МАТЕРІАЛИ ДЛЯ КОНТРОЛЬНОЇ РОБОТИ З ТЕМИ:
«ДІЄПРИКМЕТНИК ЯК ОСОБЛИВА ФОРМА ДІЄСЛОВА
(АКТИВНІ ТА ПАСИВНІ ДІЄПРИКМЕТНИКИ, ПРАВОПИС). БЕЗОСОБОВІ ФОРМИ НА –НО, -ТО)»
ТЕСТОВІ ЗАВДАННЯ
Обрати з трьох варіантів один правильний. За кожну правильну відповідь – 0,5 б.
1. Оберіть правильну відповідь, „Дієприкметник – ...”
А самостійна частина мови.
Б службова частина мови.
В особлива форма дієслова.
2. Оберіть правильну відповідь, „Дієприкметник – ...”
А зберігає вид дієслова.
Б має три форми часу.
В виконує роль підмета.
3. Оберіть правильну відповідь, „Дієприкметник – ...”
А Не може бути означенням у реченні.
Б Не залежить від іменника.
В Може мати залежні слова.
4. При творенні пасивних дієприкметників не використовується суфікс...
А –л-.
Б –н-.
В –ен-.
Г –т-.
Обрати з шести варіантів один правильний. За кожну правильну відповідь – 1 б.
5. Позначте рядок, що містить активні дієприкметники.
А Зів’ялий, запасний, співаючий.
Б Збережений, зшитий, розмальований.
В Закоханий, стиснутий, прочитаний.
Г Окреслений, зроблений, подарований.
Д Відповідаючий, діючий, обгорілий.
Е Вимагаючий, ввічливий, зміцнілий.
6. Позначте рядок, що містить пасивні дієприкметники.
А Спустошений, облетілий, древній.
Б Приваблюючий, пофарбований, доглянутий.
В Оспіваний, виготовлений, заданий.
Г Збагачений, зацікавлений, щедрий.
Д Струшений, крокуючий, викуплений.
Е Дихаючий, принесений, червоніючий.
7. Позначте рядок, у якому в усіх словах відбувається подвоєння.
А Посаджен...ий, викошен...ий, заломлен...ий.
Б Зношен...ий, побілен...ий, незрівнян...ий.
В Непримирен...ий, неоцінен...ий, незлічен...ий.
Г Описан...ий, здолан...ий, силен...ий.
Д Священ...ий, шален...ий, удосконален...ий.
Е Здолан...ий, схилен...ий, розпатлан...ий.
8. Позначте рядок, у якому частка „НЕ” пишеться окремо зі словами.
А Не/политі квіти, не/политі вранці квіти, не/прочитаний текст.
Б Не/вимитий вчора посуд, посуд не/вимитий; не/вимитий, а витертий посуд.
В Не/побілена восени хата, не/побілена хата; не/побілена, а зруйнована хата.
Г Не/обсаджений берег, берег не/обсаджений, не/здійсненна мрія.
Д Не/заросла галявина; не/заросла, а викошена місцина; не/виучена вчасно байка.
Е Не/перевірені вчасно зошити; не/перевірені, а забуті зошити; не/перевірені зошити.
Обрати з шести варіантів два правильні. За кожну правильну відповідь – 1 б.
9. Оберіть правильні висловлювання.
А Дієприкметник – це самостійна частина мови.
Б Дієприкметник, як і дієслово, має доконаний і недоконаний вид.
В Дієприкметник не змінюється за родами.
Г Дієприкметник залежить від дієслова.
Д Дієприкметник може мати залежні слова.
10. Позначте рядок, у якому в усіх словах пишеться одна „Н”.
А Зібран...ий, полатан...ий, несказан...ий.
Б Наповнен...ий, захован...ий, знесен...ий.
В Збентежен...ий, скидан...ий, туман...ий.
Г Удосконален...ий, здолан...ий, змірян...ий.
Д Нездолан...ий, несходжен...ий, вікон...ий.
Е Зварен...ий, смажен...ий, здорове...ий.
11. Позначте рядок, у якому частка „Не” пишеться разом зі словами.
А Не/вимиті руки, не/завершена робота, не/добудований гараж.
Б Руки не/вимиті, не/завершена зранку робота, не/здійсненна мрія.
В Не/розчесане волосся; не/розчесане, а зібране волосся; не/розчесане, а брудне волосся.
А Посуд не/вимитий, не/підписаний зошит, не/підписаний, а розмальований зошит.
Б Не/стримана хода, не/вблаганна людина, не/записане в щоденнику завдання.
В Не/зварений обід, не/розфарбований малюнок, не/вимитий посуд.
12. Визначити рядки, в яких всі дієприслівники доконаного виду.
А Крокуючий, прив’язаний, посинілий, битий, з’ясований.
Б Згорілий, прописаний, стесаний, прибитий, пожовклий.
В Завершений, присипаний, обіцяний, відвезений, засмаглий.
Г Відтворений, варений, обмежений, зниклий, побілений.
Д Почорнілий, обмежуваний, забруднений, вичитаний, переказаний.
Е Віднесений, посивілий, обсмажений, вмитий, достиглий.
13. Визначити речення, в яких використано безособові форми на –но, -то.
А Пожовкле листя вкривало алеї парку.
Б Вдень було хмарно і холодно.
В А до верби при березі прив’язано човни.
Г Туман облягав вкриту молоденькою травичкою долину.
Д Завдання виконано, можна й відпочити!
Е Памороззю вкрило пожовкле листя, прикрасило вікна.
14. Встановити відповідність між формами дієслова та прикладами..
|
Форми дієслова |
|
Приклади |
1 |
Інфінітив |
А |
Почувши, прив’язуючи, відбивши. |
2 |
Особові дієслова |
Б |
Почуто, прив’язано, відбито. |
3 |
Дієприкметник |
В |
Почутий, прив’язаний, відбитий. |
4 |
Дієприслівник |
Г |
Почуєш, прив’язують, відіб’ю. |
5 |
Безособові форми на –но, -то |
|
|
15. Прочитати текст. Виконати І – ІІІ завдання. За кожне правильно виконане завдання – 2 б.
(1)Музичним символом українського народу вважається бандура. (2)У XVI столітті вона була улюбл..ним інструментом у так званому «гетьманському середовищі». (3)Назва бандура походить від запозич..ного з грецької мови слова пандора (цитра). (4)Репертуар, в..конуваний на бандурі в салонах української шляхти, складали твори романсового характеру. (5)Досить часто бандуру наз..вали кобзою, тому що на той час бандура й кобза мало чим різнилися. (6)Хіба що на кобзі струн було трохи менше. (7)Згодом обидва інструменти, поширені між простолюду, набули своїх визначальних рис і стали відмінними один від одного.
(8)Ліра з'явилася в Україні у XVII столітті й стала третім найбільш пошир..ним інструментом поряд із кобзою та бандурою. (3 кн. «Світ навколо нас».)
І. Визначити речення з дієприкметниками.
ІІ. Визначити речення з пасивними дієприкметниками.
ІІІ. Визначити речення, в якому дієприкметник має форму знахідного відмінку однини.
ІV. Визначити речення, в яких в словах замість крапок треба писати букву Е.