Математика в житті людини

Про матеріал
Зміст проекту допоможе вивченню предмета “Математики”. Учні повинні засвоїти основні поняття використання математичних розрахунків в різних сферах життя людини. Ці знання та навички вони будуть поповнювати і вдосконалювати впродовж усього свого життя.
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Любарський професійний ліцей Проект на тему: «Математика в житті людини» Керівник проекту: Зав’язун Михайло Олексійович Термін реалізації проекту – початок: жовтень 2020 р. закінчення: листопад 2020 р.

Номер слайду 2

ЗМІСТ Вступ 1.Математика, економіка навколо нас 2.Математика в архітектурі 3.Математика і музичне мистецтво 4.Математика і література 5.Математика і живопис 6.Математика в медицині 7.Математика та спорт 8. Математика в астрономії 9.Геометричні фігури навколо нас Висновки

Номер слайду 3

Учасники проекту Робоча група учні групи №3. Робота з довідковою літературою Оформлення проекту

Номер слайду 4

Зміст проекту допоможе вивченню предмета “Математики”. Учні повинні засвоїти основні поняття використання математичних розрахунків в різних сферах життя людини. Ці знання та навички вони будуть поповнювати і вдосконалювати впродовж усього свого життя. Опис проекту

Номер слайду 5

Керівник проекту: Зав’язун Михайло Олексійович Місце роботи: Любарський професійний ліцей Посада: викладач математики

Номер слайду 6

Актуальність теми. Математика народилася з практичних потреб людини і залишається тісно пов'язаною з прак­тикою, причому стає їй дедалі більше потрібною. Саме ці думки знайшли підтвердження в роботі учнів. Мета: Сприяти розвитку творчої діяльності учнів, залучити дітей до науково-дослідницької роботи з математики, підвищити інтерес учнів до поглибленого вивчення математики

Номер слайду 7

ЗАВДАННЯ ПРОЕКТУ ЗНАТИ принципи застосування математики в різних сферах життя людини; ВІРИТИ, що ці знання допоможуть в подальшому житті.

Номер слайду 8

Засвоєння учнями математичних розрахунків в різних сферах життя; Підвищення рівня математичних знань; Розвиток в учнів активності, самостійності, самосвідомості; Підвищення рівня мотивації до занять;

Номер слайду 9

У нашому житті математика зустрічається скрізь. Починаючи від самого примітивного рахування поверхів і закінчуючи вищою математикою

Номер слайду 10

Щоб знайти математику поруч, не треба проводити археологічні розкопки, викликати кінологів, збиратись у далекі мандри. Ми вирішили пошукати математику, прислухаючись до життя. Що чуєте з ранку до ночі ? Що перебиває пташині новини про скору весну? Економічна криза, банки, гроші… Стоп! Гроші! Ось що нам потрібно. Адже без математики з ними ладу не даси…

Номер слайду 11

Але був час, коли грошей зовсім не існувало. Людина тоді ще жила в печерах, озброєна була дубиною і весь свій час витрачала на добування їжі. Гроші цій людині зовсім не були потрібні. Але пройшло багато років і ці первісні люди стали жити інакше. Вони вже навчилися робити собі з каменю сокири, ножі, глиняні горщики, списи, стріли. Їжу добували полюванням та рибною ловлею.

Номер слайду 12

Для того, щоб обмінюватися, люди стали приходити в певні місця. Приходили з різних околиць і приносили з собою для обміну ті речі, яких у них було багато.

Номер слайду 13

Виробилися і правила обміну. Погодилися, наприклад, вважати, що можна обмінювати 1 сокиру - на 10 стріл -на 3 списи -на 2 горщика - на 1 вівцю.

Номер слайду 14

Що це таке, за що можна купити все, що завгодно? Це гроші.Та пройшло багато століть перед тим, як ми побачили гроші у тому вигляді до якого зараз звикли

Номер слайду 15

Номер слайду 16

Математика в архітектурі Ось так людина використовуючи математику може створювати різноманітні чудеса світу. Не було б математики не було б таких чудес

Номер слайду 17

Висячі сади Семіраміди Палац Навуходоносора був побудований для його дружини Семіраміди на обширному цегельному майданчику, що високо піднімався над навколишньою місцевістю.

Номер слайду 18

Єгипетські піраміди Вони немов зростають з пісків пустелі - колосальні, величезні, що пригнічують людину надзвичайними розмірами і строгістю контурів.

Номер слайду 19

Парфенон має 8 колон по коротким сторонам і 17 по довгим. Виступи зроблені цілком з квадрату мрамору. Відношення висоти споруди до його довжини = 0,618. Якщо поділити Парфеон по «золотому поділі» то отримаємо певні виступи фасаду. Парфенон

Номер слайду 20

Математика і музика Більшість людей вважають, що математика займається виключно числами та вимірюваннями, однак, насправді математика – це дещо набагато більше, ніж просто наука для касирів…

Номер слайду 21

Математика та мистецтво: на сьогоднішній день ці дві великі сфери культури сприймаються як два полюса і навіть як дві протидіючі сили, в той час, коли насправді вони зв’язані міцними путами.

Номер слайду 22

Вагомий зв'язок музики і чисел виявили, як відомо, ще піфагорійці, які відкривши числові співвідношення, покладені в основу музичних інтервалів, стали родоначальниками музичної теорії. Піфагор створив власну школу мудрості, поклавши в її основу два мистецтва – математику і музику. Він вважав що гармонія чисел схожа на гармонію звуків.

Номер слайду 23

Математика і література Математик Софія Василівна Ковалевська писала про математику так «Це наука, яка потребує дуже багато фантазії, не можна бути математиком, в той же час не будучи поетом в серці»

Номер слайду 24

О.С. Пушкін проявляв велику цікавість до математики, що знайшло відображення в його геніальних творіннях. В матеріалах записних книжок поета за 1835 рік міститься гіпотеза про походження форми цифр: «Форма цифр арабських составлена из следующей фигуры: AD (1), ABDC (2), ABECD (3), ABD+AE (4). Русские цифры составлены по тому же образцу».

Номер слайду 25

Математика і живопис В епоху відродження художники відкрили, що будь-яка картина має певні точки, що приковують погляд, так звані зорові центри. Рафаель Санті, автопортрет Леонардо да Вінчі Мікеланджело Буонарроті

Номер слайду 26

При цьому, не має значення який формат має картина – горизонтальний або вертикальний. Таких точок всього чотири. Це відкриття отримало назву «золотий поділ» картини.   Портрет Мони Лізи (Джоконди) довгий час привертав увагу досліджувальників, які зрозуміли, що композиція малюнку основана на золотих трикутниках

Номер слайду 27

Математика та медицина В медицині також застосовується математика, а саме математична статистика

Номер слайду 28

Кардіологія В медичній практиці використовуються математичні моделі для комп'ютерного аналізу кардіограм і розпізнавання хвороб серця.

Номер слайду 29

Фармацевтика У фармацевтиці особливо важлива математика. Адже потрібно точно розрахувати скільки потрібно ввести ліків хворому

Номер слайду 30

Математика і спорт

Номер слайду 31

Важко собі й уявити спорт без математики! Ковзани, атлетика, шахи та волейбол – все це математичні розрахунки.

Номер слайду 32

Номер слайду 33

Математика і астрономія - рідні сестри, вельми поважного віку, що живуть в дружбі та союзі.

Номер слайду 34

Астрономи і географи здавна користувалися сферичними координатами Планета Планета Солнце Планета Земля Полярная звезда Планета

Номер слайду 35

Геометричні фігури навколо нас Конус відображається в природі у вигляді шишки. Також є втіленням у продукти споживання — морозиво «Ріжок». Також мушлі у формі конусів, стріхи будівель, стіг сіна.

Номер слайду 36

Циліндри

Номер слайду 37

Куля

Номер слайду 38

ВИСНОВКИ Коли мова йде про щось дуже просте і зрозуміле, ми часто кажемо: «Ясно, як двічі два - чотири!». Але перш ніж додуматися до того, що двічі два - чотири, людям довелося вчитися багато, багато тисяч років.   Звичайно, це вчення йшло не за партою. Людина поступово навчалася жити: будувати житло, знаходити дорогу в далеких походах, обробляти землю. І одночасно вона вчилася рахувати. Бо навіть в ті далекі часи, коли люди жили в печерах і одягалися в звірині шкури, вони не могли обійтися без ліку і міри.     Багато правил зі шкільних підручників арифметики і геометрії були відомі стародавнім грекам понад дві тисячі років тому. Інші стародавні народи - єгиптяни, вавілоняни, китайці, народи Індії - в третьому тисячолітті до нашої ери мали відомості з геометрії та арифметики, яких не вистачає деяким. Адже всюди, де треба щось рахувати, вимірювати, порівнювати, без математики не обійтися. А чим далі, тим більше і точніше потрібно було рахувати. З кожним десятиріччям математика ставала все більш потрібною людям. Тепер розрахунками і обчисленнями доводиться займатися не тільки самим математикам: і інженери, і моряки, і будівельники на кожному кроці стикалися з обчисленнями.     Що може математика? Астроному вона допомагає визначити шляхи далеких зірок. Інженер з допомогою математики робить розрахунки реактивного літака, корабля чи нової електростанції. Вченому-фізику математика відкриває закони атомного ядра, а моряку вказує шлях корабля в океані. Словом, математика може все або майже все там, де потрібно що-небудь обчислювати.    Ніколи ще математика не була настільки всеосяжною і такою потрібною людям наукою, як сьогодні. Про те, якою буде математика завтра, говорити важко. Вона розвивається зараз так стрімко, так часто робляться в ній нові відкриття, що гадати про те, що буде, мабуть, марно. Одне можна сказати напевно: завтра математика стане ще могутнішою, ще важливішою і потрібнішою людям, ніж сьогодні.

ppt
Пов’язані теми
Геометрія, 11 клас, Презентації
Додано
27 лютого 2023
Переглядів
573
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку