Мета: формувати поняття про число як про кількісну характеристику класу скінчених еквівалентних множин.
Дидактична задача: формувати поняття про число 10, закріпити знання порівняння чиселна основі розташування чисел на числовому промені- порядку слідування чисел у натуральному ряді; формувати уміння порівнювати числа логічним способом на основі складу числа;формувати уявлення про істинні та хибні нерівності. Вчити інтерпретувати дії віднімання та додавання за допомогою відрізка; закріпити знання про склад чисел 2-9, формувати вміння додавати та віднімати число1; розвивати логічне мислення, увагу, пам'ять, розумову активність, виховувати охайність, старанність, впевненість, сумлінність, інтерес до вивчення математики.
Тема. Порівняння чисел у межах 10
Мета: формувати поняття про число як про кількісну характеристику класу скінчених еквівалентних множин.
Дидактична задача: формувати поняття про число 10, закріпити знання порівняння чиселна основі розташування чисел на числовому промені- порядку слідування чисел у натуральному ряді; формувати уміння порівнювати числа логічним способом на основі складу числа;формувати уявлення про істинні та хибні нерівності. Вчити інтерпретувати дії віднімання та додавання за допомогою відрізка; закріпити знання про склад чисел 2-9, формувати вміння додавати та віднімати число1; розвивати логічне мислення, увагу, пам'ять, розумову активність, виховувати охайність, старанність, впевненість, сумлінність, інтерес до вивчення математики.
Обладнення: малюнок «математичний стадіон », числовий промінь,картки з завданням для самостійної роботи, таблиці « склад чисел».
Хід уроку
| Організаційна частина
Дзвінок пролунав веселий,
Дружно всіх він кличе в клас.
Цікаві дії на уроці
Пропаную я для вас!
Станьте струнко, підтягніться,
Один одному всміхніться.
Перевірка готовності до уроку.
||Мотивація
На дошці малюнок стадіону .
Як ви думаєте, діти, куди ми потрапили? Але це стадіон « математичний»
А що нас чекає на уроці?
Сьогодні ми з вами будемо приймати участь у математичних змаганнях, де продовжимо вивчати число 10, порівнювати з іншими числами. Щоб пройти всі естафети , які чекають нас,треба взяти з собою увагу,впевненість, охайність, старанність та знання. Отже, на старт.
III Актуалізація опорних знань
1 естафета « Хто швидше?»
1) На дошці – 2,3,4,5,6,7,8,9,10
- Чи можна назвати цей ряд чисел натуральним?
- Чому?
- Як слід змінити цей ряд чисел, щоб одержати натуральний ряд чисел?
2) У кожного на парті лежить картка. Завдання: відновіть натуральний ряд чисел.
1, ..., …., 4, 5, …, … ,…, 9, ….
Взаємоперевірка.
2 естафета «Математична розминка » с.72 №1
Перевірка. Молодці, справилися з завданням.
3 естафета « Геометричний лабіринт » с.73
|V Формування нових знань.
А попереду нас чекає наступна
математична естафета «Порівняй та попади у ціль»
Завдання №2 с.72 Самостійна робота.
Перевірка
Всі піднесли руки – раз!
Навшпиньках стоїть весь клас.
Два - присіли. Руки вниз.
На сусіда подивись.
Раз! – і вгору.
Два! – і вниз.
Раз – присіли.
Два – піднялись.
Молодці, ви всі старались.
3. Продовжуємо математичні змагання. Нас чекає гра «Уважний стрілок»
с.72 № 3 (підручник) Самостійно.
Розфарбувати зеленим кольором числа . які менші ніж 6, жовтим – більші за 6.
Перевірка. Молодці .
Тому наступна естафета « Нерівність» потребує від вас міцні знання, які допоможуть перетворити хибні нерівності на істинні.
Перевірка. Молодці .
Змагання продовжуємо. І наступне – « Юний баскетболіст»
С.73 № 5 . Запиши склад чисел 8, 7. 9.
5. На дошці
9 *7 8*9
8*5 3*7
5*8 7*5
6*8 6*5
Колективна робота
Порівняй числа та вирази
6 * 6+1 7 * 7 -1 4 * 4 +2
4* 4 -3 1 * 1+1 7 * 7 -2
1 * 1+4 6 * 6 -1 5 * 5 + 3
V Закріплення
Естафета « Біг з перешкодами»
1 варіант – 1, 3 стовпчики
2 варіант – 2, 4 стовпчики
Перевірка. Молодці, гарно попрацювали. Продовжуємо далі.
Завдання № 7 с.72Самостійна робота. Перевірка
2.Формування вміння складати рівності на додавання та віднімання за малюнками та схемами.
Скласти дві рівності на додавання та віднімання.
Банан – не дерево і не кущ.
Баобаб - не кущ і не трава.
Установи відповідності. Дерево, кущ,трава.
Банан ? Баобаб? Барбарис?
|V Рефлексія
- Чому ви навчилися сьогодні?