Матеріал до уроку громадянської освіти

Про матеріал
Тема присвячена особистості, яка вміє реалізувати власні життєві плани і при цьому бути корисною суспільству. Ви отримаєте уявлення про різноманітні життєві орієнтири людини, зрозумієте, як формується ціннісна матриця і чому вона стає визначальною під час ідентифікації особистості, налагодження відносин з іншими людьми.
Перегляд файлу

Громадянська освіта. 5ГРУПА

 

Урок 6. Розвиток особистості. Життєві цінності й пріоритети

 

 

 

   Розшифруйте слово та напишіть його значення :

 

 

СЬТОИБІСОТС

 

 

 

НСІДТЕИТЧНІЬ

 

 

 

 

ДІВНИДІ

 

 

 

ИАРГОНМЯДН

 

 

ЬІЛНСДВИДІУІАЬНТ

 

 

 

АКГТОРМЬЯСНДЬІС

 

 

 

ЦЛОІАІАЦЗІЯС

 

 

АСРУЬКБУЛТУ

(

 

 

 

Тема присвячена особистості, яка вміє реалізувати власні життєві плани і при цьому бути корисною суспільству. Ви отримаєте уявлення про різноманітні життєві орієнтири людини, зрозумієте, як формується ціннісна матриця і чому вона стає визначальною під час ідентифікації особистості, налагодження відносин з іншими людьми.

 

 

на с. 25 підручника та обговорити такі питання:

  1. Як ви розумієте, що таке потреби людини?
  2. Як потреби впливають на розвиток особистості?
  3. Яка взаємозалежність між потребами і можливостями людини?
  4. Чи можна задовольнити потреби поваги й самовираження, якщо всі інші потреби не забезпечені?

 Потім кожна група презентує результати своєї роботи.

 

IV. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ

  Розвиток особистості, або її самореалізація, залежить від потреб, інтересів, мотивів, мрій, прагнень, переконань, можливостей і дій.

 Потреби особистості поділяють на:

біологічні — потреби в їжі, праці, відпочинку;

соціальні — спілкування, суспільна діяльність, існування особистості в групі й суспільстві;

матеріальні — одяг, житло, побутові предмети тощо;

духовні — виконання морального обов’язку, пізнання світу, дружба, кохання тощо.

 Якщо потреби притаманні всім живим  істотам, то інтереси – тільки людині.

 Інтереси – це шляхи, засоби і способи задоволення людиною своїх потреб.

 Самореалізація особистості — це потреба в тому, щоб бути почутим, зрозумілим і прийнятим суспільством, відшукати своє місце в житті, досягти значного успіху.

 Важливим елементом розвитку особистості є мотивація, яка формує усвідомлення, чого ми прагнемо, для чого воно і як до нього рухатися.

 Мотивація — це процес спонукання себе до діяльності для досягнення особистих цілей.

 Людина самостійно обирає собі напрям і ставить мету. Наявність мети допомагає розвиватися таким особистим якостям, як амбіційність, наполегливість, упевненість у собі, ініціативність, що змушує людину всебічно розвиватися й удосконалюватися.

 У різних життєвих ситуаціях одні з нас ставлять на перше місце сім’ю, інші не уявляють власного благополуччя без кар’єрного росту, треті — віддають перевагу особистим інтересам, захопленням. Всі ці блага досягаються людиною завдяки наявній ієрархії цінностей, яка визначає, які з них є пріоритетними.

 Цінності — це мірило людського щастя. Для кожного з нас життєві цінності є орієнтиром у різних видах діяльності. Вони сприяють особистісному зростанню, досягненню задоволення у житті, розвитку творчого мислення тощо.

 Загалом, життєві цінності — це цілі та пріоритети, які, керуючи життям

людини, визначають його сутність. Усвідомлений вибір людини завжди ґрунтується на ціннісній основі.

 

 

Отже, цінності, які людина засвоює в процесі соціалізації,  – це те, як суспільство ставиться до різних явищ та об’єктів і розуміє їх позитивне чи негативне значення для людини.

 І хоча різні людські спільноти можуть мати протилежне ставлення до одних і тих самих предметів і явищ, мати зовсім різні цінності, та все ж є серед них і однакові для всього людства. Однією з таких цінностей є здоров’я.

 Здоров’я – це функціональний стан організму людини, який забезпечує тривале життя, фізичну та розумову працездатність, високий рівень самопочуття, соціальну активність.

 

 

Як бачимо, потреба в самореалізації посідає важливе місце в житті кожної людини. Для її здійснення необхідні кілька чинників, серед яких – усвідомлення себе особистістю, розвиток своїх талантів, формування ціннісних орієнтирів та уміння адаптуватися до різних обставин.

 

1. Як ви вважаєте, чи є самореалізація особистості умовою досягнення 

    людиною щастя?

2. Чим потреби відрізняються від інтересів?

 Вправа «Дерево очікувань»

 Учні зі своїми стікерами-листочками по черзі підходять до дошки, на якій намальоване дерево без листя. Учень/учениця зачитує написане і розміщує листочок на гілці дерева, якщо очікування від уроку справдилося. А в разі, якщо очікування не справдилося, то розміщує його на землі під деревом.

 

VІ. ДОМАШНЄ  ЗАВДАННЯ

1. Опрацювати § 6.

2. Написати есе на тему «Мої життєві цінності».

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Додаток

 

 

1.    Свобода

2.    Самоповага

3.    Довіра

4.    Терпимість

5.    Сила

6.    Вірність

7.    Любов

8.    Здоровий глузд

9.    Надія

10.  Честь

11.  Гідність

12.  Незалежність

13.  Розум

14.  Совість

15.  Дружба

16.  Чесність

17.  Здоров’я

18.  Гармонія в сім’ї

19.  Воля

20.  Ризик

21.  Краса

22.  Віра

23.  Добро

24.  Багатство

25.  Гуманізм

26.  Добробут

27.  Відповідальність

28.  Досягнення мети

29.  Освіта

30.  Толерантність

 

doc
Додано
4 квітня 2020
Переглядів
4710
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку