Математика Урок : "Числа другого десятка"

Про матеріал

Мета: формувати розуміння способу утворення двоцифрових чисел із десятка і кількох одиниць

Дидактична задача: вчити утворювати , лічити та називати числа другого десятка, формувати вміння розв'язувати задачі на знаходження суми; розвивати уміння аналізувати та застосовувати знання на практиці, виховувати охайність, старанність, впевненість та увагу.

Перегляд файлу

Тема. Числа другого десятка

Мета: формувати розуміння способу утворення двоцифрових чисел із десятка і кількох одиниць

Дидактична задача: вчити утворювати , лічити  та називати  числа другого десятка, формувати вміння розв’язувати задачі на знаходження суми; розвивати уміння аналізувати та застосовувати знання на практиці, виховувати охайність, старанність, впевненість  та увагу.

  Обладнення :малюнок Сови, геометричні фігури, арифметичні штанги, палички для рахування, фішки- пазли, презентація

Хід уроку

|  Організаційна частина ( 1 хв.)

                           Вже дзвінок нам дав сигнал:

                           Працювати час настав.

Стали  всі  рівненько. Посміхнулися  один  одному,  подарували  мені  свої  добрі   посмішки . Починаємо  урок.

Перевірка  готовності  до  уроку.

||Мотивація

Сьогодні на уроці, діти, ми з вами продовжуємо  подорож по країні Математика. І побуваємо на телепередачі  «Що? Де? Коли?» Завдання нам приготувала  Мудра Сова.. Де під час гри ми познайомимося із числами, в яких поряд із десятками є окремі одиниці. Вам цікаво що це за числа? Тоді вперед

 Нагадую, що перед вами лежать фішки, які ви будете класти собі за правильні відповіді.

  III Актуалізація опорних знань( 5 хв.)

Отже, гра починається.  Мудра Сова приготувала вам перше завдання.

  • Розглянемо геометричні фігури   СЛАЙД

 

 

 

 

  • Назвіть фігури в 1 ряді.
  • Назвіть фігури 2 ряду

 

  • Що цікавого помітили?( поміняли місцями геометричні фігури як  по горизонталі . так і  по вертикалі)
  • Які має бути фігура в останньому ряді?(жовтий чотирикутник)

 

За правильну відповідь – фішка.

Усна лічба. Продовжуємо гру. Дайте відповідь.

Увага! На екран  СЛАЙД   

                                               10

  • Скільки цифр використано для запису числа 10?( дві)
  • Що означає цифра 1 в записі числа 10?( кількість десятків)
  • Що означає цифра 0 в записі числа 10?( кількість одиниць)
  • Назвіть найменше натурального число.(1)
  • Назвіть найбільше число, що записується однією цифрою.(9)
  • Назвіть найменше число,що записується двома цифрами. (10)
  • Які числа називаються круглими?( ті,що закінчуються 0)
  • Наведіть приклади. (10,20,30….)
  • СЛАЙД

10  20  30  40  50  60  70  80   90   100

  • Що в записі круглих чисел позначає цифра на першому місці зліва?(десятки)
  • А що означає в записі круглих чисел 0?( 0- одиниць)
  • Що спільного у назві чисел 20,30, 50,60.?( друга частина слова має  - дцять, що вказує на десятки)

 

Той, хто дав правильну відповідь   - фішка.

IVФормування нових знань.( 15 хв.)

Ми можемо продовжити нашу гру «Що? Де? Коли?» .

А зараз Мудра Сова підготувала для вас  завдання «Загадкові  числа».

Якщо ми справимося з цим завданням,то дізнаємося « таємницю» утворення чисел другого десятка.

1. Ознайомлення зі способом утворення , назвами та записом чисел другого десятка

А) Практична робота з дидактичним матеріалом (палички)

  • Візьміть 1 пучок і порахуйте скільки паличок.
  • Як інакше сказати,що у вас 10 паличок? ( 1 десяток)

 

  • Візьміть 1 паличку , покладіть на 1 десяток.
  • Що ми зробили?( ми 1 поклали на 10)
  • Скільки стало всього паличок?( один-на дцять)
  • Ми отримали число 11.
  • Хто помітив зв'язок між дією, що ми виконували над десятком та одиницею?            ( ми один поклали на 10. Десять скорочено –дцять. І отримали 11)
  • В числі 11 скільки десятків паличок?(1 дес.)
  • Візьміть десяток в ліву руку і покажіть
  • Скільки тут окремих одиниць?(1)
  • Візьміть її у праву руку і покажіть
  • Скільки десятків та одиниць містить число 11?
  • Покладіть на десяток ще 1 паличку.
  • Скільки тепер паличок лежить на десятку?(дві)
  • Що ми зробили?( ми два поклали на десять)
  • Скільки всього паличок?(два –на-дцять. Дванадцять)
  • Скільки десятків в числі 12?(1 дес.)
  • Скільки окремих паличок? ( 2 од.)
  • Скільки десятків і скільки одиниць у числі 12?
  • Самостійно.
  • Утворіть наступне число.
  • Яке це буде число? (13)
  • Скільки в ньому десятків ? Одиниць?

Зараз ми працювали з паличками, а їх можна замінити смужечками – арифметичними штангами. У вас лежать на парті ариф. Штанги. Повторюйте  як я.

Б) Робота з арифметичними штангами (демонстрація  на дошці)

 

 

 

Розглянемо, як одержали числа за допомогою арифметичних штанг.

На арифметичну штангу «10» поклали штангу-«1» Ми одержали число 11

Розглянемо як цю дію виконати з картками з числами:картку           кладу на картку ,        причому так,   щоб 1 лежала на 0    .           Тепер не усі одиниці звязані  у десяток. Синя цифра 1, що знаходиться зліва означає десяток, а червона1,на другому місці, що в числі одинадцять - 1 одиниця

      В) Продовжуємо спостерігати як утворюються числа  за зошитом. с. 35№2       Прокоментуйте, як одержали інші числа.

Коментар:

*ми  штангу 2 поклали на штангу 10.Одержали число 12.Синя цифра означає, що в числі 12 -1десяток , а червона -2 одиниці.

 

*ми  штангу 3 поклали на штангу 10.Одержали число 13.Синя цифра означає, що в числі 13 -1десяток , а червона -3 одиниці

 

* ми  штангу 4 поклали на штангу 10.Одержали число 14.Синя цифра означає, що в числі 14 -1десяток , а червона -4 одиниці і т.д.

Г) Наступне завдання Мудрої Сови «Практичне завдання із штангами»

Хто бажає до дошки?

  • Складіть за допомогою штанг число, яке містить 1 десяток і 5 одиниці.
  • Позначте його картками з числами
  • Складіть за допомогою штанги число, яке містить 1 десяток і  6 одиниць
  • Познач його картками з числами.

 д) Робота у парі. За допомогою арифметичних штанг складіть числа 17,18, 19                            і позначте  їх картками з числами.

Перевіряю. Молодці, справилися з завданням.

Фізкультхвилинка ( музична) «Ялинка» ( 1 хв.)

З вами продовжує грати Мудра Сова і пропонує прочитати  числа

СЛАЙД

Оди-на-дцять            Шіст-на- дцять 

Два-на- дцять           Сім- на- дцять 

Три-на- дцять Вісім- на- дцять 

Чотир-на- дцять Девят-на- дцять 

Пят-на- дцять

  • Прочитайте назви чисел, подані в завданні
  • Розгляньте виділені синім кольором частини слів (- дцять)
  • Що цікавого можна помітити?( ця частина в усіх назвах однакова)
  • Чому? (тому що всі вони містять 1 десяток)
  • Прочитайте перші частини слів. ( один,два,три…)
  • З якими словами вони пов’язані?( з назвами чисел до 10)
  •  

Мудра Сова хоче, щоб ви зробили висновок

Висновок: таким чином числа другого десятка пов’язані з діями , які ми виконували при одержанні цих чисел: ми на десяток накладали певне число. Перша частина цих слів позначає кількість одиниць які ми поклали на десяток, а остання частина позначає 1 десяток.

СЛАЙД

11, 12,13,14,15,16,17,18,19

- Як можна назвати ці всі числа? ( числа другого десятка)

-  Скільки у кожному числі десятків?(один десяток)

 

- А скільки одиниць? (1,2,3, …)

Молодці. Ви гарно працювали і дізналися таємницю  як утворюються числа  другого десятка і як правильно називаються.

VI Закріплення  (10хв.)

  1. Формування знань про утворення  чисел другого десятка

Граємо далі. З нами грає Мудра Сова . Вона підготувала для вас завдання « Допоможи повернути числа на свої місця» с.36»№3

За допомогою олівця відтворити послідовність чисел першого десятка.

За аналогією - числа другого десятка.

- Прочитайте числа у кожному ряді.

- На скільки наступне число більше,ніж попереднє?

- Як одержати наступне число?

- Що спільного у чисел 1 і 11?

- Чим відрізняються?

- На скільки число у нижньому  ряді більше, ніж у верньому?

Мудра Сова приготувала вам загадку

2.  Самостійна робота .№5( домалюйте стільки шпильок, щоб кількість відповідала числу)

ПЕРЕВІРКА Скільки домалювали шпильок?

 1мал.- 2,

2мал.-5,

3мал.-4.

Доведи. В числі 12 – 1 дес. 2 один.

Я й Сова задоволені , що ви всі впоралися із завдання. Не забувайте за правильне виконане завдання покласти фішку.

Фізкультхвилинка

А зараз давайте уявимо що ми кравчині і пошиємо одяг для мавпочок

В руку голку всі візьмем.

Разом шити ми почнем,

Всі ми шили, всі трудились,
Наші пальчики втомились.
А щоб гарно шити,
Пальцям треба відпочити!

Наступне завдання Мудрої Сови « Розв’яжи задачу»

3. Формування вмінь розв’язувати задачі. с. 37 №10

Читають задачу.

- Про кого йдеться в задачі?

- Виділіть ключові слова.(яблука, банани)

 

- Яке числове дане відноситься до слова яблука?(так -70кг)

- А груш?(30 кг)

 - Яке запитання задачі?(Скільки всього кг фруктів)

- Покажіть опорну схему задач.( на знаходження суми)

Увага ! Правила « правильно сиди за партою», культура запису у зошиті

- Складіть короткий запис.

За коротким записом поясніть:

- Що означає число 70?

 

- Що означає число 30?

- Що є шуканим числом?

- Складіть схему.

 

- Якою арифметичною дією будемо розв’язувати задачу?( додаванням)

           - Запишемо розв’язання задачі.( 30+70=100)

-  Назвати відповідь.( 100 кг)

За охайність – фішка.

3.Формування замінювати більші одиниці вимірювання меншими

С. 36 №6(1 стовпчик - колективно, 2- біля дошки ( вставляють числа у прикладі), 3-самостійно)

-  Скільки одиниць у 1 десятку?

-  Скільки см у 1 дм?

Перевірка. За правильні відповіді – фішка.

4.Формування вміння змінювати менші одиниці вимірювання довжини більшими.с.37 №7 (1 стовпчик - колективно, 2- біля дошки( вставляють числа у прикладі), 3-самостійно)

-  Скільки одиниць складають 1 десяток?(10)

- Скільки см у 1 дм?(10)

«Знайди значення виразів»

6. С.37 №9 Самостійна робота

          Перевірка. Нагорода – фішки.

VII Рефлексія(1 хв.)

Діти, наша телепередача  «Що? Де? Коли?» на сьогодні  закінчується

 

  • Над якою темою ми працювали сьогодні
  • Назвіть числа першого десятка
  • Назвіть числа другого десятка.
  • А на які 2 множини можна розбити числа першого і другого десятка?
  • А ось про це ви дізнаєтеся на наступному уроці математики.

Я і Мудра Сова задоволена  вами.

Порахуйте  кількість фішок , які ви отримали за свої правильні відповіді .

Але це не просто фішки,вони з секретом.

 За допомогою них ви зможете скласти подарунок , який вам приготувала Мудра Сова, за гарну роботу на уроці.

 

 

 

docx
Пов’язані теми
Математика, 1 клас, Розробки уроків
НУШ
Додано
30 червня 2018
Переглядів
13553
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку