Матеріали для контрольної роботи з української мови в 7 класі з теми "Дієприслівник".

Про матеріал
Різнорівневі тестові завдання, які можна використати для контрольної роботи з теми "Дієприслівник" (варіант 1).
Перегляд файлу

МАТЕРІАЛИ ДЛЯ КОНТРОЛЬНОЇ РОБОТИ З ТЕМИ: «ДІЄПРИСЛІВНИК»

7 КЛАС

ВАРІАНТ ДРУГИЙ

Тестові завдання

1. Оберіть правильну відповідь: „Дієприслівник – ...”

А особлива змінна форма дієслова;

Б особлива незмінювана форма дієслова;

В самостійна частина мови.

2. Серед поданих форм дієслова відзначати виділіть дієприслівники:

А відзначений;

Б відзнака;

В відзначивши;

Г відзначаючи.

3. У якому рядку всі слова дієприслівники:

А віднісши, збережений, крокуючи, загорілий;

Б бажаючи, спалений, засинаючи, граючись;

В йдучи, стрибаючи, падаючи, спитавши;

Г соромлячись, похнюплений, стомившись, знайомлячи.

4. У якому рядку всі дієприслівники доконаного виду:

А марнуючи, темніючи, почувши, згадавши;

Б читаючи, співаючи, пишучи, гортаючи;

В продавши, склавши, побачивши, добігши;

Г помилившись, згодившись, присідаючи, водячи.

5. У якому рядку всі дієприслівники недоконаного виду:

А зеленіючи, залишившись, повзучи, в’янучі;

Б беручи, ходячи, приймаючи, танцюючи;

В накривши, взявши, розтерши, плачучи;

Г будуючи, відкинувши, зробивши, володіючи.

6. У якому рядку всі слова з не пишуться разом:

А не/хтуючи, не/розбивши, не/схиливши, не/довіряючи;

Б не/здужаючи, не/сіючи, не/дописавши, не/гаючи;

В не/вміючи, не/дооцінюючи, не/вгаваючи, не/чекаючи;

Г не/зчувшись, не/волячи, не/навидячи, не/долюблюючи.

7. Яке правило, що стосується відокремлення дієприслівникового звороту, сформульоване неправильно:

А не відокремлюються деякі дієприслівникові звороти фразеологічного типу;

Б не відокремлюється дієприслівниковий зворот, що виступає в ролі однорідного члена до іншого невідокремленого члена;

В не відокремлюється дієприслівниковий зворот, що стоїть перед присудком;

Г не відокремлюється дієприслівниковий зворот, що стоїть після присудка і є в реченні обставиною способу дії.

8. Непоширену обставину НЕ треба відокремлювати комами в реченні (розділові знаки пропущені):

А  Не піймавши не кажи що злодій.

Б  Рушниця в його руках стріляла не хиблячи..

В  Хлопці прокинувшись нагодували й напоїли коней.

Г  Не зрозумівши студентка запитала ще раз.

9. У якому реченні неправильно відокремлено дієприслівниковий зворот:

А Непорушно стоять дерева, загорнені в сутінь, рясно вкриті краплистою росою.

Б Довкола йшли високі вали збудовані з каміння і землі, з дерев’яними і мурованими вежами, з глибоким ровом, що через нього вели мости.

В Далеко-далеко на південь засиніли смугою гори, вкриті лісом.

Г Роз’ятрений нудьгою, затоплений в задумі, плентався я тихою ходою берегом річки…

10. Граматично правильне продовження речення «Занотовуючи результати експерименту, …»

А деякі з них виявилися несподіваними.

Б у мене виникли сумніви.

В консультуйтеся з науковим керівником.

Г важливими є всі числові показники.

Д нарешті окреслюється подальший план роботи.

До дієприслівникового звороту доберіть з двох поданих те речення, з яким він узгоджується.

11. Працюючи вправно і швидко... а) він закінчив роботу на годину раніше; б) робота була закінчена на годину раніше.

12. Юрко захворівши... а) у нього було пропущено кілька занять; б) пропустив кілька занять.

13. Сівши за цікаву книжку... а) йому нічого не було чути; б) він уже нічого не чув.

14. Підійшовши до будинку... а) йому блиснуло світло у вікні; б) він побачив світло у вікні.

15. Уважно прочитайте текст і виконайте завдання І – ІІІ. Кожне речення може використовуватися для відповіді один і більше разів чи не використовуватися зовсім.

(А) Любити рідну землю — означає повсякчас дбати про її розквіт. (Б) Пам'ятайте про це завжди, куди б не при­поли вас життєві дороги. (В) Тільки опинившись віч-на-віч із власною совістю, розумієш, як важливо скрізь і всюди залишатися собою, не розмінюючись на дрібниці.

(Г) Саме цього навчала нас мама, раз у раз нагадуючи про необхідність чинити по совісті, саме це мав на меті батько, вечорами розповідаючи нам про ті часи коли служив у війську сержантом. (Д) Він говорив не поспішаючи, а в моїй уяві поставали ті загадкові радіолокаційні системи, полігони, азимути....

І. Визначити речення, в яких використано дієприслівники.

ІІ. Визначити речення, в яких використано дієприслівники недоконаного виду.

ІІІ. Визначити речення, в яких використано дієприслівники доконаного виду.

ІV. Визначити речення, в якому допущено пунктуаційну помилку.

V. Визначити речення, в яких використано фразеологічний зворот з дієприслівником.

VІ. Визначити речення, в яких використано одиничний дієприслівник.

16. З’ясуйте, якими частинами мови є виділені слова в реченні (цифра позначає наступне слово)

Ще (1)недавно дихало в мої думки (2)студеним пахом (3)зів’ялого листя, (4)а вже сьогодні лагідне шовковисте повітря весни купає мої очі.

А прикметник

Б займенник

В дієприкметник (форма дієслова)

Г прислівник

Д сполучник

 

 

 

doc
Додано
29 березня 2020
Переглядів
1639
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку