МАТЕРІАЛИ ДЛЯ КОНТРОЛЬНОЇ РОБОТИ З ТЕМИ: «ДІЄПРИСЛІВНИК»
7 КЛАС
ВАРІАНТ ДРУГИЙ
Тестові завдання
1. Оберіть правильну відповідь: „Дієприслівник – ...”
А особлива змінна форма дієслова;
Б особлива незмінювана форма дієслова;
В самостійна частина мови.
2. Серед поданих форм дієслова відзначати виділіть дієприслівники:
А відзначений;
Б відзнака;
В відзначивши;
Г відзначаючи.
3. У якому рядку всі слова дієприслівники:
А віднісши, збережений, крокуючи, загорілий;
Б бажаючи, спалений, засинаючи, граючись;
В йдучи, стрибаючи, падаючи, спитавши;
Г соромлячись, похнюплений, стомившись, знайомлячи.
4. У якому рядку всі дієприслівники доконаного виду:
А марнуючи, темніючи, почувши, згадавши;
Б читаючи, співаючи, пишучи, гортаючи;
В продавши, склавши, побачивши, добігши;
Г помилившись, згодившись, присідаючи, водячи.
5. У якому рядку всі дієприслівники недоконаного виду:
А зеленіючи, залишившись, повзучи, в’янучі;
Б беручи, ходячи, приймаючи, танцюючи;
В накривши, взявши, розтерши, плачучи;
Г будуючи, відкинувши, зробивши, володіючи.
6. У якому рядку всі слова з не пишуться разом:
А не/хтуючи, не/розбивши, не/схиливши, не/довіряючи;
Б не/здужаючи, не/сіючи, не/дописавши, не/гаючи;
В не/вміючи, не/дооцінюючи, не/вгаваючи, не/чекаючи;
Г не/зчувшись, не/волячи, не/навидячи, не/долюблюючи.
7. Яке правило, що стосується відокремлення дієприслівникового звороту, сформульоване неправильно:
А не відокремлюються деякі дієприслівникові звороти фразеологічного типу;
Б не відокремлюється дієприслівниковий зворот, що виступає в ролі однорідного члена до іншого невідокремленого члена;
В не відокремлюється дієприслівниковий зворот, що стоїть перед присудком;
Г не відокремлюється дієприслівниковий зворот, що стоїть після присудка і є в реченні обставиною способу дії.
8. Непоширену обставину НЕ треба відокремлювати комами в реченні (розділові знаки пропущені):
А Не піймавши не кажи що злодій.
Б Рушниця в його руках стріляла не хиблячи..
В Хлопці прокинувшись нагодували й напоїли коней.
Г Не зрозумівши студентка запитала ще раз.
9. У якому реченні неправильно відокремлено дієприслівниковий зворот:
А Непорушно стоять дерева, загорнені в сутінь, рясно вкриті краплистою росою.
Б Довкола йшли високі вали збудовані з каміння і землі, з дерев’яними і мурованими вежами, з глибоким ровом, що через нього вели мости.
В Далеко-далеко на південь засиніли смугою гори, вкриті лісом.
Г Роз’ятрений нудьгою, затоплений в задумі, плентався я тихою ходою берегом річки…
10. Граматично правильне продовження речення «Занотовуючи результати експерименту, …»
А деякі з них виявилися несподіваними.
Б у мене виникли сумніви.
В консультуйтеся з науковим керівником.
Г важливими є всі числові показники.
Д нарешті окреслюється подальший план роботи.
До дієприслівникового звороту доберіть з двох поданих те речення, з яким він узгоджується.
11. Працюючи вправно і швидко... а) він закінчив роботу на годину раніше; б) робота була закінчена на годину раніше.
12. Юрко захворівши... а) у нього було пропущено кілька занять; б) пропустив кілька занять.
13. Сівши за цікаву книжку... а) йому нічого не було чути; б) він уже нічого не чув.
14. Підійшовши до будинку... а) йому блиснуло світло у вікні; б) він побачив світло у вікні.
15. Уважно прочитайте текст і виконайте завдання І – ІІІ. Кожне речення може використовуватися для відповіді один і більше разів чи не використовуватися зовсім.
(А) Любити рідну землю — означає повсякчас дбати про її розквіт. (Б) Пам'ятайте про це завжди, куди б не приполи вас життєві дороги. (В) Тільки опинившись віч-на-віч із власною совістю, розумієш, як важливо скрізь і всюди залишатися собою, не розмінюючись на дрібниці.
(Г) Саме цього навчала нас мама, раз у раз нагадуючи про необхідність чинити по совісті, саме це мав на меті батько, вечорами розповідаючи нам про ті часи коли служив у війську сержантом. (Д) Він говорив не поспішаючи, а в моїй уяві поставали ті загадкові радіолокаційні системи, полігони, азимути....
І. Визначити речення, в яких використано дієприслівники.
ІІ. Визначити речення, в яких використано дієприслівники недоконаного виду.
ІІІ. Визначити речення, в яких використано дієприслівники доконаного виду.
ІV. Визначити речення, в якому допущено пунктуаційну помилку.
V. Визначити речення, в яких використано фразеологічний зворот з дієприслівником.
VІ. Визначити речення, в яких використано одиничний дієприслівник.
16. З’ясуйте, якими частинами мови є виділені слова в реченні (цифра позначає наступне слово)
Ще (1)недавно дихало в мої думки (2)студеним пахом (3)зів’ялого листя, (4)а вже сьогодні лагідне шовковисте повітря весни купає мої очі.
А прикметник
Б займенник
В дієприкметник (форма дієслова)
Г прислівник
Д сполучник