Математика королева наук

Про матеріал
Анотація-опис. П’єска написана для підлітків, яких треба зацікавити. Шляхом естетичного і емоційного впливу мистецтва, можна невимушено формувати в учнів зацікавлення математикою і історією математики. Розвивати критичне і логічне мислення, математичні і творчі здібності дітей. Формувати позитивне ставлення до процесу навчання.
Перегляд файлу

Самбірська гімназія № 1 ім. Тараса Шевченка

 

 

 

 

МАТЕМАТИКА - КОРОЛЕВА НАУК

/вечір цікавої математики для учнів 8-х класів/

 

 

 

 

Підготувала

 учителька математики

Думич  Любов Іванівна

 

 

 

 

САМБІР. 2024.

Вечір цікавої математики «Королева наук - Математика»

Мета: шляхом естетичного і емоційного впливу мистецтва формувати в учнів зацікавлення математикою і історією математики. Розвивати критичне і логічне мислення. Розвивати математичні і творчі здібності дітей. Формувати позитивне ставлення до процесу навчання.

Обладнання і реквізит:

*2 королівські трони

*костюми короля, королеви, пажа, стражників.

* портрети визначних математиків

*аудіовізуальні засоби і записи

 

Сценарій.

Ролі: король, королева, паж, 2 стражі, 2 дами, 2 придворні,

Дія І.Ява І.

В глибині сцени стоять трони.  На авансцені  столик з книжками і зошитами та крісло, на якому сидить Ростик, сумно підперши рукою підборіддя.

Ростик. Дожився! Батьки забрали айфон, навіть до однокласників не можу зателефонувати…Ех…Доля…. Тато сказав, що коли не виконаю математики, то про повернення мого любого, мого дорогенького айфончика можу навіть і не мріяти…..Всі навчальні предмети - як предмети…от хоч би історія…так цікаво…..а тут – ні тобі посміятись, ні поплакати… математика …ха…ха… матика-   макатика…І згадати не буде що…Якась вона така …ну …суха наука…і головне – нікому не потрібна…Ну навчився порахувати гроші і досить… а то якісь там алгебри…геометрії…

Але що поробиш… Заради мого любого, мого дорогенького айфончика треба пережити і це….знущання над моєю творчою особистістю…..

Ну, що там задавали ? Ага! Теорема ПОФІГОРА….ПОФІГОРА…ПОФІГОРА ….…..нема такого …/перелистує сторінки підручника і засинає/.

 

Дія І.Ява ІІ.

На сцену вибігають 2 стражники , пересувають трони на середину сцени та стають побіч них. Лунає запис Полонезу Огінського і під його музику входить королівська пара з почтом. Паж несе кінець плаща королеви і допомагає ій сісти. Серед придворних всі персонажі  постановки: король Інтеграл, королева Математика,  Піфагор, дами і придворні кавалери..

Паж: Ваша величність! Ваша величність! В наше королівство пробрався чужак!

Королева: Оцей хлопчик? Та він спить! Розбудити його!

Паж/ торкається плеча Ростика/ Ей! Підйом!

Ростик пробуджується і різко стає з крісла, протираючи очі.

Ростик: Ой! Де я?  Хто ви?

Король: Не бійся! Тебе тут ніхто не скривдить. Але скажи нам –хто ти?

Ростик: Я Ростик, учень 8 класу.

Королева: А які в тебе успіхи в науці?

Ростик: Ну…Я більше люблю історію, географію….

Паж: / з усмішкою/ А особливо фізкультуру?

Ростик: Ну… і фізкультуру…

Король: А які науки ти не любиш?

Ростик: Математику!!!

Королева: Чому?

Ростик: Ну… вона нікому не потрібна… а стільки вчити… і все таке занудне…

Король:/переглядається з Королевою/ Я думаю, що пора і нам представитись…Як ви думаєте, ваша величність?

Королева: Думаю, що так. А ти знаєш, Ростику, куди ти потрапив?

Ростик:Ні…

Король: Ти потрапив в королівство, у якому править королева всіх наук –Математика! А мене звати король Інтеграл.

Королева: Саме так, Ростику. Ти у нас в гостях і ми хочемо познайомити тебе з нашим королівством детальніше.

Ростик:/перелякано/ Та я… та я нічого…просто…батьки забрали мій айфон і віддадуть лише тоді, коли я вивчу  цю….ну … терморему….

Паж: Може теорему?

Ростик:Ну так…теорему Пофігора.

Всі заливаються сміхом, особливо король.

Король: Як, як ти сказав? Пофігора?

Ростик: Та Пофігора…Пофігора…кароче…пофіг мені, як він там називається…

Піфагор: А хто тут перекручує моє ім’я? Невже я заслужив собі на це?  Це ти?А що ти знаєш про мене?

Ростик:  Та я….вибачте…. недочитав в підручнику…..

Король: Добре, що ти хоч вибачився. Бо ти образив одного із найславніших вчених, які ще 300 років до нашої ери у Стародавній Греції створювали основи математики.

Ростик: та я не знав…

Королева: Не  знав… Чи не хотів знати?

Ростик: Та якось це мене не цікавило…Кому, крім вчителів, які знущаються і ставлять двійки, потрібні ці теореми? Хиба не досить навчитися рахувати гроші і речі?

Піфагор: Он як? То це через більше як 2 тисячі років  виросли такі діти, які не хочуть знань?

Королева: Ну , що ж…Треба йому допомогти. Мій маленький лицарю, па-а-а-а-ж, де ти?

Паж: Я тут, ваша величність.

Королева: Зробимо так. Якщо Ростик  розв’яже практичну задачу, то ми допоможемо йому  зрозуміти всі переваги і чудесні дива математики.

Король: Але якщо ні, то на світі щезнуть всі айфончики!

Ростик: І як ми всі тоді?...Як ми будемо жити?

Паж: А ти як думав? Якби не було математики, в якій стільки потрібного відкрив шановний Піфігор, то не розвивалась би фізика і ніхто б не зміг створити на лише айфона, але і звичайного візка чи велосипеда, вже не кажу про авто чи літаки!

Король: Але перед тим попросимо шановного Піфагора розповісти нам про своє життя і про свої відкриття.

Піфагор:  Я Народився У 580 р. до н.е. на о. Самос  на узбережжі Середземного моря в багатодітній купецький сім'ї.  Перед моїм народженням моя мати пішла до пророчиці Піфії і вона передрікла мені щасливе майбутнє. Тому мене назвали Піфагором. І я дійсно прожив щасливе життя, бо займався тим, чим захоплювався.Тому мені вдалось створити вчення про подібність, я довів теорему, названу потім моїм  ім’ям. В місті Кротоні я розпочав свою педагогічну діяльність і організував школу, члени якої зобов’язувалися вести піфагорійський спосіб життя. Це було одночасно і релігійне братство, і політичний клуб, і наукове товариство. Школа  дуже швидко завоювала велику; популярність. Мене вважали пророком, а школа стала провідним центром духовного і суспільного життя.

Ці ідеї і на сьогоднішній час актуальні і гідні наслідування. Система морально-етичних правил була зібрана в своєрідний моральний кодекс піфагорійців «Золоті вірші». Вони переписувались і доповнювались на протязі усієї тисячолітньої історії античності, а потім і в епоху середньовіччя та Відродження. Актуальні вони і тепер. Піфагорійці з однаковою наполегливістю турбувалися і про духовний розвиток і про фізичний. В них був особливий режим дня, де обов’язково виділявся час для гімнастичних вправ.

Не випадково до наших днів дійшли імена олімпійських переможців, серед яких багато кронтонців.

Я теж був чемпіоном у кулачному бою на 58 олімпійських іграх. Мій наставник Фалес був сильним уболівальником і помер на трибуні олімпійського стадіону під час мого бою.

Ростик: Ого! А я думав, що математики , крім книжок, не можуть займатися ні спортом, ні творчістю!

Піфагор: А  ти знаєш, хлопчику, що назва  «гімназія» виникла тому, що

здавна в навчальних закладах велику увагу приділяли гімнастиці поряд з вивченням різних наук.

Ростик:/до пажа/ А ти казав! В мене з фізкультурою якраз все в порядку!

Королева: Шановний Піфагоре! Познайомте його із своїми науковими роботами і , зокрема, з теоремою вашого імені.

Ростик: Невже це та сама теорема Піфагора? Шановний Піфагоре! Навчіть мене, будь ласка, бо мені вже соромно на лише перед вами, але й перед самим собою.

Піфагор: Ну, не тільки в теорії. Я конструював метавки, які стріляли по ворожих кораблях вогненними зарядами. А от теорема, яка названа моїм іменем пригодиться тобі при розв’язанні задачі від королеви.

Ростик: Ну то в чому її суть? Це для прямокутного трикутника?

Піфагор: Я бачу, що ти не такий вже безнадійний. Звичайно, для прямокутного трикутника. Ти знаєш, як називаються його сторони?

Ростик: Так. Два катети і гіпотенуза.

Піфагор: Добре. Так от. А що означає піднести число до квадрату?

Ростик: Ображаєте!  Та помножити само на себе.

Піфагор: То слухай! Квадрат гіпотенузи прямокутного трикутника рівний сумі квадратів катетів. Повтори!

Ростик: Квадрат гіпотенузи прямокутного трикутника рівний сумі квадратів катетів.

Піфагор:.Молодець!

Король: А тепер , Ростику, ти повинен врятувати людство від занепаду. Ваша величність , прошу вас прочитати умову задач.

Королева: З приємністю. Слухай, Ростику. Ми підемо на берег річки і ти маєш побудувати  стійкий міст у формі трикутника.

Ростик: Чому трикутника?

Король:   Для стійкості. Одна дошка має спиратися на камінь водоспаду,перпендикулярно до течії,  друга має бути прикріплена до неї перпендикулярно і має лежати на березі . Вона буде зв’язувати систему моста і забезпечить стійкість.  А третя з поручами буде саме пішохідним містком і з’єднуватиме вільні кінці перших двох. Ширина річки 4 м, дошка, що  лежатиме на березі, має 3 м. Якої довжини дошку треба мати для пішохідного містка?

Ростик: Тепер я вже можу її розв’язати! Катети мають довжини 3 і 4 метри відповідно. Шукаємо гіпотенузу.  3 в квадраті рівне 9. Чотири в квадраті рівне 16. Їх сума рівна 25. Це квадрат гіпотенузи. Гіпотенуза  буде рівна кореневі із 25, тобто 5. Отже треба взяти дошку довжиною 5 м.

Королева: Ти врятував світовий прогрес. То як, Ростику, можна обійтися без  математики ?

Паж:  І яка наука  а королевою всіх наук?

Ростик: Ну звичайно Математик! Дякую вам , ваша величність! Дякую вам, вельмишановний Піфагоре!

Пісня про математику

Слова  Святлош  С. М. Музика Ткачук М.

          Дроби, дроби, дроби всі ми добре знаєм

         І  відношення охоче ми складаєм

         Ділене нам треба добре поділити

          На     дільник, і з ним  у  парі  записати

             Приспів.

             Королево, королево  ти красива,

             Ти на свято нас сьогодні запросила

              Математикою звешся ти велично

            І дружити нам  з тобою просто звично.

     Аксіоми, теореми і  рівняння…

    На уроках ми виконуєм завдання,

     Можемо рівняння розв’язати

 

      Невідоме у задачі  відшукати.

                       Теорема, теорема Піфагора

                        В геометрії основа і опора.

                         Треба добре вивчити і знати,

                          Всім,всім,всім нам треба пам’ятати.

Пісня написана на мелодію пісні «Сильний вітер,сильний вітер, сильний вітер »

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

    

 

 

         І

 

 

Анотація-опис.   П’єска написана для підлітків, яких треба зацікавити. Шляхом естетичного і емоційного впливу мистецтва, можна невимушено формувати в учнів зацікавлення математикою і істроією математики. Розвивати критичне і логічне мислення, математичні і творчі здібності дітей. Формувати позитивне ставлення до процесу навчання.

 

 

docx
Додав(-ла)
Думич Любов
Пов’язані теми
Математика, 8 клас, Сценарії
Додано
23 жовтня
Переглядів
34
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку