Матеріал до уроків.Фронтальне опрацювання матеріалу блоку "Текст"за Комбінованою системою М.П.Гузика

Про матеріал
  • 1. Технологія навчання за Комбінованою системою М.П.Гузика
  • 2.Першою складовою технології комбінованого навчання є урок вивчення нового матеріалу (РМБ). Його мета – засвоєння учнями формальних знань (теорій, термінів, понять) на репродуктивному рівні.
  • 3.Для цього уроку вчитель готує блок навчальної інформації – своєрідний друкований посібник, виконаний на окремих аркушах, які роздаються учням. Блок містить назву теми, перелік проблем, які слід розібрати і репродуктивно засвоїти, список основної і допоміжної літератури, розгорнутий зміст блоку навчальної інформації. Як правило, зміст блоку базується на уже засвоєних учнями знаннях і є максимально лаконічним викладом матеріалу.
  • 4.Наступним уроком є урок фронтального опрацювання навчального матеріалу (ФОМ). Має на меті осмислення учнями навчального матеріалу і формування умінь і навичок. Структура його така: 1) повторення учнями блоку навчальної інформації; 2) фронтальне виконання завдань, визначених спеціальною програмою; 3) фіксація по пам`яті відповідей на основі запитань у зошиті; 4) контрольне опитування.
  • 5.Даний урок - урок фронтального опрацювання матеріалу (ФОМ) блоку "Текст"
Перегляд файлу

№ 6, № 7, № 8   ФОМ      Фронтальне опрацювання матеріалу блоку №2 (3 год.)

Тема:     Текст ( №1)

Девіз уроку: Старанність і труд до мети ведуть. (Народна мудрість)

 

C:\Users\Iam\Desktop\images.jpgІ. Робота  над засвоєнням понять, визначень, правил

1. Повторення тез 1.1 – 3.1. блоку «Текст».

2. Усно дати відповідь на питання:

• Що таке текст?

• Назви найголовніші ознаки тексту?

• Що таке план? Для чого його складають?

• Що можна дібрати до тексту?

• Як уникнути повторення в тексті одних і тих самих слів?     

 

ІІ. Відпрацювання практичних умінь і навичок

 

Вправа 1.        Прочитай і спиши текст. Слова у дужках постав у потрібній    формі. Добери заголовок.

Протягом століть скриня в Україні була у великій ( пошана). Сюди складали одяг, (рушників), полотно, прикраси. В (ньому) зберігався посаг (наречена). Скриню господарі (ставити) на видному місці. Професія скринника була почесною. Виробляли (скриня) з липи, (тополя), берези, (вільха), верби.

 

C:\Users\Iam\Desktop\картинки\руч.jpgВправа 2.     Доповни речення словами за змістом. Склади коротку розповідь і добери заголовок.

Мама вишиває (що?)………..   .

Нитки лягають на тканину (як?)…………   . 

Орнамент виходить (який?)………….    .

На ньому зображені (що?)……………       .

Мені подобається (що?)…………       .        

 

C:\Users\Iam\Desktop\картинки\ыва.jpgC:\Users\Iam\Desktop\картинки\бу.jpgВправа 3.       Склади речення і прочитай текст. Добери заголовок. Підкресли слова, які допомагають зв’язати речення в тексті.

Верба, священним, деревом є.

в, піснях, оспівана Вона, народних, словами, багатьма, ласкавими.

вербу, тримають, Освячену , образами за.

Букети, котиків, з, вербових, є, найкращим, для, подарунком, рідних,знайомих, та.

 

Вправ 4.       Прочитай. Заміни виділені слова антонімами. Добери заголовок і запиши свій текст. Як змінився текст?

Сонце заходить, прощаючись з землею. Затихає легенький вітерець. Перестають співати пташки. Люди повертаються з поля.

 

Вправа 5.      Прочитай. Заміни виділені слова антонімами. Добери заголовок і запиши свій текст.

Прийшла весна. Зазеленіли дерева. Дні стали довшими, а ночі коротшими. Прилетіли перелітні птахи. У полях починається гаряча пора.

 

Вправа 6.      Прочитай . Добери до виділених слів антоніми і постав їх замість крапок. Запиши свій текст.

 

У великої  річки був брат - …… струмок. Близькі родичі, вони були зовсім рідні. Струмок вузький, а річка ……  . Струмок швидко мчав з гори, а річка …. несла свої води. Та все ж мілководний струмок і ….. річка були вірними друзями.

 

 

Вправа 7.                Розмісти речення в такому порядку, щоб утворився текст.

У лісі

З хлопцями був собачка Дружок. Біля ялинки хлопчики знайшли мале білченя. Був теплий сонячний день. Там було гарно і весело. Хлопчики гарно провели день. Василько взяв його і посадив на дерево. Василько і песик пішли в ліс.

 

C:\Users\Iam\Desktop\картинки\ду.jpgC:\Users\Iam\Desktop\картинки\бе.jpgВправа 8.               Склади і запиши зв’язний текст з деформованих речень.

Усе в лісі співає

До, пішли, лісу, ми, весною;

Легенький, подув, вітерець;

В, заспівали, всі, лісі, дерева;

Кожне, свою, співало, пісню, дерево;

Співала, білокора, пісеньку, красуня, ніжну, берізка;

Піснею, дуб, вчив, своєю, бути, і, відважними, нас, сильними.

 

Вправа 9.               Знайди в тексті недоліки і виправ їх. Запиши вдосконалений текст.

Моя сестра – лікар

Сестра любить свою професію. До сестри часто звертаються за допомогою. Сестра чуйно відноситься до хворих. Люди завжди вдячні сестрі за її добре серце.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Колісник Анна Олександрівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
24 жовтня 2018
Переглядів
204
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку