Мета: формувати поняття про число як про кількісну характеристику класу скінчених еквівалентних множин. Дидактична задача: формувати поняття про число 10, учити писати цифру 0 і позначати число 10 двома цифрами – 1 і 0, співвідносити число предметів і цифру, ознайомити учнів зі способом утворення числа 10, з місцем числа 10 у натуральному ряді. Ввести в мовлення учнів термін натуральний ряд чисел,формувати вміння складати рівності на додавання та віднімання за малюнком або схемою, складати рівності на додавання та віднімання на основі складу чисел 2-9, учити порівнювати числа логічним способом; розвивати логічне мислення, увагу, пам'ять, розумову активність, виховувати охайність, старанність, впевненість, сумлінність, інтерес до вивчення математики
Тема. Число 10
Мета: формувати поняття про число як про кількісну характеристику класу скінчених еквівалентних множин.
Дидактична задача: формувати поняття про число 10, учити писати цифру 0 і позначати число 10 двома цифрами – 1 і 0, співвідносити число предметів і цифру, ознайомити учнів зі способом утворення числа 10, з місцем числа 10 у натуральному ряді. Ввести в мовлення учнів термін натуральний ряд чисел,формувати вміння складати рівності на додавання та віднімання за малюнком або схемою, складати рівності на додавання та віднімання на основі складу чисел 2-9, учити порівнювати числа логічним способом; розвивати логічне мислення, увагу, пам'ять, розумову активність, виховувати охайність, старанність, впевненість, сумлінність, інтерес до вивчення математики.
Обладнення: малюнок «лабораторія», картки з цифрами 1, 0,числовий промінь,картки з завданням для самостійної роботи, таблиці « склад чисел».
Хід уроку
| Організаційна частина
Вже дзвінок нам дав сигнал:
Працювати час настав.
Перевірка готовності до уроку.
||Мотивація
На дошці малюнок лабораторії.
Як ви думаєте, діти, куди ми потрапили?
А що нас чекає на уроці?
Сьогодні ми з вами відвідаємо математичну лабораторію, де будемо досліджувати і отримувати знання про число, яке прадавні філософи вважали символом гармонії та повноти, а Піфагор - числом Всесвіту. Ці досліди допоможуть нам відкрити таємницю числа, дізнатися багато цікавого, багато чому навчитися..
||| Актуалізація опорних знань
Щоб підготуватися до дослідів, треба пригадати .
І починаємо з математичного диктанту с.70 №1
Перевірка. Молодці, справилися з завданням.
|VФормування нових знань.
На дошці: 1,2,3,4,5,6,7,8,9…
- Прочитайте ряд чисел.
- Чим він цікавий?
Пояснення: кожне наступне число на 1 більше попереднього.
Такий ряд називають «натуральний»
1 дослід(Практичний)
Покладіть 1 квадрат.
2 дослід Позначення числа 10 двома цифрами – 1 і 0
А зараз ми дізнаємося як на письмі позначається число 10.
Для цього уважно розгляньте друковані та рукописні цифри.
10
Кругла, наче буква О,
Цифра нуль, або ніщо.
Як стоїть він
сам-самісінький,
То й не значить нічогісінько
Так як одиницю поруч
Ми поставимо ліворуч,
То із двох значків у нас
Число ДЕСЯТЬ стане враз
-На що схожий 0? Нуль — великий лівий овал.
Пишеться трохи нижче верхнього правового кута клітинки, заокруглюється ліворуч, пишеться до середини нижньої сторони клітинки і піднімається вгору до початку написання цифри.
Цифру 1 ви вмієте писати.
Пропоную вам потренуватися в написанні цифри 0
А) у повітрі, називаючи вголос елементи
Б) за допомогою « цифри- шершавчика»
Намагаємося повторити точне написання цифри, щоб наші пальчики запам'ятали кожний рух ( з відкритими очима, з закритими очима)
В) за зразком зворотною стороною ручки, як ми з вами робимо завжди.
Пальчиковая гімнастика ( фізкультхвилинка)
с.71 № 5 (підручник)
Написати 1 рядок цифру 0
Написати 1 рядок число 10
Перевірка. Молодці .
Дослід 3.Означення місця числа 10 в натуральному ряді.
Ми з вами будемо досліджувати місце числа 10 в натуральному ряді
- З яким числом ми познайомилися?( числом 10)
- Покажіть цифри, якими позначаються число 10.( показують картки 1 і 0 )
- За числовим променем назвіть числа в прямому порядку. В зворотному.(на дошці)
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11
- Назвіть наступне за числом 9.
- Як одержали число 10 із попереднього числа?
- Назвіть наступне число за числом 10.
- Як одержати 10 із наступного до нього числа?
Практична робота (робота в парі)
На парті – картки . Відновимо натуральний ряд чисел
Дослід 4. Співвідношення цифри та числа об’єктів
Молодці. З дослідом у вас не було труднощів.
||| Закріплення вивченого
4 +5 =9 9 -5 = 4 9 – 2 = 7
4 + 4 = 8
7 -2 = 5
3 + 5 =8
8 5 і . 4 і . 3 і . 2 і . 1 і . 6 і . 7 і .
9 4 і . 6 і . 8 і . 7 і . 5 і . 2 і . 1 і . 3 і .
Пропонуємо кожному провести самостійно Дослід 6.
Доповнити числа до 9,8,7,6,5,4,3
САМОСТІЙНА РОБОТА Підручник с.71 № 8
Перевірка.
|V Рефлексія
Діти, наша дослідницька робота в математичній лабораторії на сьогодні закінчується.
Дякую за роботу.