 МАО 3-1.2-8];
|
|
- читає, знаходить, аналізує, порівнює інформацію, подану в таблицях, графіках, на схемах, діаграмах [4 МАО 5-1.2-1]; - описує проблемні життєві ситуації, які ґрунтуються на конкретних даних, за допомогою групи величин, пов’язаних між собою [4 МАО 5-1.2-2] |
|||||
|
|
|
|
- оперує грошима в ситуації купівлі-продажу [4 МАО 3-1.2-2];
|
|
- добирає дані, необхідні й достатні для розв’язання проблемної ситуації [4 МАО 5-2.3-1]; - обґрунтовує вибір дій із даними для розв’язання проблемної ситуації [4 МАО 5-2.3-2]; - розв’язує різними способами проблемну ситуацію, використовуючи наявні дані [4 МАО 5-2.3-3 |
|||||
|
|
|
|
- виконує додавання і віднімання іменованих чисел, множення і ділення на одноцифрове число іменованих чисел, поданих в одиницях вимірювання довжини маси, вартості і часу [4 МАО 3-1.2-9]
|
|
|
|||||
|
|
|
|
- користується годинником і календарем для відстеження та планування подій свого життя [4 МАО 3-1.2-1];
|
|
|
|||||
10 |
Геометричні фігури та їх властивості |
|
|
|
- розпізнає і класифікує за істотними ознаками геометричні фігури, прямі й непрямі кути [4 МАО 4-4.5-1]; |
|
|||||
|
|
|
|
- знаходить довжину однієї сторони прямокутника: за відомими периметром та іншою стороною; за відомими площею та іншою стороною [4 МАО 3-1.2-5];
|
|
- читає, знаходить, аналізує, порівнює інформацію, подану в таблицях, графіках, на схемах, діаграмах [4 МАО 5-1.2-1]; - описує проблемні життєві ситуації, які ґрунтуються на конкретних даних, за допомогою групи величин, пов’язаних між собою [4 МАО 5-1.2-2] |
|||||
|
|
|
|
|
- розпізнає геометричні фігури, визначає їх елементи [4 МАО 4-4.5-2]; |
|
|||||
11-12 |
ТДР№1 «Узагальнення і повторення вивченого у 3 класі» Аналіз діагностичної роботи |
Виконує діагностичну роботу за результатами узагальнення і повторення вивченого у 3 класі Завдання – автентичні, компетентнісні, укладені за технологією «математичний сторітелінг» у контексті інтегрованих тем, передбачених у курсі «Я досліджую світ» (3 клас) Аналізує результати виконаної роботи. Виконує індивідуальні/фронтальні завдання, орієнтовані на корегування допущених у роботі неточностей, помилок |
|
|
|||||||
|
Письмові прийоми множення та ділення. Письмове множення і ділення двоцифрових та трицифрових чисел на одноцифрове/ Очікувані результати навчання |
||||||||||
13-14 |
Формування навичок виконання письмового множення. Визначення кількості цифр у добутку до знаходження результату Перевірка письмового множення |
|
- представляє проблемну ситуацію різними способами [4 МАО 2-2.1-1]; - планує розв’язування проблемної ситуації [4 МАО 2-2.2-1]; - прогнозує очікуваний результат розв’язання проблемної ситуації [4 МАО 2-1.3-1]; - перевіряє правильність розв’язання проблемної ситуації різними способами [4 МАО 2-3.4-1]; - знаходить значення числового виразу [4 МАО 2-4.3-3];
|
|
|
- представляє дані за допомогою таблиць, схем, стовпчикових та кругових діаграм [4 МАО 5-2.1-1]; - використовує на практичному рівні різні способи подання конкретних даних [4 МАО 5-2.1-2] |
|||||
15 |
Рівняння з однією змінною, в яких один компонент є числовим виразом. |
|
- розв’язує рівняння з однією змінною, у яких один компонент чи права частина є числовим виразом [4 МАО 2-4.8-4]; - добирає із запропонованих таке значення змінної, яке задовольняє нерівність [4 МАО 2-4.8-5]; - перевіряє, чи є дане число розв’язком нерівності з однією змінною [4 МАО 2-4.8-6] - використовує різні стратегії розв’язування проблемної ситуації [4 МАО 2-2.2-2] - обґрунтовує вибір дій для розв’язання проблемної ситуації [4 МАО 2-2.2-3] - перевіряє правильність розв’язання проблемної ситуації різними способами [4 МАО 2-3.4-1]; |
|
|
- представляє дані за допомогою таблиць, схем, стовпчикових та кругових діаграм [4 МАО 5-2.1-1]; - використовує на практичному рівні різні способи подання конкретних даних [4 МАО 5-2.1-2] |
|||||
16 |
Письмове множення трицифрових чисел на одноцифрове. Розв’язання задач на знаходження четвертого пропорційного способом відношень. Складання допоміжної моделі задачі (схема, таблиця, креслення), схематичного рисунка |
|
- представляє проблемну ситуацію різними способами [4 МАО 2-2.1-1]; - обирає спосіб представлення інформації (схема, таблиця, схематичний рисунок) [4 МАО 2-2.1-2] - планує розв’язування проблемної ситуації [4 МАО 2-2.2-1]; - прогнозує очікуваний результат розв’язання проблемної ситуації [4 МАО 2-1.3-1]; - перевіряє правильність розв’язання проблемної ситуації різними способами [4 МАО 2-3.4-1]; - обґрунтовує, як зміна одного з компонентів впливає на результат арифметичної дії [4 МАО 2-4.8-1]; |
- виконує додавання і віднімання іменованих чисел, множення і ділення на одноцифрове число іменованих чисел, поданих в одиницях вимірювання довжини маси, вартості і часу [4 МАО 3-1.2-9]
|
|
- представляє дані за допомогою таблиць, схем, стовпчикових та кругових діаграм [4 МАО 5-2.1-1]; - використовує на практичному рівні різні способи подання конкретних даних [4 МАО 5-2.1-2] |
|||||
17-18 |
Письмове ділення. Визначення кількості цифр у частці до знаходження результату. Перевірка письмового ділення |
|
- представляє проблемну ситуацію різними способами [4 МАО 2-2.1-1]; - знаходить значення числового виразу [4 МАО 2-4.3-3]; - планує розв’язування проблемної ситуації [4 МАО 2-2.2-1]; - прогнозує очікуваний результат розв’язання проблемної ситуації [4 МАО 2-1.3-1]; - перевіряє правильність розв’язання проблемної ситуації різними способами [4 МАО 2-3.4-1]; - розв’язує рівняння з однією змінною, у яких один компонент чи права частина є числовим виразом [4 МАО 2-4.8-4]; - добирає із запропонованих таке значення змінної, яке задовольняє нерівність [4 МАО 2-4.8-5]; |
|
|
- досліджує різні шляхи розв’язування проблемної ситуації, спираючись на наявні дані [4 МАО 5-3.2-1]; - обирає раціональний шлях розв’язання проблемної ситуації з огляду на наявні дані [4 МАО 5-3.2-2]
|
|||||
19-20-21 |
Формування навичок письмового множення і ділення двоцифрових та трицифрових чисел на одноцифрове Розв’язання прямих та обернених задач різних типів, які виникають із повсякденних життєвих ситуацій, що містять групи пов’язаних між собою величин (на пропорційне відношення, пропорційне ділення; на знаходження невідомих за двома різницями, на спільну роботу та ін.). |
|
- представляє проблемну ситуацію різними способами [4 МАО 2-2.1-1]; - обирає спосіб представлення інформації (схема, таблиця, схематичний рисунок) [4 МАО 2-2.1-2] - аналізує проблемну ситуацію з огляду на можливість використання відомих засобів добору даних [4 МАО 2-3.1-1] - добирає числові дані, необхідні й достатні для розв’язання проблемної ситуації [4 МАО 2-3.1-2] - планує розв’язування проблемної ситуації [4 МАО 2-2.2-1]; - використовує різні стратегії розв’язування проблемної ситуації [4 МАО 2-2.2-2] - обґрунтовує, як зміна одного з компонентів впливає на результат арифметичної дії [4 МАО 2-4.8-1]; |
- виконує додавання і віднімання іменованих чисел, множення і ділення на одноцифрове число іменованих чисел, поданих в одиницях вимірювання довжини маси, вартості і часу [4 МАО 3-1.2-9]
|
|
- читає, знаходить, аналізує, порівнює інформацію, подану в таблицях, графіках, на схемах, діаграмах [4 МАО 5-1.2-1]; - описує проблемні життєві ситуації, які ґрунтуються на конкретних даних, за допомогою групи величин, пов’язаних між собою [4 МАО 5-1.2-2] |
|||||
22 |
Письмове ділення у випадку, коли частка містить нуль в середині запису. |
|
- прогнозує очікуваний результат розв’язання проблемної ситуації [4 МАО 2-1.3-1]; - обирає спосіб представлення інформації (схема, таблиця, схематичний рисунок) [4 МАО 2-2.1-2] - аналізує проблемну ситуацію з огляду на можливість використання відомих засобів добору даних [4 МАО 2-3.1-1] - добирає числові дані, необхідні й достатні для розв’язання проблемної ситуації [4 МАО 2-3.1-2] - планує розв’язування проблемної ситуації [4 МАО 2-2.2-1]; - використовує різні стратегії розв’язування проблемної ситуації [4 МАО 2-2.2-2] - перевіряє правильність розв’язання проблемної ситуації різними способами [4 МАО 2-3.4-1]; |
|
|
|
|||||
23 |
Письмове множення і ділення двоцифрових та трицифрових чисел на одноцифрове. Визначення кількості цифр у добутку та частці до знаходження результату.
|
|
- прогнозує очікуваний результат розв’язання проблемної ситуації [4 МАО 2-1.3-1]; - обирає спосіб представлення інформації (схема, таблиця, схематичний рисунок) [4 МАО 2-2.1-2] - аналізує проблемну ситуацію з огляду на можливість використання відомих засобів добору даних [4 МАО 2-3.1-1] - добирає числові дані, необхідні й достатні для розв’язання проблемної ситуації [4 МАО 2-3.1-2] - планує розв’язування проблемної ситуації [4 МАО 2-2.2-1]; - використовує різні стратегії розв’язування проблемної ситуації [4 МАО 2-2.2-2] - перевіряє правильність розв’язання проблемної ситуації різними способами [4 МАО 2-3.4-1]; - обґрунтовує, як зміна одного з компонентів впливає на результат арифметичної дії [4 МАО 2-4.8-1]; |
- виконує додавання і віднімання іменованих чисел, множення і ділення на одноцифрове число іменованих чисел, поданих в одиницях вимірювання довжини маси, вартості і часу [4 МАО 3-1.2-9]
|
|
- досліджує різні шляхи розв’язування проблемної ситуації, спираючись на наявні дані [4 МАО 5-3.2-1]; - обирає раціональний шлях розв’язання проблемної ситуації з огляду на наявні дані [4 МАО 5-3.2-2]
|
|||||
24 |
Множення і ділення круглих чисел на одноцифрове число. Ділення круглого числа на кругле. Ділення на двоцифрове число. Розв’язання прямих та обернених задач різних типів, які виникають із повсякденних життєвих ситуацій, що містять групи пов’язаних між собою величин (на пропорційне відношення, пропорційне ділення; на знаходження невідомих за двома різницями, на спільну роботу та ін.). |
|
- виконує усно та письмово обчислення в межах мільйона в навчальних і життєвих ситуаціях [4 МАО 2-4.3-1]; - встановлює взаємозв’язки між арифметичними діями додавання і віднімання, множення і ділення [4 МАО 2-4.3-2]; - знаходить значення числового виразу [4 МАО 2-4.3-3]; - обґрунтовує, як зміна одного з компонентів впливає на результат арифметичної дії [4 МАО 2-4.8-1]; - планує розв’язування проблемної ситуації [4 МАО 2-2.2-1]; - використовує різні стратегії розв’язування проблемної ситуації [4 МАО 2-2.2-2] - перевіряє правильність розв’язання проблемної ситуації різними способами [4 МАО 2-3.4-1];
|
|
|
- читає, знаходить, аналізує, порівнює інформацію, подану в таблицях, графіках, на схемах, діаграмах [4 МАО 5-1.2-1]; - описує проблемні життєві ситуації, які ґрунтуються на конкретних даних, за допомогою групи величин, пов’язаних між собою [4 МАО 5-1.2-2] |
|||||
25 |
Письмове ділення з остачею. Рівняння, в яких один із компонентів дії є виразом зі змінною. Розв’язання прямих та обернених задач різних типів, які виникають із повсякденних життєвих ситуацій, що містять групи пов’язаних між собою величин (на пропорційне відношення, пропорційне ділення; на знаходження невідомих за двома різницями, на спільну роботу тощо
|
|
- розв’язує рівняння з однією змінною, у яких один компонент чи права частина є числовим виразом [4 МАО 2-4.8-4]; - добирає із запропонованих таке значення змінної, яке задовольняє нерівність [4 МАО 2-4.8-5]; - читає і записує математичні твердження, використовуючи буквену символіку [4 МАО 2-4.8-2]; - обчислює вирази зі змінною (змінними) при заданому її (їх) числовому значенні [4 МАО 2-4.8-3]; - знаходить значення числового виразу [4 МАО 2-4.3-3];
|
|
|
- читає, знаходить, аналізує, порівнює інформацію, подану в таблицях, графіках, на схемах, діаграмах [4 МАО 5-1.2-1]; - описує проблемні життєві ситуації, які ґрунтуються на конкретних даних, за допомогою групи величин, пов’язаних між собою [4 МАО 5-1.2-2] |
|||||
Швидкість тіла у прямолінійному рівномірному русі/ Очікувані результати навчання |
|||||||||||
26-27 |
Швидкість об’єктів у прямолінійному рівномірному русі. Одиниці швидкості. Залежність між швидкістю об’єкта, часом і пройденим шляхом при рівномірному прямолінійному русі та формули для їх обчислення |
|
|
- знаходить швидкість, час, шлях, застосовуючи відповідні формули, під час розв’язуванні практично зорієнтованих задач [4 МАО 3-1.2-3]; - перетворює одні одиниці величин в інші [4 МАО 3-4.7-3] - перетворює іменовані числа, виражені в одиницях двох найменувань [4 МАО 3-1.2-7];
|
|
- читає, знаходить, аналізує, порівнює інформацію, подану в таблицях, графіках, на схемах, діаграмах [4 МАО 5-1.2-1]; - описує проблемні життєві ситуації, які ґрунтуються на конкретних даних, за допомогою групи величин, пов’язаних між собою [4 МАО 5-1.2-2] |
|||||
28-29 |
Прості задачі на встановлення залежності між швидкістю, часом і шляхом при рівномірному прямолінійному русі. Перевірка правильності розв’язання. |
|
|
- застосовує співвідношення між одиницями вимірювання величин під час розв’язування практично зорієнтованих задач [4 МАО 3-1.2-8]; - знаходить швидкість, час, шлях, застосовуючи відповідні формули, під час розв’язуванні практично зорієнтованих задач [4 МАО 3-1.2-3]; - перетворює іменовані числа, виражені в одиницях двох найменувань [4 МАО 3-1.2-7]; |
|
- добирає дані, необхідні й достатні для розв’язання проблемної ситуації [4 МАО 5-2.3-1]; - обґрунтовує вибір дій із даними для розв’язання проблемної ситуації [4 МАО 5-2.3-2]; - розв’язує різними способами проблемну ситуацію, використовуючи наявні дані [4 МАО 5-2.3-3] |
|||||
30 |
Складені задачі на встановлення залежності між швидкістю, часом і шляхом при рівномірному прямолінійному русі. Творча робота над задачею Задачі з буквеними даними |
|
|
- застосовує співвідношення між одиницями вимірювання величин під час розв’язування практично зорієнтованих задач [4 МАО 3-1.2-8]; - знаходить швидкість, час, шлях, застосовуючи відповідні формули, під час розв’язуванні практично зорієнтованих задач [4 МАО 3-1.2-3]; - перетворює іменовані числа, виражені в одиницях двох найменувань [4 МАО 3-1.2-7];
|
|
- читає, знаходить, аналізує, порівнює інформацію, подану в таблицях, графіках, на схемах, діаграмах [4 МАО 5-1.2-1]; - описує проблемні життєві ситуації, які ґрунтуються на конкретних даних, за допомогою групи величин, пов’язаних між собою [4 МАО 5-1.2-2] |
|||||
|
|
|
|
|
|
|
|||||
31- 32 |
Узагальнюючий урок Т Д Р №2 «Чому люди подорожують?» |
Виконує тематичну діагностичну роботу. Завдання – автентичні, компетентнісні, укладені за технологією «математичний сторітелінг» у контексті інтегрованих тем, передбачених у курсі «Я досліджую світ» (4 клас) |
|
||||||||
33 |
Аналіз ТДР №2. Геометричні фігури на площині. Кут. Види кутів: прямі, гострі, тупі. Багатокутники. Трикутник. Прямокутник. Квадрат. |
|
Аналізує результати виконаної роботи Виконує індивідуальні/фронтальні завдання, орієнтовані на корегування допущених у роботі неточностей, помилок |
|
- розпізнає і класифікує за істотними ознаками геометричні фігури, прямі й непрямі кути [4 МАО 4-4.5-1]; - розпізнає геометричні фігури, визначає їх елементи [4 МАО 4-4.5-2]; |
|
|||||
34-35 |
Істотні ознаки геометричних фігур (коло і круг, куб, піраміда, паралелепіпед, куля, конус, циліндр, |
|
|
|
- розпізнає і класифікує за істотними ознаками геометричні фігури, прямі й непрямі кути [4 МАО 4-4.5-1]; - розпізнає геометричні фігури, визначає їх елементи [4 МАО 4-4.5-2]; - визначає знайомі геометричні фігури у фігурах складної конфігурації, на предметах навколишнього середовища, малюнках [4 МАО 4-4.5-3]; - класифікує та порівнює геометричні фігури (за формою, розміром, площею, периметром, іншими ознаками тощо) [4 МАО 4-4.5-4] |
|
|||||
36-37 |
Поняття про площу фігури. Порівняння об’єктів за площею. Одиниця площі – квадратний сантиметр. Квадратний дециметр. Квадратний міліметр. Квадратний метр. Квадратний кілометр. Ар (сотка). Гектар |
|
|
- перетворює одні одиниці величин в інші [4 МАО 3-4.7-3] - перетворює іменовані числа, виражені в одиницях двох найменувань [4 МАО 3-1.2-7]; - застосовує співвідношення між одиницями вимірювання величин під час розв’язування практично зорієнтованих задач [4 МАО 3-1.2-8]; |
|
|
|||||
38-39 |
Формула обчислення площі прямокутника. Обчислення периметра многокутника та площі прямокутника різними (відомими) способами. Використання означень прямокутника, квадрата та властивості протилежних сторін прямокутника під час розв’язування прямих та обернених сюжетних задач практичного спрямування. |
|
|
- обчислює периметр многокутника та площу прямокутника відомими способами [4 МАО 3-1.2-4]; - знаходить довжину однієї сторони прямокутника: за відомими периметром та іншою стороною; за відомими площею та іншою стороною [4 МАО 3-1.2-5];
|
|
- читає, знаходить, аналізує, порівнює інформацію, подану в таблицях, графіках, на схемах, діаграмах [4 МАО 5-1.2-1]; - описує проблемні життєві ситуації, які ґрунтуються на конкретних даних, за допомогою групи величин, пов’язаних між собою [4 МАО 5-1.2-2] |
|||||
40 |
Класифікація та порівняння геометричних фігур (за формою, розміром, площею, периметром, іншими ознаками тощо).
|
|
|
|
- визначає знайомі геометричні фігури у фігурах складної конфігурації, на предметах навколишнього середовища, малюнках [4 МАО 4-4.5-3]; - класифікує та порівнює геометричні фігури (за формою, розміром, площею, периметром, іншими ознаками тощо) [4 МАО 4-4.5-4]
|
|
|||||
41-42 |
Створення різних конструкцій із геометричних фігур. Побудова площинних фігур заданих розмірів.
|
|
|
|
- моделює геометричні фігури із підручного матеріалу [4 МАО 4-4.6-1]; - будує площинні фігури (трикутник, прямокутник, коло) за заданими розмірами [4 МАО 4-4.6-2]; - створює різні конструкції, поєднуючи між собою площинні та об’ємні фігури [4 МАО 4-4.6-3]
|
- досліджує різні шляхи розв’язування проблемної ситуації, спираючись на наявні дані [4 МАО 5-3.2-1]; - обирає раціональний шлях розв’язання проблемної ситуації з огляду на наявні дані [4 МАО 5-3.2-2]
|
|||||
Нумерація багатоцифрових чисел Усна та письмова нумерація багатоцифрових чисел/ Очікувані результати навчання |
|||||||||||
43 |
Лічильна одиниця - тисяча. Лічба тисячами. Розряди – одиниці тисяч, десятки тисяч, сотні тисяч. Клас одиниць, клас тисяч. Читання багатоцифрових чисел. Лічба розрядними одиницями в межах тисячі, мільйона |
- лічить тисячами, десятками тисяч, сотнями тисяч у межах мільйона [4 МАО 1-4.2-3] - відтворює в різних видах діяльності ймовірні та фактичні результати лічби об’єктів, що їх оточують [4 МАО 1-1.1-1]; |
- знаходить значення числового виразу [4 МАО 2-4.3-3]; - представляє проблемну ситуацію різними способами [4 МАО 2-2.1-1]; - обирає спосіб представлення інформації (схема, таблиця, схематичний рисунок) [4 МАО 2-2.1-2]
|
|
|
- представляє дані за допомогою таблиць, схем, стовпчикових та кругових діаграм [4 МАО 5-2.1-1]; - використовує на практичному рівні різні способи подання конкретних даних [4 МАО 5-2.1-2] |
|||||
44 |
Лічба в межах мільйона. Читання та запис багатоцифрових чисел. Розв’язання прямих та обернених задач різних типів, які виникають із повсякденних життєвих ситуацій |
- лічить у межах мільйона в прямому і зворотному порядку [4 МАО 1-4.2-1]; - уживає в мовленні кількісні та порядкові числівники [4 МАО 1-1.1-2]
|
- читає і записує багатоцифрові числа в межах мільйона [4 МАО 2-4.2-1]; - встановлює позиційне значення цифри в записі багатоцифрового числа [4 МАО 2-4.2-4]; - аналізує проблемну ситуацію з огляду на достатність чи надлишковість наявних даних [4 МАО 2-2.3-1]; - добирає числові дані, необхідні й достатні для розв’язання проблемної ситуації, використовуючи відомі засоби [4 МАО 2-2.3-2] - перевіряє правильність розв’язання проблемної ситуації різними способами [4 МАО 2-3.4-1]; - знаходить помилки в математичних обчисленнях, усуває їх, виконуючи необхідні дії [4 МАО 2-3.4-2] |
|
|
- добирає дані, необхідні й достатні для розв’язання проблемної ситуації [4 МАО 5-2.3-1]; - обґрунтовує вибір дій із даними для розв’язання проблемної ситуації [4 МАО 5-2.3-2]; - розв’язує різними способами проблемну ситуацію, використовуючи наявні дані [4 МАО 5-2.3-3] |
|||||
45 |
Утворення багатоцифрових чисел з одиниць різних розрядів і різних класів, шляхом прилічування (відлічування) по одиниці до (від) попереднього (наступного) числа. Розв’язання прямих та обернених задач різних типів, які виникають із повсякденних життєвих ситуацій |
- лічить у межах мільйона від будь-якого числа до вказаного [4 МАО 1-4.2-2];
|
- утворює багатоцифрові числа різними способами [4 МАО 2-4.2-2]; - визначає загальну кількість одиниць, десятків, сотень, одиниць тисяч, десятків тисяч, сотень тисяч у числі [4 МАО 2-4.2-5]; - класифікує багатоцифрові числа за кількістю цифр у їх записі [4 МАО 2-4.2-3]; - планує розв’язування проблемної ситуації [4 МАО 2-2.2-1]; - використовує різні стратегії розв’язування проблемної ситуації [4 МАО 2-2.2-2] - обґрунтовує вибір дій для розв’язання проблемної ситуації [4 МАО 2-2.2-3] - перевіряє правильність розв’язання проблемної ситуації різними способами [4 МАО 2-3.4-1]; - знаходить помилки в математичних обчисленнях, усуває їх, виконуючи необхідні дії [4 МАО 2-3.4-2] |
|
|
- добирає дані, необхідні й достатні для розв’язання проблемної ситуації [4 МАО 5-2.3-1]; - обґрунтовує вибір дій із даними для розв’язання проблемної ситуації [4 МАО 5-2.3-2]; - розв’язує різними способами проблемну ситуацію, використовуючи наявні дані [4 МАО 5-2.3-3] |
|||||
46 |
Порівняння багатоцифрових чисел. Нерівності з однією змінною. Задачі на знаходження суми та різниці двох часток. |
- порівнює та класифікує об’єкти навколишнього світу за однією або декількома ознаками [4 МАО 1-4.1-2];
|
- порівнює багатоцифрові числа різними способами [4 МАО 2-4.2-7]; - записує багатоцифрові числа у вигляді суми розрядних доданків [4 МАО 2-4.2-6]; - встановлює позиційне значення цифри в записі багатоцифрового числа [4 МАО 2-4.2-4]; - визначає загальну кількість одиниць, десятків, сотень, одиниць тисяч, десятків тисяч, сотень тисяч у числі [4 МАО 2-4.2-5]; - класифікує багатоцифрові числа за кількістю цифр у їх записі [4 МАО 2-4.2-3]; - порівнює багатоцифрові числа різними способами [4 МАО 2-4.2-7]; - читає і записує багатоцифрові числа в межах мільйона [4 МАО 2-4.2-1]; - знаходить значення числового виразу [4 МАО 2-4.3-3] ( на - планує розв’язування проблемної ситуації [4 МАО 2-2.2-1]; - використовує різні стратегії розв’язування проблемної ситуації [4 МАО 2-2.2-2] - обґрунтовує вибір дій для розв’язання проблемної ситуації [4 МАО 2-2.2-3] |
|
|
- досліджує різні шляхи розв’язування проблемної ситуації, спираючись на наявні дані [4 МАО 5-3.2-1]; - обирає раціональний шлях розв’язання проблемної ситуації з огляду на наявні дані [4 МАО 5-3.2-2]
|
|||||
47 |
Заміна багатоцифрового числа сумою розрядних доданків. Заміна суми розрядних доданків багатоцифровим числом. Розв’язання прямих та обернених задач різних типів, які виникають із повсякденних життєвих ситуацій |
|
- записує багатоцифрові числа у вигляді суми розрядних доданків [4 МАО 2-4.2-6]; - встановлює позиційне значення цифри в записі багатоцифрового числа [4 МАО 2-4.2-4]; - порівнює багатоцифрові числа різними способами [4 МАО 2-4.2-7]; - класифікує багатоцифрові числа за кількістю цифр у їх записі [4 МАО 2-4.2-3]; - визначає загальну кількість одиниць, десятків, сотень, одиниць тисяч, десятків тисяч, сотень тисяч у числі [4 МАО 2-4.2-5]; - планує розв’язування проблемної ситуації [4 МАО 2-2.2-1]; - використовує різні стратегії розв’язування проблемної ситуації [4 МАО 2-2.2-2] - обґрунтовує вибір дій для розв’язання проблемної ситуації [4 МАО 2-2.2-3] - перевіряє правильність розв’язання проблемної ситуації різними способами [4 МАО 2-3.4-1]; - знаходить помилки в математичних обчисленнях, усуває їх, виконуючи необхідні дії [4 МАО 2-3.4-2] |
|
|
|
|||||
48 |
Визначення загальної кількості одиниць певного розряду. |
|
- визначає загальну кількість одиниць, десятків, сотень, одиниць тисяч, десятків тисяч, сотень тисяч у числі [4 МАО 2-4.2-5]; - записує багатоцифрові числа у вигляді суми розрядних доданків [4 МАО 2-4.2-6]; - утворює багатоцифрові числа різними способами [4 МАО 2-4.2-2]; - порівнює багатоцифрові числа різними способами [4 МАО 2-4.2-7]; - встановлює позиційне значення цифри в записі багатоцифрового числа [4 МАО 2-4.2-4]; - представляє проблемну ситуацію різними способами [4 МАО 2-2.1-1]; - обирає спосіб представлення інформації (схема, таблиця, схематичний рисунок) [4 МАО 2-2.1-2] |
|
|
|
|||||
Усні обчислення на основі нумерації багатоцифрових чисел/ Очікувані результати навчання |
|||||||||||
49 |
Додавання і віднімання на основі нумерації багатоцифрових чисел: 56789 +1 , 56789 – 1, 50000 + 400 + 50 + 9, 6789 – 6000, 6789-700, 6789 – 80, 6789 – 9, 6789 - 789. Задачі на знаходження суми та різниці двох часток. |
|
- виконує усно та письмово обчислення в межах мільйона в навчальних і життєвих ситуаціях [4 МАО 2-4.3-1]; - аналізує проблемну ситуацію з огляду на можливість використання відомих засобів добору даних [4 МАО 2-3.1-1] - добирає числові дані, необхідні й достатні для розв’язання проблемної ситуації [4 МАО 2-3.1-2] - представляє проблемну ситуацію різними способами [4 МАО 2-2.1-1]; - обирає спосіб представлення інформації (схема, таблиця, схематичний рисунок) [4 МАО 2-2.1-2] |
|
|
|
|||||
50 |
Усне додавання і віднімання круглих чисел. Множення і ділення на розрядну одиницю – 10, 100, 1000. Ділення з остачею на розрядну одиницю – 10, 100, 1000 Розв’язання прямих та обернених задач різних типів, які виникають із повсякденних життєвих ситуацій |
|
- виконує усно та письмово обчислення в межах мільйона в навчальних і життєвих ситуаціях [4 МАО 2-4.3-1]; - аналізує проблемну ситуацію з огляду на можливість використання відомих засобів добору даних [4 МАО 2-3.1-1] - добирає числові дані, необхідні й достатні для розв’язання проблемної ситуації [4 МАО 2-3.1-2] - представляє проблемну ситуацію різними способами [4 МАО 2-2.1-1]; - обирає спосіб представлення інформації (схема, таблиця, схематичний рисунок) [4 МАО 2-2.1-2] |
|
|
|
|||||
51 |
Одиниці вимірювання довжини: міліметр, сантиметр, дециметр, метр, кілометр. Співвідношення між одиницями довжини. Формування умінь розв’язувати задачі на спільну роботу. |
|
- планує розв’язування проблемної ситуації [4 МАО 2-2.2-1]; - використовує різні стратегії розв’язування проблемної ситуації [4 МАО 2-2.2-2] - обґрунтовує вибір дій для розв’язання проблемної ситуації [4 МАО 2-2.2-3] - аналізує проблемну ситуацію з огляду на достатність чи надлишковість наявних даних [4 МАО 2-2.3-1]; - добирає числові дані, необхідні й достатні для розв’язання проблемної ситуації, використовуючи відомі засоби [4 МАО 2-2.3-2]
|
- перетворює одні одиниці величин в інші [4 МАО 3-4.7-3] - перетворює іменовані числа, виражені в одиницях двох найменувань [4 МАО 3-1.2-7]; - застосовує співвідношення між одиницями вимірювання величин під час розв’язування практично зорієнтованих задач [4 МАО 3-1.2-8]; - виконує додавання і віднімання іменованих чисел, множення і ділення на одноцифрове число іменованих чисел, поданих в одиницях вимірювання довжини маси, вартості і часу [4 МАО 3-1.2-9] |
|
|
|||||
52 |
Одиниці вимірювання маси: грам, кілограм, центнер, тонна. Співвідношення між одиницями вимірювання маси. Задачі на спільну роботу, в яких спільну продуктивність знаходять дією віднімання. |
|
- планує розв’язування проблемної ситуації [4 МАО 2-2.2-1]; - використовує різні стратегії розв’язування проблемної ситуації [4 МАО 2-2.2-2] - обґрунтовує вибір дій для розв’язання проблемної ситуації [4 МАО 2-2.2-3] - аналізує проблемну ситуацію з огляду на достатність чи надлишковість наявних даних [4 МАО 2-2.3-1]; - добирає числові дані, необхідні й достатні для розв’язання проблемної ситуації, використовуючи відомі засоби [4 МАО 2-2.3-2]
|
- перетворює одні одиниці величин в інші [4 МАО 3-4.7-3] - перетворює іменовані числа, виражені в одиницях двох найменувань [4 МАО 3-1.2-7]; - застосовує співвідношення між одиницями вимірювання величин під час розв’язування практично зорієнтованих задач [4 МАО 3-1.2-8]; - виконує додавання і віднімання іменованих чисел, множення і ділення на одноцифрове число іменованих чисел, поданих в одиницях вимірювання довжини маси, вартості і часу [4 МАО 3-1.2-9] |
|
|
|||||
Арифметичні дії з багатоцифровими числами. Письмове додавання і віднімання багатоцифрових чисел/ Очікувані результати навчання |
|||||||||||
53-54 |
Письмове додавання і віднімання багатоцифрових чисел. Перевірка правильності виконання дій додавання і віднімання Розв’язання прямих та обернених задач різних типів, які виникають із повсякденних життєвих ситуацій |
|
- виконує усно та письмово обчислення в межах мільйона в навчальних і життєвих ситуаціях [4 МАО 2-4.3-1]; - встановлює взаємозв’язки між арифметичними діями додавання і віднімання, множення і ділення [4 МАО 2-4.3-2]; - знаходить значення числового виразу [4 МАО 2-4.3-3]; - планує розв’язування проблемної ситуації [4 МАО 2-2.2-1]; - використовує різні стратегії розв’язування проблемної ситуації [4 МАО 2-2.2-2] - обґрунтовує вибір дій для розв’язання проблемної ситуації [4 МАО 2-2.2-3] - перевіряє правильність розв’язання проблемної ситуації різними способами [4 МАО 2-3.4-1]; - знаходить помилки в математичних обчисленнях, усуває їх, виконуючи необхідні дії [4 МАО 2-3.4-2] |
|
|
|
|||||
55 |
Письмове додавання у випадку трьох доданків Додавання і віднімання багатоцифрових чисел. Розв’язання прямих та обернених задач різних типів, які виникають із повсякденних життєвих ситуацій |
|
- виконує усно та письмово обчислення в межах мільйона в навчальних і життєвих ситуаціях [4 МАО 2-4.3-1]; - встановлює взаємозв’язки між арифметичними діями додавання і віднімання, множення і ділення [4 МАО 2-4.3-2]; - знаходить значення числового виразу [4 МАО 2-4.3-3]; - планує розв’язування проблемної ситуації [4 МАО 2-2.2-1]; - використовує різні стратегії розв’язування проблемної ситуації [4 МАО 2-2.2-2] - обґрунтовує вибір дій для розв’язання проблемної ситуації [4 МАО 2-2.2-3] - перевіряє правильність розв’язання проблемної ситуації різними способами [4 МАО 2-3.4-1]; - знаходить помилки в математичних обчисленнях, усуває їх, виконуючи необхідні дії [4 МАО 2-3.4-2] |
|
|
|
|||||
56-57-38 |
Формування умінь розв’язувати задачі на знаходження трьох чисел за сумою трьох та сумою двох доданків. Творча робота над задачею. Арифметичні дії з іменованими числами. |
|
- представляє проблемну ситуацію різними способами [4 МАО 2-2.1-1]; - обирає спосіб представлення інформації (схема, таблиця, схематичний рисунок) [4 МАО 2-2.1-2] - аналізує проблемну ситуацію з огляду на достатність чи надлишковість наявних даних [4 МАО 2-2.3-1]; - добирає числові дані, необхідні й достатні для розв’язання проблемної ситуації, використовуючи відомі засоби [4 МАО 2-2.3-2] - порівнює різні способи розв’язання проблемної ситуації, які підтверджують або спростовують прогноз, обирає найефективніший [4 МАО 2-3.3-1]; - зіставляє одержаний результат із прогнозованим [4 МАО 2-3.3-2]
|
- застосовує співвідношення між одиницями вимірювання величин під час розв’язування практично зорієнтованих задач [4 МАО 3-1.2-8]; - виконує додавання і віднімання іменованих чисел, множення і ділення на одноцифрове число іменованих чисел, поданих в одиницях вимірювання довжини маси, вартості і часу [4 МАО 3-1.2-9] |
|
|
|||||
|
|
|
|
|
|
|
|||||
Письмове множення і ділення двоцифрових та трицифрових чисел на двоцифрові числа/ Очікувані результати навчання
|
|||||||||||
59 |
Множення і ділення на розрядні одиниці 1, 10, 100 Письмові прийоми множення і ділення на круглі числа. |
|
- виконує усно та письмово обчислення в межах мільйона в навчальних і життєвих ситуаціях [4 МАО 2-4.3-1]; - встановлює взаємозв’язки між арифметичними діями додавання і віднімання, множення і ділення [4 МАО 2-4.3-2]; - знаходить значення числового виразу [4 МАО 2-4.3-3]; - планує розв’язування проблемної ситуації [4 МАО 2-2.2-1]; - використовує різні стратегії розв’язування проблемної ситуації [4 МАО 2-2.2-2] - обґрунтовує вибір дій для розв’язання проблемної ситуації [4 МАО 2-2.2-3] - перевіряє правильність розв’язання проблемної ситуації різними способами [4 МАО 2-3.4-1]; - знаходить помилки в математичних обчисленнях, усуває їх, виконуючи необхідні дії [4 МАО 2-3.4-2] |
|
|
|
|||||
60-61 |
Письмове множення на двоцифрове число та письмове ділення трицифрового числа на двоцифрове Розв’язання прямих та обернених задач різних типів, які виникають із повсякденних життєвих ситуацій, що містять групи пов’язаних між собою величин (на пропорційне відношення, пропорційне ділення; на знаходження невідомих за двома різницями, на спільну роботу та ін.).
|
|
- представляє проблемну ситуацію різними способами [4 МАО 2-2.1-1]; - обирає спосіб представлення інформації (схема, таблиця, схематичний рисунок) [4 МАО 2-2.1-2] - прогнозує очікуваний результат розв’язання проблемної ситуації [4 МАО 2-1.3-1]; - визначає способи підтвердження або спростовування прогнозу [4 МАО 2-1.3-2] - відкидає явно некоректні способи прогнозування [4 МАО 2-1.3-3] - перевіряє правильність розв’язання проблемної ситуації різними способами [4 МАО 2-3.4-1]; - знаходить помилки в математичних обчисленнях, усуває їх, виконуючи необхідні дії [4 МАО 2-3.4-2] - читає і записує математичні твердження, використовуючи буквену символіку [4 МАО 2-4.8-2]; - обчислює вирази зі змінною (змінними) при заданому її (їх) числовому значенні [4 МАО 2-4.8-3]; - розв’язує рівняння з однією змінною, у яких один компонент чи права частина є числовим виразом [4 МАО 2-4.8-4]; - добирає із запропонованих таке значення змінної, яке задовольняє нерівність [4 МАО 2-4.8-5] |
|
|
|
|||||
62-63-64 |
Узагальнюючий урок ТДР №3 «Чарівні перетворення у математиці» |
Виконує тематичну діагностичну роботу. Завдання – автентичні, компетентнісні, укладені за технологією «математичний сторітелінг» у контексті інтегрованих тем, передбачених у курсі «Я досліджую світ» (4 клас) .Аналізує результати виконаної роботи Виконує індивідуальні/фронтальні завдання, орієнтовані на корегування допущених у роботі неточностей, помилок |
|||||||||