Матеріал для розвитку зв'язного мовлення

Про матеріал
Матеріал для розвитку зв'язного мовлення включає в себе зразки дитячих творів, загадки до теми, віршики, план написання творів, довідковий матеріал,картки з деформованим текстом, робочий матеріал. Теми:ТВІР-ОПИС «БЕРІЗКА»,ТВІР-ОПИС «КАЛИНА»,ТВІР-ОПИС «КАШТАН»,ТВІР-ОПИС КОРОВИ (за спостереженням),ТВІР-ОПИС КОЗИ (за спостереженням),ТВІР-ОПИС КОТИКА (за спостереженням),ТВІР-ОПИС ЛИСИЧКИ (за малюнком),ТВІР-ОПИС ПІВНИКА (за малюнком).
Перегляд файлу

МАТЕРІАЛ ДЛЯ УРОКІВ РОЗВИТКУ ЗВ’ЯЗНОГО МОВЛЕННЯ (ТВІР-ОПИС)

ТВІР-ОПИС «БЕРІЗКА»

 Матеріал для уроку

Красунею лісів називають берізку люди. Струнка, з білою корою та тоненькими похиленими гілочками, вона завжди викликала у людей захоплення та радість. З давніх часів береза слугує символом всього найсвітлішого, уособленням юності, краси. Слово «береза» латинською мовою звучить як «бетула» -  тобто, білий колір. Багато пісень, віршів, оповідань складено про берізку, створено багато картин ( І. Левітан «Березовий гай», М.Глущенко «Березовий гай взимку» та ін.). У старивину про берізку співали, як про дерево, що виконує чотири справи:

1 – світ освітлювати;

2 – голос втихомирювати;

3 – хворих виліковувати;

4 – чистоту підтримувати.

Нараховується двадцять видів берези. В Україні на Поліссі поширена бородавчаста або плакуча береза. Живе береза 50 років. За 25 років вона виростає на висоту п’ятиповерхового будинку – на 10 – 20 метрів. Цвіте береза в кінці квітня, на початку травня. Її квіточки – скромні сережки.

З бруньок берези виготовляють ліки. Із гілочок роблять віники, мітли, з деревини – меблі, лижі. З березової деревини виготовляють також скипидар, оцет, дьоготь, березовий сік та різні поробки – хлібниці, кошики тощо. Берізки саджають на честь знаменних дат, берези є чудовими пам’ятниками воїнам, які загинули у роки війни. Тому берізки слід любити та оберігати.

Загадки.

  1. Біла, наче сніг, кора і тоненькі віти.

Що за дерево таке? Відгадайте, діти. (Береза)

  1. Біле плаття, чорні латки,

Вийшла дівка погуляти,

Кучері зелені має.

Хто з вас назву відгадає? (Береза)

  1. Стоїть дівка серед поля:

В чорних латках біла льоля. ( Береза)

  1. В білій одежині цілий рік ходили,

Навесні зелені коси розпустили. (Берези)

План

  1. Яке це дерево?
  2. Який у берези стовбур, віти, листочки?
  3. Яка берізка навесні, влітку?
  4. Яка вона восени, взимку?
  5. За що люди люблять і шанують берізку?

Робочий матеріал

Берізка – струнка, білокора, ніжна, тендітна, кучерява, молоденька.

Віти – тоненькі, гнучкі, довгі, тремтливі, золотаво-жовті.

Стовбур – високий, стрункий, білокорий, тонкий.

 

 

 

Твір-опис «Берізка» (зразок)

                                     Берізка

   Стоїть на узліссі струнка, білокора, тендітна берізка. Вона схожа на молоду дівчину, яка кружляє в хороводі. У берези тоненькі гілочки, ніби дівочі коси звисають донизу. Біла кора з чорними цяточками. Особливо гарна берізка ранньою весною, коли на ній з’являються ніжні клейкі листочки. З давніх-давен люди люблять та шанують березу за її чарівність та корисні властивості.

Картка з деформованим текстом ( для роботи з відстаючими учнями)

  1. Білокора, тендітна, на, стоїть, струнка, узліссі, берізка.
  1. На, схожа, вона, молоду, дівчину.
  2. Тоненькі, берези, у, гілочки, коси, ніби, дівочі, донизу, звисають.
  3. Цяточками, з, чорними, кора, біла.
  4. Весною, берізка, ранньою, гарна, особливо.
  5. Шанують, люди, люблять, та, березу, корисні, за, властивості.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ТВІР-ОПИС «КАЛИНА»

Матеріал для уроку

Калина – особлива рослина, кущ, про неї складено багато віршів, оповідань, казок, пісень, прислів’їв, загадок. З давніх-давен була найулюбленішою рослиною, яка росла біля кожної хати українця. Кущ давно став символом України. Зустріти калину можна у вологих тінистих лісах, на вирубках, у заростях чагарників. Росте вона і біля річок, на луках. Кущ любить вологі грунти.

Ніби наречена в білосніжній сукні, на початку літа калина вкривається безліччю білих суцвіть серед зеленого листя, привертаючи погляд кожного. Калина стала символом дівочої краси. Влітку її плоди нелегко помітити серед густого лапатого листя. Ховаються вони, ніби соромляться потрапити на очі людям. І тільки наприкінці серпня рум’яніють, наливаються гірким соком, визирають з листя. А восени кущ вкривається яскраво-червоними кетягами ягід, що нагадують корали. Ягоди залишаються свіжими всю зиму.

Наукова назва походить від слова, що означає «в’язати» або «плести». Адже молоді гілки використовують для плетіння кошиків. Калина широко використовується в медицині. Цілющими є її квіти, плоди і навіть кора. Ранньою весною кору збирають, подрібнюють на порошок. Вона використовується як кровоспинний засіб. Із плодів калини господині варять смачні киселі, компоти, печуть пиріжки. Ще роблять повидло, варення, мармелад, соки, приправи до м’ясних страв. Також калину використовують як природний барвник. Так, відваром плодів фарбують шерсть у червоний колір, а відваром кори – в чорно-зелений. Сік плодів – це харчовий барвник. Деревина калини – хороший матеріал для виготовлення музичних інструментів.

 

Загадки

  1. За хатою у садочку

У зеленому віночку

Та в червоних намистах

Стала пава молода.

І збігаються всі діти,

Щоб на неї поглядіти:

За намисто кожен – смик,

Та й укине на язик. (Калина)

  1. Навесні зацвіла, влітку зарум’яніла,

Восени червоні коралі наділа. (Калина)

  1. У піснях вона й казках,

У вінку й на рушниках,

Давній символ України,

Називається… (калина).

  1. Йде зима поволі,

Всі дерева голі.

У червоних намистинах

Тішить око кущ… ( калини).

  1. Над водою кущ стоїть,

Наче полум’я горить.

Мов сердечка насінини,

Називають кущ … (калина).

 

Тече вода з-під явора

Тече вода з-під явора

Яром на долину.

Пишається над водою

Червона калина.

Пишається калинонька,

Явір молодіє,

А кругом їх верболози

Й лози зеленіють.

                       Тарас Шевченко

 

План

  1. Яка це рослина?
  2. Де вона полюбляє рости?
  3. Яка калина навесні?
  4. Яка вона восени та взимку?
  5. За що люди люблять та шанують калину?

Робочий матеріал

Невисокий але пишний кущ. Вологі місця у лузі, в лісі, біля хати.

Запашний цвіт, неначе дівчина в білій хустині.

Важкі соковиті кетяги. Кислувато-терпкий смак, наче налиті кров’ю, цілющий сік, палахкотять мов ліхтарики.

З давніх-давен лікувальні властивості.

Твір-опис «Калина» (зразок)

                                  Калина

   Калина – це невисокий, але пишний кущ. Він росте на вологих місцях у лісі чи лузі, поблизу річок. Люди садять калину біля хати. Навесні вона зацвітає запашним білим цвітом. Кожна квіточка, ніби дівчина у білій хустині.Восени важкі кетяги калини червоніють, ягоди наливаються цілющим соком. Взимку кущ калини особливо гарний. Навкруги біліє сніг, а червоні кетяги калини палахкотять, мов ліхтарики. Калину люди здавна шанують і люблять за її красу та лікувальні властивості.

Картка з деформованим текстом (для роботи з відстаючими дітьми)

  1. Невисокий, калина, але, кущ, пишний.
  2. На, любить, вологих, у, рости, місцях.
  3. Зацвітає, вона, цвітом, білим, навесні, запашним.
  4. Червоніють, восени, важкі, кетяги, калини, і, соком, наливаються.
  5. Шанують, здавна, і, люблять, красу, її, та, лікувальні, властивості, за, люди, калину.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ТВІР-ОПИС «КАШТАН»

Матеріал для уроку

Кінський каштан – величне дерево. Стовбур у дорослих дерев великий, здебільшого прямий. Висота дерева може сягати 25-30 метрів. Каштан вважається одним з найкрасивішим паркових дерев. Його часто висаджують у парках і садах, біля будинків і на дачах. Ранньою весною на каштані з’являються великі клейкі зеленувато-рожеві бруньки. Через кілька днів на них з’являються великі листки, розділені на 5 – 7 листочків. На початку травня каштан цвіте. Квітки в нього красиві – пірамідальні вінички висотою до 30 сантиметрів, які складаються з великих білих квітів із жовтуватими чи червонуватими краплинами соку.

Привабливими виглядають і плоди каштана: зелені з багаточисленними шипами кулясті коробочки, в кожній з яких міститься 1-3 блискучі темно-коричневі насінини. Деревину кінського каштана використовуютиь у меблевій промисловості, для виготовлення високоякісних бочок. Екстрат, приготований із кори, використовують для дублення шкіри, забарвлення шерстяних і шовкових тканин у темно-коричневий і оливковий кольори. З молодих гілок плетуть кошики.

Загадки

  1. Що за диво? На гіллі

Їжачки ростуть малі.

В них гостренькі колючки

Та зелені кожушки. (Каштан)

  1. Вітер їх скида на брук,

Стукотять вони тук-тук

І скидають кожушки.

Що це за плоди такі? (Каштани)

  1. Діти на його гілках

У колючих кожушках. (Каштан)

  1. Впав колючим боком,

Глянув карим оком. (Каштан)

 

Зацвіли каштани

Зацвіли каштани у моєму місті,

Золотистим цвітом зарясніли в листі.

Цвіт такий хороший, аж вбирає очі,

Зацвіли каштани вчора опівночі.

А під ними ходять вулицею люди.

Зацвіли каштани тут і там, усюди.

Холодку багато, пахощів багато.

У моєму місті гарно, як на свято.

                                   Марія Познанська

План

  1. Яке це дерево?
  2. Який у каштана стовбур, віти, листочки?
  3. Який каштан навесні?
  4. Які плоди у каштана?
  5. За що люди люблять це дерево?

 

 

Робочий матеріал

Найкрасивіше паркове дерево. Кремезний, прямий стовбур. Великі клейкі зеленувато-рожеві бруньки. Білий запашний цвіт. Свічки на новорічній ялинці. Плоди схожі на зелених їжачків. Коричневі насінини.

Твір-опис «Каштан» (зразок)

Каштан – одне з найкрасивіших паркових дерев. Стовбур у нього кремезний, прямий, листки великі і розділені на п’ять листочків, гілки тягнуться вгору. Ранньою весною на каштані з’являються великі клейкі зеленувато-рожеві бруньки з яких розпускається листя. На початку травня каштан вкривається білим запашним цвітом. Його квіти нагадують свічки на новорічній ялинці. Плоди у каштана схожі на зелених їжачків всередині яких знаходяться коричневі насінини. З давніх-давен люди люблять каштан за його красу та корисні властивості.

 Картка з деформованим текстом для роботи з відстаючими учнями

  1. Одне, з, паркових, каштан, дерев, найкрасивіших.
  2. Кремезний, у, нього, стовбур, прямий.
  3. І, розділені, листки, великі, листочків, на, п’ять.
  4. Гілки, тягнуться, вгору.
  5. Каштан, на, травня, початку, білим, вкривається, цвітом, запашним.
  6. На, зелених, їжачків, плоди, схожі, його.
  7. Люблять, люди, дерево, це, властивості, за, красу, та, корисні.

 

 

 

 

 

ТВІР-ОПИС КОРОВИ (за спостереженням)

Необхідна умова. За тиждень перед уроком твору-опису діти отримують завдання провести спостереження за планом:

  1. Оглянути і записати всі частини тіла корови та записати їх назви.
  2. Яке тіло у корови?
  3. Якого кольору шерсть?
  4. Форма голови корови.
  5. Які у корови вуха, очі, язик?
  6. Для чого у корови роги?
  7. Які в неї ноги і як звуться кінцівки ніг?
  8. Який хвіст у корови?
  9. Що корова їсть?
  10. Яка користь від корови?

Матеріал для уроку

Породи корів: голландська, холмогорська, костромська, українська.

       Загадки

  1. Всіх запитує: «Му-му,

Дати молочка кому?» (Корова)

  1. Голодна – мукає, сита – жує,

Дітям молоко дає. (Корова)

  1. Хто у лузі їсть траву,

Голосно говорить: «Му»,

Молоко дає чудове?

Знають всі, що це … (корова).

