Матеріал до уроку "Дидактичні ігри на уроках музичного мистецтва".

Про матеріал
Матеріал призначений для використання на уроках музичного мистецтва. Сприяє засвоєнню музичних понять у цікавій, ігровій формі.
Перегляд файлу

 

Дидактичні ігри на уроках музичного мистецтва.                                   Дидактичні ігри на уроках музичного мистецтва сприяють навчанню та вихованню учнів молодших класів у цікавій ігровій діяльності, а також удосконалюють їх пізнавальні уміння та навички, розвивають  творчі здібності, самостійність, ініціативність, формують інтерес до пізнання мистецтва.

                     Гра  «Знайди своє місце»  

    Учням роздаються картки з назвами музичних інструментів. Учитель загадує загадки про музичні інструменти. Діти відгадують, а ті у яких картки з правильними відповідями, виходять до дошки та займають місце у своїй групі музичних інструментів: стунні, ударні і т.д. Наприклад, учитель читає загадку:                                                                                   "Звучить сигнал, на бій гука! Ставай, солдат, співа..." Відповідь: сурма. Учень з відгадкою виходить до дошки та займає місце в групі мідних  духових інструментів. Гра продовжується далі, поки всі інструменти не знайдуть своє місце.                                                                                                                                           Мета гри. Вивчити назви груп  музичних інструментів, вчити розрізняти музичні інструменти за групами оркестру, виховувати інтерес до музики. 

                          Гра «Таємничі незнайомці» (Українські народні інструменти)

     На дошці  розміщенні картинки з українськими народними інструментами: цимбали, бандура, сопілка, трембіта і т. д. Вчитель показує на дошку та говорить: "Сьогодні до нас у клас прийшли таємничі незнайомці. Зараз я буду описувати одного з цих таємничих незнайомців, а ви повинні здогадатися про кого йде мова. Наприклад: "Це - струнний ударний музичний інструмент. Звук видобувають ударами двох дерев'яних паличок. Має дерев'яний корпус з натягнутими струнами. Як називають цього незнайомця? Правильно, цимбали."                                                                   Мета гри. Вивчити назви українських музичних інструментів, розширити знання про їх будову, виховувати інтерес до української народної музики.

                              Гра «Збери ланцюжок»

       Вчителем на дошці розміщуються декілька аркушів на яких вказані  назви творів, які лунали на уроці, прізвища композиторів або вказана приналежність до народної музики, музичний  жанр, країна. Завдання до дітей: зібрати ланцюжок, який би відповідав даному музичному твору. Перша ланка ланцюжка- назва твору.  Гру гарно проводити для підведення підсумків уроку, перевірки та засвоєння знань.                                                                                                                                           Мета гри. Засвоєння музичних термінів, прізвищ композиторів,  розвивати логічне мислення, виховувати інтерес до музики . 

                                              

                                          Гра  «Музична пара»

           Учням пропонується розглянути пари музичних термінів. Кожна пара починається с однієї літери, але ось яка невдача... перша літера загубилась. Треба відшукати її, а потім пояснити, що означає кожен з термінів. Мета гри. Вивчити музичні терміни, розвивати кмітливість учнів.  

                                           Гра  «Пограємо з ритмом»

             На дошці записані різні варіанти ритмічних рисунків. Вчителем підбираються музичні твори під звучання яких  можна виконувати ці ритмічні рисунки. Можна використовувати музичні твори які діти сприймають на уроках музики. Гру можна проводити граючи разом, можна групами, можна соло. Таким чином у виконанні ритмічних рисунків приймає участь весь клас. Також можна поділити дітей на різні групи оркестру і по знаку вчителя кожна група виконує свою ритмічну партію.                                                                                                                     

Мета гри. Вчити дітей застосовувати знання музичних тривалостей, розвивати ритмічне відчуття, виховувати інтерес до музики . 

                                                                                                                                         

 

 

 

                   Гра для 1 класу «Розберіться самі зі звуками та голосами»

На дошці розташовуються картинки: «Дятел», «Годинник», «Трактор», «Півень», «Сопілочка», «Рибка», «Бджілка»  та інші. Поруч на аркуші надруковані звуки, якими можна озвучити картинки.

 “ТУК-ТУК» «ТІК-ТАК» «ТРРР» «КУ-КА-РІ-КУ» «ДУ-ДУ-ДУ» «БУЛЬ-БУЛЬ» «ЖЖЖ». Підібрати звуки до картинок.                                                                                                             Мета гри: ознайомити учнів з поняттям музичні та немузичні (шумові) звуки.

                            Гра «Знайди музичний твір»                                                                                        На дошці розташовані картинки з малюнками до музичних творів, які вивчали учні. Звучить музичний твір. Підібрати до музики малюнок та згадати назву твору.                                                                                                                     Мета гри: провести музичну вікторину у цікавій ігровій формі, узагальнити знання.

                                               Гра «Одним словом»

Вчитель говорить визначення якогось музичного поняття або терміну, не називаючи його. А діти повинні назвати його одним словом. Наприклад: «Як називається музично-поетична розповідь про минуле України, про козаків?» Одним словом: «Дума». Або: «Як  називається сила, гучність звучання музики?» Одним словом: «Динаміка».  Також можна поділити клас на групи і дати завдання дітям самім дати визначення музичних понять, не називаючи їх. Потім зачитати їх іншим групам, а ті повинні назвати їх.

Наприклад. Перша група: « Як називаються пісні героями яких є історичні особи, або безіменні герої, імена яких викарбувалися в народній пам’яті?» Одним словом - історичні пісні.    

Мета гри : засвоєння та закріплення музичних понять та термінів.  

                                             

                                 

                              

                                 Гра «Відправ  листа»

         Вчитель говорить:                                                                                                                          "Діти сьогодні до нас в школу прийшли 3 листа (зробити різнокольорові конверти). Один лист  підписаний «Пісня», другий «Танець», третій «Марш» (закріпити їх на дошці), але конверти були відкритими, тому листочки випали та перемішалися. Допоможіть мені зібрати їх та розмістити  правильно по конвертах". На аркушах написанні слова які визначають особливості кожного типу музики: або пісні, або танцю, або маршу. Наприклад: наспівна, мелодійна, плавна, протяжна – в конверт з піснею; запальна, ритмічна – в конверт з танцем; енергійна, мужня, бадьора – в конверт з маршем. Цю гру можна використовувати також і  при вивченні теми «Пісенність, танцювальність, маршовість».                                                                   Мета гри: засвоєння та закріплення музичних понять .

                                              Гра «Ритмічний телефон»                                                   Потрібні декілька учасників (4-5) та ведучий. Ведучий (вчитель) плескає по плечу першого учасника елементарний ритмічний рисунок, наприклад, та – та -ті-ті-та, але так, щоб інші учасники не чули . Перший учасник запам’ятає його та плескає  по плечу  другого учасника  і так до останнього учасника. Останній учасник плескає ритм у долоні. Клас судить – правильно або ні. Поступово ритмічні малюнки можна ускладнювати.

Мета гри: гра вчить дітей запам’ятовувати ритмічні рисунки, розвиває почуття ритму, розвиває музичну пам’ять, закріплює поняття про  тривалості, паузи, ритм.

 

 

docx
Додано
18 травня 2021
Переглядів
3662
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку