28 серпня о 18:00Вебінар: Методи і прийоми корекційної педагогіки, які можна використати на будь-якому уроці

Математика Урок : "Число та цифра 9"

Про матеріал

За типом урок: вивчення нового матеріалу.

Мета уроку :формувати поняття про число як про кількісну характеристику класу скінчених еквівалентних множин.

Дидактична задача: формувати поняття про число 9; учити писати цифру 9,формувати поняття про склад числа 9, учити порівнювати числа способом складання пар, продовжувати формувати поняття дорівнює, не дорівнює,; розвивати логічне мислення, увагу, пам'ять, розумову активність, виховувати охайність, старанність, впевненість, сумлінність, інтерес до вивчення математики.

Методи навчання: наочний, практичний, частково-пошуковий.
Форми роботи: фронтальні, парні, індивідуальні.
Навчальну задачу я реалізувала через практичну діяльність учнів з використанням проблемних завдань, самостійну роботу, цікавість, самостійного визначення дітьми теми уроку.
Розвиваючу задачу - через постановку проблеми, усний рахунок.

Виховну – через гру.

Перегляд файлу

Тема. Число і цифра 9.

Мета: формувати поняття про число як про кількісну характеристику класу скінчених еквівалентних множин.

Дидактична задача: формувати поняття про число 9; учити писати цифру 9,формувати вміння складати рівності на додавання та віднімання за предметними множинами. Складати рівності на додавання на основі складу чисел 2-8, виконувати додавання та віднімання на числовому промені, додавання та віднімання числа 1,; розвивати логічне мислення, увагу, пам'ять, розумову активність, виховувати охайність, старанність, впевненість,  сумлінність, інтерес до вивчення математики.

  Обладнення:  підручник « Математика» автори  С.О. Скворцова,О. В.Онопрієнко, малюнок «Морська карта», малюнок корабля, геометричні фігури,  «цифри –  шершавчики», картка з цифрою 9.                                                                                                                        

Хід уроку

I  Організаційна частина

                           Ось  і  дзвоник  пролунав,

                           для  навчання  час  настав.
                          

 

Перевірка  готовності  до  уроку.

II Мотивація

  • Сьогодні  у  нас  буде  незвичайний  урок. Ми  з  вами  відправимося  у  морську  подорож. А  пливти  ми  будемо  на  цьому  човні.(малюнок  човна)
  • Скажіть, а що  потрібно  знати  справжнім  морякам, щоб  не  заблукати  в  морських  просторах?(знати  морську  карту)

А  що ми повинні  добре  вміти, щоб правильно  визначити  маршрут,  напрямок  корабля?( додавати  та віднімати,добирати схеми) Мандруючи, будемо утворення числа, яке вважалося дуже важливим і доскональним у багатьох народів. Досліди  допоможуть нам відкрити таємницю числа, дізнатися багато цікавого, багато чому навчитися.

 

III Актуалізація опорних знань

Отже,  корабель  відправляється  у  подорож. І нас чекає

 течія «Геометрична»

Підручник с.63

  • Розгляньте геометричні фігури.

 

 

  • Назвіть їх.
  • Якого кольору ламані?
  • Що можна про них сказати?
  • Якого кольору криві?
  • Якого кольору замкнена лінія?
  • Якого кольору пряма лінія?
  • Що ви знаєте про пряму лінію?
  •  

2. А  що  ще  повинні  вміти  моряки,щоб  не  заблукати  в  морських  просторах?(креслити) Запишемо  графічний диктант ( аркуш у клітинку)

  • Що означає додати ? відняти?
  • Яку дію виконуємо, щоб стало менше? Більше?
  • Поставте точку у нижньому правому куті клітинки.
  • 2 клітинки вгору, 4- праворуч, 2 – вниз,     4 клітинки ліворуч.
  • Яка утворилася фігура?

Доведіть.

  •  
  1. Актуалізація порядку розташування чисел на числовому промені.

 1      2    3      4      5      6     7     8       9       10

-

1,3,5… 2,4,6… 10,8… 9,7…

Продовжте  послідовність чисел.

 Продовжуємо  своє  плавання. І нас чекає бухта   «Уважність»

Підручник с. 62 № 1. Назви наступне і попереднє число . Запиши у «віконце». Доповни рівність.

3+1=

8-1=

6+1=

6-1=

5+1=

4-1=

7+1=

7-1=

2+1=

3-1=

4+1=

5-1=

 

.  

 

 

 

Перевірка.

Галявина  «Відпочинок»  (фізкультхвилинка)

 

IV Формування нових знань.

А попереду нас чекає острів  «Число».  Хочете на  ньому побувати?

  1. Формування поняття про число 9.  Позначення числа 9

Підручник Завдання №3+ на дошці

-Що можна сказати про кількість   ?

 

Чому? (якщо складемо пари із трикутників і квадратів, то кожному трикутнику відповідатиме 1 квадрат, кожному квадрату 1 круг.

Висновок: усіх фігур порівну.

  • Закрийте 1
  • Скільки залишилося        ?
  • Що треба зробити щоб їх було не  8, а стало стільки ж, скільки             ,  ?

 

Тепер ми отримали 8             і ще 1 .

Число, яке характеризує число  ,              ,         є новим числом 

Це  

ДЕВ'ЯТЬ, чи ДЕВ'ЯТКА, -
Наче в цирку акробатка:
Сторчака як перевернеться,
Зразу шісткою обернеться!

 

ТЕМА УРОКУ

Сьогодні дізнатися таємницю цього числа, як отримати число девять , як пишеться цифра 9

Вчитель:

- За яким числом прямує число 9?(Число 9 прямує після числа 8.)

          - Як ми отримали число 9? ( до числа 8 +1)

- Число 8 передує якому числу?( 9)

Отже: число 9 – наступне число після 8.. 

Висновок: 

Щоб отримати наступне число, треба до попереднього додати 1

2.Позначення числа 9 цифрою.

- Таємницю якого числа ми з вами сьогодні відкрили?
- А якою цифрою ми його позначимо?

- Зараз ми з вами познайомимося з написанням цифри 9.

Число 9 на письмі позначають цифрою 9.

Уважно розгляньте друковану цифру 9.

- На що схожа?

- Із яких елементів вона складається?

Розгляньте  рукописну цифру 9, на дошці зразок рукописної цифри 9.

 

 

Розглянемо елементи цифри 9.

Дев'ять складається з малого лівого овалу та великого правого півовалу. Ширина цифри внизу та вгорі однакова.

Починається малий лівий овал від правої сторони клітинки із заокруглення вгору ліворуч, що переходить в лівий малий овал нижче середини клітинки і піднімається вгору до зустрічі з його початком та, не відриваючи руки, опускається вниз, створюючи великий правий півовал так, щоб він торкнувся середини нижньої сторони клітинки, заокруглюючись внизу ліворуч.


- Пропоную вам потренуватися в написанні цифри 9

 

А) у повітрі, називаючи вголос елементи

 

Б) за допомогою « цифри- шершавчика»

 

 Намагаємося повторити точне написання цифри, щоб наші пальчики запам'ятали кожний рух ( з відкритими очима, з закритими очима

В) за зразком зворотною стороною ручки, як ми з вами робимо завжди.

 

Пальчиковая  гімнастика

Завдання №4

 У  журналі  корабля  чітко,охайно ведуться  записи про  подорож. Давайте  і  ми  всі  записи у зошиті  будемо  вести  охайно і напишемо цифру  9 

Молодці, справилися з завданням.

3.Означення місця числа 9  в натуральному ряді.

Ми з вами завершили екскурсію на острові  «Число», в якому ми відкрили таємницю числа 9, познайомилися з цифрою 9. А зараз ми вирушаємо далі.

 Ми з вами опинилися  в затоці «Числовий промінь»

- З яким числом ми познайомилися?( числом 9)

- Покажіть  цифру,  яким позначається число 9.( показують картку 9)

- За числовим променем назвіть числа в прямому порядку. В зворотному (на дошці)

     1         2       3         4      5      6          7         8                   9               10

 

 

- Назвіть наступне за числом 8.

- Як одержали число 9 із попереднього числа?

- Назвіть наступне число за числом 9.

- Як одержати 9 із наступного до нього числа?

4. Співвідношення цифри та числа об’єктів

Завдання №5 Самостійна робота

Ми  зупинемося  на острові «Скарбів» .

  •  Поповнимо  запаси фруктів  та  овочів. 
  • А  чим  корисні  вони?
  • Допоможіть зібрати фрукти у кошик.

     Перевірка . Молодці, справилися з завданням.

V Закріплення  вивченого

1. Формування вміння складати рівності на додавання та віднімання

Острів «Скарбів» приготував нам багато цікавих випробувань .

І перше – практична робота.

  •   Покладіть на парті 3 зелених трикутники та 5 жовтих.
  •   Складіть 2 рівності на додавання
  •   Складіть 2 рівності на віднімання.

3+5=8

5+3 =8

8-3=5

8-5=3

  •   Придумайте  ще 1 подібне завдання.
  1. Опрацювання вміння добирати схеми та вирази до сюжетного малюнка

Друге випробування –завдання№6

  1. Третє випробування – робота в парі

Завдання№2( виконати арифметичні дії)

3+5 =

8 – 6 =

 

Перевірка.

 

  1. Логічна задача

Серед звірів гучним голосом відрізняються бегемот, лев і крокодил.

Хто з них кричить гучніше за всіх, якщо голос бегемота гучніший за рик лева,

Молодці, справилися з  випробуваннями острова «Скарбів»

VI Рефлексія

Діти, наша морська  подорож закінчується.

  • Про що ви дізналися на уроці?
  • А в житті де ми зустрічаємо число 9?
  • Яке число попереднє до числа 9?
  • Як одержати число 9  із попереднього числа?
  • Полічить від 1 до 9 в прямому порядку.
  • У зворотному.
  • Назвіть числа . які менші ніж 9.
  • Де вони розташовані на числовому промені?( зліва)
  • А які числа більші за 9?( про це ми поговоримо на наступному уроці)

Діти, мандруючи, ви  дізналися і багато чого навчилися. І знайшли головний скарб-це нові знання.

  Дякуємо вам за гарну роботу.

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 2
Оцінки та відгуки
  1. Ходеєва Тетяна Юріївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Горшкова Тетяна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Пов’язані теми
Математика, 1 клас, Розробки уроків
НУШ
Додано
30 червня 2018
Переглядів
848
Оцінка розробки
5.0 (2 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку