Матеріали заняття "Поняття об'єму. Об'єм паралелепіпеда, куба."

Про матеріал
У матеріалах до заняття "Поняття об'єму. Об'єм паралелепіпеда, куба" представлені: використана література та Інтернет-ресурси (у вільному доступі), конспект заняття, анімована презентація 1, анімована презентація 2 з примітками до слайдів, задачі для письмового виконання.
Перегляд файлу

Задачі для домашньої роботи

 

 Скільки ящиків, які мають форму прямокутного паралелепіпеда з розмірами 1,4 м × 1м × 0,8м, можна помістити в контейнер із такою самою формою, розміри якого 2,4 м × 3м × 4,2м?

 У їдальню завезли ящик масла розмірами 50×35×20 см (висота, ширина, довжина) і розрізали його на кубики з ребром - 2,5 см.

На яку кількість учнів вистачить масла, якщо на сніданок подають на одного учня  - 1 кубик масла?

Перегляд файлу

         В основі прямого паралелепіпеда лежить ромб, діагоналі якого дорівнюють 6 і 8 см, а бічне ребро 10 см.

     Знайдіть об'єм паралелепіпеда.


     Кожне ребро прямого паралелепіпеда дорівнює 6 см, а гострий кут основи – 30о. Знайдіть об’єм паралелепіпеда.


     Сторони основи прямокутного паралелепіпеда дорівнюють 6 см і 8 см, а його діагональ утворює з площиною основи кут 45о.

Знайдіть об’єм паралелепіпеда.

 

Перегляд файлу

Тема:  Поняття об’єму. Об’єм прямокутного паралелепіпеда, куба.

Мета: формування поняття об'єму; вивчення основних властивостей об'ємів; виведення формули для об'єму прямокутного паралелепіпеда; формування вмінь знаходити об'єм прямокутного паралелепіпеда.

Формування компетентностей:

  • Предметних: закріплення поняття про прямокутний паралелепіпед, його складові елементи; вдосконалювання вміння обчислювати об’єм прямокутного паралелепіпеда і куба.
  • Уміння вчитися впродовж життя: усвідомлення власних освітніх потреб та цінності нових знань і вмінь; зацікавленість у пізнанні світу; розуміння важливості вчитися впродовж життя; прагнення до вдосконалення результатів своєї діяльності.
  • Ініціативності та підприємливості: використовувати критерії раціональності, практичності, ефективності та точності, з метою вибору найкращого рішення; аргументувати та захищати свою позицію, дискутувати; використовувати різні стратегії, шукаючи оптимальних способів розв’язання життєвого завдання.

Обладнання: презентації 1та 2 .- гіперпосилання  (презентація 2)

Вид заняття: лекція з елементами бесіди

Перебіг заняття

I. Організація роботи, оголошення плану

  1. Вітання.
  2. Вступна бесіда.

 II. Актуалізація

  1. Презентація 1( сл. 7. Чому ваш вибір призма, а  не куб? Повторення поняття «куб»).
  2. Презентація 1(сл. 8) тест https://learningapps.org/17707281.

III. Сприйняття та усвідомлення нового матеріалу

  1. Презентація 2 (сл. 1-24). Аналогія: довжина      площа     об’єм.
  2. Фрагмент відео(формула об’єму куба)

 IV. Первинне закріплення

  1. Презентація 2 (сл. 25-26) усно.
  2. Презентація 2(сл.27-28 усно)+ програма для знаходження об’єму призми. https://ua.onlinemschool.com/math/assistance/figures_volume/cube/
  3. Презентація 2 (сл. 29 -30)  усно.
  4. Презентація 2 (сл. 31) розв’язок  з використанням калькулятора.

  V. Вторинне закріплення

  1. Презентація 2 (сл. 30)  повний розв’язок письмово + задачі у Word документі.

 VІ. Подача домашнього завдання та підведення підсумків.

  1. Презентація 2(сл.32-33)
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Поняття об'єму тіла. Об'єм паралелепіпеда. Презентація 1. Викладач Фахового коледжу «Універсум»Київського університету імені Бориса Грінченка. Мащакевич Ліана Анатоліївна

Номер слайду 2

Геометричні тіла. Вгадай тіло

Номер слайду 3

пірамідаконустрикутниктетраедр

Номер слайду 4

конусциліндрпірамідатрикутник

Номер слайду 5

циліндр. Прямокутникконускуля

Номер слайду 6

кругциліндрколокуля

Номер слайду 7

Куб

Номер слайду 8

https://learningapps.org/17707281

Зміст слайдів
Номер слайду 1

Викладач Фахового коледжу «Універсум»Київського університету імені Бориса Грінченка. Мащакевич Ліана Анатоліївна. Поняття об'єму тіла. Об'єм паралелепіпеда. Презентація 2.

Номер слайду 2

  Скільки ящиків, які мають форму прямокутного паралелепіпеда з розмірами 1,4 м × 1м × 0,8м, можна помістити в контейнер із такою самою формою, розміри якого 2,4 м × 3м × 4,2м?(ЗНО)

Номер слайду 3

Наша найближчаузагальнити поняття об'єму; вивчити основні властивості об'ємів; вдосконалити вміння обчислювати об’єм прямокутного паралелепіпеда і куба. мета: Навчитися знаходити об'єми геометричних тіл.

Номер слайду 4

Поняття об'єму. Об'єм паралелепіпеда. Об'єм куба.

Номер слайду 5

1см. Вимірювання довжини6

Номер слайду 6

Яке слово зайве?кілометр метрміліметрдовжинасантиметрдециметр

Номер слайду 7

43 Поняття площі4

Номер слайду 8

Площа, основні властивості площ. Кожна геометрична фігура займає частину площини. Площею геометричної фігури будемо називати додатне число, яке характеризує частину площини, що займає геометрична фігура, і за­довольняє таким умовам: Рівні фігури мають рівні площі. Якщо фігура розбита на кілька частин, то її площа дорівнює сумі площ усіх цих частин. Площа квадрата, сторона якого дорівнює одиниці довжини, дорівнює одиниці.

Номер слайду 9

54 1см1см1 см2 S = 4см·5см = 20 см2 S = a·b. Знаходження площі

Номер слайду 10

Яке слово зайве?гектар арміліметр квадратнийкілограмкв.кілометркв.дециметр

Номер слайду 11

Поняття об'єму

Номер слайду 12

Площа, основні властивості площ. Кожна геометрична фігура займає частину площини. Площею геометричної фігури будемо називати додатне число, яке характеризує частину площини, що займає геометрична фігура, і за­довольняє таким умовам: Рівні фігури мають рівні площі. Якщо фігура розбита на кілька частин, то її площа дорівнює сумі площ усіх цих частин. Площа квадрата, сторона якого дорівнює одиниці довжини, дорівнює одиниці. Об'єм, основні властивості об'ємів

Номер слайду 13

Куб, довжина ребра якого дорівнює одиниці довжини, називають одиничним. Об'єм одиничного куба приймають за одиницю об'єму, називаючи таку одиницю кубічною.

Номер слайду 14

Поясніть, що таке1 кубічний кілометр?1км31км1км1км

Номер слайду 15

Знаходження об'єму

Номер слайду 16

Виміряти об'єм, геометричного тіла — значить знайти число, яке показує, скільки одиничних кубів міститься в даному тілі. На рис. показано тіла, складені з кубів із ребром 1 см, їх об'єми дорівнюють по 6 см3. Тіла, які мають рівні об'єми, називаються рівновеликими.

Номер слайду 17

Два тіла рівні. Чи рівновеликі вони?Два тіла рівновеликі. Чи рівні вони?Так чи нітакнітакні

Номер слайду 18

Яке слово зайве?літр метр кубічнийкуб. міліметркуб. сантиметрдециметр кубічнийrrrrr

Номер слайду 19

мірка1лr

Номер слайду 20

Величина літра1 літр = 1 дм31 дм³ = 0,001 м³1 м³ = 1000 дм³

Номер слайду 21

З історії розвитку поняття об’єму геометричних тіл. В Англії: 36,4 дм3 — бушель; 4,5 дм3 — галон; 159 дм3 — барель; від 470 см3 до 568 см3 — пінта; на Русі: 12 дм3 — відро; 1,2 дм3 — штоф; 490 дм3 — діжка. У давнину міра маси, а отже і об'єму, часто збігалась із мірою вартості товару — грошовою одиницею. На Русі основна одиниця маси — гривня — була водночас грошовою одиницею. Гривня — злиток срібла, маса якого наближено дорівнювала 1 фунту 96 золотникам, 1 золотник 4,3 г. У другій половині XIII ст. гривню почали рубати пополам і назвали рублем, який із XV ст. став основною грошовою одиницею. Зараз в Україні гривня — грошова одиниця. У творах Архімеда та “Началах” Евкліда були виведені формули для знаходження об'ємів многогранників і деяких тіл обертання (циліндра, кулі, конуса та їх частин). Розробив теорію площ і об'ємів К. М. Е. Жордан (1838 - 1922) – французький математик, один із засновників сучасної математики. У минулому одиницями вимірювання об'ємів біли міри посудини, що використовувалися для зберігання сипучих і рідких речовин. Евклід. Приблизно 330 – 277 до н.е.

Номер слайду 22

Номер слайду 23

1см1см1см1см3= Sосн6= H=120 = Sосн·H565 ·4 = 20420·6см2см. V=Sосн·Hсм35·4

Номер слайду 24

S=m·p·g. Об'єм прямокутного паралелепіпеда

Номер слайду 25

Номер слайду 26

Виконай усно. Ребро куба дорівнює 2 см2 . Який буде об'єм куба?8 см3 Який об'єм паралелепіпеда, якщо його виміри 2;4;5?40 Чому дорівнює висота паралелепіпеда, якщо його об'єм дорівнює 400 см3 , а площа основи – 80 см2 ? 5см

Номер слайду 27

«Не достатньо знати, необхідно також застосовувати»французький письменник Анатоль Франс

Номер слайду 28

Задача №1 У кухаря є деко для випікання, яке має форму правильної чотирикутної призми, сторона основи якого дорівнює 30 см, а висота – 7 см. Який об'єм запіканки можна виготовити в даній формі?https://ua.onlinemschool.com/math/assistance/figures_volume/cube/

Номер слайду 29

Номер слайду 30

Задача №2 Коробка із соком має форму чотирикутної призми. Знайдіть її об’єм, якщо сторони її основи дорівнюють 8 см та 10 см,а висота – 35 см. Скільком учням вистачить цього напою, якщо кожен з них вип’є 200 см3 соку?2800 см3

Номер слайду 31

Задача №3 Класні кімнати повинні бути розраховані так, щоб на кожного учня припадало не менше 6 м3  повітря. Скільки учнів можна розмістити у нашому кабінеті математики розмірами 8,8 м, 6,4 м і 3,2 м не порушуючи санітарних норм?180,224

Номер слайду 32

В основі прямого паралелепіпеда лежить ромб, діагоналі якого до­рівнюють 6 і 8 см, а бічне ребро 10 см. Знайдіть об'єм паралелепі­педа. Задача №4

Номер слайду 33

Ви побачили і, в черговий раз, Переконалися що знати формули це не основне, треба вміти їх застосовувати на практиці. Працюючи разом, маючи поряд надійних партнерів, ви досягли певного успіху. Але в житті і в навчанні часто для досягнення певного успіху треба вміти працювати без допомоги, повністю самостійно. Тому, продовжувати працювати над розв’язанням задач ви будете вдома.

Номер слайду 34

У їдальню завезли ящик масла розмірами 50×35×20 см (висота, ширина, довжина) і розрізали його на кубики з ребром - 2,5 см. На яку кількість учнів вистачить масла, якщо на сніданок подають на одного учня  - 1 кубик масла?Домашнє завдання:

Номер слайду 35

Дякую за увагу!«Ми навчаємося не для школи, а для життя»(Сенека, 4 рік до н. е., римський філософ-стоїк, поет та державний діяч)

Номер слайду 36

• Роганін О. М. Геометрія.11 клас: Плани-конспекти уроків. — X.: Веста: Видавництво «Ранок», 2003. — 256 с. —(Сучасний урок математики) Математика: Тестові завдання. Ч.ІІІ. Геометрія (зовнішнє незалежне оцінювання)/ І. Я. Клочко. – Тернопіль: Навчальна книга – Богдан,2019.- 368 с. • https://naurok.com.ua/prezentaciya-ob-emi-i-ploschi-poverhon-geometrichnih-til-82089.html• https://formula.kr.ua/ob-emi-geometrichnih-til/ob-iemy- mnohohrannykiv.html• https://naurok.com.ua/prezentaciya-ob-em-paralelepipeda-142357.html• http://shkolnayastrana.ucoz.ua Презентація Уведення поняття «літр» https://naurok.com.ua/dodatok-do-uroku-z-geometri-dlya-11-klasu-z-temi-ob-em-prizmi-64189.html https://znayshov.com/Online. Resource/Details/10754/11klas/heometriia. Використана література та інтернет-ресурси

Перегляд файлу

Використана література та посилання на Інтернет ресурси.

 

  • Роганін О. М. Геометрія.11 клас: Плани-конспекти уроків. — X.: Веста:Видавництво «Ранок», 2003. — 256 с. —(Сучасний урок математики)
  • Математика:Тестові завдання. Ч.ІІІ. Геометрія (зовнішнє незалежне оцінювання)/ І.Я.Клочко. – Тернопіль:Навчальна книга – Богдан,2019.- 368 с.

 

 

zip
Додано
27 лютого 2023
Переглядів
414
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку