Математика 4 клас
Тема . Читання і записування чотирицифрових чисел. Попереднє і наступне числа. Розв’язування рівнянь і задач.
Мета. Навчити здійснювати нумерацію чотирицифрових чисел; розвивати вміння додавати й віднімати багатоцифрові числа, знаходити сусідів чисел; розв’язувати вирази із застосуванням письмових обчислень; вдосконалювати обчислювальні навички; розвивати логічне мислення, пам’ять; виховувати інтерес до математики.
Хід уроку
І. Організаційний момент
1.1 Привітання
Холодно в полі, в саду, на городі,
Осінь мандрує по нашій господі.
Тепло і затишно в класі у нас,
Доброго дня, я вітаю всіх вас!
1.2. Емоційна настанова
- На ваших партах перед вами лежить набір з 6 цеглинок Lego. Він допоможе нам визначити ваш настрій. Кожен колір відповідає певному настрою:
Червоний – тривога, хвилювання,
Жовтий – задоволення, спокій,
Зелений – цікавість.
- Я дуже хочу, щоб гарний настрій у вас залишився до самого кінця нашого уроку.
ІІ. Повідомлення теми і мети уроку.
– На сьогоднішньому уроці ми з вами вирушимо у подорож до країни, якої немає на жодній мапі. Це країна Знань. В ній ми закріпимо вміння працювати з багатоцифровими числами, продовжимо розвивати обчислювальні навички, вміння працювати в парах.
2.1 Мотивація навчальної діяльності ( використання прийому «Незакінчене речення».)
- Для чого нам потрібні знання з теми «Багатоцифрові числа».
- Де ми їх можемо зустріти у повсякденному житті? ( Відповіді дітей )
2.2 Каліграфічна хвилинка.
- Дівчатка, використовуючи цифри 6 і 7, запишіть каліграфічно найбільше чотирицифрове число. ( 7776)
- Хлопчики, використовуючи цифри 6 і 7, запишіть каліграфічно найменше чотирицифрове число. ( 6667)
ІІІ. Актуалізація опорних знань.
3.1 Математичний диктант
- Записати сусідів чисел ( № 252)
456, 1436, 301, 1301, 99, 1999.
- Записати цифрами числа ( № 259)
7137, 2302, 5555, 3017
№ 255
- Записати числа, що стоять між 2993 і 3005
( 2994, 2995, 2996, 2997, 2998, 2999, 3000, 3001, 3002, 3003, 3004)
№ 256
- Полічи від трьох тисяч трьох до трьох тисяч сімнадцяти.
- Полічи від 3567 до 3575
ІV.Удосконалення обчислювальних навичок.
4.1 Робота у парах ( № 253)
4.2 Гра «Утвори число» ( № 254)
4.3 Робота з нерівностями ( № 257)
Х + 1000 ˂ 1010 а + 3000 ˃ 3050
Х = 0, 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9. а = 51, 52, 53, 54…..
4.4 Робота з інтерактивною дошкою ( № 258)
Відповідь: 3067 = 3000 + 60 + 7
4106 = 4000 + 100 + 6
V. Фізкультхвилинка
4.5 Робота на дошці. ( № 260)
4.6 Рівняння № 261
1000 + х =3000 100 ∙ у = 300 850 – с = 179
Х = 3000 – 1000 у = 300 : 100 с = 850 – 179
Х = 2000 у = 3 с = 671
4.7 Вирази № 262
678 + 184 = 862 34 ∙ 9 = 306
274 + 429 = 703 67 ∙ 4 = 268
803 – 368 = 435 455 : 5 = 91
528 – 384 = 144 688 : 2 = 344
4.8 Робота з задачею № 263
Перший етап .
Аналіз задачі за допомогою технології « Мікрофон»
Під час аналізу умови задачі складається скорочений запис умови задачі, застосовуючи інтерактивну технологію « Шкала думок»
- Розгляньте скорочений заприс умови задачі.
80 б. – 20 ящ.
? - 7 ящ.
- Хто може самостійно розв’язати задачу , підніміть зелену цеглинку . Приступайте до роботи.
Другий етап.
З рештою учнів складаємо план розв’язування задачі.
- Хто може самостійно тепер розв’язати задачу, підніміть жовту цеглинку і приступайте до роботи.
Третій етап.
Хто не може самостійно розв’язати , працюємо разом далі.
Відповідь: в семи ящиках 28 банок соку.
4.9 Геометрична хвилинка
- Порахуйте скільки вибачите :
а) Трикутників - ?
б) Прямокутників - ?
VI. Підсумок уроку
7.1 Рефлексія
- Що викликало у вас найбільший інтерес на уроці?
- Який вид роботи вам сподобався найбільше і чому?
- А мені сьогодні сподобалася робота таких учнів , як….( прийом « Констатація успіху»).