  1. Стоїть гора серед двора,

Спереду вила, ззаду мітла. (Корова)

  1. Вдача лагідна у мене,

Я люблю траву зелену.

Для маляток і для киці

Молочка дала дійницю.

Пийте, будьте всі здорові

І подякуйте … (корові).

  1. Сама ряба, їсть зелене, а дає біле. (Корова)
  2. Чотири ходуни –

Щоб чобітки топтати.

Чотири чвиркуни,

Щоб дітям втіху дати.

А вила над собою

Несе усім на страх,

А ззаду мухобоєм

Хлясь – мах! Хлясь – мах! Хлясь – мах! (Корова)

           Вірші

  1. Он корівонька пішла

      Пастись на травицю,

      Нам корівонька дала

      Молока дійницю.

      Вані і Тетянці,

      Вийде всім по склянці

      Всім попить дістанеться

      І коту зостанеться.

  1. Ти, корівонька, чому

Все говориш «му» та «му»!

Певно, їсти хочеш, Лиско?

На лужок піди, він близько,

Та гляди, не заблукай!

Молочко, корівко, дай!

      План (складається колективно)

  1. Яка тварина корова?
  2. Величина та форма тулуба.
  3. Масть.
  4. Форма голови
  5. Які у корови вуха, очі, язик?
  6. Де у корови роги та їх призначення.
  7. Ноги і назва їх кінцевих частин
  8. Який у корови хвіст?
  9. Що корова їсть?
  10. Користь від корови.
  11. Породи корів.

Твір-опис «Корова» (Складається разом з вчителем. Вчитель записує на дошці, учні – в зошитах)

                                         Корова

Корова – свійська тварина. У неї великий важкий тулуб. Корови бувають різної масті. Є корови сірої, рудої, чорної масті, білі з рудими або чорними плямами. Голова в корови широка, довгаста. Вуха рухливі, очі великі, язик довгий шорсткий. На голові у корови є роги. Вона ними захищається від небезпеки. У корови чотири ноги. Кінці ніг називаються ратицями хвіст у корови довгий, тонкий. Корова їсть траву, сіно, овочі. Вона дуже корисна тварина. Корова дає молоко. Люди п’ють молоко. Готують з молока сметану, масло, сир, кефір, ряжанку, йогурт. М’ясо корови іде на їжу людям. Ми знаємо такі породи корів: голландська, холмогорська, костромська, українська.

ТВІР-ОПИС КОЗИ (за спостереженням)

Необхідна умова. За тиждень перед уроком твору-опису діти отримують завдання провести спостереження за планом:

  1. Оглянути і записати всі частини тіла кози та записати їх назви.
  2. Яке тіло у кози?
  3. Якого кольору шерсть?
  4. Форма голови кози.
  5. Які у кози вуха, очі, язик?
  6. Для чого козі ріжки?
  7. Які в неї ноги і як звуться кінцівки ніг?
  8. Який у кози хвостик?
  9. Що кізочка їсть?
  10. Яка користь від кози?

Матеріал до уроку

Загадки

  1. Рогата, хвостата,

Гуля біля хати,

«Ме-ме-ме» співає,

Весело стрибає. (Коза)

  1. Біла копиця іде до криниці,

Хвицає ногами, буцає рогами,

Бородою трясе, молочко несе,

Ласує лозою,називається… (козою).

  1. З рогами, а не бик, доять, а не корова,

Кору здирає, а кошиків не плете. (Коза)

  1. На город залізла, капусту згризла,

Трясе бородою, називається… (козою).

  1. Не корівка, а рогата,

Бородата, ще й вухата.

Вимовляє: «Ме-ке-ке!»

Слід додати ще й таке:

Вона так само, як корова

Молоко дає чудове.

Молочко це – справжні ліки,

П’ють його малі й великі,

Щоб здоров’я краще мати…

Як же цю тварину звати? (Коза)

Вірші

  1. Кізонька-козуля маленька,

Кізонька-козуля гарненька.

Підійшла козуля до річки,

Чистої попити водички.

                                        Г.Бойко

       2. Кізонько рогата,

           Сива, бородата!

           Розкажи нам, де була?

           Що ти їла? Що пила?

       Подружись із нами,

       Не бийся рогами:

        М-мее.

                         М. Познанська

      План (складається колективно)

  1. Яка тварина коза?
  2. Величина та форма тулуба.
  3. Форма голови
  4. Які у кози вуха, очі, язик?
  5. Де у кози роги та їх призначення.
  6. Ноги і назва їх кінцевих частин
  7. Який у кози хвостик?
  8. Що коза їсть?
  9. Користь від кози.

Твір-опис «Коза» (Складається разом з вчителем. Вчитель записує на дошці, учні – в зошитах)

Коза – тварина свійська. У неї невеликий тулуб. Шерсть у кіз буває різного кольору. Є кози білі, сірі, чорні, плямисті. Голова у кози продовгувата. Вуха рухливі, довгі. Очі великі, язик довгий, жорсткий. На голові у кози є ріжки. Вона ними захищається від небезпеки.

У кози – чотири ноги. Хвіст у кози коротенький і майже завжди задраний угору. Коза їсть траву, сіно, листя, овочі. Але, якщо господиня забариться, коза й сама щось поцупить. То віника поскубе,на кухні хліба ухопить, у городі розсаду поїсть, у садку кору з яблуні здере… ось яка злодійкувата, бешкетлива тварина!

Молоко у кози смачне, мабуть смачніше за коров’яче. З козячого молока роблять сметану, бринзу. М’ясо кози люди вживають у їжу, а шкіра йде на одяг та взуття.

ТВІР-ОПИС КОТИКА (за спостереженням)

Необхідна умова. За тиждень перед уроком твору-опису діти отримують завдання провести спостереження за планом:

  1. Оглянути і записати всі частини тіла котика та записати їх назви.
  2. Яке тіло у кота?
  3. Якого кольору шерсть?
  4. Форма голови кота.
  5. Які у кота вуха, очі, язик?
  6. Який хвіст у кота?
  7. Що котик їсть?
  8. Яка користь від котів?

Матеріал до уроку

Прапредок домашньої кішки – лівійська плямиста кішка, яка в дикому вигляді живе і нині в північній частині Африки. Кішку приручили в Древньому Єгипті, а звідти вона в перші століття нашої ери потрапила в Європу і розповсюдилась по всьому світові. Кішка має порівняно сильне та гнучке тіло. Ноги її закінчуються широкими закругленими лапами на яких є втяжні кігті. У кішок добре розвинені всі органи чуттів. Вуха у них прямостоячі і можуть повертатись в напрямку звука. Вони здатні ловити найтихіші звуки. В темноті кішка орієнтується за допомогою нюху та слуху. Очі кішки можуть максимально звужувати або розширювати зіниці, що дозволяє їй добре бачити при любому освітленні. Колір очей може бути від жовтого до мідно-коричневого, від голубого до зеленого. Язик вкритий ороговівшими бородавками, які повернуті до гортані, що дозволяє захвачувати і переміщати їжу і одночасно служать для догляду за шерстю. Люди використовують кішку виключно для знищення шкідливих гризунів та як тихого супутника в житті.

Породи кішок: персидська, європейська, британська голуба, сіамська, гаванська, російська голуба, турецька та інші.

Загадки

  1. Ходить в хаті тишком-нишком –

Утікайте, сірі мишки!

Пазурі залізні має,

Не відпустить, як спіймає. (Кішка)

  1. В нашій хаті є музика:

В нього скрипочки нема,

Та муркоче, як захоче

Вип’є блюдце молока. (Кіт)

  1. В нього ніс в сметані й ротик.

Відгадайте, хто це?.. (Котик)

  1. Хто з лапками і з вушками,

Ще й лапочки з подушками?

А як ступа, ніхто не чує,

Тихенько, крадучись полює.

Тікайте геть, маленькі мишки,

Щоб не попати в лапи … (кішці)

  1. Коло бабусі

Сидить у кожусі,

Біля пічки гріється,

Без водички миється. (Кіт)

  1. Має вуса, довгий хвіст,

Молочко, сметану їсть.

Стерегтися мишам слід,

Якщо є у хаті… (кіт).

  1. Має вуса, пишний хвіст

І не гарну звичку:

Спершу добре він поїсть,

Потім – миє личко. (Кіт)

  1. Лапки м’якенькі,

Кігті гостренькі,

Вночі бродить,

На лови ходить. (Кіт)

 

План (складається колективно)

  1. Яка тварина кіт?
  2. Величина та форма тулуба.
  3. Форма голови
  4. Які у котика вуха, очі, язик?
  5. Яка у нього шерстка?
  6. Який у котика хвостик?
  7. Що котик їсть?
  8. Користь від кота.

Твір-опис «Котик» (зразок)

   1.У мене вдома є котик. Його звати Пушок. Котик – це свійська тваринка. В нього досить міцне і гнучке тіло. На круглій голові розташовані рухливі вушка. А очі в нього жовті з чорними зіницями. Язик -  жорсткий, ним він вилизує свою шерстку. Сам Пушок чорний, лише на лапках має біленькі шкарпеточки. Хвіст у нього пухнастий. Мій котик дуже любить їсти молоко і м’ясо. Пушок добре ловить миші. Він не їсть їх. Зловить мишку і грає з нею. Я дуже люблю свого котика.

   2.У нас вдома живе котик Мурко. Він сірий, тільки кінчик хвостика білий. Шерсть у нього пухнаста, м’яка, тепла. Спить Мурко на килимку. Їсть суп, картоплю, ковбасу, любить молоко. Коли поїсть, ляже на килимку і співає: «Мур-мур-мур!»

 

ТВІР-ОПИС ЛИСИЧКИ (за малюнком)

Матеріал до уроку

                         Лисичка-сестричка

   У лисички зубоньки гострі, мордочка тоненька. Вушка в неї на маківці, хвостик довгенький, кожушок тепленький.

   Добре лисичка вбрана: шерсть пухнаста, золотиста. На грудях у неї жилет, а в на шиї біленький комірець…

   Ходить лисичка тихесенько, до землі пригинається, ніби вклоняється. Свій пухнастий хвіст лисичка носить обережно. Дивиться вона ласкаво, усміхається, зубки білі показує.

   Риє нори розумниця глибокі. Багато в них ходів і виходів. Комори є і спаленьки. М’якою травичкою підлоги встелені.

                                                                     ( За К. Ушинським).

 

Загадки

  1. Вона руденька і хитренька,

І не велика, й не маленька.

У казці – Вовчику сестричка,

А називається… (лисичка).

  1. В темнім лісі проживає,

Хвіст рудий пухнастий має,

Їй на місці не сидиться,

Називається … (лисиця).

  1. Я - красуня хитрувата,

Вбрана пишно, як на свято.

Стережіться, зайченята,

Коли вийду полювати. (Лисиця)

  1. Прийшла кума із довгим віником

На бесіду із нашим півником.

Схопила півня на обід

І замела мітлою слід. (Лисиця)

                                      План

  1. Кого зображено на малюнку?
  2. Де живе лисиця?
  3. Якого вона кольору?
  4. Яка в неї шубка, хвіст?
  5. Яка мордочка в лисички?
  6. Що вона їсть?

Твір-опис «Лисиця» (зразок)

   Це лисиця. Живе вона в лісі. Має руду шубку, довгий пухнастий хвіст. Мордочка в неї гостренька. Любить ласувати мишами, курятиною.

 

ТВІР-ОПИС ПІВНИКА (за малюнком)

Матеріал до уроку

Давній предок домашніх курей, їхня дика форма, і нині водиться на окраїнах джунглів Південно-Східної Азії, на островах Ява, Борнео, Суматра та ін. Окрім банківських курей, від яких пішли домашні кури, в природі зустрічаються і інші форми диких курей, які різняться один від одного окрасом або малюнком оперення, або формою гребінця. В наш час кури – дуже корисні сільськогосподарські тварини. Вони дають нам такі продукти харчування, як м’ясо та яйця. Використовують люди і куряче перо. Сучасне число порід разом з різновидами курей за окрасом та малюнком оперення перевищує 1000.

Загадки

  1. До схід сонця встає,

Спати нам не дає. (Півень)

  1. На голові гребінь, а у хвості – серп. (Півень)
  2. По ток-току

Ходить пан

В червонім сюртуку (Півень)

  1. Сторожем не наймався,

А про час сповіщає. (Півень)

  1. Я дуже гарний співунець,

Червоний маю гребінець,

Уранці всіх вітаю,

До праці закликаю. (Півень)

План

  1. Хто зображений на малюнку?
  2. З чого складається тіло півника?
  3. Що носить на голові півник?
  4. Які очі в нього?
  5. Для чого півникові дзьоб?
  6. Яка в нього борода, хвіст, дзьоб?
  7. Чим корисний півник?

                    Твір-опис «Півник» (зразок)

Це півник. Його тіло складається з голови, шиї, тулуба, ніг, хвоста. Його голову прикрашає червоний гребінець. У півника круглі очі. Дзьобом він клює зерно, п’є водичку, чистить пір’ячко. Має він ще червону бороду, барвистого хвоста і крила. Все тіло вкрите різнокольоровим пір’ям. М’ясо півника смачне. З пір’я роблять подушки.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
18 березня 2021
Переглядів
2497
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку