Урок "Повторення і узагальнення знань про вивчені частини мови"

Про матеріал
Повторити й узагальнити знання про іменник, прикметник, числівник, займенник, правопис цих частин мови; удосконалювати вміння розрізнювати дані частини мови, визначати їх морфологічні ознаки, синтаксичну роль; розвивати орфографічні уміння, творчі здібності учнів; виховувати любов до України, до рідної мови
Перегляд файлу

Повторення і узагальнення набутих знань про вивчені частини мови.

(4 клас)

 

Мета. Повторити й узагальнити знання про іменник, прикметник, числівник, займенник,  правопис цих частин мови; удосконалювати вміння розрізнювати дані частини мови, визначати їх морфологічні ознаки, синтаксичну роль; розвивати орфографічні уміння, творчі здібності учнів; виховувати любов до України, до рідної мови

Хід уроку

 

  1.             Організація класу.

Пригадайте якусь цікаву чи веселу історію з вашого відпочинку, посміхніться. Передайте цю посмішку вашому сусідові по парті. З таким гарним настроєм і розпочнемо свою роботу.

Правило піднятої руки

  1.             Повідомлення теми і мети уроку
  1. Вступне слово вчителя.

Сьогодні у нас урок-квест. А ми вже знаємо, щоб у цій грі дійти до фіналу – потрібно виконати ряд завдань.

Виконуючи завдання квесту, ми сьогодні на уроці повторимо та систематизуємо свої знання про частини мови, виконаємо ряд творчих завдань, та ще раз переконаємося, яка чудова і унікальна наша Батьківщина.

  1.             Узагальнення і систематизація знань.

(Робота на станціях )

 

  1.     Станція «Шифрувальна»   (Каліграфічна хвилинка )

У мене в руках цікава скринька.

У ній найцінніший скарб планети Земля.

Зараз кожен з вас зазирне в неї і скаже що ви побачили.

(на дні лежить дзеркало)

  •         Ви побачили там своє відображення. Отже найцінніший скарб – це ви. Кожен з вас особистість. І саме такої людини, як ви, більше на планеті немає і не буде.
  •         А що людині потрібно? (мир, рідна домівка, друзі, батьки)
  •         А де це все знаходиться ми дізнаємося, якщо виконаємо перше завдання.
  •         Розшифруйте за допомогою алфавіту  слово і запишіть його каліграфічно в зошит.

(24, 15, 21, 1, 13, 18, 1 – Україна)

  •         Продовжте рядок до кінця.
  •         До якої частини мови належить це слово?
  •         Що таке іменник?
  •         На які питання відповідає іменник? ( хто, що)
  •         Яким членом речення виступає? (головним і другорядним)
  •         За чим змінюється іменник? (за числами і відмінками)
  •         Провідміняйте слово Україна
  •         Отже, іменник змінюється за числами і відмінками
  •         Та має рід

 

  1. Станція «Пізнавальна»
  •         В мене в руках знову скринька.
  •         Якщо ви відгадаєте що в цій скриньці, то зможете виконати наступне завдання.

 

  1.     Це предмет
  2.     Найбільший такий предмет має величезні розміри 3 х 4 метри і його вага становить 492 кг
  3.     Висота найменшого такого предмета 0,3 мм
  4.     В Україні такий предмет вперше з’явився у 1574 році за сприяння Івана Федорова
  5.     Грецькою мовою назва цього предмета звучить як «бібліо».

 

  1. Станція «Вибіркова»
  •         Так! Це КНИГА
  •         І в ній знаходиться наступне завдання.
  •         Послухати текст і випишіть з нього числівники.
  •         Але спочатку давайте пригадаємо:
  •         Що таке числівник?
  •         На які питання відповідає числівник? (Скільки, який, котрий)
  •         Які бувають числівники? (кількісні і порядкові)
  •         Яким членом речення виступає? (другорядним, означенням)
  •         Пишемо вибірковий диктант.

 

Ми живемо в Україні. Це перша за площею європейська країна. На її території розташовано чотириста шістдесят великих міст, які знаходяться в двадцяти чотирьох областях. З півночі на південь несуть свої води понад три тисячі річок, довжина яких сягає більше десяти кілометрів.

На півдні землі нашої країни омивають два моря: Чорне і Азовське.

 

(Взаємоперевірка, з опорою на слайд.)

  •         Знайдіть і прочитайте кількісні числівники.
  •         Порядкові числівники

 

  1. Станція «Розподільча»
  •         Скажіть, будь ласка, а що ми можемо зробити, якщо один і той самий числівник повторюватиметься в кожному реченні тексту. І цим самим псуватиме зміст тесту?
  •         Так! Ми можемо замінити його займенником.
  •         А що таке займенник?
  •         На які питання відповідає займенник?
  •         Зараз у нас групова робота.
  •         Займенники, подані в дужках, поставте у потрібному відмінку та випишіть словосполучення у дві колонки:

1-ша – із займенниками, що не мають початкової н;

2-га – із займенниками, що мають початкову н.

 

Будує з (вони), глянули (він) у вічі, люблю (вони), сказав про (вона), при­несла до (вони), обрав (вони), напав на (вона), вірив (вони), стиснули (він) в обіймах, з’їв за (він), знала про (вони), тьохнуло (вона) серце, купався з (він).

 

  •         У кожному першому слові кожної колонки підкресліть другу від початку букву,
  •         Складіть і прочитайте що у вас вийшло

(назва вірша В. Сосюри. «Любіть Україну»)

 

  1. Станція «Літературна»
  •         Перед вами уривок з твору українського поета В. Сосюри «Любіть Україну»
  •         В конверті окремі слова з вірша.
  •         Вставити пропущені слова.
  •         Визначте, якою частиною мови є вставлені слова?
  •         То що ж таке прикметник?
  •         На які питання відповідає прикметник? (Який, яка, яке, які)
  •         Яким членом речення виступає? (другорядним, означенням)

 

 

  1. Станція «Творча»  (Сенкан)
  •         На цій станції нам потрібно скласти сенкан до слова Україна
  •         Пригадайте алгоритм складання сенкану.

 

Україна

1-й – слово чи словосполучення про яке пишеться сенкан (і це буде слово Україна)

2-й – два означення

3-й – три дієслова

4-й – речення із 4 слів (яке передає наше ставлення до теми)

5-й – одне слово, яке виражає суть того, про що пишеться (іншими словами – слово-синонім)

 

  1.             Домашнє завдання

Впр 255 (за завданнями підручника)

 

  1.             Підведення підсумків  Рефлексія
  •         Гру закінчено
  •         Ми гарно, плідно попрацювали, пригадали матеріал, вивчений на попередніх уроках.
  •         Продовжте речення:
  •         Сьогодні на уроці я дізнався…
  •         мені було цікаво…
  •         я відчув, що…
  •         мені захотілося…

 

 

docx
Додано
20 березня
Переглядів
290
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку