Математика. Письмове додавання і віднімання двоцифрових чисел. Складені задачі на зменшення суми двох чисел на кілька одиниць

Про матеріал

Очікувані результати.

Після цього уроку учні зможуть:

-впевнено додавати і віднімати двоцифрові числа;

-досконаліше аналізувати і розв'язувати складені задачі, знаходити значення числових виразів зі змінною;

-впевненіше співпрацювати та спілкуватися з однокласниками.

Обладнання: маршрутна карта, машинка,(крейда, дошка),

очікувані результати, правила проведення „Міні

ажурної пилки”,скарб, предметні малюнки, листки

з прикладами, уявний мікрофон, картки з завданням,

підручник, зошити, зразки завдань, тестові вправи,

шкала оцінювання.

План роботи

І. Вступна частина уроку (10 хв).

1. Актуалізація опорних знань.

2. Мотивація навчальної діяльності.

3. Оголошення теми і очікуваних результатів.

ІІ. Основна частина уроку (25 хв).

ІІІ. Підсумкова частина уроку (5 хв).

1.Підбиття підсумків.

2.Оцінювання.

3.Домашнє завдання.

Перегляд файлу

1

 

Міністерство освіти і науки України

Психолого – методичний семінар

 

 

 

“Інтерактивні технології

колективно – групового навчання”

 

 

ВІДКРИТИЙ УРОК

З МАТЕМАТИКИ

2 КЛАС

 

 

 

 

 

 

                                                       Підготувала:

                                                       вчитель початкових класів

                                                       Хотинської ЗОШ І– ІІ ступенів

                                                       Друховець Наталія Григорівна

 

 

 

 

 

2008

 

Тема уроку: Письмове додавання і віднімання двоцифрових

                      чисел. Складені задачі на зменшення суми двох            

                      чисел на кілька одиниць.

Очікувані результати.

 Після цього уроку учні зможуть:

  • впевнено додавати і віднімати двоцифрові числа;
  • досконаліше аналізувати і розвязувати складені задачі, знаходити значення числових виразів зі змінною;
  • впевненіше співпрацювати та спілкуватися з однокласниками.

Обладнання: маршрутна карта, машинка,(крейда, дошка),

                       очікувані результати, правила проведення „Міні

                       ажурної пилки”,скарб, предметні малюнки, листки

                                            з прикладами, уявний мікрофон, картки з завданням,

                       підручник, зошити, зразки завдань, тестові вправи,

                       шкала оцінювання.

План роботи

І. Вступна частина уроку (10 хв).

   1. Актуалізація опорних знань.

   2. Мотивація навчальної діяльності.

   3. Оголошення теми і очікуваних результатів.

ІІ. Основна частина уроку (25 хв).

ІІІ. Підсумкова частина уроку (5 хв).

  1. Підбиття підсумків.
  2. Оцінювання.
  3. Домашнє завдання.

 

ХІД РОБОТИ

 

І. Вступна частина уроку

                  Сьогодні у нас незвичайний урок

                  Сьогодні ми зробимо ще один крок

                  В країну відому, в країну чудову

                  Яка розвиває математичну мову.

                  Країна цікава, тож парти свої

                  Перетворіть у машини малі!

                  Всі сядьте рівненько, працюйте уважно

                   Потрапить туди щоб було нам не важко.

                   Тож, друзі, поскоріш

                   Зберемося у путь,

                   Щоб у скарбницю знань

                   Нам ще раз зазирнуть.

  1. Актуалізація опорних знань (7 хв)

а) Бесіда

- Отже, ми з вами у цікавій країні Математики. Сьогодні ми

будемо шукати скарб і щоб не заблукати у пошуках скарбу, використаємо карту. А допоможе нам у подорожі ця весела машинка (машинка зроблена з паперу, переставляється під час уроку по пунктах маршрутної карти).

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  • Вирушаємо в путь по „Дорозі непояснених прикладів”.

  б) „Навчаючи вчуся”

        Учитель, заготувавши завчасно достатню кількість різних, вирізаних з кольорового картону предметів (тваринки, геометричні фігурки) та роздавши кожній дитині по одному з них, звертається до дітей:

  • Усім пропоную таку роботу. Для цього вийдіть із – за парт і поспілкуйтеся з кожним учнем таким чином: підходите до одного з учнів і пояснюєте йому спосіб обчисленого вами вдома приклада за №459. а він вам пояснює розвязання свого приклада, тоді ви обмінюєтесь листочками і предметами, які я вам роздала, і рухаєтесь до наступного учня. Зустрівшись з ним, ви  пояснюєте розвязування приклада попереднього напарника з його листочка, а він вам з того листочка, що у нього в руках. Після спілкування знову обмінюєтесь листками і предметами і шукаєте нового напарника, орієнтуючись за предметами, щоб не зустрітися з тими, що у вас були вже. Якщо цього не дотримуватись , то до одного і того ж учня може потрапити приклад, який він уже розвязував.

        Працюєте до того часу, поки не побувають у вас усі предмети. Це означає, що кожен учень ознайомиться з різними прикладами на письмове віднімання двоцифрових чисел з переходом через десяток (діти працюють).

     в) „Мікрофон”

Вирушаємо далі. А тепер нам потрібно проїхати „Міст найкращих пояснень”. Будемо використовувати уявний мікрофон (якийсь предмет). Скажіть, чиє пояснення було вам найкраще, найбільш повне і зрозуміле (діти передають мікрофон, відповідаючи на запитання, це враховується під час оцінювання). Молодці.

  1. Мотивація навчальної діяльності (2 хв)
  • Рухаємось далі. Попереду нас „Урвище міркувань”.
  • Подумайте в групах (по 5 – 6 чоловік), як би ви обчислили приклад

                  1 група                                        2 група

       65 – 27 = 38                                    26 + 55 = 81

А тепер в „загальному колі” представте свої свої пропозиції.

3. Оголошення теми і очікуваних результатів (1 хв)

- Рухаємось далі. Попереду „Драбинка очікуваних результатів” (Зачитуємо очікувані результати з дошки).

 

ІІ. Основна частина уроку

  • Рухаємось далі. Попереду „Печера каліграфії”. Послухайте віршик і відгадайте число.

                        Ненажера лис лютує

                        У ліску.

                        Півень курочок рахує

                        В курнику.

                        Пять біленьких, дві рябенькі –

                        Разом ... (7).

                        Тож гарнесенько писати треба всім.

  • Які числа прозвучали у віршику? (5, 2, 7) Напишемо їх каліграфічно.

                         Зошит навскіс кладемо,

                         В руки ручки беремо,

                         Сіли рівно всі на диво,

                         Дітки пишемо красиво!

  • Рухаємось далі. Попереду „Перевірна галявина”.

„Міні ажурна пилка” (7 хв)

Учитель. Перевіримо, чи правильно знайшли суми і різниці чисел автори нашого підручника у завданні №461. Для розвязання цього завдання обєднайтесь у четвірки з учнями, що сидять попереду (позаду) вашої парти.

 

1 – й крок. Учитель пропонує першій парі (1 – й і 2 – й учні) , що сидять за однією партою, розглянути 1 – й і 2 – й приклади і спосіб їх обчисленнь (1 хв), а тоді за його вказівкою, розказати один одному в встановленому вчителем порядку вірне обчислення приклада. Друга пара (3 – й і 4 – й учні ) – 3 – й і 4 – й приклади (1,5 хв). (Робота в домашніх групах).

 

2 – й крок. Учитель говорить учням, щоб 1 – й учень з 3 – м, а 2 – й учень з 4 – м обмінялися інформацією наголосивши, що після того, як, наприклад, 1 –й учень розповість про правильність обчислення свого приклада, то його напарник має повторити це пояснення (як він його зрозумів) і, навпаки. (Робота в експертних групах), (1,5 хв).

 

3 – й крок. За вказівкою вчителя кожен з учнів повертається до учня, з яким працював на першому кроці, і, у встановленому вчителем порядку, переказують обчислення прикладу, про який вони дізналися в експертних групах. (Робота в домашніх групах), (1,5 хв).

 

4 – й крок. На дошці завдання №461. Право представити пояснення надається учням, які, на думку вчителя, потребують мовленнєвого розвитку або удосконалення вмінь логічно висловлюватися (доказово міркувати), (1,5 хв).

 

  • Попереду дорожній знак „Відпочинь”. Що ми будемо робити? (проведемо фізкультхвилинку), (1 хв).

          „Їхати” ми перестали і тепер всі дружно встали.

          Будем ми відпочивати, нумо вправу починати:

          Руки – вгору, руки – вниз, і легесенько прогнись.

          Покрутились, повертілись, на хвилинку зупинились.

          Пострибали, пострибали, раз – присіли, другий – встали,

          Всі в машини посідали й знову їхати почали.

  • Ми підїжджаємо до „Математичної вежі”, у якій повинні знайти значення числових виразів зі змінною за завданням №463.

„Мікрофон” (3 хв)

Учитель. Для того, щоб знайти значення виразу зі змінною а , треба підставити значення а в вираз (вивішую на дошці).

               46 – а, якщо а = 10,

                                     а = 6,

                                     а = 16,

                                     а = 5.

Передаю учням мікрофон, пропонуючи знайти значення виразу. Представлення пояснень починаємо словами:

„Я вважаю, що перша відповідь 36, тому що 46 – 10 = 36;

                           друга відповідь 40, тому що 46 – 6 = 40;

                          третя – 30, тому що 46 – 16 = 30;

                          четверта – 41, тому що 46 – 5 = 41.”

Молодці. Справилися з завданням. Їдемо далі. Попереду „Хатинка задач”.

„Робота в групах”, (6 хв)

Обєднаємось в групи за назвами зимових місяців. Це виглядатиме так:

       „Грудень”                                          „Січень”

 

 

 

 

 

                                   „Лютий”

 

 

 

 

 

Всі групи отримують однакове завдання – розвязати задачу за діями за завданням №465.

„На шкільній клумбі росло 25 білих айстр, 43 червоних, а рожевих – на 12 менше, ніж червоних і білих разом. Скільки рожевих айстр росло на клумбі?”

            Білих – 25

            Червоних – 43

            Рожевих - ?, на 12 <

                                   Розвязування:

  1. 25 = 43 = 68 (айстр)
  2. 68 – 12 = 56 (айстр)

Відповідь: 56 рожевих айстр.

          Після завершення даної роботи кожна група отримує окреме завдання, повязане з перевіркою розвязку задачі. Це можуть бути тестові вправи, а також творчі завдання, записані на великих аркушах паперу різнокольоровими ручками. Виконання запропонованої роботи дає можливість перевірити, наскільки міцно учні засвоїли алгоритм розв’язування задач і вміють застосовувати його в тестових і творчих роботах.

1 група „Грудень”

Яка з даних схем підходить до міркування над опрацьованою задачею?

а)                                           б)                                          в)

 

 

 

 

 

 

 

 

2 група „Січень”

Підкреслити вираз, який є розвязком даної задачі:

             25 + (43 - 12) =

             (25 + 43) – 12 =

             25 + (43 + 12) =

3 група „Лютий”

Який схематичний вираз підходить до розвязку даної задачі:

 

 

 

        Кожна група повина представити результати своєї роботи. Найдоцільніше це зробити у вигляді презентації: від кожної групи виходить представник із виконаним на аркуші паперу завданням. Він звітується про пророблену групою роботу.

 

ІІІ. Підсумкова частина уроку

  1. Підбиття підсумків (2 хв)

Учитель звертає увагу учнів на очікувані результати уроку, передаючи мікрофон:

  • Що ми робили на уроці?
  • Чи досяг кожен з вас особисто очікуваних результатів? (чи навчилися додавати і віднімати 2 – ві числа, розвязувати задачі, вирази зі змінною)
  1. Оцінювання (2 хв)
  • А тепер кожен з вас оцінить власну участь в роботі вашої групи. Оцініть себе та виставте за кожним з визначених напрямів від 0 до 2 балів.
    1. Ви брали активну участь у роботі групи_______.
    2. Ви вносили вдалі пропозиції, які врахувала група____.
    3. Ви надавали підтримку іншим членам групи, заохочували їх до роботи______.
    4. Ви висунули нову ідею (новий підхід до розв’язування), що сподобалось іншим_______.
    5. Ви вдало узагальнювали думки інших і просували роботу групи вперед______.
    6. Ви доповідали класові про результати групової роботи________.

                                       Всього балів______________.

(Участь дітей у самооцінюванні дає змогу зважити: чи вміють вони здійснювати перевірку, самоперевірку, взаємоперевірку, давати самооцінку й об’єктивну оцінку знань товаришів, чи вміють обгрунтовувати свої думки щодо оцінювання)

  1. Домашнє завдання (1 хв)
  • Спробуйте уважно вдома виконати аналогічні приклади самостійно №467 і задача №468.
  • А ось ми і доїхали до справжнього скарбу. Давайте подивимось, що у нас в скриньці (хтось з дітей виймає лист від королеви Математики).

Вчитель зачитує: „Школа – отрів скарбів. Найбільший скарб учня – знання. І сказати своє слово в житті зможе той, хто багато знає і вміє.”

                            Збіг урок наш, як коротка мить.

                            (Дуже швидко час біжить)!

                            Ще попереду у нас багато кроків:

                            І цікавих, і важких уроків.

                            Завдання покличуть у майбутнє,

                            Найскладніше ж завдання – життя.

                            Тож старайтесь вправно все вивчати

                            Памятайте: учня скарб – знання!

doc
Пов’язані теми
Математика, Розробки уроків
Додано
25 листопада 2018
Переглядів
883
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку