Мета:
Інтегрований курс «Я досліджую світ»
Тема : Світ захоплень
Що мені подобається?
№ з/п |
Приклади навчальної діяльності |
Очікувані результати учіння
|
Індекс конкретного очікуваного результату |
1. |
Ранкова зустріч. Привітання. Гра «Чарівна скринька» Новини дня . Обмін інформацією. |
З увагою сприймає усні репліки й доречно реагує на усну інформацію. Уживає форму кличного відмінка іменника для звертання до іншої особи, уживає ввічливі слова. Уважно вислуховує думку співрозмовника, висловлює свою думку, шануючи гідність інших . Організовує робоче місце для навчання з урахуванням умов у школі та вдома |
2 МОВ 1.1-1
2 МОВ 1.8–2
2 ГІО 7.2-3
2 СЗО 4.1-4 |
2. |
Читання/ слухання листа від ровесників для визначення 1роб лепр дня |
Сприймає монологічне висловлення. Читає вголос короткі тексти, складені з 3–4 речень. Інтонує кінець речення, враховуючи розділовий знак (крапка, знак питання, знак оклику). Ставить запитання до усного повідомлення й відповідає на запитання Оперує числами в межах 10, розв’язуючи різні життєві проблеми . Встановлює дружні стосунки з дітьми своєї та іншої статі. |
2 МОВ 1.1-2 2 МОВ 2.2-2
2 МОВ 1.2-1
2 МАО 3.3-1
2 СЗО 1.4-1 |
3. |
Створення асоціативного куща «Захоплення» |
Уживає відповідну до ситуації спілкування (тематика тижня) лексику Пояснює вибір букв на позначення голосних та приголосних звуків Бере участь у мовних іграх з творення нових слів (наприклад, міняє послідовність звуків або складів) Записує слова з вивченими буквами, вимова і написання яких збігаються Використовує зібрані (наявні) дані для спілкування про досліджувану проблему Уважно вислуховує думку співрозмовника, висловлює свою думку |
2 МОВ 1.7-1
2 МОВ 4.1-1
2 МОВ 4.2-1
2 МОВ 3.1-1
2 МАО 1.1-2
2 ГІО 7.2-3 |
4. |
Створення листівки «Моє захоплення – колекціонування». Діаграма колекціонерів |
Записує слова з вивченими буквами, вимова і написання яких збігаються Малює графічними матеріалами, фарбами Демонструє іншим результати власної діяльності Оперує числами в межах 10, розв’язуючи різні життєві проблеми Перетворює інформацію, створюючи найпростіші діаграми |
2 МОВ 3.1-1
2 МИО 1.1-5 2 ТЕО 1.5-1
2 МАО 3.3-1
2 МАО 2.2-3 |
5. |
Вправа «Порівняйте колекції дітей». |
Оперує числами в межах 10, розв’язуючи різні життєві проблеми |
2 МАО 3.3-1 |
6. |
Підведення підсумків заняття. Вправа «Мікрофон» |
З увагою сприймає усні репліки й доречно реагує на усну інформацію в діалозі Уважно вислуховує думку співрозмовника, висловлює свою думку, шануючи гідність інших |
2 МОВ 1.1-1
2 ГІО 7.2-3 |
|
|
|
|
Хід заняття
І. Ранкова зустріч.
1. Привітання
Учитель. Давайте привітаємося спочатку з тим хто любить розфарбовувати, хто любить ліпити пластиліном, кому подобається малювати, хто любить робити аплікації.
( Учні поступово заходять в середину кола, у звертальній формі, використовуючи різні вітальні слова, по імені, кулачками, долоньками, ручка за ручку, обіймами вітаються).
Ви сьогодні вже проснулись?
Мамі зранку посміхнулись?
Клас наш радо вас вітає!
Настрій кожен гарний має?
Станьмо разом в дружне коло!
Привітай нас, рідна школо!
Добрий день!
2. Створення у класі позитивного настрою.
Гра «Чарівна скринька» (в скриньці предмет для праці). Учні тримають скриньку в руках, трясуть, називають по кольору, формі поки не впізнають предмет.
3. Обмін інформацією. Вправа «Крісло автора».
- У світі навколо нас багато всього цікавого та захопливого. Кожен може знайти собі щось до душі. Захоплення людини – це те, що вона робить не тому, що потрібно, а тому, що їй це подобається.
Кожна людина має захоплення. Одні люблять співати, інші – танцювати. Хтось захоплюється малюванням, хтось цікавиться музикою, спортом. Людина, яка має захоплення, цікава. Із нею ніколи не буває нудно. Захоплення дає можливість повною мірою виявити себе.
Що таке захоплення або хобі? Як ви розумієте значення цього слова?
- Хто має бажання, на «Кріслі автора», розповісти про своє захоплення? (діти принесли свої малюнки, вироби з паперу, пластиліну, марки, заспівали пісню, танцювали)
4. Щоденні новини.
Повідомлення синоптика:
Сьогодні___ (число)__________ (місяць)_________ (день тижня).
На дворі________ (пора року).
Коли в ранці я йшла до школи небо було _____(ясним, похмурим).
Опади (були/не було).
(Синоптик в куточку природи робить відмітки)
Сьогодні ми розпочинаємо тиждень ««Світ моїх захоплень».
Будемо багато малювати, конструювати, танцювати, співати, ліпити, читати.
Бажаю вам вдалого, гарного дня. Побажайте один одному натхнення і успіху (діти стискають долоні і висловлюють свої побажання).
ІІ. Читання/ слухання листа від ровесників для визначення проблеми дня
Принесіть до класу конверт із листом та повідомте дітям, що поштою
надійшов лист для учнів 1 класу ____ школи. Попросіть дітей висловити
припущення, хто міг би надіслати їм такого листа.
• Розгляньте написи на конверті, прочитайте їх. Допоможіть дітям прочитати лист.
Обговоріть з учнями зміст листа.
- Хто написав нам листа?
- Скільки дівчат писало лист?
- А скільки хлопчиків писали лист?
- На скільки хлопців більше, ніж дівчат?
- Чи дружать діти, які написали нам листа, між собою? Чому ви так вважаєте?
- Які заняття знаходять собі діти?
- Чи хотіли б ви написати відповідь дітям і розказати про свої захоплення?
ІІІ. Створення асоціативного куща «Захоплення»
Запитайте в учнів, що спадає їм на думку, коли вони чують слово «захоплення».
Запишіть це слово на дошці. Проведіть з дітьми роботу із розпізнавання відомих букв у слові, визначення голосних та приголосних звуків, наголошеного складу тощо. Можна запропонувати учням утворити нові слова із букв слова «захоплення».
Попросіть дітей назвати слова – асоціації до слова «захоплення» і запишіть їх, не обговорюючи.
7. Фізкультхвилинка.
За казками ми пішли,
Не одразу їх знайшли!
Ніжками ми тупали,
Кулачками стукали.
Пам’ятають казки нас,
Нахилились ми на «раз».
А на «два» ми піднялись
І за руки узялись.
Всі по колу ми пішли,
Наші казки знайшли.
ІV. Створення листівки «Моє захоплення – колекціонування». Діаграма колекціонерів.
Ознайомлення з поняттям «колекціонування». Знайомство з колекціями дітей.
- А чи знаєте ви, що означає бути колекціонером?
- Надзвичайно цікавим захопленням є колекціонування.
Є люди, які колекціонують зовсім незвичайні речі: самовари, афіші, ґудзики, голоси птахів, вірші про тварин, анекдоти, марки, монети, листівки, капелюшки тощо. Аби справа була до душі.
Захоплення більшості людей на обмежується колекціонуванням, вони вміють бачити красу і відтворювати її власними руками, власними словами, власною мелодією, танцем тощо.
- Що люблять колекціонувати діти?
- А що колекціонуєте ви?
- Запропонуйте учням створити листівку про своє захоплення – колекціонування. Учні можуть робити це довільним способом (за допомогою малюнків, слів, піктограм, наклейок тощо).
- Наголосіть, що колекціонувати можна будь-що – машинки, ляльки, книжки, мушлі, марки, обгортки від цукерок, осінні листочки, прищіпки, картинки, листівки про тварин, наклейки тощо.
- Об’єднайте дітей у групи, напр. відповідно до того, що вони колекціонують.
Створення діаграми «Захоплення учнів класу».
Кожна дитина на стікері записує своє ім’я та прикріплює стікер на дошці поряд із словом, яке описує власне уподобання/ захоплення.
Футбол |
|
Гімнастика |
|
Шахи |
|
Малювання |
|
Танці |
|
Комп’ютерні ігри |
|
Спів |
|
Складання пазлів |
|
Складання конструктору |
|
|
|
Орієнтовні запитання для обговорення:
- Які захоплення найпопулярніші серед учнів нашого класу?
- Наскільки більше дітей в нашому класі люблять малювати, ніж грати у
футбол?
- Скільки учнів люблять складати пазли? Скільки конструктор?
- На скільки більше дітей люблять складати пазли, ніж конструктор?
- На скільки менше дітей люблять танцювати, ніж співати?
V. Розвиток математичних знань. Порівняння чисел в межах 10. Складання нерівностей.
- Порівняйте колекції дітей.
- На скільки 7 менше, ніж 9?
- На скільки 9 більше, ніж 4?
VІ. Підведення підсумків заняття. Вправа «Мікрофон»
• Діти по черзі беруть у руки уявний мікрофон і висловлюють думки з приводу того, які захоплення їм найбільше сподобалися.