За типом урок: вивчення нового матеріалу.
Мета уроку :формувати поняття про число як про кількісну характеристику класу скінчених еквівалентних множин.
Дидактична задача: формувати поняття про число 9; учити писати цифру 9,формувати поняття про склад числа 9, учити порівнювати числа способом складання пар, продовжувати формувати поняття дорівнює, не дорівнює,; розвивати логічне мислення, увагу, пам'ять, розумову активність, виховувати охайність, старанність, впевненість, сумлінність, інтерес до вивчення математики.
Методи навчання: наочний, практичний, частково-пошуковий.
Форми роботи: фронтальні, парні, індивідуальні.
Навчальну задачу я реалізувала через практичну діяльність учнів з використанням проблемних завдань, самостійну роботу, цікавість, самостійного визначення дітьми теми уроку.
Розвиваючу задачу - через постановку проблеми, усний рахунок.
Виховну – через гру.
Тема. Число і цифра 9.
Мета: формувати поняття про число як про кількісну характеристику класу скінчених еквівалентних множин.
Дидактична задача: формувати поняття про число 9; учити писати цифру 9,формувати вміння складати рівності на додавання та віднімання за предметними множинами. Складати рівності на додавання на основі складу чисел 2-8, виконувати додавання та віднімання на числовому промені, додавання та віднімання числа 1,; розвивати логічне мислення, увагу, пам'ять, розумову активність, виховувати охайність, старанність, впевненість, сумлінність, інтерес до вивчення математики.
Обладнення: підручник « Математика» автори С.О. Скворцова,О. В.Онопрієнко, малюнок «Морська карта», малюнок корабля, геометричні фігури, «цифри – шершавчики», картка з цифрою 9.
Хід уроку
I Організаційна частина
Ось і дзвоник пролунав,
для навчання час настав.
Перевірка готовності до уроку.
II Мотивація
А що ми повинні добре вміти, щоб правильно визначити маршрут, напрямок корабля?( додавати та віднімати,добирати схеми) Мандруючи, будемо утворення числа, яке вважалося дуже важливим і доскональним у багатьох народів. Досліди допоможуть нам відкрити таємницю числа, дізнатися багато цікавого, багато чому навчитися.
III Актуалізація опорних знань
Отже, корабель відправляється у подорож. І нас чекає
течія «Геометрична»
Підручник с.63
2. А що ще повинні вміти моряки,щоб не заблукати в морських просторах?(креслити) Запишемо графічний диктант ( аркуш у клітинку)
Доведіть.
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
-
1,3,5… 2,4,6… 10,8… 9,7…
Продовжте послідовність чисел.
Продовжуємо своє плавання. І нас чекає бухта «Уважність»
Підручник с. 62 № 1. Назви наступне і попереднє число . Запиши у «віконце». Доповни рівність.
3+1= |
8-1= |
6+1= |
6-1= |
5+1= |
4-1= |
7+1= |
7-1= |
2+1= |
3-1= |
4+1= |
5-1= |
.
Перевірка.
Галявина «Відпочинок» (фізкультхвилинка)
IV Формування нових знань.
А попереду нас чекає острів «Число». Хочете на ньому побувати?
Підручник Завдання №3+ на дошці
-Що можна сказати про кількість ?
Чому? (якщо складемо пари із трикутників і квадратів, то кожному трикутнику відповідатиме 1 квадрат, кожному квадрату 1 круг.
Висновок: усіх фігур порівну.
Тепер ми отримали 8 і ще 1 .
Число, яке характеризує число , , є новим числом
Це
ДЕВ'ЯТЬ, чи ДЕВ'ЯТКА, -
Наче в цирку акробатка:
Сторчака як перевернеться,
Зразу шісткою обернеться!
ТЕМА УРОКУ
Сьогодні дізнатися таємницю цього числа, як отримати число дев’ять , як пишеться цифра 9
Вчитель:
- За яким числом прямує число 9?(Число 9 прямує після числа 8.)
- Як ми отримали число 9? ( до числа 8 +1)
- Число 8 передує якому числу?( 9)
Отже: число 9 – наступне число після 8..
Висновок:
Щоб отримати наступне число, треба до попереднього додати 1
2.Позначення числа 9 цифрою.
- Таємницю якого числа ми з вами сьогодні відкрили?
- А якою цифрою ми його позначимо?
- Зараз ми з вами познайомимося з написанням цифри 9.
Число 9 на письмі позначають цифрою 9.
Уважно розгляньте друковану цифру 9.
- На що схожа?
- Із яких елементів вона складається?
Розгляньте рукописну цифру 9, на дошці зразок рукописної цифри 9.
Розглянемо елементи цифри 9.
Дев'ять складається з малого лівого овалу та великого правого півовалу. Ширина цифри внизу та вгорі однакова.
Починається малий лівий овал від правої сторони клітинки із заокруглення вгору ліворуч, що переходить в лівий малий овал нижче середини клітинки і піднімається вгору до зустрічі з його початком та, не відриваючи руки, опускається вниз, створюючи великий правий півовал так, щоб він торкнувся середини нижньої сторони клітинки, заокруглюючись внизу ліворуч.
- Пропоную вам потренуватися в написанні цифри 9
А) у повітрі, називаючи вголос елементи
Б) за допомогою « цифри- шершавчика»
Намагаємося повторити точне написання цифри, щоб наші пальчики запам'ятали кожний рух ( з відкритими очима, з закритими очима
В) за зразком зворотною стороною ручки, як ми з вами робимо завжди.
Пальчиковая гімнастика
Завдання №4
У журналі корабля чітко,охайно ведуться записи про подорож. Давайте і ми всі записи у зошиті будемо вести охайно і напишемо цифру 9
Молодці, справилися з завданням.
3.Означення місця числа 9 в натуральному ряді.
Ми з вами завершили екскурсію на острові «Число», в якому ми відкрили таємницю числа 9, познайомилися з цифрою 9. А зараз ми вирушаємо далі.
Ми з вами опинилися в затоці «Числовий промінь»
- З яким числом ми познайомилися?( числом 9)
- Покажіть цифру, яким позначається число 9.( показують картку 9)
- За числовим променем назвіть числа в прямому порядку. В зворотному (на дошці)
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
- Назвіть наступне за числом 8.
- Як одержали число 9 із попереднього числа?
- Назвіть наступне число за числом 9.
- Як одержати 9 із наступного до нього числа?
4. Співвідношення цифри та числа об’єктів
Завдання №5 Самостійна робота
Ми зупинемося на острові «Скарбів» .
Перевірка . Молодці, справилися з завданням.
V Закріплення вивченого
1. Формування вміння складати рівності на додавання та віднімання
Острів «Скарбів» приготував нам багато цікавих випробувань .
І перше – практична робота.
3+5=8
5+3 =8
8-3=5
8-5=3
Друге випробування –завдання№6
Завдання№2( виконати арифметичні дії)
3+5 =
8 – 6 =
Перевірка.
Серед звірів гучним голосом відрізняються бегемот, лев і крокодил.
Хто з них кричить гучніше за всіх, якщо голос бегемота гучніший за рик лева,
Молодці, справилися з випробуваннями острова «Скарбів»
VI Рефлексія
Діти, наша морська подорож закінчується.
Діти, мандруючи, ви дізналися і багато чого навчилися. І знайшли головний скарб-це нові знання.
Дякуємо вам за гарну роботу.